سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی آثار ظهور حضرت مهدی (عج) در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  بررسی آثار ظهور حضرت مهدی (عج) در pdf دارای 48 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی آثار ظهور حضرت مهدی (عج) در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

فهرست مطالب

مقدمه                                         1
ولادت امام زمان (عج)                                2
برخی از ویژگیهای ظاهری امام زمان (عج)                    4
غیبت امام زمان (عج)                                6
وظایف و تکالیف شیعیان در دوران غیبت امام زمان (عج)            11
انتظار                                        14
انتظار سازنده                                     15
انتظار ویرانگر                                    16
علائم و مقدمات ظهور امام زمان (عج)                        17
جهان پس از ظهور امام زمان (عج)                        21
اثبات مهدویت امام زمان (عج)                            23
مهدویت در اندیشه های خاورشناسان و …                    25
اثبات مهدویت در قران                                29
حضرت مهدی در بیان عترت                            32
حضرت در احادیث اهل سنت                            34
منتخب تعدادی از سئوال در مورد امام زمان ( عج)                36
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن صلواتک علیه آبائه فی هذه الساعه و فی کل ساعه ولیا و حافظاً و قائداً و ناصراً و دلیلاً و عینا حتی تسکنهارضک طوعاً و تمتعه فیها طویلا.



مقدمه :

یا صاحب زمان ادرکنا
سخن از ((مهدی ))(عج), سخن از ((هدایت )) است .
سخن از ((غیبت )) ,حدیث ((جستجو)) است .
سخن از ((انتظار)), روایت ((حرکت و پویایی)) است .
سخن از ظهور بحث از اشتیاق رهایی است .
شوق رهایی ,حرکت می افریند , و نتیجه جستجو ,حصول هدایت است .
شیعه بودن با جمود و شکون سازگار نیست.شیعه یعنی پیرو و لازمه پیروی جهت گیری رفتار و روش و شکل گیری سلوک و عمل است .
شیعه مهدی (عج) بودن , با گمراهی و بی تفاوتی در برابر انحرافات نمی سازد .
و انتظار ظهور داشتن , با ماندن در تاریکی ها و تسلیم در برابر وضع موجود قابل جمع نیست .


ولات امام زمان (عج)
بنا به دریافتهای مردم وآمادگیهای افکار از عصرهای پیشین , نسبت به قیام و و انقلاب آن حضرت دوران بارداری امام همچون حضرت موسی مخفی و پنهان از نظرها بود به نحوی که ((حکیمه)) عمه آن حضرت می گوید : ((امام حسن عسگری علیه السلام , به من فرمود :شب را پیش ما بمان , امشب جانشین من متولد می شود,عرض کردم از که متولد می شود ؟ من در نرگس نشان حملی نمی بینم ؟ فرمود : مثل او مانند مادر موسی (یوکابد) است . تا هنگام ولادت از حمل او اثری نیست" من با نرگس خوابیدم و طلوع صبح نزدیک شد و نرگس در حالی که می لرزید به سوی من آمد ,بنه سینه چسباندم و بر او , سوره اخلاص (قل هو الله) و قدر (انا انزلناه…) و آیه الکرسی خواندم , پس طفل در شکم مادر ب من جواب داد و با من هم صدا شد, دیدم خانه روشن گشت , چون نگاه کردم دیدم رو به قبله افتاده است . من طفل را به نزد       ابومحمد بردم روی زانویش قرار داد و به او فرمود : فرزندم با اذن خدا سخن بگو ! طفل لب گشود و بعد از استعاذه و آغاز کلام به نام خدا فرمود : ((و نرید ان نمن …)) آنگاه سلام و صلوات بر پیامبر و ائمه هدی فرستاد و یکایکی ایشان را نام برد . سپس امام به من فرمود : او را به مادرش برگردان که چشمش روشن شود ,و بداند وعده خدا حق است )). آن حضرت تمیز و ختنه شده متولد شد و بر ذراع فرخنده را همچنان که از دیرباز کوشزد شده بود : جاء الحق و .. .تقویم زمان این روز فرخنده نیمه شعبان المعظم نشان می دهد . بدور از چشمان همه  خفاشان شب رست روزگار با سپیده صبح نغمه حیات را متنزنم می شود . این مولود را جز چشم ستارگان و دیده فرشتگان و مادر و عمه اش حکیمه , چشمهای دیگری  نظاره گر نشد چه بسا همه چشمها در خواب بودند و ندیدند. و این راز عظیم الهی بعد از تولد نیز مکتوم می ماند و امام عسگری علیه السلام به تعداد معدودی از دوستان و شیعیان خبر می دهد و بعد از انتشار خبر ولادت آن حضرت دشمنان حصول اطلاع نموده و دوستان و شیعیان خاص کتمان می کنند و در پناه پدر پنهان از چشمهای زندگی را سپری می کند و در سن پنچ سالگی سایه پر مهر پدر افول نموده و غبار یتیمی بر سیمای ملکوتی اش    می نشیند و این کودک حجت بالغه الهی می شود همچنان که به یحیی پیامبر در کودکی حکمت داده شد و عیسی مسیح در گهواره به پیامبری برگزیده شد .
و خدا به آنجناب حکمت و فضل الخطاب (علم به تمام واژگان و زبانها) عنایت فرمود و او را آیت و نشانه عالمیان قرار می دهد . و تا پایان غیبت صغری و قطع سفارش و فوت نواب اربعه ان حضرت (عثمان بن سعید المعری ,محمد بن عثمان سعید العمری, ابوالقاسم حسین بین روی ,و ابوالحسن علی بن محمد السمری) به فاصله هفتاد سال از زمان . زعامت مسلمین را به عهده گرفته وحجت خدا بر بندگانش محسوب         می شد. و به خاطر جو اختناق و خفقان حاکم برجامعه جاممعه شیعیان بر سبیل رمز ((الغریم))می گفتند و آن حضرت را مقصود داشتند و به نامهای : حجت ,قائم, مهدی, خلف صالح و صاحب الزمان نامیده می شد . پس از این مدت مدید و حصول شرایط لازم برای غیبت طولانی , عدم احساس خلاءفکری و عقیدتی در بین شیعه و رشد عقلانی و … نیابت انتصابی را به اجتهاد و فقاهت تحول می بخشد و از آن پس روی نهان ساخته و چهره در افقهای ملکوتی در هم می کشد و با نور الهی و فروغ بی پایان خویش به گرمادهی روشنی و هدایت خویش به امر خدا می پردازد تاحجت الهی بر مردم در همه عصرها و دورانها تمام گردد و روز موعود فرار رسد . و با قیام پرشورش وعده محتوم حق را محقق سازد . ((ان شاء الله الرحمن))1.
 برخی از ویژگیهای ظاهری امام زمان (عج)
1-    شبیه پیامبر (ص)
حضرت مهدی (عج) سیمایی چون سیمای پیامبر(ص) دارد در رفتار و گفتار و سیرت نیز شبیه و همانند اوست .
امیر المومنین (ع) روزی به امام حسین نظر افکنده به اصحاب خود فرمودند :
((در آینده خداوند از نسل او مردی را پدید می اورد که همانام پیامبر شماست و در ویژگیهای ظاهری و سجایای اخلاقی به او شباهت دارد .))
2-    زیبا و خوش صورت :
زیبایی اگر به اعتدال و تناسب اعضای چهره یا به گیرایی نگاه و نورانیت صورت و جذابیت آن باشد همگی در وجود نازنین یادگار پیامبر (ص) به ودیعت نهاده شده است .
3-    گشاده پیشانی :
پیشانی بلند و گشاده اش بر هیبت و وقار چهره زیبایش می افزاید و چنان نوری بر چهره و جبین او پیداست که سیاهی موهای سر و محاسن شریفش را تحت الشعاع قرار می دهد .
4- میانه قامت :
قامتی نه دراز و بی اندازه و نه کوتاه برزمین چسبیده دارد بلکه اندامش معتدل و میانه است .
5- دارای دو خال مخصوص :
خالی بر چهره دارد که بر گونه راستش همچون دانه مشکی میان سفیدی بر صورتش می درخشد و خالی دیگر بین دو کتفش متمایل به جانب چپ بدن دارد .



منابع و مأخذ :


1-    غیبت , ظهور , امامت
مولف : واحد تحقیقات مسجد جمکران قم
2-    حکومت در عصر غیبت
مولف : دکتر احمد افتخاری
3-یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان (عج)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله بیماری های ذخیره گلیکوژن در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله بیماری های ذخیره گلیکوژن در pdf دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بیماری های ذخیره گلیکوژن در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بیماری های ذخیره گلیکوژن در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بیماری های ذخیره گلیکوژن در pdf :

بیماری های ذخیره گلیکوژن

کلیکوژن مولکولی بزرگ است که گلوکز در آن ذخیره شده است . این مولکول در اواسط قرن 19 بوسیله Chaptcer , Cloude Bernard هم به صورت شیمیایی و هم به صورت فیزیولوژی ، کشف ، جداسازی و مشخصه گذاری شد .

گلیکوژن یک پلی ساکلراید با وزن مولکولی ای از چند میلیون تا بالغ بر چند صد میلیون است . شکلی کروی دارد و شامل اضافات باقی مانده روی D-glucose که بصورت زنجیری با پیوند ( x1-4 ) به هم متصل شده اند ، می شود . این حلقه های زنجیری در وفقه های 4 تا 10 residues ( پس مانده ، ته نشین ، باقیمانده ) با پیوند ، شاخه ، شاخه می شوند ( شکل 101 )
شکل 101 : مولکول گلیکوژن یا بزرگنمایی ساختاری در محل یکی از شاخه ها
( اقتباس از مقاله بیوشیمی Harper ) .

اگر چه تقریبا همه سلول های بدن انسان توانایی ذخیره مقداری گلیکوژن را دارد سلول های ماهیچه و کبد مقدار زیادی Glycogen را ذخیره می کنند . سلول های ماهیچه توانایی ذخیره گلیکوژن در ماهیچه آماده سازی زیر لایه ها برای تولید ATP جهت انقباض ماهیچه ها است ، در حالی که گلوکز گرفته شده از گلیکوژن در کبد عموما برای نگهداری نرمال تمرکز گلیکوز خون در هنگام روزه گرفتن ، استفاده می شود .

بیماری های ذخیره گلیکوژن ( GSD ) باعث ایجاد نارسایی ها و تاثیرات بر روی متابولیزم ( تحولات بدن موجود زنده برای حفظ حیات و سوخت و ساز ) گلیکوژن می شود . تلفیق ( ترکیب ) و ( تفکیک ) تنزل گلیکوژن با آنزیم هایی که با هورمون ها فعال ( غیر فعال ) می شوند ، کاتالیز می شوند .
امروزه دلیل بعضی از انواع GSD ها در عیوب تقریبا شرکت کننده در تلفیق
( ترکیب ) یا تنزل ( تفکیک ) گلیکوژن و تتظیمات آن دانسته شده اند .

شکل ( 102 ) متابولیزم گلیکوژن کبد و آنزیم های آن
GSD هایی که باعث تاثیر گذاری در تنزل ( تفکیک ) گلیکوژن در کبد می شود موجب پیدایش hepatomegaly در نتیجه ذخیره گلیکوژن و hypoglycemia می شود GSD هایی که باعث تاثیر گذاری در تنزل ( تفکیک ) گلیکوژن در ماهیچه ها هستند موجب گرفتگی ، طاقت فرسایی ، تمرین های بدنی ، خستگی مفرط ، ضعف تصاعدی و اشکال دیگر myopathy ( cordio ) می شوند .
نمونه ای از تاثیرات GSD ها بر روی کبد در جدول 101 نشان داده شده است .
زمینه تاریخی نوع I بیماری ذخیره گلیکوژن :

اولین نمونه کلینیکی یک بیمار با GSD بوسیله یک متخصص اطفال آلمانی ،
Van Creveld معرفی شد . در گردهمایی متخصصان اطفال هلندی در سال 1928 ، او کنفرانسی باعنوان اختلال غیر معمول ، متابولیزم کربوهیدرات در اطفال ارائه کرد . در نگاهی به گذشته ، این بیمار II GSD داشته است .
اولین گزارش یک بیمار با GSDI به یک آسیب شناسی آلمانی ، Van Gierke ، مربوط می شود .
glukogenia Hepatonephromegalia با عنوان مقاله ای در باره کالبدشناسی او که در یک آرامگاه ارائه شد روی دختری که کبد و کلیه هایش به دلیل جدا شدن مقدار زیادی گلیکوژن ، بزرگ شده بودند ، است . آزمایشات بیوشیمیایی بر روی مواد درون کبد این بیمار که بوسیله یک شیمیدان آلمانی ، بزرگ شده بودند .

آزمایشات بیوشیمایی بر روی مواد درون کبد این بیمار که بوسیله یک شیمیدان آلمانی ، Schoenheimer ، نشان داد که گلیکوژن منحصرا از باقیمانده های گلوکز تشکیل شده اند و می تواند به وسیله کبد نرمال minced تنزل داده شود . Von ,
Schoenheimer اعلان داشتند که در بیمارشان یک ماده تنزل دهنده گلیکوژن کم بوده و پیدا نشده است .
در 1952 Cari ,

Cori نشان دادند که غیر فعال بودن فسفات – 6 – گلوکز
( G6 pase ) نقص آنزیمی موثر در پیدایش این بیماری بود .
به همین علت GSDI به اولین بیماری متابولیک که علت آن نقص در آنزیم ها تبدیل شد . در اواخر دهه 50 بیماران دیگری که همین مشکل کلینیکی و بیوشیمیایی را با عنوان GSDI کلاسیک داشتند مشاهده شدند ولی فعالیت G6 Pase را GSDIb گذاشتند . در اواخر دهه 70 ، مشخص شد که این بیماران دچار کمبود فعالیت G6 pase در بافت های زنده ( یخ نزده ) کبد بودند .
سیستم و ژنتیک آنزیمی فسفات – 6 – گلوکز :

در میان آنزیم های شرکت کننده در ترکیب و تفکیک گلیکوژن ، G6 pase منحصر به فرد است زیرا محل فعالیت هیدرولیزی آن در حفره های سلولی ( بافت نگهدارنده اعصاب (ER) endoplasmic reticuluam قرار داد ، در حالی که آنزیم های دیگر شرکت کننده در متابولیزم گلیکوژن در سیتوپلاسم قرار دارند . این بدین معنی است که لایه زیری ، فسفات – 6 – گلوکز ( G6P ) ، محصولات آن ، گلوکز و فسفات ، باید از غشاء ER عبور کند .

در سال 1975 ، Arion ، مدلی برای نحوه کارکرد سیستم G6 pase فرض کرد . در این مدل انتقالی ، سیستم G6 pase شامل یک زیر سازه G6 pase catalytic کاتالیزوری که در سطح luminal ER قرار دارد و حداقل یک لایه ( غشای ) انتقال دهنده است ( شکل 103 ) .
با اینکه تحقیقات زیادی انحام شده است ، هنوز اختلاف بر سر مکانیزم دقیق کار سیستم G6 pase وجود دارد :

 

تعداد پروتئین ها ، stoichiometry ( مقایسه اوزان اتمی عناصر با یکدیگر ) هرکدام از این پروتئین ها ، توپولوژی دقیق و اینکه این پروتئین ها عنصری از یک مجموعه اند یا خیر هنوز سالهای بی جوابی هستند .
شکل 103 : مجموعه فسفات – 6 – گلوکز
000 گلوکز مصرف شده اند ، از آنجایی که کمبود G6 pase در کبد مانع آخرین مرحله از دو مسیر glycogenolytic و gluconeagenepic می شود . اگر چه هر دو مسیر ( راه ) تولیدات گلوکزی درونی بسته شده اند ( متوقف شده اند ) ، شواهدی وجود دارد که بیماراین GSDI توانایی داشتن

مقداری تولیدات گلوکزی درونی را دارند . مکانیزم این تولیدات گلوکزی درونی هنوز ناشناخته است.
Hyperlactacidoemia یکی از نتایج تجمع G6 P هایی است که نمی توانند به glucose هیدرولیز شوند . G6P از طریق glycolytic بیشتر متابولیز می شود و در آخر lactate , pyruvate تولید می کند . lactole ، در زمانی که تجمع و تمرکز گلوکز خون کم می شود ، به سختی برای مغز تبدیل می شود و بدینوسیله از بیماران در مقابل علائم امراض مغزی محافظت می کند .

اگر چه امکان دارد Hyperlactacidaemia در بلند مدت عوارضی را بدنبال داشته باشد .
زیر لایه های metabolic ( سوخت و سازی یا متابولیک ) مانند گالاکتوز ، فراکتوز و گلیسرول برای متابولیز شدن به glucose مسیر (راه ) – G6P در کبد هستند . بنابراین در GSDI ، وارد کردن ساکزوز و لاکتوز به درون معده با کمی افزایش در گلوکز خون ، hyper lactacidaemia رانتیجه می دهد

 

.
تصور می شود که Hyperlipidaemia نتیجه افزایش ترکیب لیپیدها از زیادی
( بیش از حد بودن ) acetyl – coA و کاهش زدودگی clearance لیپید lipid
سرم Serum ( زدودگی ( پاک کردن ) لیپیدسرم ) است . lactote , pyruvate های اضافی به cocetyl – coeneyme A( COA ) ، که بعدا به malonyl – COA که یک ترکیب متوسط اسید چرب است ، تبدیل می شود ، تغییر شکل می دهد . علاوه بر این
molonyl-COA ، از اکسیداسیون – B mitochondrid که کاهش تولیدات کتون را نتیجه می دهد ، جلوگیری می کند . سرم تری گلیرسید قطعا افزایش یافته ، کلسترول و فسفولیپیدها کمتر افزایش می یابند .
Hyperuricaemia نتیجه افزایش تولیدات کبدی ( hepatic) و کاهش زدودن مواد درون کلیه به دلیل جلوگیری از دفع اسید اوریک بوسیله lactate است .

یافته های کلینیکی ( مراکز درمانی ) و عوارض بلند مدت نوع I بیماری ذخیره گلیکوژن :
بیمارانی که درمان نشوند ، قدی کوتاه ، صورت عروسکی گرد ، شکمی برآمده ، مرض چاقی و ماهیچه هایی از کار افتاده دارند ( شکل 106 )
امکان وقوع مکرر Hypoglycoemia بخصوص در کودکان وجود دارد . موارد کم اهمیت و ( کمی دیر شدن یک وعده غذایی یا مصرف کمتر کربوهیدرات ها به دلیل وقوع بیماری ) ممکن است باعث رشد و افزایش hypoglycaemia می شود . علائم
hypoglycaemia ( رنگ پریدگی ، عرق کردن ، رفتار غیر معمول ، کم شدن اختلال هوش و حواس ، اغماء و بیهوشی ، تشنج ) معمولا با hyperveulilation ، که از علائم دیابت lactic است ، همراه می شوند .

 

*******************
به نظر می رسد عملکردهای مغزی بلند مدت در صورت جلوگیری از صدمه اختلال در hypoglycaemic ، طبیعی باشند بقیه علائمی که مستقیما با اختلال های متابولیک در ارتباط اند ، Xauthcmas پوست ، که صورت مستقیم بامیزان hyperlipidamia در ارتباط است ، و نقرس که با heperuricaemia همراه می شوند ولی به ندرت قبل از سن بلوغ پیشرفت می کنند بیماران دچار

کبودی می شوند ، خون دماغ در بین آنها معمول است و دلیل آن عملکرد نامناسب و همراه با شکل گرده های خون ( پلاکت های خون ) است . علاوه بر این ؛ ممکن است بیماران از اسهال شدید ، که مکانیزم آن حل نشده است رنج برند . بیمارانی که GSDIb دارند ممکن است دچار اختلال یا عدم کلر neutrophil و neutropenia شوند که باعث رشد زمینه عفونت های مکرر و IDB است .

Hepatomegaly مشخص شده در GSDI به دلیل ذخیره glycogen و چربی بوجود می آید به جز هم ایستایی glucose ، عملکرد کبد طبیعی است و Cirrhosis پیشرفت نمی کند . بیمار در دومین دهه عمر خود ، ممکن است دچار رشد ورم کبد که پتانسیل تبدیل شدن به carcinamos را دارد ، می شود .
در بیشتر بیماران ، کلیه ها بزرگتر شده بودند ، glomerular hyperfittrotion
Silent ممکن است در بیماران قبل از سن بلوغ نیز دیده شود . ممکن است
Microalbuminuria و بدنبال آن Proteinuria رشد کنند ، افزایش فشار خون را نتیجه دهند و در نهایت باعث پیدایش بیماری های کلیه ای می شوند .

امکان اختلال در عملکردهای کلیوی در مبدأ و در انتهای کلیه ها می رود ، به خصوص در بیمارانی که از لحاظ متابولیکی به صورت مناسبی کنترل نمی شوند .
دیگر عوارضی که امکان وقوع آنها می رود عبارتند از :
کم خونی ، کیست های تخمدانی ، افزایش فشار خون لوزالمعدوی و ریوی .
رواج ، شدت و بیماری زایی این عوارض ها هنوز ناشناخته اند همانطور که ارتباط آنها با کنترل متابولیک نامعلومند همچنین مدیریت این عوارض سوال بی پاسخ دیگری است .
درمان رژیمی در نوع I بیماری ذخیره Glycogen :

هدف از این درمان جلوگیری از hypoglycaemia برای سرکوب کردن اختلال متابولیکی ثانوی تا اندازه ممکن است نگهداشتن normoglycamia باعث کاهش شیوع بیماری ( مرگ و میر ) حاصل از بیماری می شود .
اوایل ، این نوع درمان شامل مصرف غذاهای روغنی شده با کربوهیدرات در طول شبانه روز بود . در سال 1974 رژیم غذایی چکه چکه ای شبانه ( feeding – CNGDF
drip coutinuuous nocturod gastric ) به وسیله لوله nasogastric معرفی شد و برای بیماران و والدین آنها امکان خوابیدن در طول شب را فراهم کرد .
در 1983 نشاسته نپخته ( ذرت ) ( UCCS) ، که glucose از آن خیلی آرامتر از نشاسته پخته جدا می شود ، معرفی شد .

ثابت شده است که uccs , CNGDF هر دو normoglycemia را در طول شب با نتایج مطلوب و یکسان ( به صورت موقت ) حفظ و نگهداری می کنند . UCCS در طول روز برای طولانی تر کردن مدت روزه استفاده می شود . از آنجایی که رژیم محدود است ، ممکن است مکمل رژیمی مولتی ویتامین و کلسیم لازم شود .

مطالعات مشترک اروپایی بر روی نوعع I بیماری ذخیره گلیکوژن
از هر 100000 نوزاد متولد شده ، یک نوزاد مبتلا به GSDI است . بنابراین هیچ مرکز متابولیکی تجربه پذیرش تعداد زیادی از این بیماران را ندارد . برای به
اشتراک گذاری تجارب و دانش ها مطالعات مشترک اروپایی بر روی (ESGSDI ) GSDI در سال 1996 آغاز شد . اهداف این گروه مطالعاتی شامل اتویابی مدیریت ، دوره کلینیکی و نتیجه بلند مدت در بیماران paediotric ( کودکان ) و بزرگسال ، برای مطالعه عوارض ( بلند مدت ) ، برای توسعه استراتژی های معالجه درمانی و راهبردهای مدیریت و ادامه درمان ( بلند مدت ) ، بود .

یک گروه اجرایی شامل GPA Smit ( رئیس ) و J Fernamdes
( nethrlands the و Groningen ) ، Ph labrune ( Clamant , France ) ،

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله در مورد زندگینامه بیل گیتس در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله در مورد زندگینامه بیل گیتس در pdf دارای 19 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد زندگینامه بیل گیتس در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد زندگینامه بیل گیتس در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد زندگینامه بیل گیتس در pdf :

زندگینامه بیل گیتس

ویلیام هنری گیتس سوم مشهور به بیل گیتس (Bill Gates) رئیس و موسس شرکت مایکروسافت.
در حال حاضر مایکروسافت با بیش از چهل هزار کارمند در شصت کشور جهان و با درآمد خالص 253 میلیارد دلار در پایان سال مالی 2001 یکی از موفقترین شرکتهای ایالات متحده امریکا و یکی از راهبران صنعت کامپیوتر بوده است.

بیل گیتس در 28 اکتبر سال 1955 در یک خانواده متوسط در شهر سیاتل امریکا متولد شد.پدر بیل , ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشنایان شهر سیاتل است و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضا هیئت مدیره United Way International بود که در امور خیره نیز فعالیت داشت. بیل گیتس در این خانواده و در کنار دو خواهر خود رشد کرد.گیتس در کودکی بیشتر وقت خود را در کنار مادربزرگ خود گذراند و از او تاثیر بسیار گرفت. او از همان دوران کودکی خود روحیه رقابت طلبی خود را نشان داد و سعی می کرد تا در هر زمینه ای از دوستان خود پیش باشد.
گیتس تحصیلات ابتدای خود را در مدرسه عمومی Lakeside پشت سر گذاشت و در آنجا بود که با

کامپیوتر آشنا شد.در آغاز یکی سالهای تحصیلی مسئولان مدرسه Lakeside تصمیم گرفتند با کمک خانواده دانش آموزان, یک ترمینال کامپیوتر اجاره کنند و در اختیار دانش آموزان قرار بدهند. در این هنگام بیل گیتس با کامپیوتر آشنا شد و به سرعت در استفاده از آن مهارت کسب کرد و در سیزده سالگی اولین نرم فزار خود را که یک بازی ساده بود نوشت. گیتس به همراه دوست خود پل آلن

(Paul Allen ) که دو سال از گیتس بزرگتر بود و در زمینه سخت افزار کامپیوتر هم مهارت داشت , بیشتر وقت خود را به برنامه نویسی در اطاق کامپیوتر Lakeside میگذراند.
گیتس در سال 1973 وارد دانشگاه هاروارد شد و در آنجا با استیو بالمر (Steve Ballmer) که در حال حاضر رئیس قسمت اداری مایکروسافت است آشنا شد. گیتس زمانی که در هاروارد بود یک نسخه از زبان BASIC را برای کامپیوتر MITS Altair طراحی کرد.
بیل گیتس در سال 1975 به همراه دوست دوران کودکی خود پل آلن شرکت کوچکی بنام Microsoft با شعار “در هر خانه یک کامپیوتر” ایجاد کرد.مایکروسافت انواع زبانهای برنامه سازی را برای کامپیوترهای مختلف تولید میکرد. در آن زمان مایکروسافت فقط 40 کارمند داشت که شبانه روز بشدت کار میکردند و کل فروش آن فقط 24 میلیون دلار در سال بود.

در سال 1980 شرکت IBM برای اینکه از بازار کامپیوترهای شخصی عقب نماند تصمیم گرفت تا کامپیوتر خود را که PC نام گرفت و کامپیوترهای امروزی نیز مبتنی بر آن هستند , بسازد و وارد بازار کند. IBM تصمیم گرفت تا کار نرم افزار آن را به عهده شرکت دیگری بگذارد. این بود که شاهین خوشبختی بر دوش مایکروسافت نشست و IBM قراردی با شرکت کوچک مایکروسافت بست تا نرم افزارهای سازگار با کامپیوترهای شخصی IBM تولید کند.کامپیوتر های جدید IBM از پردازنده های 16 بیتی 8088 شرکت اینتل استفاده میکرد. بنابراین مایکروسافت برای فروش زبانهای برنامه سازی خود به یک سیستم عامل 16 بیتی نیاز داشت.در آن زمان شخصی بنام تیم پاترسون در کارگاه خانه خود یک کامپیوتر 16 بیتی کوچک ساخته بود و برای آن یک سیستم عامل ساده 16 بیتی نوشت که نام DOS 86 را برای آن انتخاب کرده بود. بیل گیتس کلیه حقوق سیستم عامل DOS 86 را با قیمت 75 هزار دلار بدست آورد. بیل گیتس و پل آلن سیستم DOS 86 را متناسب با کامپیوتر های شخصی IBM تغییر دادند و امکانات بیشتری را به آن افزودن و از آن یک سیستم عامل قوی 16 بیتی ساختند. مایکروسافت این سیستم عامل را MS-DOS نامید. MS-DOS برروی کامپیوترهای شخصی IBM جای گرفتند و IBM درصدی از فروش کامپیوترهای PC خود را برای استفاده از MS-DOS به مایکروسافت می پرداخت. و رفته رفته امپراتوری آقای بیل گیتس بر روی MS-DOS بنیان نهاده شد. بعدها مایکروسافت با تولید سیستم عامل گرافیکی Windows و

محصولات موفق دیگر گامهای بزرگتری بسوی موفقیت برداشت.طبق آخرین آمار بیش از 95 درصد از دارندگان کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان از محصولات مختلف مایکروسافت استفاده میکنند.
درحال حاضر بیل گیتس با بیش از 50 میلیارد دلار, ثروتمندترین مرد دنیا شناخته شده است.او این مقام را چندین سال است که حفظ کرده. یکی از دلایل موفقیت مایکروسافت به گفته خود گیتس استخدام افراد با هوش در این شرکت است.گیتس زمانی که فقط 19 سال داشت مایکروسافت

را مدیریت میکرد.او بقدری کار میکرد که حتی گاهی چند روز محل کار خود را ترک نمی کرد و به همراه کارمندان خود بسختی برروی پروژه های مختلف و سفارش مشتریان کار میکرد.
گیتس در سال 1994 با ملیندا فرنج گیتس ازدواج کرد که حاصل آن یک دختر (متولد سال 1996) و یک پسر (متولد سال 1999) بوده است.بیل گیتس راه مادر خود را ادامه داد و بهمراه همسر خود چندین موسسه خیره در سراسر دنیا تاسیس کرد.هم اکنون بیل گیتس همراه همسر و فرزندان خود در شهر سیاتل ساکن است.

یک شرکت تحقیقاتی چندی قبل دست به یک تحقیق در مورد ثروت بیل گیتس زد. آمار زیر را از آقای گیتس بخوانید تا شاخ در بیاورید;

– بیل گیتس در هر ثانیه 250 دلار بدست می‌آورد ، و این برابر 6/21 میلیون دلار در روز و 7/884 دلار در سال است!!!
– اگر 1 دلار از دستش بیفتد ، زحمت برداشتن آنرا به خود نمی‌دهد چون 4 ثانیه طول می‌کشد تا آنرا بردارد ، درحالیکه در این فاصله بیش از آن برگشته است!!!
– بدهی دولت آمریکا حدود 62/5 تریلیون دلار است . اگر بیل گیتس بخواهد این بدهی را بپردازد، می‌تواند آنرا در مدت کمتر از 10 سال بازپرداخت کند!!!
– او می‌تواند به هر یک از اهالی کره ‌زمین 15 دلار هدیه دهد. در اینصورت هنوز 5 میلیون دلار برایش باقی می‌ماند!!!
– مایکل جوردن ، گرانقیمت‌ترین ورزشکار امریکاست. اگر او چیزی نخورد و تنها درآمد سالیانه‌اش را که بیش از 30 میلیون دلار است، پس انداز کند ، باید 277 سال صبر کند تا به ثروت بیل گیتس برسد!!!
– اگر بیل گیتس به عنوان یک کشور در نظر گرفته شود ، سی و هفتمین کشور ثروتمند ج

هان یا سیزدهمین شرکت بزرگ در امریکا و حتی بزرگتر از IBM است!!!
– اگر تمام پولهای بیل گیتس را به یک دلاری تبدیل کنیم ، می‌توانیم از زمین تا کره‌ی ماه جاده‌ای با 14 بار مسیر رفت و برگشت بسازیم. اما طی این مسافت بدون توقف با 713 هواپیمای بوئین 747 به مدت 1400 سال طول می‌کشد!!!!!
– بیل گیتس هم اکنون40 سال دارد. اگر فرض کنیم او بتواند 35 سال دیگر زندگی کند می‌تواند قبل از مردنش روزانه 8/7 میلیون دلار خرج کند!!!
پس چگونه بیل گیتس ورشکست می‌شود؟؟؟
اگر هر کاربر ویندوز مایکروسافت برای هر بار هنگ کردن کامیوترش ، یک دلار از بیل گیتس به عنوان خسارت دریافت کند ، بیل گیتس در مدت 3 سال ورشکست می‌شود;!!!

خانه ی بیل گیتس
صاحب این عمارت ویلیام گیتس III، بنیان گذار شرکت ماکروسافت و ثروتمندترین فرد دنیا می باشد. کار ساخت این خانه که دارای مساحت 4000 فوت مربع می باشد، هفت سال بطول انجامیده. از نکات قابل توجه این خانه، روشن شدن اتوماتیک چراغ ها در هنگام ورود به منزل، قرار داشتن بلندگوها در داخل دیوار تمامی اتاق ها و وجود پنل فینگرتاچی است که به واسطه آن می توان تمامی وسایل از سِت تلویزیون تا دما و میزان تابش نور را کنترل کرد.
در بدو ورود به این خانه، به تمامی بازدیدکنندگان میکروچپی داده میشود. این میکروچیپ اطلاعاتی را ارسال می کند که بر اساس آن اطلاعات، دما و شرایط خانه متناسب با بدن ملاقات کننده تغییر خواهد کرد.
با توجه به اطلاعات عمومی King County، ارزش خانه بیل گیتس به همراه زمین آن 113 میلیون دلار و مالیات سالیانه این خانه بیش 1 میلیون دلار می باشد. بر اساس تحقیقات National Association of Home Builders، میانگین متراژ خانه های آمریکا کمی بیش از 2000 فوت مربع است اما خانه بیل گیتس – به همراه فضای باز آن – 30 برابر خانه ی یک شهروند معمولی آمریکا است.
دلیل کوچک بنظر رسیدن خانه این است که بیشتر خانه در زیر زمین و در داخل تپه ها قرار دارد. البته قسمت های زیرین خانه از دید مامورین مالیات خارج نمانده، و همین موضوع باعث شد افزایش ناگهانی مالیات خانه شد.
طراحی خانه بیل گیتس را آرکیتکت معروف James Cutler وابسته به گروه طراحی Bohlin Cywinski Jackson به عهده داشت.
پارکینگ این ساختمان گنجایش 30 اتومبیل بصورت همزمان را دارد. در داخل پارکینک اختصاصی بیل گیتش شما می توانید اتومبیل های Porsche 911 Convertible ساخت سال 1999 و Porsche 959 Coupe مدل سال 1988 راببینید. بیل گیتس یک اتومبیل دیگر بنام Lincoln Continental مدل سال 1998 نیز دارد که به علت آمار تصادف بالای این نوع اتومبیل، رانندگی با آن ممنوع می باشد، اما بیل گیتس دارای اجازه نامه ای است که بوسیله ی رییس جمهور سابق آمریکا، بیل کلینتون امضا شده و بواسطه ی آن هیچ نوع منع قانونی برای استفاده از این اتومبیل برای بیل گیتس وجود ندارد.
آدرس خانه بیل گیتس:
1835 73rd Ave NE, Medina, WA 98039

تصاویر ماهواره ای از خانه ی بیل گیتس توسط Google Maps
تصاویر هوایی از خانه ی بیل گیتس توسط MSN Virtual Earth
گالری تصاویر خانه بیل گیتس تور مجازی توسط Flickr
مصاحبه با جیمز کاتلر، طراح خانه ملیندا و بیل گیتس
اعتقاداتی مبنی بر طراحی خانه بیل گیتس توسط سیستم مکینتاش
عکس هایی از نمای بیرون خانه:

راز موفقیت بیل گیتس

از آنجا که بیل گیتس به عنوان مدیری نمونه و موفق در عرصه فعالیت های اقتصادی بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، نگاهی هرچند کوتاه به عوامل تأثیرگذار در توفیق جهانی این مدیر توانا و همکاران او بدون شک می تواند برای مدیرانی که در اندیشه دستیابی به راهکارهای کاربردی برای موفقیت بیشتر سازمان خود هستند، الگوئی کارآمد باشد. از همین رو، برای نیل به این هدف گزیده ای از معیارهای راهبردی مدیریت شرکت مایکروسافت را که در پی می آید برای

اعضاء محترم انتخاب نموده ایم:
بیل گیتس درسال 1955 میلادى درشهرسیاتل آمریکا به دنیا آمد. پدرش وکیل و مادرش آموزگار بود. در دوران دبیرستان با رایانه آشنا و به آن علاقه مند شد و از 13 سالگى نوشتن برنامه هاى رایانه اى را شروع کرد و اولین نرم افزار خود را که یک بازى ساده رایانه اى بود در همان سن نوشت. او این کارها را به همراه دوستش پل آلن (PAUL ALLEN) انجام مى داد. پل دو سال از او بزرگتر بود و مهارت خاصى در سخت افزار نیز داشت. در سال 1973 به دانشگاه هاروارد وارد شد و در آنجا با استیو بالمر (STEVE BALLMER) ـ از مسؤولان فعلى شرکت مایکروسافت ـ آشنا شد. یک سال بعد در 19 سالگى دانشگاه را ترک گفت تا به همراه دوست دبیرستانى اش پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس کند. در ابتداى راه، برنامه زبان بیسیک (BASIC) را ارائه دادند. کار شرکت با 40 کارمند و فروش سالانه 2/4میلیون دلار آغاز شد. در سال 1980 شرکت با ارائه سیستم عامل براى ریزپردازنده هاى 16 بایتى 8088 اینتل که به سفارش شرکت IBM انجام شد به شهرت و ثروت رسید. یک سال بعد اولین نسخه سیستم عامل WINDOWS از سوى شرکت عرضه شد. در سال 1992 شرکت مایکروسافت با انتشار نسخه WINDOWS 1، 3 اولین سیستم عامل گرافیکى را ارائه کرد که قبول عام یافت و این مقبولیت با انتشار نسخه هاى 95، 98 ، 2000 و XP به اوج رسید. به گونه اى که هم اکنون بیش از 95درصد کاربران رایانه هاى شخصى در دنیا از نرم افزارها و محصولات مختلف این شرکت استفاده مىکنند. امروزه مایکروسافت شرکت بزرگى است که سالانه بیش از 25میلیارد دلار درآمد دارد و 50 هزار کارمند آن در 78 کشور و منطقه در سراسر دنیا مشغول کار هستند. مایکروسافت براى سال جارى میلادى 5/2 میلیارد دلار در امور تحقیق و توسعه هزینه مى کند. بیل گیتس به عنوان مؤسس و رئیس شرکت با بیش از 77 میلیارد دلار ثروت سالهاست که عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را به خود اختصاص داده است. گیتس در سال 1994 ازدواج کرد و با همسرش بنیاد خیریه اى با 24میلیارد دلار سرمایه تأسیس کرده که در امور بهداشت جهانى و آموزش فعالیت مى کند. او تاکنون دو کتاب منتشر ساخته و در آن نظرات خود را راجع به نحوه اداره شرکتش و نیز فناوریهاى عصر اطلاعات و آینده آن ارائه کرده است: در سال 1995 کتاب «جاده پیش رو» و در سال 1999 کتاب «سرعت اندیشه». این کتاب به 25 زبان ترجمه و در 60 کشور جهان منتشر شده است. علاوه بر آن، او با ملاقاتها و مسافرتهاى متعد

د و سخنرانى در مجامع مختلف که تفصیل همه آنها در سایت خود او در اینترنت آمده است، جزئیات افکار و اندیشه هاى خود را به عنوان یکى از تأثیرگذاران عصر دیجیتال ارائه داده است. در این مقاله مجموعه اى از افکار و عقاید او در زمینه ویژگیهاى عصر دیجیتال، اینترنت شاهراه اطلاعاتى، سیستم عصبى دیجیتالى، الگوى زندگى و کار شبکه اى، فناورى اطلاعات، شتاب تغییرات در کسب و کار، کارهاى دانش بر و کارکنان فرهیخته، مدیریت دانایى و ابزارهاى دیجیتالى مدون و درقال

ب یک مصاحبه ارائه شده است. مصاحبه فعلى هم هیچگاه صورت نگرفته است و تنها به عنوان شکل وقالبى براى تفکیک و تنظیم و عرضه نظرات او در بخشهاى مختلف انتخاب شده و بنابراین گاه در پاسخ ارائه شده به یک سؤال، از لابه لاى کتابها، سخنرانى ها و مقالات او مطالبى استفاده شده است. به هر روى این مقاله تلاشى است براى مرور کلى اندیشه هاى یکى از معماران برجسته عصر دیجیتال

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله نبرد حق و باطل درقرآن در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله نبرد حق و باطل درقرآن در pdf دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نبرد حق و باطل درقرآن در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نبرد حق و باطل درقرآن در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نبرد حق و باطل درقرآن در pdf :

نقش قرآن در هدایت گری در تشخیص حق و باطل
درجهان بینی توحیدی اصالت قائل شدن برای شر، ظلمت، باطل، عبث و این گونه امور امکان پذیر نیست یعنی اینها با جهان بینی توحیدی سازگار نیست. جهان بینی توحیدی اساس خلقت را برخیر و حسن و نیکی می داند که درآیه هایی از قبیل الذی احسن کل شی خلقه 1 یا: ربنا الذی اعطی کل شیء خلقه 2 روشن است، و بعلاوه منطقاً هم چنین است. این مسئله یکی از مهمترین و عمیق ترین مسائل الهیات است و از یک نظر مشکله خیلی بزرگی است که بسیاری درهمین جا لغزیده و به مادیگری گرایش پیدا کرده اند یعنی گفته اند که اگر عالم چنان مبدئی داشته باشد که الهیون می گویند (مبدأ مستجمع جمیع صفات کمالیه) باید خلقت، خیر محض و حق محض و نور محض باشد و حال آنکه ما درخلقت این جور نمی بینیم. ما خلقت را لااقل مخلوطی از ایندو می بینیم 3 و جهان موجود جهان مطلوب نیست (تعبیری که بعضی به کار می برند). اگر جهان مطلوب می بود باید به گونه دیگری می بود. ما اینها را درعدل الهی تا حد زیادی مطرح کرده ایم.

تقریر مطلب به زبان حکمت الهی
جوابی که الهیون می دهند، نه فقط به عنوان یک جواب برای اینها، بلکه اصلاً حل مسئله فی حد ذاته به این صورت است که اصالت با خیر و حق و حسن کمال و زیبایی است؛ نقصها، باطلها، شرها ضرورتهایی هستند که لازمه هستی آن خیرها و حق ها هستند، به صورت یک سلسله لوازم ذاتی لاینفک، ولی نه لوازمی که اصالت دارند بلکه لوازمی که وقتی اینها را با مقایسه با حق و خیر بسنجیم به منزله نمودهایی هستند در مقابل بودها، اما این نمودها لازمه این بوده است که اگر آن بودها بخواهند باشند این نمودها هم قهراً هستند.
البته این مطلب به نحو عالی درمحل خودش بیان شده است. درآن مرحله خیلی دقیقش - که آن کمتر به ذهن عامه می رسد - نظیر پیدایش ماهیت است

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

بررسی سیستم های فتوولتائیک یا سلول خورشیدی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  بررسی سیستم های فتوولتائیک یا سلول خورشیدی در pdf دارای 136 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی سیستم های فتوولتائیک یا سلول خورشیدی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه بررسی سیستم های فتوولتائیک یا سلول خورشیدی در pdf

سیستم های فتو ولتائیک

چکیده

فصل اول : مقدمه و کلیات

•    مقدمه

•    انرژی خورشیدی

•    لزوم استفاده ازانرژی خورشیدی

•    بهینه سازی مصرف انر‍ژی

•    انرژی خورشیدی در ایران

•    کمیت و کیفیت انرژی خورشیدی

•    فناروی استفاده از انرژی خورشیدی

•    سیستم های خورشیدی

•    سیستم های فتوبیولوژی

•    سیستم های فتوولتائیک

•    سیستم های حرارتی خورشیدی(روش گرما خورشیدی)

•    سیستم های گرما خورشیدی THERMAL SOLARENROGY

•    سیستم های تولید قدرت و نیروگاه های خورشیدی

•    نیروگاه های خورشیدی و برج های نیرو

•    تشعشعات رادیوئی

•    اشعه مادون قرمز

•    اشعه فرابنفش

•    اشعه فرابنفش نهایی

•    اشعه نرم

•    اشعه سخت

•    لزوم استفاده از انرژى خورشید

•    انرژى خورشیدى(نیازها و محدودیتها)

•    نیروگاه خورشیدی

•    بهره گیری از انرژی خورشیدی

فصل دوم : سیستم های فتوولتائیک

•    مقدمه

•    سیستم های خورشیدی

•    معیارهای انتخاب سایت های خورشیدی جهت نصب پنل های فتوولتائیک

•    نقاط کوانتومی" ؛ انقلابی در صنعت سلولهای " خورشیدی

•    سلولهای خورشیدی

•    انواع سلول خورشیدی

•    اساس کار سلولهای خورشیدی

•    علل احتیاج به سلول خورشیدی

•    معماری خورشیدی

•    سیستمهای فتوولتاییک

•    تکنولوژی های نسل دوم

•    تکنولوژی های نسل سوم

•    پدیده فتو ولتائیک

•    Solar cell

•    پانل خورشیدی  (Solar Pannell)

•    باتری (Battery)

•    مبدل DC به  AC

•    کنترل کننده شارژ باتری (Charger Control)

•    بار (Load)

•    اجزاء سیستم های فتوولتائیک

•    کاربردهای مستقل خود اتکاء برای مناطق دوردست

•    ویژگیهای سیستم های PV

•    ساختار داخلی سلولهای خورشیدی Solar cell

•    ساختار باتری خورشیدی

•    عملکرد باتری خورشیدی

فصل سوم  : نیروگاههای خورشیدی

•    مقدمه

•    تاریخچه

•    کاربردهای انرژی خورشید

•    استفاده از انرژی حرارتی خورشید

•    کاربردهای نیروگاهی

•    نیروگاههای حرارتی خورشید از نوع سهموی خطی

•    نیروگاههای حرارتی از نوع دریافت کننده مرکزی

•    نیروگاه‌های حرارتی از نوع بشقابی

•    مزایای نیروگاههای خورشیدی

•    الف) تولید برق بدون مصرف سوخت

•    ب) عدم احتیاج به آب زیاد

•    عدم آلودگی محیط زیست

•    ت) امکان تأمین شبکه‌های کوچک و ناحیه‌ای

•    ث) استهلاک کم و عمر زیاد

•    ج) عدم احتیاج به متخصص

•    کاربردهای غیر نیروگاهی

•    الف ) آبگرمکن‌های خورشیدی و حمام خورشیدی

•    ب ) گرمایش و سرمایش ساختمان و تهویه مطبوع خورشیدی

•    پ )  آب شیرین کن خورشیدی

•    ت ) خشک کن خورشیدی

•    ث ) اجاقهای خورشیدی

•    ج )  کوره خورشیدی

•    چ ) خانه‌های خورشیدی

•    زنجیره صنایع خورشیدی سیلیسیومی

•    بخش بالادستی

•    بخش پایین دستی

فصل چهارم : کاربرد های سیستم های فتوولتائیک ، منبع انرژی پاک

•    چکیده

•    مقدمه

•    کاربردهای سلول‌های فتوولتائیک

•    کاربردهای متصل به شبکه سیستم‌های فتوولتائیک

•    کاربردهای منفصل از شبکه سیستم‌های فتوولتائیک

•    سیستم‌های پشتیبانی

•    اجزا کلی سیستم  فتـوولتائیک

•    پانل‌های خورشیدی

•    باتــری

•    مبــدل

•    دستگاه کنترل شارژ باتری

•    سازه‌های فلزی یا ساختمانی

•    انواع سلول‌های فتوولتائیک

•    شرایط مناسب جهت نصب و راه‌اندازی سیستم‌های فتوولتائیک

•    استفاده از سیستم های فتوولتائیک جهت روشنایی معابــر

•    مزایا و معایب  استفاده از سیستم های فتوولتائیک

•    کاربردهای برق خورشیدی

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

نتیجه گیری

منابع

ضمیمه1 : نمونه پروژه های انجام شده در ایران

ضمیمه 2 : مقاله لاتین با عنوان How Solar Cells Work

 



بخشی از منابع و مراجع پروژه بررسی سیستم های فتوولتائیک یا سلول خورشیدی در pdf

1.    کتاب "انرژی خورشیدی" که توسط نشر سازمان انرژی‌های نو ایران « سانا » چاپ شده‌است
2.    http://fa.wikipedia.org
3.    http://www.dsrqeshmco.com
4.    http://www.ifco.ir
5.    http://vista.ir
6.    http://www.shana.ir
7.    http://www.tebyan-zn.ir
8.    http://daneshnameh.roshd.ir
9.    نشریه امور انرژی، سال دوم، شماره 1 فروردین 1363
10.    پدیده های جوی، مهندس مهدی بازرگان. 1365
11.    Solar and wind technology magazin (Feburary 1984)
12.    International Journal solar Energy (vol.2,1983)
13.    مقاله ارائه شده توسط دکتر سایق sayigh استاد دانشگاه ریاد Reyad در کنفرانس جهانی انرژی در دسامبر 1980.
14.    www.aftab.ir
15.    www.assaluyeh.com
16.    سایت شرکت ملی نفت ایران
17.    سایت رشد
18.    دانشنامه ویکی پدیا

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   31   32   33   34   35   >>   >