سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیق در مورد نگاهی به سازمانهای مجازی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد نگاهی به سازمانهای مجازی در pdf دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد نگاهی به سازمانهای مجازی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد نگاهی به سازمانهای مجازی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد نگاهی به سازمانهای مجازی در pdf :

نگاهی به سازمانهای مجازی
سازمانهای آینده

 

چکیده :
امروزه تکنولوژی اطلاعات (IT) تاثیر بسیار زیادی را در سازمانها داشته وساختارهاو روابط موجود در آنها را به طور چشمگیری دستخوش تغییر قرار داده است.به هرحال اطلاعات کار مهم و اصلی را در سازماندهی فعالیتهای درون سازمان انجام می دهد و تکنولوژی اطلاعات می تواند تاثیر بسزایی بر چگونگی این امر داشته باشد. مجـازی سازی و سازمانهای مجازی مفاهیمی که در عصر اطلاعات و پس از ظهور پیشرفتهای زیاد در فنآوری اطلاعــات مطرح شده اند. امروزه وسایل ارتباطی نظیر ماهواره ها، کامپیوترهای شخصی،اینترنت،شبــکه های کامپیوتری و… بسترهایی را برای ایجاد سازمانهای مجازی بوجود آورده اند.در این مقاله بـه معرفی سازمانهای مجازی، چگونگی ایجاد، ویژگیها، مزایا و معایب، مدیریت این سازمانها و همچنین مجازی سازی در ایران خواهیم پرداخت.

مقدمه :
فنآوری اطلاعات یکی از پدیدههای مهم قرن بیستم میباشد که زندگی بشر را متحول ساخته و بسیاری از علوم و موضوعات را تحت تاثیر خود قرار داده است. امروزه استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات به منظور ایجاد ساختارهای مشارکتی از اهمیت قابل توجهی بــرخوردار شده است. سازمانهای مجازی راه متفاوتی برای سازماندهی روابط بین کارکنان، مدیــــران و مشتریان هستند. به کارگیری اطلاعات در دهه 1980 جایگاه خود را در استراتژیهای تجاری به منظور به دست آوردن مزیت رقابتی کوتاه مدت و بلند مدت پیدا کرد.

ارتباطات الکترونیکی پیشرفته این امکان را برای سازمانهای اقتصادی فراهم کرده اند که عمده مزایای ادغام عمودی را بدون سرمایه گذاری قابل توجه ای بدست آورند. در این صـــورت سازمانها مزیت های ادغام عمودی در بازار را تواماً دارا خواهند بود. به دلیل وجود تکنولوژی ارتباطات سازمانهای گوناگون می توانند مانند زمانی که بخشی از یک سازمان اقتصادی تــک
مالکیتی هستند با یکدیگر هماهنگ کار کنند و این مساله مزیتی را ایجاد می کند که تواماً یک شرکت کوچک و یک شرکت بزرگ باشند.
تعریف سازمانهای مجازی :

• سازمانهای مجازی به صورت موقت برای ترکیب و بکارگیری تواناییهای خاص اعضای آن سازمانها به وجود آمده و باعث افزایش بهروری و استفاده سریع از فرصتهای خــاص برای ارائه محصولات یا خدمات خاص می شود و معمولاً بعد مسافت به وسیله تکنولوژی اطلاعات جبران می شود.(1)

• براساس تعریف سازمان مجازی عبارت است از مجموعه شرکتهایی که از نظر قانونی مستقل بوده ولی برای یک منظور خاص با یکدیگر همکاری می کنند و یک فهــم عمومی نسبت به هدف تجاری در آنها وجود دارد. در یک سازمان مجازی، شرکتها از استعدادها، قابلیتها، منابع و تواناییهای یکدیگر بهره می گیرند. بخش عمده منابعی که یک ســــازمان مجازی استفاده می کند اطلاعات است. سازمانهای مجازی در طی زمان شکل گرفته، تغییر کرده و منحل می شوند.(2)

از تعاریف متعددی که در مورد سازمانهای مجازی ارائه شده است می توان گفت که :
یک سازمان مجازی مجموعه ای است موقت و شبکه ای از شرکتهایی که از نظر فرهنـگی، جغرافیایی و نوع فعالیتها، متنوع و پراکنده هستند و از تکنولوژی ارتباطات و اطلاعــات به منظور هماهنگی و ایجاد ارتباط با هم استفاده می کنند تا بدین ترتیب از پاسخگویی بهتری به مشتری و کارآیی بیشتری در هزینه ها برخوردار شوند.

ایجاد سازمانهای مجازی :
یک سازمان مجازی به واسطه دو عامل توسعه داده می شود :
1ـ همکاری استراتژیک
2ـ تامین منابع از خارج

یک همکاری استراتژیک زمانی شکل می گیرد که دو شریک تجاری موافقت کنند که بــا هم مثل یک واحد تجاری به گونه ای تصمیم بگیرند که یک سازمان خارجی انجام فعالیتهــایی را که در داخل شرکت انجام می شده است را بر عهده گیرد.یک واحد تجاری باید بر فعالیتهـایی تمرکز کند و آنها را خود انجام دهد که برای انجام آنها بهترین است و بقیه فعالیتها را بـاید به
(1)_www.imiorg.com
(2)_www.sanaaye.com
بیرون از شرکت واگذار کند.
ویژگی سازمانهای مجازی :

سازمانهای مجازی با توجه به خصوصیاتی که دارند باعث بروز تفاوتهایی در درون سازمـان و چه در رابطه با بیرون از آن می شوند که این خصوصیات عبارتند از :
1 تغییرات در مورد کارکنان : انتخاب افراد به عنوان اعضای یک تیم به دلیل قــابلیتهای ویژه آن می باشد بنابراین تخصصهای آنها بسیار مهمتر از موقعیت سازمانی آنها است.
انتخاب کارکنان بیش از سابقه بر اساس اعتماد و مسوولیت پذیری آنهاست. بنابراین مدیران نیازی به کنترل مستقیم افراد ندارند و بدلیل اینکه ارتبـاط به صورت الکترونیــکی انجــام می شود افراد آزادی عمل بیشتری دارند در واقع انعطاف پذیرتر هستند.(1)

2 توسعه مهارتهای کارکنان : همان طور که گفته شد کارکنان کمتر تحت نظر مستقیـــم مدیران قرار دارند و ار آنجایی که اعضا فقط به صورت الکترونیکی با یکدیگر ارتبــــاط دارند افراد می توانند مسوولیت بیشتری را بر عهده گیرند و تصمیمات بیشتری را شخـصاً اتخاذ نمایند.(1)
3 تغییرات برای مدیران : در سازمانهای مجازی لازم است که بخشی از قدرت تصمیـــم گیری به کارکنان واگذار شود. مدیران باید قبول کنندکه کارکنان می توانند تصمیم بگیرند. این عوامل باعث دخالت کمتر مدیران در کارها و همچنین سبک مدیریت بر مبنای اعتمـاد می شود.(1)

4 مشتریان : سازمانهای مجازی در برابر سفارشات مشتریان به خوبی می توانند پاسخـگو باشند. مشخصاً طراحی محصولات نیازمند تعامل با مشتریان است و این کار نه فقـــط در ابتدای سفارش انجام می شود بلکه به کمک تکنولوژی اطلاعات به راحتی می توانــد در جریان طراحی انجام شود.
5 تامین کنندگان : تامین کنندگان درباره اهداف سازمانهای مجازی اطلاعاتی را ندارند و در سطح آ”نها نیز کار نمی کنند. تکنولوژی اطلاعات می تواند در ایجاد روابط بهتر، سریع تر و ارزان تر بین تامین کنندگان و سازمان اصلی اثر مهمی داشته باشد. بـه ایــن تـرتیب تامین کنندگان می توانند خدمات بهتری به مشتری خود(سازمانهای مجازی) ارائه دهند.
با توجه به توضیحاتی که داده شد برای مجازی سازی و مجازی شدن می توان عوامــلی را به
(1)_www.sanaaye.com

(2)_www.iust.ac.ir.com
شرح زیر برشمرد :
1 افزایش بیش از حد انعطاف پذیری در مشاغل.
2 نیاز به تسریع در برابر تغییرات و ارائه محصولات جدید به بازار.
3 نیاز به اقتصاد اطلاعات محور که ارزش محتوی فکری یک محصول را بالا می برد.
4 کاهش مشاغل ثابت و ترقی شغلی سنتی(پلکانی).
به طورکلی می توان موانع زیر را برای مجازی سازی مطرح کرد :

1 نگرش مدیران نسبت به کارکنان و تکنولوژی : امروزه بسیاری از سازمانها هنـوز ساختار کنترل و فرمان راحفظ کرده اند نگرش مدیران نیز براین است که روندکـــــاری منعطف باعث آشفتگی کارکنان می شود و آنها در مواقع لزوم در دسترس نیستند.

2 عدم وجود زیرساختهای مناسب سخت افزاری و نرم افزاری : عدم توانایی بـه کارگیری دانش رایانه توسط عموم مردمباعث عدم سرمایه گذاری دولت در این زمینه شده است.
3 عدم تمایل افراد به انعطاف پذیری در مشاغل : امروزه اکثر افراد به استخـــدام عـــادت دارند که از درآمد آن شغل بتوانند زندگی خود را سپری کنند این در حـــالی است کــــه سازمانها باید به کارکنان خود کمک کنند که خود را برای دنیایی آمـــاده سازند کــه درآن برای کسی شغل تضمین شده و ثابتی وجود ندارد. پس لازمه این کار تشویق کـارکنــان توسط سازمانها برای یادگیری مهارتهای مختلف میباشد.

مزایای سازمانهای مجازی :
• باعث افزایش بهروری و سود می شود.
• کاهش هزینه های مربوط به فضاهای اداری به علت افزایش انعطاف پذیری در شغل.
• افزایش استفاده از فکر و اندیشه افراد سازمان.
• کاهش هزینه های رفت و آمد افراد.

• برآورده کردن نیازهای بیشتر مشتری در کمترین زمان ممکن.
• توجه بیشتر به جنبه های انسانی کارها.
معایب سازمانهای مجازی :

• کاهش ارتباطات غیررسمی روزانه و در نتیجه کاهش همکاریهای ناشی از آن.
• فضای کاری فیزیکی نامناسب.
• رانده شدن کارکنانی که دانش محور نیشتند به حاشیه سازمان.
• امکان افزایش سطح استرس در بین پرسنل سازمان وجود خواهد داشت.
• افزایش برخوردها در بین کارمندان اداره مرکزی با کارمندان مجازی.
مدیریت سازمانهای مجازی :

مدیریت سازمانهای مجازی در نهایت پیچیدگی است.سازمانهای مختلفی که درشکل گیری یک سازمان مجازی مشارکت دارندممکن است که دارای اهداف متضادی باشند.آنها بایدبه همدیگر اعتماد کنند و اطلاعات را بین هم تبادل کنند. سازمانهای مجازی باید بسیار پاسخگو بـاشند و منابع را به سفارشات مشتریان مختلف تخصیص دهند.

یکی ازدانشمندان علوم مدیریتی به نام Mowshowitz سبکی ازمدیریت رامعرفی میکندکه هـدف آن ساختار و مدیریت فعالیتهای هدفگرای سازمانهای مجازی است. بنابر نظریه این دانشمنــد عصاره اصلی سازمانهای مجازی اتصال پویای یک تامین کننده به سایر تامین کنندگان برپــایه فرصتهای متغیربازار می باشد. Mowshowitz معتقد به مدیریت زنجیره عرضه بوده و کار اصـلی مدیریت نوین را تجزیه و تحلیل نیازها و جستجوی تامین کنندگان زنجیره ای آنها است.(1)

راهکارهایی برای مشکلات مدیریتی این سازمانها :
1 ایجاد فرهنگ مجازی عمل کردن در بین مدیران ارشد سازمان.
2 ایجاد فضای فیزیکی مناسب.

3 افزایش ارتباطات روزانه حضوری و غیر رسمی کارکنان.
4 تاکید بر نقش مهم کارکنان مجازی در سازمان.
5 ایجاد شبکه و میدان کفتگو برای کارکنان مجازی سازمان.
آیا کشور ایران وارد عصر مجازی شده است؟ (2)

برای توضیح در مورد این که آیا ایران وارد عصر مجازی شده است یا نه ابتدا مقدمه ای را در این رابطه مطرح می کنیم. جهان امروز سه موج یا عصر را پشت سر گذاشته و درحال حـاضر در عصر چهارم به سر می برد. این چهار عصر عبارتند از :
1 عصر کشاورزی Wave:Agricultural Age
2. عصر صنعت Wave:Industrial Age
3. عصر اطلاعاتWave:Information Age

(1)_www.google.com
(2)_www.itiran.com,www.iranitc.com
4. عصر مجازیWave:Virtual Age
موج سوم با آمدن رایانه مطرح شد و بخصوص وقتی رایانه های شخصی توانستند در خـدمت مردم قرارگیرند. بکارگیری رایانه و همراه شدن آن با اینترنت تغییرات مهمی در جهان بـوجود آورد تا آنجا که پیش بینی می شود تا سال 2004 ، 12 میلیــارد کــامپیوتر به اینترنت وصـل خواهند شد.

موج چهارم در حقیقت فرم توسعه یافته اطلاعات و دانش است که دیگر مشکل عمده بشر در زمینه تامین معاش، تهیه ابزار و دسترسی به دانش و اطلاعات حل شده است و نیاز به تغییـر و تحول بزرگتری در جامعه بوجود آمده است. با شروع موج چهارم، بشر جامعه جدید و نـوینی را آغاز خواهد کرد که اکثر امور در آن جامعه بصورت مجازی خواهند بود، این عصر جـدید به نام عصر مجازی شناخته خواهد شد. در عصر مجازی بیشتـر امور به صورت غیـرفیزیـکی قابل انجام خواهد بود.

اما در مورد کشور ایران که هنوز در اواسط موج دوم قرار دارد و موج سوم را هنوز جـذب و درک نکرده است، اطلاع از تغییر جهان به سوی عصر مجازی بسیار با اهمیت می باشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق ریزپردازنده در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق ریزپردازنده در pdf دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق ریزپردازنده در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق ریزپردازنده در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق ریزپردازنده در pdf :

کامپیوتری که هم اکنون به کمک آن در حال مشاهده و مطالعه این صفحه هستید ، دارای یک ریزپردازنده است . ریزپردازنده به منزله مغز کامپیوتر است و تمامی کامپیوترها اعم از کامپیوترهای شخصی ، کامپیوترهای دستی و ... دارای ریزپردازنده می باشند. نوع ریزپردازنده استفاده شده در یک کامپیوتر می تواند متفاوت باشد ولی تمامی آنان عملیات مشابهی را انجام می دهند .
تاریخچه ریزپردازنده ها

ریزپردازنده که CPU هم نامیده می گردد، پتانسیل های اساسی برای انجام محاسبات و عملیات مورد نظر در یک کامپیوتر را فراهم می نماید. ریزپردازنده از لحاظ فیزیکی یک تراشه است . اولین ریزپردازنده در سال 1971 و با نام Intel 4004 معرفی گردید. ریزپردازنده فوق چندان قدرتمند نبود و صرفا قادر به انجام عملیات جمع و تفریق چهار بیتی بود. نکته مثبت پردازنده فوق، استفاده از صرفا یک تراشه بود.قبل از آن مهندسین و طراحان کامپیوتر از چندین تراشه و یا عصر برای تولید کامپیوتر استفاده می کردند.
اولین ریزپردازنده ای که بر روی یک کامپیوتر خانگی نصب گردید ، 8080 بود. پردازنده فوق هشت بیتی و بر روی یک تراشه قرار داشت . این ریزپردازنده در سال 1974 به بازار عرضه گردید.اولین پردازنده ای که باعث تحولات اساسی در دنیای کامپیوتر شد ، 8088 بود. ریزپردازنده فوق در سال 1979 توسط شرکت IBM طراحی و اولین نمونه آن در سال 1982 عرضه گردید. وضعیت تولید ریزپردازنده توسط شرکت های تولید کننده بسرعت رشد و از مدل 8088 به 80286 ، 80386 ، 80486 ، پنتیوم ، پنتیوم II ، پنتیوم III و پنتیوم 4 رسیده است . تمام پردازنده های فوق توسط شرکت اینتل و سایر شرکت های ذیربط طراحی و عرضه شده است . پردازنده های پنتیوم 4 در مقایسه با پردازنده 8088 عملیات مربوطه را با سرعتی به میزان 5000 بار سریعتر انجام می دهد! جدول زیر ویژگی هر یک از پردازنده های فوق بهمراه تفاوت های موجود را نشان می دهد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله سنگ زنی و ابزار تیزکنی سیلندر پیکان در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله سنگ زنی و ابزار تیزکنی سیلندر پیکان در pdf دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سنگ زنی و ابزار تیزکنی سیلندر پیکان در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سنگ زنی و ابزار تیزکنی سیلندر پیکان در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سنگ زنی و ابزار تیزکنی سیلندر پیکان در pdf :

سنگ زنی و ابزار تیزکنی سیلندر پیکان

خلاصه مطالب :
مته ها :
مته ها از نظر جنس به دو نوع تقسیم می شود . مته های الماسه و مته های معمولی برای تیز کردن مته های الماسه از سنگ الماسه وبرای تیز کردن مته های معمولی از سنگ معمولی استفاده می شود و زاویه بین دو فاز مته حدوداً 120 درجه است . مته ها از نظر نوک به دوع تقسیم می شود . مته های دوپر و مته های سه پر .
مته های دوپر برای سوراخکاری و مته های 3 پر برای پخ زدن به کار می رود .

فرزها :
فرزها انواع مختلفی دارد که هر یک تحت زاویه خاصی تیز می شود به طور مثال فرزهای دستگاه بیست و یک سیلندر تحت زاویه پخ 45 و براده شکن 6 درجه و 8 درجه تیز می شود .

کارترها :
کارترها مانند فرزها تیز نمی شود و باید تعویض شود که لبه های برنده آنها الماسه است که چهارگوش و سه گوش هستند و بعد از تعویض الماسه ها باید ساعت شود .

برقوها :
تیز کردن برقوها توسط دستگاه سنگ مخصوص انجام می شود که بعد از تیز کردن باید ساعت شود .

برچ ها :
برچ به دو نوع گرد و تخت تقسیم می شود و برچ ها بر خلاف فرزها و مته ها هر روز تیز نمی شوند و بعد از چند ماه کارکرد تیز می شود و تلرانس آنها پایین هستند برچ های گرد برای تیز کردن آنها باید بین دو مرغک قرار بگیرد و برج های تخت برای تیز کردن آنها باید بر روی مگنت بسته شود .

نتایج حاصله :
تیز کردن ابزارهای براده برداری یکی از کارهای اساس در صنعت به شمار می رود و صرفه جویی اقتصادی در صنعت است و دقت بالای را با به هنگام کار داشته باشیم چون ممکن است صدمات جبران ناپذیر وارد کند .
دستگاه براده برداری باید مطابق با صنعت روز باشد . تا زمان انجام کار کاهش یابد .

کلید واژه ها :
کوئیک کردن : برای عمل سنگ زدن انتهای مته
مگنت : میز مغناطیسی
مرغک : وسیله نگه داشتن قطعات گرد
برج : یک نوع ابزار براده برداری
برقو : ابزار پرداخت کردن سوراخ
کپه : قطعه ای که بر روی سیلندر قرار می گیرد .
تلرانس : دقت اندازه
کرباس : نوعی از پارچه که برای تمیز کردن به کار می رود .
HSS : فولاد آلیاژی

فهرست مطالب
1-بخش اول
تیز کردن مته ها
کوئیک کردن مته ها

2-بخش دوم
تیز کردن فرزها

3-بخش سوم
تعویض کردن کارترها

4-بخش چهارم
تیز کردن برقوها

5-بخش پنجم
تیز کردن برچ ها

مقدمه :
اصولاً ابزارهای براده برداری پس از مدتی کار کند می شود و باید تیز شوند ، ولی بعضی از ابزارهای براده برداری نمی شود آنها را تیز کرد و باید آنها را عوض کنند مثل مته هایی که برای سوراخ کاری استفاده می شود ، باید آنها هر روز تیز شوند .
ولی کارتر های سیلندر و سرسیلندر نمی شود آنها را تیز کرد ، و باید نوک آنها را عوض کنیم .
فرزهای خط سیلندر نیز باید هر روی تیز شود که هر فرز زاویه های مخصوص به خودش را دارد .
بعضی از ابزارهای براده برداری هستند که معمولاً هر چند ماه یکبار آنها را تیز می‌کنند. مانند برچ های گرد برای تراشیدن داخل کپه که تیز کردن آن چند روز طول می کشد و دقت آن در حد هزارم میلیمتر است .

تمام فرزها و برچ ها پس از تیز کردن باید ساعت شوند ،که دقت ساعت کردن آن بسیار بالا است و کارترها نیز پس از تعویض نوک آنها باید ساعت شوند .
در این پروژه ما به چگونگی تیز کردن مته و فرز و برچ و چگونگی تعویض کارترها می پردازیم .

مته ها :
مته ها برای سوراخ کاری داخل سیلندر و سرسیلندر به کار می رود و انواع مختلفی دارد که از نظر جنس به دو نوع الماس و hss (فولاد آلیاژی) تقسیم می شود .
از نظر نوک آنها به دو نوع دو پروسه پر تقسیم می شود . نوک دو پر زاویه ی بین آن در حد 120 درجه است و برای سوراخ کاری به کار می رود .
نوک سه پر برای پخ زدن به کار می رود که تیز کردن آن بسیار مشکل است و نوک آن صاف است .

برای تیز کردن مته های الماسه از سنگ الماسه و برای تیز کردن مته های hss از سنگ معمولی استفاده می شود . تیز کردن مته ها بوسیله یک سه نظام متحرک به کار می‌رود. این سه نظام باعث می شود زاویه های مته ها همگی یکسان و دقیق باشد و تیز کردن سریعتر انجام می شود .
و برای تیز کردن مته حتماً باید فاز مته بالاتر باشد تا براده برداری به وسیله فاز مته انجام شود .
مته ها را پس از چند بار تیز کردن ضایع می کنند ، چون اندازه‌ی آن کوتاه می شود و دیگر قابل استفاده نیست .

بعضی از مته ها چون سران پهن است باید چاک داده شود ، تا نوک آن کوچک شود و بر روی قطعه‌ی کار نلغزد . هنگام چاک دادن باید دقت شود که فاز مته آسیب نبیند . چون سطح تماس آن با قطعه کار زیاد است پشت آنها را خالی می کنند تا راحت تر عمل براده براده انجام شود .
مته های نوکه وارد می شود ته آنها گرد است و برای اینکه بوش در آنها جا رود باید ته آنها کونیک شود .
این کار به وسیله‌ی سنگ ثابت انجام می شود و به اندازه‌ی قطر مته باید طول آن را کم کنیم و به اندازه‌ی شعاع مته از عرض آن کم کنیم تا به راحتی در داخل بوش جا رود .
بعضی از مته های بزرگ از ابتدای آن چند سانتی متر بر می داریم که طبق جدول به اندازه‌ی E پایین می آوریم . که به وسیله سنگ هایمخصوص که لبه‌ی آنها شیب دار است این کار انجام می شود .

مته های الماسه نیز مانند مته های hss تیز می شود .
فقط در هنگام بار دادن باید احتیاط کنیم چون اگر بار زیاد داده شود ممکن است سنگ بشکند . سنگ هایی که برای تیز کردن مته های hss به کار می رود پس از مدتی سیاه می شود . برای از بین بردن سیاهی سنگ را درس می کنیم .
این کار به وسیله‌ی یک الماس انجام می شود که نوک آن را به سه نظام بسته و به سنگ نزدیک می کنیم و به اندازه‌ی چند صدم میلی متر از روی سنگ بار بر می داریم تا سفید شود .
در هنگام تیز کردن مته ها باید دقت شود دو فاز مته با هم برابر باشند و مته های بزرگ را حتماً باید ساعت کنیم چون آن مته ها با دست تیز می شوند و حتماً خطا دارد .
چون اگر دو فاز مته با هم برابر نباشند سوراخ را گشاد می کند و همه‌ی اندازه ها اشتباه می شود .
برقوها نیز پس ازمدتی کارکرد باید تیز شوند ، برقوها در خط دوم سیلندر بکار می رود و برای پرداختن داخل سیلندر است .

تیز کردن فرزها :

فرزها هر کدام طبق زاویه های خاصی تیز می شود . بطور مثال فرز دستگاه بیست و یک سیلندر برای تیز کردن سر تیغچه های الماسه آن تحت سه زاویه‌ی پخ 45 درجه براده شکن 6 درجه و یک 8 درجه تیز می شود .
فرزها انواع مختلفی دارند چپ و راست برای هر دستگاه چهار فرز وجود دارد دو تا از آنها چپ و دو تا از آنها راست است . برای تیز کردن فرز هم کلگی تحت زاویه قرار می گیرد و هم میز فرز تحت زاویه قرار می گیرد .

در هنگام تیز کردن فرز حتماً باید از ماسک و عینک و دتکش استفاده شود چون کار بسیار خطرناکی است و دقت بسیار بالایی هنگام کار نیاز دارد .
فرز های خط سیلندر بزرگتر از فرزهای خط سرسیلندر است و زاویه ی تیز کردن آنها با هم فرق می کند هنگام تیز کردن فرز ابتدا باید کل نوک های آن را با ماژیک علامت بزنیم تا هنگام براده برداری از فرز معلوم شود که کدا یک از نوک های آن باربر نمی‌دارد .
بعد از هر کدام باید سنگ را دور کنیم چون ممکن است یکی از نوک های آنها تنظیم نباشد و بار زیادی به یکی از آنها وارد شود .
ممکن است سنگ بشکند و به همین جهت باید برای تیز کردن فرزها بسیار احتیاط کنیم.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله ارزیابی تاثیر محل قرارگیری دیوار برشی بر رفتار سازه بلند ب

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله ارزیابی تاثیر محل قرارگیری دیوار برشی بر رفتار سازه بلند با سیستم مقاوم جانبی دوگانه در pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی تاثیر محل قرارگیری دیوار برشی بر رفتار سازه بلند با سیستم مقاوم جانبی دوگانه در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی تاثیر محل قرارگیری دیوار برشی بر رفتار سازه بلند با سیستم مقاوم جانبی دوگانه در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی تاثیر محل قرارگیری دیوار برشی بر رفتار سازه بلند با سیستم مقاوم جانبی دوگانه در pdf :

چکیده

در سالهای اخیر، دلایل گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و افزایش جمعیت موجب رونق ساخت سازه های بلندمرتبه در کشورهای در حال توسعه شده است. به علت اهمیت اقتصادی و انسانی چنینی سازه هایی، انتخاب سیستم های مقاوم جانبی که علاوه بر تامین امنیت جانی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیز باشند، چالش مهمی در ساخت سازه های بلند مرتبه بوده است. سیستم های مقاوم جانبی دوگانه مشتمل بر قاب خمشی و دیوار برشی، یکی از رایج ترین سیستم های مقاوم جانبی در سازه های بلند می باشند. تفاوت شکل تغییر یافته دیوار و قاب تحت بار جانبی، باعث کاهش تغییر شکل و افزایش سختی کل سازه می شود. از طرفی محل قرارگیری دیوار برشی به نحوی که رفتار سازه در برابر نیروهای جانبی بهینه شود مساله مهمی در طراحی اولیه سازه های بلند می باشد.در این تحقیق شش مدل مختلف قرارگیری دیوار برشی در پلان یک سازه سی طبقه بتنی بررسی شده اند. مدل ها بر اساس آیین نامه بتن ACI-318-08 طراحی و بر اساس آیین نامه بارگذاری ASCE/SEI-7-10 تحلیل طیفی دینامیکی شده و نتایج دریفت و جابجایی بیشینه سازه مقایسه شده اند.در نهایت توصیه هایی برای بهبود رفتار سازه و کاهش دریفت سازه از طریق بهینه سازی محل قرارگیری دیوار های برشی ارایه شده است.

واژه های کلیدی:سازه های بلند،سیستم دوگانه،دیوار برشی،عملکرد لرزه ای

1

مقدمه

از زمان پیدایش سازه های بلندمرتبه، شمار فراوانی از سیستم های مقاوم جانبی مانند سیستم های لوله ای1، قاب با هسته مرکزی2، سیستم های معلق، قاب با کمربند خرپایی و ; برای مقابله با تغییر شکل های جانبی پیشنهاد شده اند. انتخاب سیستم مقاوم جانبی مناسب به عوامل گوناگونی همچون پلان داخلی، مواد، روش اجرا، معماری و شکل خارجی ساختمان، موقعیت و مسیر سیستمهای تاسیساتی و سرویس، نوع و مقدار بار جانبی و ارتفاع ساختمان بستگی دارد. هرچه ساختمان بلندتر و لاغرتر باشد، عوامل سازه ای اهمیت بیشتری می یابند (عادلی, .(1365

یکی از سیستم های رایج در سازه های بلند مرتبه، سیستم دوگانه دیوار برشی-قاب خمشی می باشد. سیستم های دوگانه به سیستم هایی گفته می شود که قاب خمشی به تنهایی بتواند % 25 نیروی جانبی تحمل نموده اما ترکیب قاب خمشی و دیوار برشی برای % 100 نیروی جانبی طراحی شود.

زمانی که یک سازه با سیستم مقاوم جانبی دوگانه تحت بار جانبی مثل باد یا زلزله قرار می گیرد، قاب به صورت برشی و دیوار به صورت یک ستون طره تغییرشکل می دهد. سازگاری تغییرشکل های افقی موجب ایجاد اندرکنش بین قاب و دیوار می شود. به این ترتیب که در طبقات فوقانی قاب دیوار را مقید کرده و در طبقات تحتانی دیوار قاب را مقید می کند و این اندرکنش موجب بهبود سختی و تغییرشکل سازه می شود .(Bungales, 1988)

استفاده از سیستم دوگانه قاب خمشی و دیوار برشی باعث کمتر شدن جابجایی افقی و لنگر خمشی در دیوارها نسبت به حالت وجود دیوارهای به شکل تکی، مهاربندی شدن ستونهای قاب و یکنواخت تر شدن برش در قاب ها می شود. مزیت های استفاده از سیستم دوگانه دیوا برشی-قاب خمشی موجب شده تا به صورت وسیعی در ساخت سازه های متوسط و بلند مرتبه (از ده تا پنجاه طبقه) استفاده شود (حاج کاظمی, .(1375

یکی از سوال هایی که در طراحی سیستم های دوگانه مطرح می شود، چگونگی قرارگیری دیوار برشی به نحوی که انرژی بیشتر را جذب نموده و سطوح دریفت طبقات را در حد مجاز نگه دارد می باشد. در این مقاله تلاش داریم تا ضمن بررسی شش سازه بتنی سی طبقه ای، به راهکارهایی برای بهینه کردن محل قرارگیری دیوارهای برشی دست پیدا کنیم.

مدل سازی

برای ارزیابی تاثیر محل قرارگیری دیوار برشی بر رفتار سازه بلند، شش ساختمان سی طبقه بتنی به ابعاد 36 متر در 42 متر در نرم افزار ETABS مدل شده است. پلان طبقات در ارتفاع یکسان بوده و مشتمل بر قابهای با دهانه های شش متری می باشد (شکل.(1 ارتفاع طبقات 3/5 متر بوده و مساحت دیوار برشی در تمام مدل های یکسان نگه داشته شده تا تنها تاثیر نحوه قرارگیری مشخص شود. در مدلهای 1 و 2 دیوار برشی در گوشه ها و در مدلهای 4 و 5 دیوار برشی در دهانه های میانی قرار گرفته اند. تفاوت مدل های 1 و )2و یا 4 و (5 حرکت دیوار برشی به سمت دهانه های داخلی می باشد. مدل شماره ششم برای بررسی تاثیر قرارگیری دیوار برشی به صورت غیر ممتد نسبت به حالت ممتد طرح شده است.

بار مرده طبقات (منهای طبقه اول) 300 کیلوگرم بر مترمربع و بار زنده برابر با 200 کیلوگرم بر مترمربع انتخاب شده اند . بار زنده بام برابر با 150 کیوگرم بر متر مربع و بار زنده طبقه اول(لابی) برابر با 500 کیوگرم بر متر مربع انتخاب شده است . این اعداد به نحوی انتخاب شده اند که از مینی موم بار زنده معرفی شده در بخش چهارم آیین نامه ASCE/SEI 7-10 کمتر نباشند.

برای مدل سازی تیرها و ستونها از المان قاب و برای کف ها و دیوار برشی از المان پوسته استفاده شده است.برای بیشتر شدن دقت محاسبات دیوارها مش بندی ریزتری شده اند. مقاومت فشاری بتن به کار رفته در اجزای قابی و دیوار ها برابر با

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق در مورد توسعه و ارزیابی آزمایشگاهی مکانیزم کاهنده نویز سکو

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد توسعه و ارزیابی آزمایشگاهی مکانیزم کاهنده نویز سکوی توزین سامانه سنجش عملکرد نیشکر با استفاده از لودسل جرم آزاد در pdf دارای 31 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد توسعه و ارزیابی آزمایشگاهی مکانیزم کاهنده نویز سکوی توزین سامانه سنجش عملکرد نیشکر با استفاده از لودسل جرم آزاد در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد توسعه و ارزیابی آزمایشگاهی مکانیزم کاهنده نویز سکوی توزین سامانه سنجش عملکرد نیشکر با استفاده از لودسل جرم آزاد در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد توسعه و ارزیابی آزمایشگاهی مکانیزم کاهنده نویز سکوی توزین سامانه سنجش عملکرد نیشکر با استفاده از لودسل جرم آزاد در pdf :

چکیده
موضوع تحقیق حاضر توسعه روشی برای سامانه‌‌های سنجش عملکرد مبتنی بر وزن به منظور تصحیح نویز مربوط به اثر ارتعاشات و تکان‌‌های ماشین حین حرکت در مزرعه می‌باشد. این روش بر همانند سازی ارتعاشی سامانه معادل جرم و فنر سکوی توزین با یک لودسل اضافه مجهز به وزنه آزاد استوار است. یکسان سازی بسامد طبیعی و فاز ارتعاش این دو سامانه با محاسبه وزنه آزاد و در نهایت تصحیح سیگنال‌‌های سکو با تفاضل مضربی از سیگنال‌‌های حاصل از لودسل آزاد از مجموع سیگنال‌‌های سکوی توزین به طور پیوسته انجام گرفت. طی دو

سری آزمون در قالب آزمایش فاکتوریل بر پایه طرح کامل تصادفی اثر 6 سطح بسامدی ارتعاشات 3 تا 8 هرتز روی میز ارتعاشی و سه سطح سرعت پره های شبیه ساز بالابر 2/2، 4/2 و 7/2 متر بر ثانیه و 5 سطح اضافه وزن محصول عبوری از روی سکو از صفر تا 6 کیلوگرم بر انحراف معیار سیگنال‌های خروجی از سکوی توزین قبل و بعد از تصحیح نشان داد که در محدوده وسیعی از بسامد‌های ارتعاشی، سرعت‌های مختلف بالابر و حتی در محدوده‌ای از اضافه بار‌های متفاوت روی سکو و همچنین برای تکان‌‌های گذرا بعد از تصحیح در سطح

احتمال 1% اختلاف معنی داری با قبل از تصحیح داشته و بعد از تصحیح از 4/0 فراتر نرفته و پایداری خوبی داشت. همچنین بهترین ضریب تصحیح برای حالت بدون بار 1/2 و برای حالت عبور محصول 4/2 به دست آمد. استفاده از این تکنیک به دلیل ساختار ساده و دقت بالا کاملا کاربردی است و مزیت مهم دیگر آن این است که در محدوده بسامد‌های پایین که نمی‌توان از فیلتر‌های آنالوگ یا دیجیتال به دلیل امکان حذف سیگنال‌های مفید استفاده نمود، این تکنیک به خوبی جواب گو است.

کلیدواژه: سنجش عملکرد، کاهنده نویز، نیشکر، فیلتر، لودسل با جرم آزاد

مقدمه
کشاورزی دقیق نیازمند استفاده از سامانه‌‌های سنجش عملکرد است چرا که وجود تغییرات در عملکرد محصول در سطح مزرعه امری پذیرفته شده است. سامانه‌‌های سنجش عملکرد، ابزاری سریع و جدید هستند که ماشین‌های برداشت را قادر می‌سازد عملکرد محصول را به طور پیاپی اندازه گیری کنند. از این اطلاعات جهت تهیه نقشه تغییرات عملکرد استفاده خواهد شد. با کمک این نقشه ها اندازه گیری عملکرد محصول در هر نقطه ای از مزرعه و مدیریت مستقل بخش‌های کوچک در آن ممکن می‌شود. اطلاعات حاصل از سامانه سنجش عملکرد پایه و اساس توصیه ها و کمک‌ هایی به تولید کننده جهت مدیریت موثرتر نهاده هایی چون کود و دیگر مکمل‌های محصول و همچنین بهینه سازی سود آوری بخش‌های منتخب

مزرعه می‌باشد. سامانه ‌های سنجش عملکرد ابزار مستقیمی را برای محقق یا کشاورز فراهم می‌کند تا بازخورد حقیقی مدیریت مزرعه را دریافت کند. این اطلاعات همچنین می‌تواند جهت ارزیابی لزوم عملیات با نرخ متغیر برای چندین نهاده چون کودها، حشره کش ها و مکمل‌های دیگر استفاده شود. سامانه ‌های سنجش عملکرد تا کنون برای محصولاتی چون غلات، کتان، سیب زمینی، گوجه فرنگی، انگور و بادام به طور محدود تجاری شده اند. این سامانه‌ ها به طور معمول دارای دقت بین 5 تا 10 درصد می‌باشند و با فاصله 20 تا 100 متر

یک خروجی تولید می‌کنند. هر نوع لودسلی که بر روی کمباین در حال حرکت نصب شده باشد، در معرض ارتعاشات با بسامد مختلف ناشی از کار موتور، بالابر،‌ موتور‌های هیدرولیک، دیگر اجزاء متحرک و تکان‌‌های تصادفی ناشی از حرکت کمباین بر سطح ناصاف زمین خواهد بود. در سامانه سنجش عملکرد باید قادر به حذف اثر این نویز از سیگنالها بود تا دستیابی به جریان جرمی دقیق محصول تحقق یابد. جهت اندازه گیری جریان وزنی محصول روی یک وسیله نقلیه که درون مزرعه در حرکت است احتیاج به یک فیلتر پایین گذر موثر یا الگوریتم تصحیح جهت کاهش اثر نویز حاصل از کار ماشین روی حسگر می‌باشد تا سیگنال عملکرد بهبود یابد. البته استفاده از این نوع فیلترها باعث حذف بعضی تغییرات عملکردی در فاصله ‌های کوتاه می‌شود که مطلوب نیست[4].

ارتعاشات ماشین، تاخیر در انتقال مواد و تکان‌‌های مربوط به سطح ناصاف مزرعه معمول‌ترین منابع تولید نویز در سامانه سنجش عملکرد می‌باشند. در این تحقیق تمرکز بیشتر بر نویز حاصل از ارتعاشات ماشین و تکان‌‌های ناگهانی است. ارتعاشات ماشین یکی از پارامتر‌های مهم و غیر قابل اجتناب در همه تجهیزات برداشت است. هر حسگری که روی کمباین نصب می‌شود باید دارای قابلیت تحمل و پایداری در مقابل ارتعاشات باشد. همچنین سامانه تحصیل داده هم باید قادر به ارائه داده ‌های قابل استفاده از خروجی حسگر باشد. اثر ارتعاشات

بسته به نوع حسگر متفاوت است. لودسل‌ها با توجه به ماهیت اندازه گیری نیرو خصوصا به ارتعاش حساس اند. بنابراین حرکت هارمونیک ماشین که در اثر ارتعاشات ایجاد می‌شود و یا تکان‌‌های تصادفی باعث ایجاد تغییرات متناظر در خروجی حسگر می‌شود. کاربرد تکنیک‌های فیلترینگ در بر طرف کردن نویز حاصل از ارتعاشات احتیاج به داشتن اطلاعاتی از پارامتر‌های ارتعاشی ماشین شامل محدوده و بزرگی ارتعاش دارد. استفاده از آنالیز طیفی تبدیل فوریه روش مفیدی جهت سنجش ارتعاش ماشین می‌باشد. از این روش الیوت و واگنر(1989) به منظور تعیین نرخ داده برداری و پارامتر‌های طراحی از فیلتر استفاده کرده‌اند[2] و [9]. از فیلتر‌های آنالوگ هم به منظور حذف نویز حاصل از ارتعاشات و دیگر منابع الکتریکی در سامانه‌‌های سنجش عملکرد استفاده شده است[1] ، [7] و [8].

سه حالت اساسی در برخورد با نویز سیگنال باید در نظر گرفته شود:
• اولین و ساده ترین از نظر امکان حذف،‌ نویزی است که در خارج از محدوده بسامدی عملکرد سامانه قرار می‌گیرد که با استفاده از یک فیلتر آنالوگ یا دیجیتال مناسب (پایین گذر، بالا گذر یا باند گذر) قابل حذف است[3] ، [5] و [6].
• دوم نویزی است که در محدوده بسامدی مطلوب اتفاق می‌افتد. در این حالت با فیلتر نمودن ساده، اطلاعات مفید هم حذف شده که این مطلوب نیست. بنابراین لازم است به منظور حذف اثر این نویز از حسگری که همبستگی بالایی با نویز و همبستگی پایینی با سیگنال مطلوب دارد استفاده شود. اگر بتوان یک مبدل نویز با این خصوصیات توسعه داد، بطور موثری نویز مربوطه قابل حذف می‌باشد. در مجموع در این حالت کانالی که از طریق آن نویز به سیگنال‌‌های مطلوب اضافه می‌شود از حساسیت بالایی برخوردار است. اگر کانالی که نویز از طریق آن منتقل می‌شود در طول زمان ثابت بماند (یعنی تابع تبدیل به طور معنی داری تغییر نکند) می‌توان با استفاده از یک فیلتر تطابقی وینر ‌ نویز را حذف نمود[4].

• حالت سوم وقتی است که کانال نویز دارای تابع تبدیل متغیر باشد. در این حالت تنها فیلتر سازگار حذف نویز قادر به حذف اثر آن خواهد بود[10] . پلتیر و همکارانش در سال 2001 با استفاده از یک حسگر شتاب سنج روشی را برای حذف اثر تکان‌‌های تصادفی ناشی از حرکت ماشین از سیگنال‌‌های مطلوب با استفاده از فیلتر سازگار حذف نویز ارائه دادند[4].
هدف این تحقیق طراحی و ارزیابی آزمایشگاهی مکانیزم کاهنده نویز سکوی توزین سامانه سنجش عملکرد نیشکر با استفاده از لودسل با جرم آزاد جهت بهبود دقت سیگنال‌‌های سکوی توزین با اضافه کردن یک لودسل اضافه با جرم آزاد به عنوان حسگر تشخیص نویز، دارای بسامد طبیعی یکسان با سکوی توزین و ارزیابی سامانه روی میز ارتعاشی و شبیه ساز بالابر بود.

مواد و روشها
تئوری، اجزاء و خصوصیات سامانه سنجش عملکرد استفاده شده در این تحقیق بشرح زیر می‌باشد.
پایه تئوری تکنیک پیشنهادی: هر سامانه ارتعاشی را می‌توان بطور ساده به عنوان یک سامانه جرم و فنر در نظر گرفت. در حالتی که از دو لودسل بر روی سکو استفاده شود با استفاده از یک لودسل مشابه و وزنه ای آزاد با جرم نصف وزن ثابت روی دو لودسل اصلی ( قاب و صفحه توزین ) با مدل کردن سکوی توزین به عنوان دو سامانه ارتعاشی جرم و فنر یکی با دو فنر ( لودسل) با ضریب K و جرم M1 و دیگری با یک فنر( لودسل سوم) با ضریبK و جرم M2‌ مشخص است که برای یکسان نمودن بسامد طبیعی این دو سامانه باید M2 نصف M1 باشد (شکل 1).

(1)
که در آن بسامد طبیعی، K ضریب فنریت لودسل‌ها بر حسب (N/m)، جرم چهارچوب و صفحه توزین و جرم وزنه آزاد روی لوسل سوم بر حسب (Kg) است.

شکل 1- مدل ارتعاشی سکوی توزین

حال پس از تنظیم جرم لودسل آزاد اگر کل سامانه ارتعاش کند، این دو سامانه با بسامد یکسانی مرتعش خواهند شد بطوری که نمودار‌های زمان- مکان هر دو سامانه هم فاز می‌گردد ولی دامنه سیگنال‌های لودسل سوم نصف خروجی سکوی توزین خواهد بود.
در زمان برداشت، سکوی توزین در معرض تغییرات متناوب جرم محصول عبوری است. به دلیل اثر این عامل بسامد طبیعی یا به عبارتی پهنای باند تابع تبدیل متناسب با ریشه دوم 1/ ( M + m) تغییر می‌کند و در نتیجه مقدار انرژی اضافه شده به سیگنال به دلیل ارتعاشات یا ضربه تغییر خواهد کرد. در نتیجه بسامد طبیعی طبق رابطه (2) تغییر خواهد کرد. در این حالت به ضریب تصحیح بزرگتری نیاز است.
(2)
که در آن m تغییرات جرم محصول عبوری از روی سکوی توزین را نشان می‌دهد.
سکوی توزین: بالابر کمباین نیشکر از یکسری پره‌‌های فلزی تشکیل شده که با سرعتی در حدود 7/2 متر بر ثانیه از روی یک صفحه فلزی ثابت عبور می‌کند. این پره‌ها قلمه ‌ها را به سمت واگن حمل نی هدایت می‌کنند. در شکل 2 نمایی از سکوی توزین که بر روی شبیه ساز بالابر روی میز ارتعاشی نصب شده نشان داده شده است. طرح سکوی توزین از دو لودسل جهت وزن نمودن قلمه ‌های نیشکر و یک لودسل مشابه با وزنه آزاد جهت تصحیح نویز تشکیل شده است. هر یک از لودسل‌ها از چهار کرنش سنج با آرایش پل وتسون جهت تقویت خروجی و تصحیح اثر دما تشکیل شده که روی یک عنصر ارتجاعی از نوع یکسرگیردار و از جنس آلیاژ آلومینیم نصب شده‌اند. هر یک از لودسل‌ها دارای ظرفیت 35 کیلوگرم است که بر روی یک شاسی ناودانی شکل آهنی نصب شده و بر روی آنها هم یک قاب و صفحه توزین قرار می‌گیرند. شاسی سکوی توزین از طریق یکسری پیچ به بدنه بالابر ثابت می‌شود. ظرفیت لودسل‌ها بر اساس حداکثر وزن عبوری از روی سکوی توزین تعیین شده است. خروجی هر یک از لودسل‌ها بطور جداگانه اندازه‌گیری می‌شود، جمع، میانگین گیری و دیگر عملیات پردازشی سپس روی آنها انجام می‌گردد.

 

شکل 2- (الف) لودسل ، (ب) سکوی توزین و (ج) مدار پل وتسون

میز ارتعاشی: به منظور اعمال ارتعاش با بسامد‌های مختلف به سامانه سکوی توزین و شبیه ساز بالابر از میز ارتعاشی موجود در آزمایشگاه دانشگاه یونیکمپ (سائوپائولو، برزیل) استفاده شد (شکل 3). دامنه ارتعاشی این میز 5 میلی‌متر و بسامد آن با تغییر دور موتور محرک و با استفاده از یک دستگاه اینورتور بین صفر تا 10 هرتز قابل تنظیم است.

شکل 3- (الف) میز ارتعاشی و (ب) شبیه ساز بالابر

شبیه ساز مکانیسم بالابر: بدلیل عدم امکان نصب بالابر اصلی روی میز ارتعاشی، مدلی نمونه از بالابر در آزمایشگاه تحقیقاتی گروه مهندسی کشاورزی دانشگاه یونیکمپ طبق شکل3 روی میز ارتعاشی نصب و استفاده شد. حرکت پره‌‌های بالابر توسط چرخ زنجیر و با استفاده از یک کاهنده تسمه و پولی از یک موتور DC تامین می‌شود. قبل از شروع آزمایش‌ها تغییراتی از جمله استفاده از یک موتور با توان بیشتر و اصلاح سامانه چرخ زنجیر روی شبیه ساز انجام شد تا برای آزمون آماده شود. دور موتور و در نتیجه سرعت حرکت پره ها توسط یک دستگاه اینورتور ‌ قابل تنظیم می‌باشد.

اندازه گیری سرعت پره‌ها و بسامد میز ارتعاشی: در آزمایش‌های انجام شده دو پارامتر سرعت حرکت پره های شبیه ساز بالابر و بسامد میز ارتعاشی متغیرهای مستقل هستند. به منظور تعیین و اندازه گیری این پارامترها از حسگرهای شتاب سنج و القایی استفاده شد.

1- حسگر شتاب سنج: به منظور تعیین طیف بسامدی میز ارتعاشی و سکوی توزین در دور‌های مختلف موتور محرک، دو حسگر شتاب سنج ، یکی در مرکز میز ارتعاشی و دیگری در محل سکوی توزین بطور ثابت نصب شد. این دو حسگر ارتعاش در دو محور x‌ و y را در گستره g 10± با حساسیت mV×VS/g 20 اندازه گیری می‌کنند.
2- حسگر تشخیص ‌ سرعت پره: به منظور اندازه گیری سرعت پره ‌های شبیه ساز بالابر از یک حسگر القاییNPN با قطر cm 5/2 ‌ و حداکثر فاصله تشخیص cm 5/1 در محل چرخ محرک زنجیر استفاده شد.

سامانه جمع آوری داده ها:‌ برای انجام آزمایش‌ها از دیتالاگر با امکان گسترش تا حداکثر 256 کانال ورودی استفاده شد. در این دستگاه از یک کارت مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC)‌ 16 بیتی با حداکثر سرعت نمونه گیری kHz100 استفاده شده است. حسگرها شامل دو حسگر شتاب، سه لودسل، حسگر القایی (سرعت سنج) و همچنین حسگر القایی تشخیص پره‌ها طبق کاتالوگ به ورودی‌های دیتالاگر متصل شدند (شکل 4). از درگاه LPT1‌ جهت ارتباط رایانه نوت بوک با دیتالاگر استفاده شد. برنامه دیتالاگر در نوت بوک اجرا و تنظیمات اولیه برای کانال‌های ورودی و نحوه نمایش و ثبت داده ها انجام شد.کلیه کانال‌ها با اعمال فیلتر پایین گذر Hz 10 داده برداری شدند. در همه آزمون ها پس از اتمام، دادهای ثبت شده توسط سامانه تحصیل داده به صورت فایلی با فرمت ASCII ذخیره و در نرم افزار Excel فراخوانی شدند. در شکل4 شماتیک اجزا و نحوه اتصال سامانه آزمون آزمایشگاهی نشان داده شده است.

شکل4- شماتیک اجزا و نحوه اتصال سامانه آزمون در آزمایشگاه

کالیبراسیون میز ارتعاشی
برای کالیبره کردن میز ارتعاشی در دور‌های مختلف موتور، داده ‌های خروجی شتاب سنج‌ها برای 30 ثانیه اندازه‌گیری و ثبت شدند و با انجام آنالیز تبدیل فوریه، طیف بسامدی میز و سکو برای هر دور تعیین و میز ارتعاشی کالیبره شد. شکل 5 نمودار کالیبراسیون میز ارتعاشی را نشان می‌دهد.

شکل5- نمودار کالیبراسیون میز ارتعاشی بر اساس اولین بسامد هر طیف

کالیبراسیون حسگر سرعت پره
به منظور کالیبره کردن داده ‌های حسگر فوق با استفاده از یک دستگاه تاکومتر نوری ابتدا با راه اندازی موتور محرک شبیه ساز در دور‌های مختلف، سرعت حرکت پره ها اندازه گیری و نمودار کالیبراسیون آن بدست آمد. در شکل6 نمودار کالیبراسیون سرعت پره ها نسبت به دور موتور نشان داده شده است. با ضریب تبیین 1= R2 نشان دهنده دقت خوب حسگر در تعیین سرعت است.

شکل 6- نمودار کالیبراسیون سرعت پره ها نسبت به دور موتور
نتایج و بحث:
با اندازه گیری ارتعاشات روی بالابر کمباین در حین برداشت و اجرای آنالیز تبدیل فوریه در نرم افزار متلب طیف بسامدی ارتعاشات ماشین بدست آمد. محدوده بسامدی ارتعاشات بالابر بین صفر تا 200 هرتز می‌باشد. با محدود کردن طیف، بسامد‌های کمتر از 80 هرتز در شکل 7 نشان داده شده است. همانطور که از نمودارها مشخص است تنها نویز ناشی از بسامد‌ها در محدوده 5/0 تا 2 هرتز مشکل ساز است چون بسامد‌های بالاتر از 10 هرتز را می‌توان با فیلتر پایین گذر آنالوگ یا دیجیتال حذف نمود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >