سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی مبحث موسیقی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  بررسی مبحث موسیقی در pdf دارای 30 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مبحث موسیقی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

مقدمه

لفظ موسیقی از واژه ایی یونانی و گرفته شده از Mousika و مشتق از کلمه Muse می باشد که نام رب النوع حافظ شعر و ادب و موسیقی یونان باستان می باشد. موز به معنی رب النوع است و مانند پسوند «یک» در کلمات کلاسیک، رومانتیک، دراماتیک و غیره، پسوند نسبت و منسوب است اما در لفظ فرانسوی به پیشوند تبدیل می شود مثل: موزیکو- موزیقو و موزیقان یا موزقان و همچنین شکل یافته آن در تلفظ فارسی به مزقان (مزغان) و مزغانجی به معنی موزیک، و موزیک چی یا مطرب و نوازنده ساز می باشد.
به تعابیر دیگر لفظ موسیقی در اصل به قاف مفتوح و الف مقصوره است که آن را مخففی از موسیقار از واژه های عرب می دانند که در زبان عرب ترکیبی است از (موسی) به معنی نغمه و (قی) به معنی خوش و لذت انگیز ذکر شده. کلمه موسیقی طبق گفته ها از قرن سوم هجری در ایران رایج شده و حکمای قدیمی معتقد بودند که موسیقی معلول صداهای ناشی از تحرک و جنبش افلاک است. موسیقی علم تالیف الحان و ادوار و نغمات می باشد. همچنین این واژه به آهنگی که گروهی از نغمات پی در پی و ترکیبی باشد اطلاق می شود. به هر صورت موسیقی را هنر بیان عواطف و احساسات به وسیله اصوات گفته اند و مهمترین عامل آن را صدا و وزن ذکر نموده اند و همچنین صنعت ترکیب اصوات به لحنی خوش آیند که سبب لذت سامعه و انبساط و انقلاب روح گردد نامیده شده است. ارسطو موسیقی را از شعب علم ریاضی می‌دانست و ابوعلی سینا نیز در بخش ریاضی کتاب شفا موسیقی را ذکر نموده. به هر طریق موسیقی امروز علم و هنری (یا صنعت) وسیع و جهان شمول است که دارای بخشهای بسیار متنوع و تخصصی مانند موسیقی ارکستریک، موسیقی جاز، موسیقی محلی، موسیقی آوازی، موسیقی سازی، موسیقی مذهبی، موسیقی عامیانه، موسیقی محلی، موسیقی معماری، موسیقی الکترونیک و غیره می شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله رایگان پوشش های فلزی برای محافظت در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله رایگان پوشش های فلزی برای محافظت در pdf دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رایگان پوشش های فلزی برای محافظت در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رایگان پوشش های فلزی برای محافظت در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رایگان پوشش های فلزی برای محافظت در pdf :

پوشش های فلزی برای محافظت
خلاصه (چکیده)
گستره کاربرد فلزات و شیوه های استفاده از آنها به عنوان پوشش دهی بسیار گسترده است، اما در شرایط عملی برای کیفیت نهایی محصولات خاص، گزینه های موجود انتخاب فلز و تکنیک پوشش دهی بسیار محدود است. به علاوه مسئله قیمت از دیگر مواردی است که محدودیت بیشتری را ایجاد می کند.
در این تحقیق تکنیک های اعمال پوشش ها مورد بررسی قرار گرفته اند و به 6 یا 7 نوع فلز با کاربرد بیشتر و مهمتر تاکید و یژه ای شده است.
مکانیزم محافظت پوشش های فلزی و آلیاژی با توجه به محیط های کاری بررسی گردید. مشخصات نمونه برای ضخامت و محدودیت های آن نیز بررسی شد همچنین خاطر نشان شده است که پوشش های آلیاژی احتمالا مزیت های قابل ملاحظه ای در پیشگیری از خوردگی و دیگر کاربردها دارند که علاوه بر این، نقش محافظت کنندگی برخی مزایای کاربردی پوشش تشریح گردیده است.
طبقه بندی پوشش ها
رده بندی پوشش ها به چند طریق انجام می گیرد، ولی اساسا در هرسیستم کامل، نوع پوششی که به کار می رود باید در وهله اول مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد. الزاما استفاده از هر فرآیندی محدودیت هایی را برای انتخاب نوع پوشش به همراه دارد.
خلاصه ای از کاربرد تکنیک ها و انواع پوشش های تولید شده در جدول (1) نشان داده شده است.
در این جدول تمام روش های با اهمیت صنعتی به استثنای برخی روش های شناخته شده معمولی مانند پرس کاری، حذف شده است. به طور کلی پوشش ها به چهار طبقه تقسیم شده اند این طبقات عبارتند از:
فلزها و آلیاژها
* ترکیبات فلزی
* رنگ ها و پوشش های آلی حاوی رنگ دانه
* پوشش های آلی بدون رنگ دانه
جدول (1) «Coating technizue»
Organic ‍Paint Metallic Metal coating technizue
1. آبکاری یا رسوب کاری الکتریکی
1. الکترولس
1. 1. 1. الکتروفورز
1. غوطه وری
1. 1. 1. 1. فلزپاشی
1. 1. 1. 1. روکش کاری
1. 1. 1. خلاء
1. رسوب در خلاء
1. 1. سمانته کاری و نفوذ هم جوشی
1. هم جوشی
1. پوشش دادن غلتکی
1. پوشش شیمیایی ترکیبی
اگر چه این دسته بندی ممکن است تا حدودی به صورت اختیاری باشد، ولی راه صحیح آن برپایه روش های علمی تحقیقاتی استوار است. این روش ها همچنین می توانند به عنوان معرف اولیه برای مهندسین به کار روند، کسانی که وظیفه اصلی آنها عملی کردن زمینه کاری ومحافظت از دستگاه هایی است که شرایط کاری آنها معیارهای انتخاب پوشش را تعیین می کند. (1)
در مجموع فقط چهار روش مقتضی در زمینه پوشش های فلزی وجود دارد که برای جلوگیری ازخوردگی مناسب است این چهار روش عبارتند از:
* آبکاری الکتریکی
* غوطه وری داغ
* فلزپاشی
* روکش کاری
انتخاب فلز به عنوان پوشش به عوامل زیادی بستگی دارد، ولی عملا قیمت فلز است که محدودیت هایی رابرای برگزیدن نوع فلز ایجاد می کند.
نمودار شکل (2) قیمت 12 نوع فلز را به طور مقایسه ای بیان می نماید.
همانطور که مشاهده می شود، فلزات ارزان تر به عنوان زیرلایه برای ساختار فلز بیشتر مورد توجه هستند و فلزهای گران تر صرفا برای پوشش مورد استفاده قرار می گیرند. البته فلزاتی مانند نیکل ممکن است در هر دو حالت به کار برده شوند.
به کار بردن نوع فلز بستگی به بودجه مورد نظر ونیازهای تکنیکی دارد. بی شک فلزی مانند طلا به دلیل اقتصادی از کاربرد کمتری نسبت به فلزات دیگر برخوردار است، زیبایی، اشرافیت فوق العاده و مقاومتش در برابر کدر شدن موجب قرار دادن این فلز در جایگاه خاصی شده است. آهن و آلیاژهایش، به دلیل امکان محافظت آنها به روش های مختلف از بیشترین مصرف برخوردار هستند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق تاریخچه تحولات هنری در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق تاریخچه تحولات هنری در pdf دارای 55 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق تاریخچه تحولات هنری در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق تاریخچه تحولات هنری در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق تاریخچه تحولات هنری در pdf :

بخشی از فهرست تحقیق تاریخچه تحولات هنری در pdf

تاریخچه تحولات هنری
دنیای کهن (عصر پارینه سنگی)
قرون وسطی
رنسانس
دنیای نوین
معرفی وبررسی پرچم کشورها
کادر
انواع کادرها
نیروهای کادر
ملاحظاتی درباره پرچم کشورها
مبدا ومنشا پرچم
کاربرد پرچم
انواع پرچم
قسمتهای مختلف پرچم
ایران
اردن
اندونزی
بحرین
بنگلادش
بوتان
پاکستان
تایلند
تایوان
ترکیه
سنگاپور
سری لانکا
سوریه
عربستان سعودی
عمان
ژاپن
سایت اینتر نتی
قوانین وآئین نامه های پرچم
چطور آشکار کردن پرچم
اندازه های پرچم
پرسشهای دیگر

همه روزه به طرق گوناگون نام کشورهابه گوش می رسد و یا پرچم آنها در برابر دید قرار می گیرد.خود ما نیز گاه و بیگاه از نام وپرچم کشورها استفاده میکنیم ویا شاهد کاربرد آنها هستیم . مثلا در میادین ورزشی ،دیدارهای سیاسی ،مطالب یا مواردی از کتب درسی ،مسافرتها،رخدادهای سیاسی ،مکاتبات،ونظایر آن .در عین حال به دلیل کثرت کاربرد نام و پرچم کشورها کمتر ممکن است کسی بنا به معنا و مفهوم نهفته در آنها توجه کند ،این امر نکته ای غیر قابل تصور نیست زیرا عموما به کار گیری نام وپرچم کشورهای در خدمت اموری جمعی ویا ارتباطی بوده و در نتیجه نام و پرچم تحت الشعاع کاربرد خود قرار میگیرد .
اما بسیار نیز اتفاق می افتد که شنیدن نام ساده ومعمولی کشورهای موجب پرسشی عمیق وملاحظه پرچم آنها موجب جستجوی دقیق می گردد .این امر در قدم اول ناشی از کنجکاوی انسان است .چنانکه انگیزه اولیه پرداختن بدین تالیف نیز کنجکاوی بوده است .لیکن چون با تعمق و تفکر کافی بدین کار پرداخته شود،دنیایی از معاتی وگنجینه ای از دانستنیها در اختیار پژوهشگر قرار میگیرد .نام هر کشور در حقیقت در بردارنده ریشه قومیت ،سابقه تاریخی،سرگذشت ملی ،ویژگیهای فرهنگی و… است.نام هر کشور مشخص کننده محدوده حاکمیت وقلمرو ،شمول کاربرد ،مرز خودی از بیگانه ،نوع حاکمیت و… میباشد ،نام هر کشور مبین نظام سیاسی ،ایدئولوژی،باورها و آرمانهاو… در نزد مردم آن کشور به شمار میاید.
نام هر کشور نشان دهنده استقلال یا عدم استقلال ،تمیز میزان یا چگونگی استقلال ویا وابستگی است ودر همان حال بیانگردیدگاه یک ملت درباره خود ویا تلقی دیگران درباره آن است . به همین جهت همانگونه که در هنگام تولد یک نوزاد ،والدین واطرافیان او سعی ودقت بسیار می نمایند که نامی مناسب ، ،یعنی نامی متناسب با طرز فکر خویش و ارزشیابی که به آن پایبند هستند و یا مقبو0ل جامعه ومتداول در آینده باشد و… برایش انتخاب کنند ، در طول تاریخ یک ملت یا در برهه ای حساس و سرنوشت ساز نام کشورشان انتخاب واختراع میگردد .سپس بنا به خواست آن ملت ویا توانایی آنان در حفظ موجودیت خویش ،نام کشور سالها وگاه قرنها پایدار میماند .
بدین ترتیب نام جزیی تفکیک نا شدنی از هر ملت و کشور است و میتوان گفت که همه بدان (نام کشور وملت خویش)تعلق خاطر دارند وبدان تعصب نشان میدهند.حتی برای اعتلا و ارتقاء آن میکوشند وجان میبازند.
اهمیت نام برای کشورها تا بدان حد است که گاه حتی کشوری به وجود نیامده یا دارای حاکمیت و استقلال نشده ،نام آن بوجود آمده و رواج یافتند یا ملتی با وجود داشتن نام و عنوان ،نامی آرمانی برای خویش بر می گزینند ویا کشور وملت خویش را با عنوانی بیش ازآنچه که هست مخاطب میسازد.
پرچم ونشان هر کشور نیز همانند نام آن در شناخت آن کشور مفیدو مؤثر است. پرچم هر کشور چکیده و خلاصه از طرز تفکر و تلقی یک ملت درباره خود است.پرچم هر کشور نشان دهنده انگیزه ها و آرمانهای یک ملت برای خویش می باشد. پرچم هر کشور بیانگر نحوه تفکر سیاسی،مذهبی وفلسفی یک ملت به شمار
میآید.پرچم هر کشور مشخص کنندامکانات بالقوه وبالفعل مادی ومعنوی یک ملت محسوب میگردد.پرچم هر کشور مبین شرایط جغرافیایی،ماهیت فرهنگی و وقایع سرنوشت ساز در تاریخ یک ملت است.
هر ملتی در پرچم به اهتزاز در آمده خویش استقلال، آزادی، عزت، سربلندی افنخار و اقتدار خود را میبیند و در سر نگونی آن ذلت،شکست ،بردگی،ستم ،سلطه بیگانگان را مشاهده می نماید ،بدین جهت پرچم مظهر حاکمیت و استقلال است وتلاش در برافراشته ماندن آن به منزله کوشش برای حفظ استقلال و آزادی ،عزت و شرف و سربلندی و سر افرازی بشمار میاید .
نظر به اهمیت خاص پرچم ،همگان پرچم را عزیز و محترم می شمارند وبدان به دیده حرمت ودلبستگی می نگرند .آنچنانکه هر کشوری برای به به کار بردن و برافراشتن پرچم مراسمی خاص همراه با تشریفات و ترتیبات معین را در نظر میگیرد وبه تناسب مکان و زمان و موضوع مورد نظر خویش از پرچم به نحو شایسته وبایسته استفاد مینماید .
فصل اول :
تاریخچه تحولات هنری :
دنیای کهن (عصر پارینه سنگی )
قرون وسطی
رنسانس
دنیای نوین
1ـ جادوگری وآیینداری ـ هنرمند قبل از تاریخ
دنیای کهن
عصر پارینه سنگی :
از چه زمان بشر شروع به آفریدن آثارهنری کرد ؟چه چیزی او را بدین کار بر انگیخت ؟ نخستین آثار هنری از چه نوع بود؟
هر تاریخ هنری باید با این پرسشها آغاز شود با پذیرفتن این حقیقت که از پاسخ کامل آنها عاجزیم. ابتدائی ترین نیاکان ما حدود یک میلیون سال قبل بادو پای خودبر روی زمین به حرکت در آمده بودند ،لیکن اینکه در آن هنگام دو دست خویش را چگونه به کار میبردند بر ما پوشیده مانده است .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق مفاهیم حسابداری صنعتی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق مفاهیم حسابداری صنعتی در pdf دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق مفاهیم حسابداری صنعتی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق مفاهیم حسابداری صنعتی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق مفاهیم حسابداری صنعتی در pdf :

اکثر کارشناسان مالی ، حسابداری صنعتی را آنچنان که باید نمی شناسند و در مراکز آموزشی نیز دروس مربوط به آن ، علاوه بر آنکه تنها به صورت تئوری ارائه میگردد ، آنقدر حجیم و ثقیل مینماید که اکثر دانشجویان تنها به منظور کسب امتیاز قبولی دروس مربوط به این واحد را فرا میگیرند ، بطوریکه پس از گذشت چندماه از مطالعه این دروس از جوابگوئی به ساده ترین مسائل حسابداری صنعتی نیز عاجزند.
به راستی چرا ؟ آیا حسابداری بهای تمام شده واقعاً اینقدر پیچیده و دور از ذهن است که هرکسی توانائی انجام آن را نداشته باشد و یا اینکه آنرا بیش از آنچه که هست سنگین ، حجیم و تخصصی نشان داده اند ؟
اینها همه سئوالاتی است که هرکس ممکن است بنا به سلیقه ، دانش و هنر خود پاسخ متفاوتی به آن بدهد . ولی من امیدوارم شما خواننده گرامی بتوانید پس از مطالعه آنچه که سعی میشود در ادامه جهت معرفی این شاخه از فن حسابداری به صورت بسیار ساده بیان گردد ، پاسخی درخور برای سئوالات فوق که لااقل خودتان را راضی کند ، داشته باشید .

منظور از حسابداری صنعتی چیست؟
حسابداری صنعتی شاخه ای از هنر و فن حسابداری است که وظیفه جمع آوری اطلاعات مربوط به عوامل هزینه و محاسبه بهای تمام شده محصولات و خدمات را بر عهده داشته و با تجزیه و تحلیل و بررسی گزارشها و راههای تولید ، روشهای کاهش بهای تمام شده تولیدات و خدمات را ارائه می نماید .


اهمیت حسابداری صنعتی :
حسابداری صنعتی که گاهی اوقات به حسابداری مدیریت نیز مشهور است باید به عنوان یک بازوی قوی در اختیار مدیریت در ارتباط با برنامه ریزی و کنترل فعالیتها تلقی گردد. در حقیقت حسابداری صنعتی مدیر را با ابزار حسابداری مورد نیاز جهت برنامه ریزی ، کنترل و ارزیابی عملیاتی مجهز میکند .
مدیریت با استفاده از حسابداری صنعتی ، بهای تمام شده تولیدات را محاسبه میکند و کنترل خود را برروی هزینه های مواد ، دستمزد و سایر هزینه های تولید اعمال میکند . مدیران اگر گزارشات دقیق و صحیحی از عوامل هزینه نداشته باشند در تصمیم گیری خود در راستای افزایش بهره وری و تولید یا دیگر تصمیم گیریهای اساسی خود با مشکل مواجه خواهند شد .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تضاد و تقابل جسم و روح در دفتر اول و دوم مثنوی مولانا در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

  تضاد و تقابل جسم و روح در دفتر اول و دوم مثنوی مولانا در pdf دارای 195 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف تضاد و تقابل جسم و روح در دفتر اول و دوم مثنوی مولانا در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

کلیه مطالب سایت ویکی پروژه بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قابل دانلود است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   46   47   48   49   50   >>   >