سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیق بررسی علل تشکیل حزب رستاخیز تحت pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق بررسی علل تشکیل حزب رستاخیز تحت pdf دارای 45 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق بررسی علل تشکیل حزب رستاخیز تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق بررسی علل تشکیل حزب رستاخیز تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق بررسی علل تشکیل حزب رستاخیز تحت pdf :

به عقیده عده ای از کارشناسان مسائل سیاسی، یکی از علل اصلی تشکیل حزب رستاخیز، شکست رژیم در اهداف و برنامه های انقلاب سفید بود. از آنجایی که انقلاب سفید سرآغاز شروع سلطنت مستبدانه و مطلقه شاه در ایران بود که با غائله انجمن های ایالتی و ولایتی که "با حذف قید اسلام از شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان" شروع شد تا به برگزاری رفراندوم منجر شد، رژیم سعی داشت با انجام رفراندوم و به اصطلاح جلب آراء مردم وجه قانونی به اعمال خود بدهد و در سطح جهانی نشان بدهد که خود مجری انقلاب است و اصلاحاتی را که او می خواهد انجام دهد مردم با جان و دل خواهان آن هستند. لذا با تبلیغات وسیع در بوق و کرنا کرد که می خواهد برای اصول شش گانه خود، رفراندوم برگزار کند. در حقیقت انجام رفراندوم توسط شاه، نمایش قدرتی بود که شاه با جلب حمایت آمریکا در مقابله با نیروهای اسلامی و مأموریت اسلام زدایی خود اجراء کرد و در جریان برگزاری چنین رفراندومی با مخالفت علمای مذهبی به رهبری امام( ره( روبرو شد به گفته امام )ره: ("این رفراندوم اجباری مقدمه از بین بردن مفاد مربوط به مذهب است..." با این مخالفت ضربه سهمگینی از سوی نیروهای مذهبی به رهبری امام )ره( به رژیم شاه وارد شد.
رژیم چنان خشمناک شد که جهت سرکوب حرکت مخالفین خود به هر وسیله ای متشبت شد و پیامد آن قلع و قمع مردم حمله به مدرسه فیضیه، دستگیری رهبر انقلاب، و خفقان بیشتر در جامعه بود. انجام انقلاب سفید و رفراندوم بهمن )که با میلیون و ششصد هزار رأی موافق در مقابل چهار هزار و صد و پنجاه رأی مخالف به تصویب رسید( از دید شاه نقطه شروع پیشرفتهای اقتصادی و اجتماعی و تحرک در میان جامعه بود، اما در حقیقت سقوط و نابودی اقتصاد ایران و ایجاد اقتصادی وابسته و سقوط ارزشهای اخلاقی و افزایش ناهنجاریهای اجتماعی بود. شاه که تحمل هیچ مخالفتی را نداشت مخالفین خود را همواره مرتجعین سیاه و سرخی می نامید که تحمل انقلاب مترقیانه او را ندارند. اما تاریخ هرگز فراموش نکرده است زمانی که در آمریکا کندی بر سر کار آمد، شرط کمک به کشورهای در حال توسعه را انجام اصلاحات در این کشورها ذکر کرد.
چون شاه زیر بار چنین اصلاحاتی نمی رفت و کلا برای هیچ کس جز خودش احترام و ارزشی قائل نبود – در قاموس او کارگر، دهقان، کشاورز همواره عناصری بودند که ارزش فکر کردن را نداشتند – لذا آمریکا مهره وابسته خود، علی امینی را بر سر کار آورد تا چنین اصلاحاتی را شروع کند و شاه که پایه های سلطنت خود را در خطر می دید در فروردین رهسپار آمریکا شد و بالاخره توانست موافقت اربابان آمریکایی را جلب کند که خود مجری چنین طرح انقلابی !! شود شاه در نطق خود در سر میز شامی که به مناسبت ورود لیندون جانسون معاون ریاست جمهوری وقت آمریکا به ایران ترتیب داده بود، قول شرافتمدانه!! داد که به هر ترتیبی که شده خواسته های اربابان خود را به مرحله اجرا در آورد.
شاه هرگز گمان نمی کرد نیروهای مذهبی مخالف اقدامات او، تا این حد میان مردم ریشه داشته باشند که بتوانند در مقابل او ایستادگی کنند. لذا با کینه وبغض تمام مخالفین خود را "مرتجعین سیاه و سرخ" می نامد که وجود این گروهها گره کوری بوده است که با انجام انقلاب سفید "در جهت اسلام زدایی" موفق به باز کردن آن شده است و توانسته با درایت تمام!! مرتجعین وابسته به بیگانه را با تمام قدرت بر سر جای خود بنشاند و صدای آنها را در گلو خفه سازد و گفته بود:
"... ]دشمنان[ خارجی از دو نوع ارتجاع دیگر استفاده می برد یکی ارتجاع سرخ، یکی ارتجاع سیاه، آنها هم به جای خود نشانده شدند."
انقلاب سفید و تعمیرات بنیادی
اگر انقلاب را به مفهوم واقعی و حقیقی آن که "دگرگونی وتغییر بنیادی" است در نظر بگیریم، انقلاب سفید هم هدفش دگرگونی بنیادهای اقتصادی اجتماعی و فرهنگی در جامعه بود حفظ ساختار سیاسی موجود بود در زمینه سیاسی، هیچ گروه و جمعیتی اجازه فعالیت نداشتند و در جامعه نهاد سیاسی وجود نداشت که عدم وجود گروههای سیاسی بتواند خلایی ایجاد کند، زیرا حکومت مطلقه و دیکتاتوری بنا به ماهیت ذاتی خود تحمل هیچ صدای مخالفی را نداشت. در زمینه اقتصادی هدف انقلاب سفید از بین بردن ساختارهای اقتصادی موجود در جامعه و وارد کردن اقتصاد وابسته به شبکه اقتصادی بین المللی و سرمایه داری غرب، ایجاد بازار مصرف برای کالاهای تولیدی امپریالیستها و شرکت های چند ملیتی بود که می توان گفت به این اهداف دست یافت. در زمینه فرهنگی و اجتماعی رژیم تلاش داشت تا اسلام منهای روحانیت، رواج فرهنگ مصرفی، برهنگی و بی بند و باری غرب که سرشار از فساد اخلاقی و پیامدهای ناهنجار اجتماعی بود، در جامعه به مرحله اجرا بگذارد، که از این حرکت به عنوان رواج فرهنگ و تجدد یاد می کرد که آخوندها را مخالف رواج چنین فرهنگی می دانست.
در عمل رژیم شاه توانست تا حد زیاد ساختارها و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی را در جامعه بر هم زند که این امر تضادهای فرهنگی و طبقاتی را در جامعه دامن زد که گریبان رژیم را سخت می فشرد و بعدها شعله های آن دامن رژیم را گرفت. شاه همواره مخالفین خود را، بخصوص مذهبیون را از لحاظ قدرت و مخالفت با خود بسیار ضعیف می دید، و هرگز گمان نمی کرد که در شاهراه تمدن! هنوز مذهب نقش و رنگی داشته باشد. در حالی که این اشکال او بود که هیچ گاه نخواست واقعیت های موجود جامعه را بشناسد و فرهنگ حاکم بر جامعه ایران را درک کند و نقش مذهب و اصالت دین را در روح و روان انسانها باور کند (و این مسأله از نقاط ضعف و یکی از علل سقوط اصلی شاه بود). به علت همین دید محدود، بعد از اعلام رفراندوم با مقاومت توده مردمی روبرو شد که از رهبر خود امام (ره) تبعیت می کردند. رژیم شاه مجبور شد با شدت تمام مخالفین خود را با زور اسلحه و نیروی پلیس سرکوب کند، و با حاکم کردن جو خفقان، رفراندوم کذایی خود را انجام دهد. با وجودی که رژیم بر دستگاه عریض و طویل ساواک و نیروهای امنیتی برای سرکوب مخالفین می افزود، هرگز نتوانست صدای انقلابیون را برای همیشه خاموش سازد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله Undesirable Sudden Curing of Epoxy/Clay Nanoدرcomposites i

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله Undesirable Sudden Curing of Epoxy/Clay Nanoدرcomposites in VARTM Manufacturing Process تحت pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله Undesirable Sudden Curing of Epoxy/Clay Nanoدرcomposites in VARTM Manufacturing Process تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله Undesirable Sudden Curing of Epoxy/Clay Nanoدرcomposites in VARTM Manufacturing Process تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله Undesirable Sudden Curing of Epoxy/Clay Nanoدرcomposites in VARTM Manufacturing Process تحت pdf :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی کامپوزیت

تعداد صفحات: 6

نویسنده(ها):

M. H. Pol – PhD student, Institute of Manufacturing Technology Research, ACECR, Ahvaz, Iran
F Hajiarazy – MSCStudent, Mechanical Engineering Department, Tarbiat Modares University
S.M.H Seyedkashi – PhD student, Institute of Manufacturing Technology Research
Gh Liaghat – Professor, Tarbiat Modares University

چکیده:

In this study, dependence of undesirable sudden curing of epoxy/organoclay nano-composites on mixing duration and moreover the effect of nanoclay on molding process in VARTM manufacturing process are investigated. Nanoclay was dispersed into resin in a 1%, 3% and 5% wt with ultrasonic. The final mixing duration of all suspensions was 5 and 15 minutes with speed of 1000 RPM. X-ray diffraction (XRD) tests indicate that these nanostructures are mostly in intercalated form. By increasing the nanoclay percentage, the rate of increase of viscosity increased and this caused the increase in molding time. The pressure drop at the inlet of vacuum pipe along with the increase of d-spacing of nanoclay in VARTM process (caused by the increase of mixing duration) lead to this phenomenon. In this paper this phenomenon is discussed.

 

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

بررسی تاثیر شدت نور و سن برگ روی بعضی از نشان گرهای فیزیولوژیکی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

بررسی تاثیر شدت نور و سن برگ روی بعضی از نشان گرهای فیزیولوژیکی یاس زرد تحت pdf دارای 100 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر شدت نور و سن برگ روی بعضی از نشان گرهای فیزیولوژیکی یاس زرد تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

فهرست مطالب

چکیده 1
پیش گفتار 2
فصل اول: مروری بر تحقیقات گذشته 3
1-1- رده بندی یاس زرد 4
1-2- خاستگاه 4
1-3- ویژگی های گیاه شناختی و سیستماتیکی یاس زرد 4
1-4- شرایط زیستگاه 5
1-5- روش تکثیر 6
1-6- کاربردهای یاس زرد 6
1-7- رده¬بندی ارقام زراعی 6
1-8- نور 6
1-9- فتوسنتز در محیط های سایه و آفتاب 7
1-10- تفاوت های برگ های سایه¬ای و آفتابی 8
1-10-1- تفاوت های ساختاری 8
1-10-2- تفاوت های بیوشیمیایی 9
1-10-2-1- تفاوت در میزان رنگیزه ها 9
1-10-2-2- تفاوت در میزان پرولین 11
1-10-2-3- تفاوت در میزان کربوهیدرات ها 12
1-10-2-4- تفاوت در میزان پروتئین 12
1-11- ویژگی های برگ های جوان و مسن 13
1-11-1- تفاوت ساختار کلروپلاست در برگ های جوان و مسن 16
1-12- عناصر 17
فصل دوم: مواد و روش ها 20
2-1- موقعیت جغرافیایی شهرستان مرند 21
2-2- جمع¬آوری نمونه های گیاهی 21
2-3- سنجش کلروفیل و کاروتنوئید 22
2-4- سنجش آنتوسیانین 22
2-5- سنجش فلاوونوئید 23
2-6- سنجش پرولین 23
2-7- سنجش پروتئین 24
2-8- سنجش قندهای محلول و نامحلول 26
2-9- سنجش عناصر 27
2-9-1- سنجش کلسیم و منیزیم 28
2-9-2- سنجش سدیم و پتاسیم 28
2-9-3- سنجش میزان فسفر 28
2-10- پردازش داده ها 29
فصل سوم: نتایج 30
3-1- تغییرات میزان کلروفیل a 31
3-2- تغییرات میزان کلروفیل b 33
3-3- تغییرات میزان کاروتنوئید 34
3-4- تغییرات میزان آنتوسیانین ها 35
3-5- تغییرات میزان فلاوونوئیدها 37
3-5-1- تغییرات میزان فلاوونوئیدها در طول موج nm270 37
3-5-2- تغییرات میزان فلاوونوئیدها در طول موج nm300 38
3-5-3 تغییرات میزان فلاوونوئیدها در طول موج nm330 39
3-6- تغییرات میزان پرولین 41
3-7- تغییرات میزان پروتئین 43
3-8- تغییرات میزان قند محلول 44
3-9- تغییرات میزان قند نامحلول 46
3-10- تغییرات میزان عناصر 48
3-10-1- تغییرات میزان کلسیم 48
3-10-2- تغییرات میزان منیزیم 50
3-10-3- تغییرات میزان پتاسیم 51
3-10-4- تغییرات میزان سدیم 53
3-10-5- تغییرات میزان فسفر 54
فصل چهارم :بحث و نتیجه گیری 81
4-1- تفسیر نتایج حاصل از میزان کلروفیل a و b 82
4-2- تفسیر نتایج حاصل از اندازه گیری میزان کاروتنوئید 83
4-3- تفسیر نتایج حاصل از اندازه گیری میزان آنتوسیانین 84
4-4- تفسیر نتایج حاصل از اندازه گیری میزان فلاوونوئیدها 85
4-5- تفسیر نتایج حاصل از اندازه گیری میزان پرولین 85
4-6- تفسیر نتایج حاصل از اندازه گیری میزان پروتئین 86
4-7- تفسیر نتایج حاصل از اندازه گیری میزان قند محلول و قند نامحلول 87
4-8- تفسیر نتایج حاصل از اندازه گیری میزان کلسیم و منیزیم 88
4-9- تفسیر نتایج حاصل از اندازه گیری میزان سدیم و پتاسیم 89
4-10- تفسیر نتایج حاصل از اندازه گیری میزان فسفر 90
پیشنهادات 91
منابع فارسی 92
منابع انگلیسی 92
Abstract 96


فهرست جداول

جدول 3-1- مقادیر کلروفیلa در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 57
جدول 3-2- مقادیر کلروفیلb در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 57
جدول 3-3- مقادیر کاروتنوئید در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 58
جدول 3-4- مقادیر آنتوسیانین در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 58
جدول 3-5- مقادیر فلاوونوئید در طول موج nm270 در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 59
جدول 3-6- مقادیر فلاوونوئید در طول موج nm300 در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 59
جدول 3-7- مقادیر فلاوونوئید در طول موج nm330 در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 60
جدول 3-8- مقادیر پرولین در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 60
جدول 3-9- مقادیر پروتئین در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 61
جدول 3-10- مقادیر قند محلول در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 61
جدول 3-11- مقادیر قند نامحلول در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 62
جدول 3-12- مقادیر کلسیم در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 62
جدول 3-13- مقادیر منیزیم در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 63
جدول 3-14- مقادیر پتاسیم در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 63
جدول 3-15- مقادیر سدیم در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 64
جدول 3-16- مقادیر فسفر در برگ های بالایی، میانی و پایینی سایه ای و آفتابی نمونه برداری شده در ساعات مختلف روز در ماه های خرداد و مرداد 64

فهرست نمودارها

نمودار 3-1- غلظت کلروفیل a در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 65
نمودار 3-2- غلظت کلروفیل a در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 65
نمودار 3-3- غلظت کلروفیلb در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 66
نمودار 3-4- غلظت کلروفیل b در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 66
نمودار 3-5- غلظت کاروتنوئید در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 67
نمودار 3-6- غلظت کاروتنوئید در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 67
نمودار 3-7- غلظت آنتوسیانین در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 68
نمودار 3-8- غلظت آنتوسیانین در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 68
نمودار 3-9- غلظت فلاوونوئید در طول موج nm270 در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 69
نمودار 3-10- غلظت فلاوونوئید در طول موج nm270 در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 69
نمودار 3-11- غلظت فلاوونوئید در طول موج nm300 در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 70
نمودار 3-12- غلظت فلاونوئید در طول موج nm300 در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 70
نمودار 3-13- غلظت فلاوونوئید در طول موج nm330 در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 71
نمودار 3-14- غلظت فلاوونوئید در طول موج nm330 در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 71
نمودار 3-15- غلظت پرولین در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 72
نمودار 3-16- غلظت پرولین در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 72
نمودار 3-17- غلظت پروتیئن در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 73
نمودار 3-18- غلظت پروتیئن در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 73
نمودار 3-19- غلظت قند محلول در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 74
نمودار 3-20- غلظت قند محلول در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 74
نمودار 3-21- غلظت قند نامحلول در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 75
نمودار 3-22- غلظت قند نامحلول در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 75
نمودار 3-23- غلظت کلسیم در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 76
نمودار 3-24- غلظت کلسیم در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 76
نمودار 3-25- غلظت منیزیم در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 77
نمودار 3-26- غلظت منیزیم در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 77
نمودار 3-27- غلظت پتاسیم در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 78
نمودار 3-28- غلظت پتاسیم در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 78
نمودار 3-29- غلظت سدیم در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 79
نمودار 3-30- غلظت سدیم در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 79
نمودار 3-31- غلظت فسفر در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در خرداد ماه 80
نمودار 3-32- غلظت فسفر در برگ های سایه ای و آفتابی در موقعیت های مختلف برداشت شده در ساعات مختلف روز در مرداد ماه 80


فهرست اشکال
عنوان
شکل 2-1- منحنی استاندارد پرولین 24
شکل 2-2- منحنی استاندارد پروتئین 25
شکل 2-3- منحنی استاندارد قند 27
شکل 2-4- منحنی استاندارد فسفر 29


چکیده
در این تحقیق، اثرات شدت نور و نیز سن برگ روی میزان برخی از نشان گرهای بیوشیمیایی مانند کلروفیل a، b، کاروتنوئید، فلاوونوئید، پرولین، پروتئین، قندهای محلول و نامحلول و برخی عناصر در برگ های یاس زرد (Forsythia intermedia ) در ساعات مختلف روز ( 8، 12 و 18 ) در ماه¬های خرداد و مرداد مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که در مرداد ماه برگ های سایه ای در مقایسه با برگ¬های هم ردیف آفتابی میزان کلروفیل a، bو کارتنوئید بیشتری داشتند درحالی که در خرداد ماه در اکثر نمونه¬ها تفاوت معنی دار بین برگ¬های سایه ای در مقایسه با برگ های هم ردیف آفتابی وجود نداشت. به جز خرداد ماه بالاترین میزان این رنگیزه ها در برگ های میانی و یا پایینی هر دو رژیم نوری دیده شد. میزان آنتوسیانین و فلاوونوئید در اغلب نمونه ها ، تفاوت معنی دار بین برگ های سایه ای با برگ¬های آفتابی نشان نداد. در بیشتر نمونه ها ، برگ های آفتابی میزان پرولین، پروتئین و قند بیشتری نسبت به برگ های هم ردیف سایه ای داشتند و بیشترین میزان این ترکیبات در برگ های جوان ( بالایی) و یا بالغ ( میانی) هر 2 رژیم نوری دیده شد. نتایج بررسی میزان عناصر نشان داد که به جز منیزیم که برای هر دو نوع برگ¬های سایه ای و آفتابی تفاوت غیرمعنی¬دار نشان داد ، در اغلب نمونه¬ها، برگ¬های سایه ای میزان عناصر کلسیم، سدیم، پتاسیم و فسفر بیشتری از برگ های آفتابی داشتند. از نظر تأثیر سن برگ بر روی این عناصر، بالاترین میزان کلسیم و منیزیم در برگ-های پایینی ( مسن ) هر دو رژیم نوری دیده شد. در خرداد بالاترین میزان فسفر، در برگ¬های بالایی هر دو رژیم نوری وجود داشت.

پیش گفتار
کلیه اشکال زندگی بر روی کره زمین به وسیله انرژی تابشی خورشید حمایت می شوند. گیاهان آن را از طریق فتوسنتز به انرژی شیمیایی تبدیل می کنند. شدت نور یکی از مهم ترین اجزای متغیر پیرامون گیاه است (6). گیاهان به زندگی در محیط های نوری به شدت متفاوت سازش یافته¬اند (4) و برگ های سایه ای یا آفتابی را از زمانی که تحت سطوح مختلف تابش قرار می¬گیرند، تکوین می¬دهند. برگ های سایه¬ای یا آفتابی از نظر ویژگی¬های فیزیولوژیکی و ساختاری تفاوت هایی دارند (36). از طرفی ویژگی¬های ساختاری و فیزیولوژیکی برگ و هم¬چنین نرخ تنفس و فتوسنتز به-طور قـابل توجهی طی تکوین و افزایش سن گیاهان تغییر می¬کند (15 و24) در برگ های گیاهان دو لپه ای بعد از یک افزایش ابتدایی، ظرفیت فتوسنتزی به تدریج بعد از اتساع برگی کاهش می یابد، این کاهش در تتثبیت CO2 هم سو با کاهش در میزان DNA، RNA و پروتئین برگ هاست (15).
هدف این تحقیق بررسی تأثیر شدت نور و سن برگ روی برخی از نشان گرهای فیزیولوژیکی یاس زرد( Forsythia intermedia )در شرایط محیطی است.


فصل اول

مروری بر تحقیقات گذشته

1-1- رده بندی یاس زرد (26 )
سلسله: گیاهان Planate
زیر سلسله: گیاهان آوندی Tracheobionta
شاخه: گیاهان دانه¬دار Spermatophyte
زیر شاخه: گیاهان گل¬دار Magnoliophyta
رده: دولپه¬ای ها Magnoliopsida
زیررده: آستریده Asteridae
راسته: اسکروفولاریال Scrophulariales
تیره: زیتون Oleaceae
جنس: فورسیتیا Forsythia
گونه: Forsythia intermedia Zabel
1-2- خاستگاه
خاستگاه این گیاه چین است (7).
1-3- ویژگی های گیاه شناختی و سیستماتیکی یاس زرد
- نام علمی یاس زرد Forsythia intermedia است، اینترمدیا به معنی حد واسط است چون این گیاه دورگی از Forsythia suspense و Forsythia viridisma می باشد (7).
- نام های عمومی یاس زرد عبارتند از: forsythia، border forsythia و golden bell (7).
- فرم رویشی این گیاه، درختچه¬ای متوسط است که به هنگام بلوغ به ارتفاع حدوداً 2-3 متر می رسد، اگرچه گاهی اوقات بزرگ¬تر است (7).
- برگ های یاس زرد به طول تقریباً cm4 می باشند و طرز قرارگیری آن ها متقابل تا نیمه متقابل است. پهنک برگ به شکل تخم مرغی تا بیضی کشیده، دندانه¬دار، نوک تیز و سبز رنگ است (4).
- گل های این گیاه به رنگ زرد روشن به صورت خوشه ای و قبل از برگ ها در اوایل بهار پدیدار می شوند. در هر گل، 4 گل برگ در قاعده با هم پیوسته¬اند. گل های شکوفا تحمل دماهای پایین و یخ بندان را ندارند و هنگامی که در معرض دماهای پایین باشند ظاهر پژمرده و زرد قهوه¬ای پیدا می¬کنند. جوانه های گل به صورت برجسته در محورهای برگی و تا حدی دراز می باشند (4و7).
- میوه ها به شکل کپسول های قهوه¬ای رنگ کوچک می باشند (4).
- شاخه ها در ابتدای رویش سبز رنگ هستند و با رفتن به سمت بلوغ به رنگ زرد قهوه¬ای تا زرد زیتونی تغییر رنگ می دهند. دارای عدسک های فراوان هستند، شاخه های پایه¬ای خاکستری رنگ¬اند و با افزایش سن زبر و تیره¬تر می شوند (7).
1-4- شرایط زیستگاه
این گیاه در مناطق کاملاً آفتابی تا قسمتی سایه می روید و خاک های مرطوب و به خوبی زه-کشی شده در آفتاب کامل را ترجیح می¬دهد. اما به خاک های فقیر، خاک های صخره¬ای، خاک های خشک و فشرده، خاک هایی با pH های گوناگون، خشکی و آلودگی بسیار سازش یافته است (5).

 

منابع فارسی
1) زایگر، ا.، ل.، 2002، فیزیولوژی گیاهی، ویرایش سوم، ترجمه گروه مترجمین، انتشارات خانه زیست شناسی ، صفحات 193، 210، 214.
2) سید مرندی، ه.، 1387، نگاهی به تاریخ مرند، انتشارات احساس، صفحه 43.
3) لمبرز، ه.، ف.، پونز، ت.، 1384، اکوفیزیولوژی گیاهی، ترجمه کوچکی، ع. و همکاران، جلد 1، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد، صفحات 63، 64 ،77.
4) مظفریان، و.، 1383، درختان و درختچه های ایران، صفحه 453.
5) مؤمن رومیانی، ع.، 1380، معرفی یک صد گونه درخت و درخچه زینتی مناسب برای طراحی فضای سبز، انتشارات مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع، صفحه 38.
6) می نارد، جی. ه.، اورکات، د. ام.، 1372، فیزیولوژی گیاهان در شرایط دشوار، ترجمه حکمت شعار، ح.، انتشارات نیکنام، صفحات 109 و 138.

منابع انگلیسی
7) Arboretum, A., 1937, Bulletin of popular information: The Forsythias, 4: 1-8.
8) Batanouny, K. H., Hassan, A. H., 1984, water conditions and prolin content in shade and sun plants. Qatar University, Science Bull, 4: 57-66.
9) castrillo, M., Vizcaino, D., Moreno, E., Latorraca, Z., 2005, Specific Leaf mass, fresh: dry weight ratio, sugar and protein contents in species of Lamiaceae from different light environments. Rev. Biology Tropical, 53 (1-2): 23-28
10)¬¬ Devi, C. R., 2005, Analytical procedures in soil science and agricultural chemistry. Agrotech, publishing Academy, pp: 200.
11) Dias, j., Pimenta, j. A., medrie, M, E., Torres, M. R., 2007, Physiological aspects of sun and shade Leaves of Lithreaea molleoides (vell) Engl. (Anacardiaceae). Brazilian Archives of biology and Technology, 50(1): 91-99.
12) Griffin, K. L.,Tissue, D. T., Turnball, M. H., Schuster, w., Whitehead, D., 2001, Leaf dark respiration as a function of canopy position in Nothofagus fusca trees grown at ambient and elevated CO2 partial pressures for 5 years. Functional Ecology, 15: 597-605.
13) Gupta, P. K., 2009, Soil, plant, water and fertilizer analysis, The books plant.
14) Hellubust, J. A., Cruigie, J. S., 1978, Hand book of physiological methods: physiological and biological and biochemical methods. Cambridge University Press.
15) Hernandez , R., Schaedle, M., 1973, Functional and structural changes in senescing Populus deltoides (Bartr.) chloroplasts. Plant Physiology, 51, 245-249.
16) Hgaza, V. K., Diby, L. N., Ake, S., Frossard, E., 2009, Leaf growth and photosynthetic capacity as affected by leaf position, plant nutritional status and growth stage in Dioscorea alata L. Journal of Animal and plant Sciences, 5(2): 483-493.
17) Kostic, D. A., Mitic, S. S., Mitic, M. N., Zarubica, A. R., Velickovic, J. M., Dordevic, A. S., Randelovic, S. S., 2010, Phenolic contents, antioxidant and antimicrobial activity of Papaver rhoeas L. extracts from southeast serbia. Journal of Medicial Plants, 4(17), 1722-1732.
18) Lueangprasert, K., Uthaibutra, J., Saengil, K., Arkawa, O., 2010, The Effect of sugar application on the concenterations of anthocyanin and flavonol of "Mahajanaka" Mango ( Mangifera indica Linn .cv. Mahajanaka) Fruit. Chiang Maj journal Science, 37(2): 355-362.
19) Mc Millen, G. G., Mc Clendon, J. H., 1983, Depend of photosynthetic rates on Leaf density thickness in deciduous woody plants grown in sun and shade. Plant physiology, 72: 674-678.
20) Mahdavian, K., Ghrbanli, M., Kalantari, M., 2008, The effects of ultraviolet radiation on the contents of chlorophyll, flavoniod, anthocyanin and prolin in Capsicum annum L. Turk journal Botany, 32: 22-33.
21) March , R. H., Clark, L. G., 2011, sun- shade variation in bamboo (Poaceae) Leaves. Telopea, 13(1-2): 93-104.
22) Makeen, K., Babu, G. S., Lavanya, G. R., Abraham, G., 2007, Studies of chlorophyll content by different methodes in black gram (vigna mungo L.). Journal of Agricultural, 2(7): 651-654.
23) Malkin, S., Fork, D. C., 1981, Photosynthetic units of sun and shade plants. Plant Physiology, 67, 580-583.
24) Marron, N., Brignolas, F., Delmotte, F. M., Dreyer, E., 2008, Modulation of Leaf physiology by age and in response to abiotic constrains in young cuttings of two Populus detoides × P. nigra genotypes. 65,404, 1-8.
25) Maxwell, K., Marrison, J. l., Leech, R. M., Grffiths, H., Horton, P., 1999, Chloroplast acclimation in leaves of Guzmania mono stachia in response to high light. Plant physiology, 121, 89-95.
26) Mitchell, B., 2001, Plant of the month (april): Forsythia intermedia Lynwood. St. Andrews Botanic Garden. Retrieved May 9.2009.
27) Moran, P. J., Showler, A. T., 2005, Plant responses to water deficit and shade stresses in pigweed and their influence on Entomology, 14 (4): 929-937.
28)Nautiyal, P. C., Rachaputi, N. R., Joshi, Y. C., 2002, Moisture defict – induced changes in Leaf-water content, Leaf carbon exchange rate and biomass production Groundnut cultivars differing in Specific Leaf area. Annual Forest science, 74:67-79.
29) Norton, B. W., Wilson, J. R., Shelton, H. M., Hill, K. D., 1991, The effect of shade on forage quality. Agriculture Science, 83-88.
30) Peri, P. L., lucas, R. J., Moot, D. J., 2007, Dry matter production, morphology and nutritive value of Dactylis glomersata growing under different light regimes. Agroforest Syst., 70: 63-79.
31) prasad, M. N. V., 1997, plant Ecophysiology. John wiley and Sons, Inc.
32) Senanyake, S. G. j. N., 1995, The effects of different light levels on the nutritive quality of four natural tropical grasses. Agricultural Biolgy, 29, 111-114.
33) Sikuku, P. A., Netondo, G. W., Onyango, J. C., Musyimi, D. M., 2010, Chlorophyll fluorescence, protein and Chlorophyll content of three nerica rainfed rice varities under varying irrigarion regimes. Journal of Agricultural and Biological Science, 5 (2): 19-25.
34) Sousa pavia, E. A., Santos Isaias, R. M., Aguiar Vale, F. H., Senna Queiroz, C.G., 2003, The influence of light intensity on anatomical Structure and pigment contents of Tradescantia pallid (Rose) Hunt. cv. Purpurea boom (commelinaceae) leaves. Biology and Technology, 46(4): 617-624.
35) Sumitra, P., Pornthiwa., Panjaporn, L., Nutcharee, B., 2002, Leaf age and position on mineral composition of mangosteen leaves. Journal of Technology Lad krabang, 2272: 1-8.
36) Yano, S., Terashima, I., 2001, Spearate Localization of light signal perception for sun or shade type chloroplast and palisade tissue differentiation in Chenopodium album. Plant Cell Physiol, 42(12): 1303-1310.
37) Zucker, M., 1959, Alteration of the protein components and other constitunets in the tobaco Leaf by shading. Plant Pathology and Botany, 564-569.


Abstract
In this study, the influence of light intensity as well as leaf age on some of biochemical parametrs, such as chlorophyll a, chlorophyll b, carotenoid, anthocyanin, flavoniod, prolin, protein, soluble and insoluble carbohydret contents and some elements in leaves of Forsythia intermedia in different hours (8,12 A.M. and 18 P.M.)at 22 May and 23 July were investigated. The results showed that at July , shady leaves had higher chlorophyll a, b and carotenoid contents compaired to sunny leaves in the same positions. While at may, in most samples didn"t significantly different between shady leaves compaired to sunny leaves in the same positions. The highest Levels of pigments observed in mature and/or senescent leaves of both regimes . In the most samples, anthocyanin and flavoniod contents didn"t showed significantly different between shady and sunny leaves. In most samples, sunny leaves had higher prolin , protein and carbohydrate contents than shady leaves and highest levels of thise compounds were observed in young and/or mature leaves of two regimes. The results of investigation of elements contents showed that, except Mg++ that nonsignificantly different showed for both of sunny and shady leaves, in most samples, shady leaves had higher element( Ca, K, Na, P) contents that sunny leaves . In respect to effect of age on contents of elements, the highest of Ca++ and Mg++ were observed in senescent Leaves of two regimes. At May, the highest of p content was observed in young leaves of two regimes.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله تحلیل نگرش مردم نسبت به چالشها و رهیافتهای امنیتی و اقتصاد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تحلیل نگرش مردم نسبت به چالشها و رهیافتهای امنیتی و اقتصادی در شهرهای دارای بازارچه های مرزی : مورد آستارا تحت pdf دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل نگرش مردم نسبت به چالشها و رهیافتهای امنیتی و اقتصادی در شهرهای دارای بازارچه های مرزی : مورد آستارا تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل نگرش مردم نسبت به چالشها و رهیافتهای امنیتی و اقتصادی در شهرهای دارای بازارچه های مرزی : مورد آستارا تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل نگرش مردم نسبت به چالشها و رهیافتهای امنیتی و اقتصادی در شهرهای دارای بازارچه های مرزی : مورد آستارا تحت pdf :

چکیده

رشد اقتصادی در نواحی مرزی متغیر اصلی در فرایند توسعه منطقه ای و امنیت خطوط مرزی است. فرصت های
موجود در نواحی مرزی، خط گسل بین ناامنی و امنیت اجتماعی، اقتصادی و کالبدی است. با بهره گیری از فرصت
های موجود می توان تهدیدها را به حداقل رسانده و در راستای بهسازی امنیتی و اقتصادی این نواحی و انسجام اجتماعی در سطح منطقه ای و ملی امیدوار بود و در عین حال به انتقال ارزشهای اجتماعی و فرهنگی نیز در حوزه های پیرامرزی امیدوار بود.

این تحقیق به تحلیل چالش ها و نگرش مردم نسبت به رهیافت های تاثیر شاخص های اجتماعی، اقتصادی و کالبدی بر امنیت مرزی در بازراچه های مرزی پرداخته است. بر این اساس بازراچه مرزی آستارا در استان گیلان، به عنوان نمونه انتخاب گردید و داده ها از طریق پرسشنامه، مطالعات کتابخانه ای و پیمایش میدانی در محیط SPSS با روش توصیفی تحلیل گردیده است. جامعه آماری این پژوهش 11440 خانوار ساکن در شهر آستارا است. برای نمونه گیری از شیوه خوشه ای استفاده شده است. درضمن با استفاده از روش مورگان حجم نمونه ها 380 نفر برآورد گردیده است.

یافته های تحقیق بیانگر رابطه معنی دار و مثبت بین نگرش مردم در بازارچه مرزی آستارا نسبت به ایجاد امنیت و ارتباط آن با شاخص های اجتماعی و اقتصادی و عدم رابطه معنی دار آن با شاخص های کالبدی است. علاوه بر آن 11چالش در یک فرآیند پیمایشی، مورد ارزیابی، وزن دهی و درصد احتمال وقوع آن تعیین و جهت مقابله با نتایج زیان بار اولویت بندی گردیده است.

واژگان کلیدی: مناطق مرزی، بازارچه مرزی، توسعه نوار ساحلی، بازارچه استارا، گیلان

-1 مقدمه

امنیت اجتماعی مقوله ای است که در هر جامعه ای خصوصا نواحی مرزی حساست های ویژه خود را داشته و همواره ذهن برنامه ریزان فضایی را به خود مشغول کرده است. از یک سو این امنیت با میزان اقتدار ملی و از سوی دیگر با حجم مبالات و سطح سرمایه گذاری ها ارتباط مستقیم دارد. بنابراین روند تغییرات شهرهای مرزی بشدت تاثیر مقوله های اقتصادی و اجتماعی و خود آنها متاثر از شاخص های امنیتی و مراودات بین مرزی است. بنابراین امنیت پیش زمینه یک اجتماع سالم و احساس امنیت بستر ساز، توسعه جوامع انسانی است(کامران، شعاع برآبادی، .(26 :1389

369

ھما ش م ی ی زی و ا ؛ چا ش و ر یا
30 و 31 فروردین – 1391 دانشگاه سیستان و بلوچستان
National Congress on Border Cities and Security; Challenges and Strategies – CBCS 2012

هدف این مقاله تحلیل نگرش مردم نسبت به چالشها و رهیافتهای امنیتی و اقتصادی در شهرهای دارای بازراچه های مرزی خصوصا آستارا است تا به درک درست از تاثیر متقابل امنیت، فضا و فعالیت های اقتصادی نایل گردد.
شهرستان آستارا یکی از شهرهای مرزی ایران بوده که در شمالی ترین نقطع استان گیلان واقع شده است. این شهرستان از شمال به جمهوری آذربایجان، از جنوب به شهرستان تالش، از غرب به استان اردبیل و از شرق به دریای خزر محدود شده است و آخرین نقطه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان می باشد. رود آستارا که از کنار راه شوسه آستارا- اردبیل می گذرد، آستارای ایران را از آستارای جمهوری آذربایجان جدا می سازد. شیب کلی این شهرستان از جهت غرب به شرق می باشد. مرز ایران و آذربایجان در طول رودخانه آستارا چای35 کیلومتر است.

شهر آستارا در سرشماری سال 1385 دارای 41062 نفر جمیعت و دارای 11440 خانوار است(مرکز آمار ایران، سرشماری عمومی نفوس و مسکن، (1385 از سال 1377 در نزدیکی سواحل دریای خزر در حومه شهر آستارا ، 900 واحد مغازه (غرفه)

برای ساماندهی مبادلات مرزی نشینان ساخته شده و با رونق گرفتن مبادلات مرزی در شهر آستارا طی 10 سال اخیر ، اطراف بازارچه ساحلی و مرزی آستارا حدود 60 پاساژ و بیش از یکهزار و 200 مغازه احداث شده که وجود این میزان واحد تجاری نشانگر رونق این بازار و پیوند آن با بازراچه مرزی در شمال غربی استان گیلان است(نقشه های 1 و .(2 آستارا به سبب واقع شدن در گلوگاه حیاتی دریای خزر و همچنین نزدیکی به مرکز کشور (نسبت به دیگر نقاط مرزی کشور) با فاصله 530

کیلومتر از تهران و 190 کیلومتر از مرکز استان گیلان از ویژگی های طبیعی منحصر به فردی سود می برد .(http://iranurbanstudies.com)که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-1 قرار داشتن در نقطه مرزی ایران با جمهوری آذربایجان؛

-2 همسایگی با 4 کشور تازه استقلال یافته شوروی سابق؛

-3 تنها راه ترانزیتی زمینی خلیج فارس با کشورهای آسیای میانه؛

-4 اتصال آستارا (ایران) به آستارا (آذربایجان) از طریق راه آهن در آینده نزدیک؛

-5 دسترسی آسان به امکانات خطوط انتقال گاز و برق؛

-6 طبیعت ملایم و مساعد و گردشگری مناسب؛

-7 دریایی ملایم با 120 روز آفتابی و با شیب کم.((http://iranurbanstudies.com

370

ھما ش م ی ی زی و ا ؛ چا ش و ر یا
30 و 31 فروردین – 1391 دانشگاه سیستان و بلوچستان
National Congress on Border Cities and Security; Challenges and Strategies – CBCS 2012

نقشه های شماره 1 و 2 ـ موقعیت شهرستان و شهر آستارا.(مخذ: طرح مقدماتی آمایش استان گیلان، ص (110-109

-2 مواد و روش ها:

-1-2 مسئله پژوهش:

یکی از مسائل شهرهای مرزی مساله بیکاری، کمبود منابع درآمدی پایدار و توسعه فرصت های شغلی به آنها بروز چالش های امنیتی است. در سال UNDP 2000 طبق بررسی های بعمل آمده در بین شهرداران شهرهای(151 کشور)، مساله بیکاری و درآمد را به عنوان مهمترین مشکل شهرهای جهان ذکر کرده است(رضویان، .(35 :1381 در ایران نیز مساله پایداری اجتماعی و اقتصادی شهرها و دستیابی به شاخص های امنیتی بطور اعم در شهرهای کشور و بطور اخص در شهرهای مرزی به جد دنبال شده است. در این راستا رشد فرصت های شغلی و درآمدی از طریق توسعه بازارچه های مرزی یکی از راهبردهای توسعه شهری محسوب می گردد. توسعه واحدهای تجاری شهر رابطه مستقیمی با تراکم مکانی جمعیت، تقاضای موثر برای دریافت کالاها، میزان مراجعات مردم از سایر مناطق، فرهنگ شهری، میزان توسعه فیزیکی شهر، درآمد، وضعیت اقتصادی حوزه نفوذ شهر در پیرامون خود، ارزش زمین، موجودی املاک، نگرش سرمایه گذاران در سطح منطقه ای، دسترسی به مسیرهای ارتباطی و معابر اصلی شهر و میادین، دسترسی به پارکینگ و نقش شهر بعنوان یک شهر بازاری، خدماتی و گردشگری و ;.

371

ھما ش م ی ی زی و ا ؛ چا ش و ر یا
30 و 31 فروردین – 1391 دانشگاه سیستان و بلوچستان
National Congress on Border Cities and Security; Challenges and Strategies – CBCS 2012

دارد. شهرهای مرزی همواره با مسایلی از قبیل کارآیی بازارچه ها، مکان یابی مناسب آنها، استفاده از حداکثر زمین جهت گسترش آنها با چالش هایی مواجه اند. از دیگر سو ایجاد مراکز بازاری از نظر ظرفیت های اقتصادی شهر، تامین پارکینگ مناسب و کیفیت احداث آنها، و مساله ایمنی و امنیت عمومی دارای چه تاثیراتی بر شهر هستند که همواره ذهن مدیران شهری را به خود جلب کرده است. بطور کلی اقتصادی نواحی مرزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی نواحی مرزی و بهبود سطح زندگی مردم، کیفیت رفاه، کاهش فقر، توزیع مناسب درآمد، تعاملات بین مرزی دارد (Chandoevwi,2004: 2004-2005)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله انواع کودک آزاری تحت pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله انواع کودک آزاری تحت pdf دارای 34 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله انواع کودک آزاری تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله انواع کودک آزاری تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله انواع کودک آزاری تحت pdf :

انواع کودک آزاری

بخش اول: کودک آزاری جسمانی
با وجود تنوع تعاریف از سوی روانشناسان و دانشمندان علوم روان شناختی از مفاهیم بدرفتاری، سوء رفتار و ; باید گفت، تمام این تعریفها حول چهار محور آزارهای جسمانی، جنسی، غفلت و آزارهای عاطفی روانی می گردد.
حدود کودک آزاری از محروم ساختن کودک از غذا، لباس ، سرپناه، و محبت پدر و مادر تا مواردی که در آن کودکان از نظر جسمی توسط یک فرد بالغ مورد آزار و بد رفتاری قرار می گیرند که آشکارا به صدمه دیدن و غالباً مرگ آنان منجر می شود، گسترده است. بسیاری از این کودکان مورد آزار جنسی قرار گرفته اند، گرسنگی کشیده اند،سوزانده شده اند، کتک خورده اند، زخمی شده اند، به میز و صندلی زنجیر یا محبوس گشته اند و شمار بسیاری از این کودکان در نتیجه شدت اینگونه بدرفتاری ها از دنیا رفته‌اند.

قانون حمایت از کودکان مصوبه 1988 آزار بدنی را چنین تعریف می‌کند: «آسیب دیدن و صدمه‌دیدگی کودک زیر18 سال، توسط والدین یا سرپرست بلافصل وی که موول رفاه و آسایش اوست. به طوری که سلامت و ایمنی کودک طبق قوانین تدوین شده به وسیله وزارت بهداشت و خدمات انسانی به خطر افتاده است.»خشونت شدید بر اساس این شاخص شامل لگد زدن، کتک زدن، باشت ضربه زدن، با اشیاء اقدام به کتک زدن، ارعاب کردن، تهدید به وسیله چاقو یا اسلحه، سوزانیدن، گاز گزفتن، پرت کردن و سیلی زدن است. (خضروی افلاک‌فر، 1375، ص:5و8و20)به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، کمیسیون امور جوانان اسپانیا در دسامبر1998 چنین گزارش داد:در حال حاضر یک میلیون و 400 هزار کودک و نوجوان اسپانیایی توسط والدین خود مورد انواع تنبیه قرار می‌گیرند.این کمیسیون با انتشار نتیجه تحقیقات خود که در تمامی مطبوعات این کشور به چاپ رسید، عنوان کرد: 500هزار تن از کودکان در خانواده با «تربیت بدنی» موجه می‌شوند و 900 هزار کودک و نوجوان نیز توسط والدین تحت فشارهای روانی و آزار و اذیت قرار می گیرند.

در این تحقیقات همچنین تصریح شده است: 400 هزار تن از کل این تعداد کودکان نیز قربانی هر دو شکل تنبیه بدنی، شکنجه و آزارهای روانی در خانواده‌ها هستند. این کمیسیون در گزارش خود از والدین اسپانیایی خواست تا به جای پرداختن به اعمال شیوه‌های تنبیه، محبت را به کودکان و نوجوانان خود بیاموزند.کمیسیون مورد نظر همچنین افزود: 5/72 درصد از کودکان مجرم در آمریکا توسط والیدن خود مورد تنبیه شدید قرار گرفته‌اند و 9/96 درصد این کودکان بدون ابراز هیچ‌گونه محبتی از سوی والدین خود رشد کرده‌اند.به خبری که در ژانویه 1999 در روزنامه لوپاریزن به چاپ رسید و توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی مخابره شد، توجه کنید: یک زوج هائیتی‌تبار مقیم فرانسه به اتهام شکنجه فرزند ده ساله خود، در دادگاه منطقه ورسای (در حومه پاریس) محاکمه شدند).

«ژوزف توسان» 44 ساله و همسرش «ویولان» متهمند که پاهای «امانوئل» را با زنجیر بسته و وی را در محل اقامتش زندانی کرده‌اند.از دیگر موارد اتهام والدین امانوئل شکنجه و ضرب و شتم فرزندشان است.رفتار وحشیانه این زوج با فرزندشان هنگامی فاش شد که امانوئل موفق به فرار از اتاقی شد که در آنجا برای مدتی طولانی زنجیر شده بود.امانوئل پس از فرار از منزل، خود را به خانه یکی از دوستانش رساند و والدین دوست وی پس از مشاهده آثار شکنجه بر بدن کودک، او را به اداره پلیس محل منتقل کردند.به نوشته لوپاریزین، علاوه بر ضرب و شتم کودک، آثار شلاق بر بدن امانوئل همچنان باقی است و به گفته خود او، والدین سنگدل گاهی اوقات مدتها وی را از ناحیه پا از سقف اتاق آویزان می‌کردند.
در ماه‌های نخست سال 1999 میلادی پس از آنکه مشخص شد که پدر و مادرها بچه‌های کوچک خود را به شدت کتک می‌زنند، کمیته ای در کالیفرنیا تشکیل شد تا حقوق کودکان، حفظ شده و تنبیه بدنی آنان باعث عقده حقارت در نوجوانی و میانسالی نگردد.

این کمیته پس از بررسی چگونگی تنبیه کودکان اعلام کرد: «پدر و مادرها تنها حق دارند با کف دست به پشت بچه‌ها بزنند و به این ترتیب آنان را تنبیه کنند».بدرفتاری جسمانی با کودک چیست؟در تعریف بدرفتاری جسمی با کودک، اتفاق نظر وجود ندارد. «جلس« و «استروس» در سال 1979، بدرفتاری جسمی با کودک را این گونه عنوان کرده‌اند: طهرگونه خشونتی که به قصد آزار جسمی به کودک اعمال یا به این نیت تلقی شود.»به این ترتیب، سیلی زدن به صورت یا روی دست نیز بدرفتاری جسمی است. در حالی که معمولا این میزان تنبیه، قانونی و از نظر اجتماعی پذیرفته شده است. تعریف عملی‌تر از بدرفتاری جسمی با کودک چنین استک «هر عملی که به طرز غیر تصادفی موجب وارد آمدن آسیب جسمی به یک کودک شود».این آسیب اغلب، به دنبال تنبیه بدنی شدید یا بدون دلیل ایجاد می‌شود.

بسیاری از خشونتهای خانوادگی از دید اجتماعی، قابل پذیرش نیست و خشونت بدرفتارانه خوانده می‌شود. اگر پذیرش یا نپذیرفتن اجتماعی یک رفتار را ملاک تفکیک رفتار طبیعی از بدرفتاری بدانیم، می بایست. میزان شیوع رفتارهای خشونت‌آمیز را در هر جامعه سنجید و معیار خاص آن جامعه را ارائه نمود. به عنوان نمونه. اگر در یک منطقه تنبیه کودکان با سوزانیدن دست. شایع و طبیعی تلقی شود. نباید این رفتار را بدرفتاری خواند.بنابراین به نظر می‌رسد، برای رسیدنه به یک تعریف واحد و کاربردی. بهتر است به جای ملاک نرم اجتماعی، از ملاک وقوع صدمه استفاده نمود. 0رحیمی موقر، 1376، همایش)آزار جسمی کودک طیف وسیعی دارد. کتک زدن، نیشگون گرفتن. تکانهای شدید به کودک. سیلی زدن، داغ کردن. گاز گرفتن و . . . همگی از عواملی است که در بسیاری از موارد، منجر به فوت کودک می‌گردد.

حتی در صورت زنده ماندن کودک نیز گاه آثار شکنجه تا ابد بر بدن وی باقی خواهد ماند. ممکن است. نوزادی که زیاد گریه می‌کند، بر اثر تکانهای شدیدی که مادر یا پرستار بر او وارد می‌کند، جان بسپارد.کودک دیگری که بر اثر ضربه جسمی سنگین بر جمجمه‌ای دچار خونریزی مغزی شده، فوت نماید . . . اما هستند، کودکانی که انواع شکنجه ها داغ شدن. کتک خوردن و . . . را شاید هر روز. بارها و بارها تجربه می‌کنند.این کودکان معمولا توسط همان کسانی که شکنجه می‌شوند. از خوردن غذا نیز منع می‌گردند. به لحاظ روحی و روانی انواع توهین‌ها. تحقیرها، تبعیض ها . . . را تحمل می کنند و دچار مرگ تدریجی می شوند.نمونه بارز این مورد، دختر 9 ساله‌ای بود که نیمه شب 1376 در حالت کما به بیمارستان مفید تهران آورده شد و پس از 30 ساعت مراقبت، به رغم درمان‌های انجام شده، فوت کرد.رزیدنت ارشد بیمارستان مفید، وضعیت این کودک را به هنگام ورود به بیمارستان چنین عنوان کرد.
در بدو مراجعه، علائمی از حیات در بیمار وجود نداشت. در معاینه‌ای که به عمل آمد، قلب و ریه کودک به هیچ وجه کار نمی‌کرد و به اصطلاح دچار مرگ مغزی شده بود. بلافاصله اقدامهای اولیه احیا را انجام دادیم و توانستیم، قلب بچه را برگردانیم، ولی تنفس به دلیل مرگ مغزی عملا قابل برگشت نبود . . .

بیمار مجموعا 36 ساعت تحت مراقبت بود، اما متاسفانه قلب او از تپش ایستاد و موفق به احیای مجدد آن نشدیم.دکتر علیرضا کاهانی، متخصص پزشکی قانونی، گزارش پزشکی قانونی را درباره مرگ این کودک چنین اعلام کرد:این کودک با 110 سانتی‌متر قد و 15 کیلوگرم وزن 24 ساعت پس از مرگ به پزشکی قانونی تحویل داده شد. تمام عضلات و قسمتهای بدن او تحلیل رفته و نمای واضحی از یک سوء تغذیه شدید بود.موهای سر او در بعضی از نواحی به طور کامل کنده شده بود.زخمهای در حال التیام در فرق سر، گونه‌ها، شکستگی دندان پیشین سمت راست از ریشه ساییدگی‌های در حال التیام روی گونه و پشت گوش و در مجموع 16 زخم در حال التیام و چهار ساییدگی در سر و صورت.چرا پدر و مادر فرزند خود را کتک می‌زنند؟

اغلب ما که فرزند داریم، گاه احساس می‌کنیم، می‌خواهیم، آنها را کتک بزنیم. این احساس به ویژه وقتی فرزندمان از گریه دست نمی‌کشد، غرولند می کند یا روی حرف ما حرفی می‌زند، در ما تشدید می شود.گاه بیش از رفتار کودک، حال خود ما و اینکه تا چه اندازه خسته، زیر فشار عصبی، مضطرب یا ناخشنود هستیم، سبب بدرفتاری ما با فرزندانمان می‌شود.بسیاری از ما می‌توانیم، این احساس را در خود کنترل کنیم، اما متأسفانه بسیاری از والدین از انجام این مهم برنمی‌ایند.تنها برای پی بردن به علت می‌توانیم به حدس و گامن متوسل شویم. اما والدینی که اقدام به مجازاتهای جسمانی می‌کنند، ظاهرا از ویژگیهای مشترکی برخوردارند.
نخست اینکه به هر دلیل نمی‌توانند، نیروی محرکه خود را ککنترل کنند. پدران و مادرانی که فرزندان خود را کنترل می‌کنند، هر آیینه گرفتار احساسات منفی باشند و نیازمند تخلیه آن شوند به این کار اقدام می‌کنند و به نظر می‌رسد، این والدین از نتایج کاری که می‌کنند، مطلع نباشند.

ضرب و شتم فرزندان گاه واکنش خود به خود به استرس است. اغلب کسانی که فرزندان خود را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، خود در خانواده‌هایی بزرگ شده‌اند که در آنجا بدرفتاری جسمانی متداول بوده است. بخش مهمی از رفتار آنان تکرار مستفیم آن چیزی است که خود در کودکی تجربه کرده اند و در کم سالی آموخته‌اند. الگوی آنها کسی بوده که با آنها بدرفتاری کرده است.بسیاری از این والدین با انبوهی از مشکلات احاسی و نیازهای برآورده نشده، پای به دوران بلوغ می‌گذارند و به لحاظ احساسی هنوز کودک‌اند.اغلب آنها به عنوان جانشین پدر و مادر به فرزندان خود نگاه می‌کنند و می خواهند، نیازهای احساسی و عاطفی برآورده نشده در دوران کودکی خود را برآورده سازند. پدر و مادر بدرفتاری که می‌بینند، این کودک نمی‌تواند، نیازهای آنها را براورده سازد، خشمگین می‌شوند و خشم خود را بروز می دهند. در آن لحظه به خصوص کودک بیش از هر زمانی در مقام جانشین پدر و مادر است. زیرا در واقع یا مادر بدرفتار خشم از پدر و مادر خود را بر سر او خالی می‌کند.

بسیاری از پدران و مادرانی که فرزندان خود را کتک می‌زنند، الکلی یا معتاد به مواد مخدر هستند. مصرف مواد مخدر اغلب به فروپاشی کنترل‌های عمل با انگیزه آنی منجر می‌شود. هر چند لزوما والدینی که اقدام به ضرب و شتم فرزندان خود می کنند، به این گروه محدود نمی‌شوند. بدرفتاری جسمانی انواع متعدد دارد، اما در تارک‌ترین طیف این گروه به والدینی برخورد می‌کنیم که صرفا به منظور خالی کردن نارحتی‌های خود بچه‌دار می‌شوند. بسیاری از این اشخاص مانند سایرین و دیگران حرف می‌زنند و رفتار می کنند. اما اینها انسان‌نما هستند و از احساسات و ویژگی های انسانی بویی نبرده اند.خشونت جسمانی با فرزندان، اعلب واکنشی نسبت به استرس ناشی از محیط کار، اختلاف با یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان یا تنش عمومی به خاطر سبک و طرز زندگی و ناخشنودی از آن به طور کلی است.بچه‌ها هدفهای ساده‌ای هستند. نمی‌توانند، به دفاع از خود برخیزند و می‌توان آنها را به سکوت مجبور کرد.

متأسفانه هم برای شخص بدرفتار و هم برای قربانی، جابه‌جا شدن خشم تنها به طور موقت اسباب تسلی خاطر بدرفتار را فراهم می‌سازد. بخش اصلی خشم او دست نخورده باقی می‌ماند و بار دیگر تولید مشکل می‌کند و متأسفانه هدف خشم او نیز مجبور به تحمل می‌شود تا این ناراحتی را به دوران بلوغ ببرد.جمعی دیگر از بدرفتارها به جای اینکه کسی را مسؤول رفتار خود بدانند و او را سرزنش کنند، در مقام توجیه رفتار خود می‌گویند که به مصلحت کودک با او چنین رفتاری می‌کنند. بسیاری از والدین هنوز معتقدند که مجازات جسمانی تنها راه موثر برای ایجاد یک رفتار اخلاقی درست در منزل است.بسیاری از والدین روزگار ما معتقد به وجود شر و شرارت در کودک هستند. معتقدند که با کتک زدن و مجازات جسمانی مانع از آن می‌شوند که فرزندشان به راه بد برود.

در مقام توجیه کار خود می‌گویند: «من هم در کودکی بارها کتک خوردم و این کتک خوردن به می آسیب نزد . . . »در این میان جمعی از والدین هم معتقدند که با کتک زدن به فرزندان خود، آنان را موجوداتی محکم‌تر، شجاع‌تر یا قوی‌تر می‌سازند.
کاملا بی‌معنی است، اگر گمان کنیم که مجازات جسمانی روی کودک تأثیر مثبت بر جای می‌گذارد.بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که مجازاتهای جسمانی حتی اگر در واکنش به رفتار ویژه‌ای باشد. موثر واقع نمی شود. ثابت شده است که کتک زدن در نهایت اثری کوتاه مدت دارد و در کودک احساس قدرتمندی از خشم. انتقام و بیزاری از خویشتن ایجاد می‌کند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >