سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیق کانی شناسی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق کانی شناسی در pdf دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق کانی شناسی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق کانی شناسی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق کانی شناسی در pdf :

لغت مینرال (کانی) که از قرون وسطی مورد استعمال قرار گرفته از لغت یونانی Mna (متشابه لاتینی آن Mina است) به معنی کانی یا گردال (از نظر معدن شناسی) مشتق شده است، لذا نام فارسی آن یعنی کانی معروف موادی است که از کانسارها بدست می‌آورند.
نگاه اجمالی
قرنها پیش از دستیابی انسان به فلزات و علم استخراج و مصرف آنها ، برخی از سنگها و کانیها مهمترین ابزار دفاعی ، زراعی و شکار بشر محسوب می‌شده‌اند. بشر اولیه جهت تهیه ابزار سنگی از مولد دارای سختی زیاد همچون سنگ چخماق ، کوارتزیت ، ابسیدین ، کوارتز و ... که در محیط زندگی‌اش فراوان بوده استفاده کرده است. نحوه استفاده و بکارگیری این مولد آنچنان در زندگی و پیشرفت انسان مؤثر بوده است که بر این اساس زمان زندگی انسان اولیه را به سه دوره دیرسنگی ، میانسنگی) و نوسنگی تقسیم شده‌اند. همزمان با شناخت فلزات و استخراج آنها عصر فلزات آغاز گردید. احتمالاً اولین فلز استخراج شده در حدود 450 سال ق.م ، مس بوده است.
کانیها از نظر فیزیکی و شیمیایی اجسام طبیعی و همگن هستند که تقریبا منحصرا بصورت بلور و یا لااقل توده بلورین حاوی ذرات ظریف و ریز تا درشت تشکیل می‌گردند. فقط معدودی از کانیهایی که آنها را بصورت جامد می‌شناسیم، به حالت بی شکل و یا ژلهای وجود دارند. با توجه به همگن بودن شیمیایی کانیها ، ترکیب آنها را می‌توان بوسیله فرمول نشان داد. مع ذلک این فرمول در بسیاری از حالات ، منظور عادی شمی را مجسم نمی‌کند، به این جهت در نگارش آن مفاهیم کریستالو شیمی به مقیاس وسیعی باید منظور گردد. برای معرفی کانیها علاوه بر فرمول آنها ، تمام خواص فیزیکی مانند خواص نورانی ، الکتریکی ، مقاومت ، سختی و بالاخره خاصیت بلورشناسی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. اساس مطالعه این خواص موضوع کانی شناسی عمومی را تشکیل می‌دهد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق چک در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق چک در pdf دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق چک در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق چک در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق چک در pdf :

چک
بر اساس قانون تجارت چک نوشتهای است که به موجب آن صادر کننده می تواند تمام یا قسمتی از پول خود را که در نزد بانک دارد باز پس گیرد یا به شخص دیگری واگذار نماید .ذر این فرایند سه نفر حضور دارند صادر کننده ، دارنده چک و پرداخت کننده که هر یک وظایف خاص خود را دارند .
صادر کننده :
شخصی که چک را صادر میکند بایستی در تاریخی که در چک ذکر میکند به همان اندازه در بانک وجه نقد یا اعتبار داشته باشد .
- صادر کننده در زمان مندرج چک نباید ،تمام یا قسمتی از وجه را ازبانک خارج نماید یا دستور پرداخت نکردن چک را صادر کند .
- در صورت عدم مطابقت امضاء ،قلم خوردگی و مسائلی از این قبیل ،بانک از پرداخت پول خوداری می کند .
در این جا یک سوال مطرح میشود و آن اینکه اگر صادر کننده بعد از صدور متوجه شود که چک از طریق کلاهبرداری یا سرقت از او گرفته شده یا آن را گم کرده چگونه می تواند از حقوق خود دفاع کند .
ج – صادر کننده می تواند دستور عدم پرداخت وجه را به بانک بدهد و بایستی به صورت کتبی علت دستور عدم پرداخت را بیان کند .
موادری که میتوان دستور عدم پرداخت را صادر نمود عبارتند از :
1-اعلام مفقودی
2-سرقت
3-جعل
4-کلاهبرداری
5-خیانت در امانت
6-یا بد ست آوردن از راههای دیگر مجرمانه
به عنوان مثال اگر شخصی به آقای x چکی را بدهد و در مقابل قرار باشد که آقای x کاری را برای او انجام دهد ، و نکند . صادر کننده نمی تواند دستور عدم پرداخت چک را صادر کند . زیرا عدم انجام تعهد یک مسئله مدنی است و بایستی پس از پرداخت وجه، دادخواست خود را به دادگاه تحویل دهد.
هر گاه اثبات شود که صادر کننده چک بی اساس دستور عدم پرداخت را صادر کرده است، علاوه بر پرداخت وجه به مجازاتهای از قبیل حبس ، جزای تقدی و پرداخت کلیه خسارت وارد شده به دارنده چک محکوم می شود .
دارنده:
شخصی است که برای اولین بار چک را به بانک ارائه می کند .از این جهت بانک موظف است هر کس برای اولین بار چک را به بانک می آورد هویت کامل و دقیق او را با ذکر تاریخ در پشت چک درج کند .
چند توصیه مهم به دارندگان چک که می خواهند از راه کیفری صادر کننده را تعقیب کنند :
برای تعقیب کیفری، دارنده چک فرصت دارید تا 6 ماه پس از تاریخ صدور به بانک جهت اخذ پول خود مراجعه کند و اگر چک قابل پرداخت نبود دارنده چک مهلت دارد تا 6 ماه پس از صدور گواهی عدم پرداخت از بانک برای شکایت به دادسرا مراجعه کند . برای مثال :اگر تاریخ چک 22/2/1384 باشد شما مهلت دارید تا تاریخ 22/8/1384 جهت وصول چک اقدام کنید و اگر اقدام کردید و در حساب موجودی نبود از آن زمانی که برگه عدم پرداخت را از بانک گرفته باشید به مدت 6 ماه جهت شکایت به دادگاه فرصت دارید .
مسائلی که دارنده چک در شکایت باید رعایت کند :
برای شکایت کیفری باید به دادسرای مراجعه کنیم که بانک مورد نظر در آن حوزه قضائی باشد .
مثلا اگر چکی دربانک زاهدان صادر شده باشد و بر اساس گردش در تهران آمده باشد شاکی باید اعتراض خود را در دادسرای زاهدان انجام دهد.
مدارک و هزینه های که جهت شکایت باید انجام شود عبارتند از :
1-کپی برابر اصل شده چک
2-کپی برابر اصل شده برگه عدم پرداخت
3-تنظیم شکایت و ابطال تمبر
4-محاسبه هزینه شکایت کیفری چکهای بی محل بر اساس مبلغ آن
سوال : دارنده چک بدون محل از چه شخصی میتواند شکایت کند؟
فقط علیه صادر کننده . اگر یک چک 10 دست چرخیده باشد از هیچ یک نمی توان شکایت کرد
سوال : آیا در مثال بالا مسئولیت عدم پرداخت تنها با صادر کننده است ؟
خیر . نفرات قبل هم مسئولیت دارند البته آنها مسئولیت کیفری ندارند بلکه مسئولیت مدنی دارند و تنها از آنها میتوان وجه چک را طلب کرد .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله حق و حقوق بشر در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله حق و حقوق بشر در pdf دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله حق و حقوق بشر در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله حق و حقوق بشر در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله حق و حقوق بشر در pdf :

حق و حقوق بشر

چکیده: حقوق بشر دریک برداشت موسع ناظر به مجموعه ای از قواعد اصول، تمایلات وآرزوهای جوامع انسانی درحمایت وارتقاء حقوق اساسی انسان می باشد واز اینرو منشا اصلی حقوق بشر، حقوق فطری می باشد که با توجه به جذابیت های ذاتی نهفته دراصولی چون – برابری- عدم تبعیض ، آزادی ، حق حیات، حق بر محیط زیست – حق بر صلح پایدار، حق برداشتن محاکمات عادلانه وحق انتخاب محل سکونت واقامت.. بتدریج قواعد الزام آور وضمانت اجراهای

لازم برای دفاع از حقوق بشر شکل گرفته ومجموعه ای از قطعنامه ها کنوانسیونها- بیانیه ها- اعلامیه ها، را بوجودآورده است که درکنار نهادهایی چون دادگاه حقوق بشر اروپایی، کمیسیون حقوق بشر ، دادگاههای کیفری رسیدگی بر جنایات یوگسلاوی سابق ورواند وتاسیس دادگاه کیفری بین المللی امکانات مثبتی برای حمایت از حقوق بشر بوجود آمده است . اما به رغم پیشرفت های قابل توجهی که جامعه جهانی از فردای جنگ جهانی دوم درزمینه حمایت از حقوق بشر

بدست آورده است هنوز چالش بسیار جدی پیش روی جامعه جهانی درارتقاء حقوق بشر وجوددارد منشا این چالش رودررویی دو گرایش متضاد الزامات اقتصاد لیبرائی از یکطرف ومطالبات اجتماعی وعدالت خواها ن از طرف دیگر می باشد درحالی که برای بخشی از حقوق بشرکه مربوط به حقوق مدنی، سیاسی،

وفرهنگی است ابزارهایی بین المللی لازم تولید شده است ولی درمورد بخش دیگر از حقوق بشر که موصوف به حقوق همبستگی است ، اقدامات حمایتی بسیار اندکی آن هم درسالهای اخیر صورت گرفته است . واین برخورد دو گانه وتبعیض آمیز به اجزای مختلف مجموعه حقوق بشر ، جهانشمولی آن را زیر سئوال می برد. از اینرو بابررسی جایگاه حق توسعه ، برخورد تبعیض آمیز دموکراسی های غربی مبتنی بر اقتصاد لیبرائی با مجموعه حقوق بشر به بحث گذاشته شده است .

واژگان کلیدی:
حقوق بشر، نسل اول، نسل دوم، نسل سوم، حقوق همبستگی حق برتوسعه ، حق برمحیط زیست، حق بر صلح ، صلح مثبت
ظهور و پیدایش نسل سوم حقوق بشر

نسل اول حقوق بشر که حقوق مدنی وسیاسی را مورد توجه قرارمی دهد، بر پایه اصل آزادی انسان وبهره مندی وی از حقوق اساسی شکل گرفته است . وسپس حقوق اجتماعی واقتصادی که شاخص های اصلی آن برابری انسان ها از بهره مندی از حقوق اقتصادی را نشان می دهند وارد ادبیات حقوق بشر شده وبه عنوان نسل دوم معرفی شده اند.(1)

روند رو به گسترش انسانی شدن حقوق بین الملل .بین المللی شدن حقوق بشر،مو جب ظهور نسل سوم حقوق بشر گردید. منشور آفریقایی حقوق بشر، نسل سوم را تحت عناوین حق (( نسبت ))به توسعه ، حق (( نسبت )) به صلح وحق (( نسبت )) به محیط زیست احصاءنمود(2)

بدیهی است که این فهرست به صورت جامع، مصادیق واشکال مختلف حقوق بشر را معرفی نمی کند بلکه نمونه هایی به دست می دهد که بیشتر جهت گیری وغایت زندگی اجتماعی انسان را به تصویر می کشد وپیش نیازهای یک زندگی مطلوب را که درآن انسان ها احساس کامیابی وخوشبختی دارند را مطرح می کند .این پیش نیازها همیشه درحال تغییر وتحول اند، چرا که انسان هم دربعد زندگی فردی وهم اجتماعی به سوی کمال می شتابد وبه طور طبیعی نیازهای هردوره از زندگی تکاملی او متناسب با الزامات ومقتضیات همان دوره می باشد از اینرو مصادیق حقوق بشر را نمی بایستی به سه نسل شناخته

شده تا امروزه محدود نمود به علاوه، طبقه بندی حقوق بشر به نسل های مختلف صرفا به لحاظ توجه به سیر تاریخی توسعه وتکامل حقوق بشر صورت می گیرد وگرنه حقوق بشر به طور طبیعی میل به تقسیم ناپذیری وفراگیر شدن دارد وتجزیه وتقسیم آن با ماهیت وغایت این حقوق منافات دارد برخی از صاحب

نظران براین عقیده اند که نسل جدید حقوق بشر هرچند هنوز به صورت اسناد مورد قبول تنظیم نشده وعینیت نیافته است ، ولی بالقوه خطری رابرای حقوق بشر موجود پدید می آورد . عده ای معتقدند که این نسل از حقوق بشر بسیار مبهم وگنگ وبعضا درحد شعارهایی است که می تواند مورد بهره برداری تبلیغاتی برخی از کشورها قرارگیرد . بااین وجود باید توجه داشت که رهیافت جدید درحقوق بشر، نشان از موضوعاتی دارد که درحال ظهورند وجامعه جهانی آماده است که آنها را مورد شناسایی قراردهد . ولی دربرابر این سئوال که چه موضوعاتی درحیطه نسل جدید حقوق بشر قرارمی گیرند ، نظریات متفاوتی مطرح شده است (3)

استفن مارکز، نسل جدید حقوق بشر را شامل محیط زیست، توسعه، صلح، میراث مشترک بشریت، ارتباطات وکمک های بشر دوستانه می داند.(4)
حق توسعه وسازمان ملل

توسعه همیشه یک مفهوم بحث انگیز بوده است همانند صلح ، امنیت وحقوق بشر. این مقوله درسالهای اخیر توجه زیادی را درسازمان ملل به خود جلب کرده است حق توسعه حاصل یک تحول مفهومی دردرون این سازمان است . تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر دردسامبر 1948 ومیثاق های حقوق مدنی وسیاسی وحقوق اجتماعی واقتصادی در1966 زمینه ساز تولد حق توسعه می باشد. تجربه استعمار زدایی نیز باعث تقویت زمینه شکل گیری حق توسعه شد برگزاری کنفرانس استکهلم سازمان ملل درباره محیط زیست موجب گردید که مفهوم توسعه پایدار مورد توجه قرارگرفته وبرداشت های جدیدی از رشد اقتصادی همراه با حفاظت زیست محیطی ارائه شود. هر چند که درادبیات تولید شده توسط سازمان ملل حق توسعه به منزله بخشی از حقوق بشر معرفی وحتی

دارای توان بالقوه یکپارچه نمودن حقوق بشر تلقی شده است ، بااین وجود روابط بین حقوق بشر وتوسعه هرگز درتئوری وعمل سازمان ملل مشخص وروشن نبوده است. آیا فرایند ومفهوم، مجزااز هم هستند؟ آیا حقوق بشر به طور کلی یا جزئی یکی از عناصر توسعه پایداراست ؟ به طور مشخص جایگاه حقوق سیاسی و مدنی مربوط به توسعه درتئوری وعمل سازمان ملل چیست؟ به طور واضح تر جایگاه حقوق مشارکت درفعالیت های مربوط به توسعه سازمان ملل چیست؟ آیا سازمان ملل توسعه دموکراتیک را حمایت وتصدیق می کند؟

سازمان ملل درچهل سال اول تاسیس خود نسبت به حق توسعه توجه جدی نشان نمی داد. مفهوم حق توسعه برای اولین بار به طور رسمی درقطعنامه 133/36 مجمع عمومی درتاریخ 14 دسامبر 1981 مطرح گردید وپس از آن درقطعنامه های مختلف حق توسعه درکنار حقوق بشر مشاهده می شود.(5)
بالاخره مجمع عمومی درقطعنامه 128/41 مورخ 4 دسامبر 1986 اعلامیه حق توسعه راتصویب نمود. اعلامیه حق توسعه مجددا اعلامیه جهانی حقوق بشر

وهمچنین میثاق جهانی حقوق مدنی وسیاسی را مورد تایید قرارداد وحق توسعه مکمل وجزءلاینفک حقوق بشر معرفی گردید درحالی که دبیر کل های سازمان ملل بیشتر از یک مشارکت عمومی مبهم وکلی تر سخن می گفتند اماآقای پطرس غالی دردستورالعمل برای توسعه به طور صریح وروشن دموکراسی را به عنوان یکی از اجزاء حاکمیت مطلوب بیان می کند براساس دستورالعمل دبیرکل:

دموکراسی وتوسعه درموارد اساسی باهم مرتبط هستند . زیرا دموکراسی، تنها مبنای دراز مدت برای مدیریت رقابت های نژادی ، مذهبی بوده ومنافع فرهنگی را از طرقی که خطر خشونت وبرخورد داخلی را به حداقل برساند، فراهم می آنرد . آنها با هم مرتبط هستند، به خاطر اینکه دموکراسی به طور ذاتی با مسئله حاکمیت مطلوب متصل است که این برهمه جنبه های توسعه تاثیر دارد. آنها باهم مرتبط هستند، به خاطر اینکه دموکراسی یک اصل اساسی حقوق بشر است، یعنی پیشرفتی که خود یک اقدام مهم توسعه است . آنها باهم مرتبط هستند، به خاطر اینکه مشارکت مردم درفرایندهای تصمیم گیری که بر زندگی آنها تاثیر می گذارد یکی از اصول اساسی توسعه محسوب می شود.))

دربند21 این دستورالعمل ، دبیرکل توسعه دموکراتیک واقعی را مورد ستایش قرارداده است. دبیرکل تاکید نموده است که پیشرفت وافزایش قدرت حاکمیت یک شرط اساسی برای موفقیت هرگونه برنامه واستراتژی برای توسعه است حاکمیت مردمی می بایستی به عنوان تنها ومهم ترین متغیر توسعه درکنترل دولت های فرد گرا باشد. دبیر کل تصدیق نمود که پیوستگی بین توسعه ودموکراسی یک مسئله ذاتی است (6)

ارتباط بین توسعه وحاکمیت دموکراتیک مورد تایید بعضی نهادهای تخصصی سازمان ملل قرارگرفته است .
آقای جیمز گوستاو اسپت رئیس برنامه عمران ملل متحد (UNDP) مکررا حاکمیت دموکراتیک رابه عنوان یک خصیصه اساسی وضروری توسعه تصدیق وتایید نمود بنا به برداشت های UNDP دموکراسی ضرورتا یک سیستم سیاسی نیست، بلکه یک نوع از مشارکت است که جدا از رویه های مربوط به سیاست گذاری قانونی ملی می تواند صورت پذیرد.

درمقابل، بانک جهانی ارتباط بین حقوق بشر وتوسعه را مورد تردید قرارداده است . درطول دهه هفتاد بانک جهانی از این دید گاه دفاع کرده است که توجهش به فقر، آسیب پذیری ونیازهای اساسی بشری یک رهیافت حقوق بشری برای توسعه نبوده است . بانک جهانی بر توسعه اقتصادی اشخاص دردرون ملت ها تاکید داشت، اما به موقعیت حقوق شناخته شده بین المللی آنها هیچ توجهی نداشت .

اجلاس جهانی توسعه اجتماعی که درروزهای ششم تا دوازدهم مارس 1995 درکپنهاگ تشکیل گردید، حرکتی ارزنده درشفاف سازی محتوای حق توسعه می باشد . دراین اجلاس برای اولین بار جامعه جهانی، تعهد خود نسبت به ریشه کن کردن فقر مطلق را اعلام می نماید. اجلاس توسعه اجتماعی این نکته را روشن نمود که قدرت بخشیدن به جامعه مدنی برای سلامت توسعه اجتماعی یک شرط ضروری اعلام شده است . بیانیه سیاسی کپنهاگ مشتمل بر یک

مقدمه وده تعهد است . مقدمه این بیانیه بربررسی اهداف مذاکرات اجتماعی به طور مجمل اشاره می کند . دراین بخش از بیانیه به این مسئله که جوامع می بایست به طور موثری به نیازهای مادی ومعنوی افراد خانواده جوامع پاسخ گویند، اعتراف شده است . مقدمه بیانیه رابطه بین توسعه اجتماعی وعدالت اجتماعی را از سویی وامنیت بین المللی از سوی دیگر را روشن می نماید. مقدمه بیانیه دموکراسی ونظارت مسئولانه را از شرایط تحقق توسعه مستمر

اجتماعی ومردم گرا می داند وتاکید می کند که مردم هسته مرکزی توسعه مداوم را تشکیل می دهند بخش نهایی مقدمه به اصول واهداف اجلاس می پردازد. درواقع هدف عمده دستیابی به رشد اجتماعی مردم – مدار عنوان شده که بتواند چه درآینده مارا درساختن فرهنگی مبتنی بر همکاری ومشارکت ودرپاسخگویی به نیازهای مبرم مردمی که بیشترین آسیب پذیری دربرابر نابسامانی های جامعه بشری را دارا هستند، رهنمون گردد.1 (7)
محتوای حق به توسعه

حق توسعه جزئی از حقوق بشر می باشد ویک حقوق اساسی که ضامن آزادی وپیشرفت ، عدالت وخلاقیت انسان هاست پیش طرح حقوق بشر که توسط بنیاد بین المللی برای حقوق بشر تدوین شده است ، حق توسعه را چنین تعریف می کند:
حقوقی است که بهره مندی تمامی انسان ها از زن ومردرا دریک سهم عادلانه ومتناسب از اموال وخدمات تولیدی جامعه جهانی فراهم می کند(8)
دراین برداشت هم به سهم دولت ها درتقسیم عادلانه کار بین المللی وهم به حق توسعه فردی توجه شده است . همچنین همبستگی ملی وبین المللی مبنای اصل توسعه تلقی شده وعدالت غایت وهدف توسعه قلمداد شده است .

آنتونیو کاسسه درکتاب حقوق بین الملل درجهان نامتحد بیان می کند که حق توسعه را نمی توان به عنوان یک حق فردی درنظر گرفت، زیرا که این حق درحقیقت با جمع کردن حقوق مشخص شده دردو میثاق بین المللی به ویژه میثاق حقوق اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی به وجود آمده است ودرنتیجه مفهوم حق توسعه چیزی بیشتر از حرف کشورهای غربی دروادار کردن کشورهای دیگر جهت تقویت واجرای دو میثاق بین المللی است . از طرف دیگر نمی توان حق توسعه را به عنوان یک حق جمعی ملت های کشورهای درحال توسعه درنظر گرفت ، زیرا درحقیقت ملت ها را نمی توان به عنوان یک بخش مجزا از دولت ها

درنظام حقوق بین الملل تحت عنوان اشخاص حقوقی درنظر گرفت، مگر اینکه دریک زژیم نژاد پرست یا رژیم اشغالگر خارجی ومانند آن حضور داشته باشند . پس مردم کشورهای مستقل بخش جدایی از حکومت هایشان نیستند که به طور فعال درموضوعات بین المللی مشارکت داشته باشند چون حق توسعه یک موضوع بین المللی است .هکتور گریس اسپیل درهمین خصوص می گوید که نزاع اولیه ای که درهر تجزیه وتحلیل روش شناسی درزمینه عناصر ومحتوای ح

ق توسعه به وجود می آید ، سازگاری ویا عدم سازگاری ماهیت جمعی وفردی یک حق است. حقوق بین الملل سنتی از ماهیت دوگانه حق توسعه حمایت نمی کند درحالی که اکنون از تقسیم بندی حقوق بشر به حقوق جمعی وحقوق فردی، حمایت نمی شود. بعضی از حقوق همانند، حق تعیین سرنوشت وحق توسعه دارای ماهیت دوگانه فردی وجمعی می باشند(9)
آقای محمد بیجاوی 1 بدون آنکه جنبه دوگانه حق توسعه ( حق دولت وحق فرد) را رد کند، معتقد است که این مسئله حائز اهمیت نیست چرا که همزمان دولت وفرد می توانند ذینفع وذیحق توسعه قلمداد شوند(10)

بااین حال به لحاظ کاربردی، آقای بیجاوی معتقداست که طرح مسئله دربعد بین المللی یعنی دریک نظام حقوقی که با خصلت بین الدولی برجسته می گردد این امکان را به ما می دهد که ماهیت اصلی وواقعی مسئله را بهتر درک کنیم(11)

هرچند که رویکرد نسبت به حق توسعه به مثابه یک مسئله چند بعدی دیدگاه غالب را بین صاحب نظران تشکیل می دهد، بااین وجود طبق دیدگاه دیگری حق توسعه یک حق فردی است که به انسان به طور مستقل از جامعه اش تعلق می گیرد(12)
به نظر نمی رسد که تاکید بر جنبه فردی یا جمعی حق توسعه بتواند تاثیری بر ماهیت ومحتوای این حق داشته باشد، چرا که درتحلیل نهایی این انسان است که هم محور وهم غایت توسعه می باشد . ازاینرو ، همان طوریکه آقای بیجاوی تذکر داده است ، تاکید بر جنبه بین المللی ودسته جمعی حق توسعنه بیشتر به لحاظ عملی وکاربردی حائز اهمیت می باشد.

آقای بیجاوی معتقد است که حقوق توسعه تازمانی که به عنوان حق دولت ها وملت ها جایگاه مستحکمی درحقوق بین الملل به دست نیاورده است ، نمی تواند به عنوان یک حق فردی از استحکام کافی برخوردار باشد. چرا که درحقوق بین الملل امروز، سازوکارهای لازم برای اجرا یی کردن حق فردی توسعه، به اندازه کافی کسترش نیافته است (13)

هرچند که درچالش های جهان سوم حقوق توسعه 2 درسالهای دهه 1960به بعد پررنگ شده است ، ولی به هیچ وجه ارتباط مفهوم توسعه واستعمار زدایی رابی اعتبار نمی کند . چرا که دراین سال هاکشورهای تازه استقلال یافته ، فرصت یافته بودند که درمجمع عمومی به بیان دیدگاه های خود درخصوص توسعه بپردازند وازاین دیدگاه دفاع می کردند که دستیابی به استقلال وتوسعه فرایند واحدی است . یعنی بدون استقلال توسعه مقدور نیست وبدون توسعه نیز استقلال مفهومی ندارد . دولت های تازه استقلال یافته به دنبال دستیابی به استقلال سیاسی ، به دنبال استقلال اقتصادی بوده ودراین راه درصدد ایجاد تضمین های حقوقی لازم برای وادارکردن کشورهای توسعه یافته به همکاری وکمک بودند (14)

ازاواخر دهه 50 واوایل دهه 60 ، تحولاتی درجامعه جهانی رخ داد که عوامل ذهنی وعینی توجه به مسئله توسعه را باخود همراه داشت . ازاوایل سال های 1970استقرار نظم نوین جهانی بر پایه تقسیم عادلانه کار بین المللی که مورد توجه جهان سوم قرارگرفته ، تاسیس آنکتاد وتصویب قطعنامه هایی چون منشور حقوق وتکالیف اقتصادی دولت هاوقطعنامه مربوط به نظم نوین اقتصادی درسال19751974 ( قطعنامه های 3362و3281و3202و3201بازتاب تلاش ها وتحرک جهان سوم دراین خصوص می باشد به رغم این تلاش ها تا 1986 حق توسعه به صورت شفاف مورد تایید قرارنگرفت . از اواسط دهه 80 به بعد ادبیات جدیدی درخصوص حق توسعه شکل گرفته که تصویب اعلامیه حق توسعه در1986 نقطه عطفی دررویکرد جدید درزمینه حق به توسعه می باشد(15)

این اعلامیه که مشتمل بر یک مقدمه وده ماده است ، ابتدا به اسناد بین المللی همچون منشور سازمان ملل متحد، اعلامیه جهانی حقوق بشر ، میثاق بین المللی حقوق مدنی وسیاسی، میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی وسپس به سایر کنوانسیون ها ، قطعنامه ها وتوصیه های مرتبط با توسعه اشاره دارد وبا یاد آوری وتاکید مجدد برمفاد آنها به تعریف توسعه به عنوان یک فرایند جامع اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی وسیاسی می پردازد. وهدف آن را بهبود کامل رفاه کل مردم اعلام می نماید .ماده یک اعلام می دارد حق توسعه یک حق غیر قابل تجزیه انسان است که درپرتو آن هرانسانی وهمه انسان ها مستحق مشارکت ومساعدت وبهره مندی از ابعاد مختلف توسعه همچون توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی وسیاسی است که ازاین طریق همه حقوق وآزادی های اساسی وبنیادی محقق خواهد شد.

اعلامیه حق توسعه ضمن تاکید برجنبه فردی این حق ، تحقق آن را درگرو احترام ورعایت اصول حقوق بین الملل مربوط به همکاری بین ملت ها ودولت ها تلقی می کند (بند2ماده 3 اعلامیه) ازدید تدوین کنندگان اعلامیه حق فردی توسعه هم مکمل حقوق دسته جمعی توسعه بوده وهم حق انسان ها دردستیابی به توسعه نمی بایستی ناقض حقوق اساسی دولت ها همچون حق حاکمیت دولت ها وبرابری آنها باشد. بند3ماده3 اعلامیه با شفافیت بیشتری محتوای حق توسعه را آشکار وبرجنبه همکاری تاکید می کند: (( دولت ها دراعمال حقوق وانجام وظایف خودبه نحوی باید عمل کنند که موجب ارتقاءنظم نوین اقتصاد بین المللی متکی بر حاکمیت ، برابری ، وابستگی متقابل ومنافع مشترک وهمکاری بین تمامی کشورها گردند وهمچنین تحقق حقوق بشر ونظارت بر آن را مورد ترغیب وتشویق قراردهند..)) (16)

اعلامیه حق توسعه ، درصدد سازش بین دو جنبه فردی وجمعی این حق درچهارچوب اصول حقوق بین الملل که حاکمیت سنگ زیر بنای آن محسوب می گرددبرآمده وقادر به تعریف وتعیین ارتباط این دو جنبه از حق توسعه نشده است . وبه نظر می رسد که رویکرد نسبت به حقوق بین الملل سنتی که درآن حمایت از حقوق دولت ها بر حقوق افراد غلبه دارد، پررنگ می باشد. چرا که حق توسعه درچهارچوب اصول وقواعد حقوق بین الملل مورد تایید قرارگرفته است.
بااین وجود اعلامیه حق توسعه رامی توان یک چرخش بزرگ دردید گاه ها وسیاست های سازمان ملل درتدوین وتوسعه حقوق بین الملل ناظر بر حق توسعه محسوب نمود.

ماده دو اعلامیه انسان را موضوع ومحور توسعه معرفی می کند ودولت ها را موظف به تنظیم سیاست های مناسب توسعه می نماید. درمواد سوم ، چهارم، پنجم، ششم، هفتم وهشتم ، مسئولیت دولت ها درایجادزمینه ها وشرایط مناسب ومساعد ملی مورد تاکید قرارگرفته است . به رغم اینکه اعلامیه حق توسعه، اصول اساسی بشر که مبانی توسعه را تشکیل می دهند همانند عدم تبعیض ، برابری، انصاف،، عدالت اجتماعی، خود کفایی وهمبستگی را مورد تاکید قرارمی دهد بنابراین می توان گفت که ادبیات مربوط به حقوق بشر را توسعه داده وشفاف می نماید. به علاوه، با دفاع از تفکیک ناپذیری ابعاد مختلف

حقوق بشر ازهمدیگر ، محتوای حق توسعه را تعمیق بیشتر می بخشد.بااین حال اعلامیه حق توسعه مسئولیت مشترک وهمکاری رادرفضایی مطرح می کند که گویی دولت ها وملت ها درشرایط مساوی قراردارند وازاینرو مقررات واصول جهانشمول قابل اعمال به همه آنها می باشد واین درشرایطی است که شکاف عظیم اقتصادی بین کشورهای مختلف موانع جدی برسر همکاری کشورها درتحقق اهداف اعلامیه قرارمی دهد صرف اعلام باید ها ونبایدهای اخلاقی ونادیده گرفتن ویژگی ساختارجامعه جهانی وعدم توجه به امکانات وپراکندگی منابع درسطح جهانی، ارزش اعلامیه حق توسعه را درحد یک خواسته فاقد هرگونه ضمانت اجرایی تنزل می دهد.

صرف اعلام اینکه مسئولیت اولیه واصلی به منظور تامین شرایط ضروری برخورداری از حق توسعه ( به عنوان هم حق فردی وهم حق جمعی) را به عهده دارند کمکی به ارتقاء حقوق بشر وبه خصوص حق توسعه درکشورهای جهان سوم ومحروم از امکانات توسعه نخواهدکرد اعلامیه 19866( 123/41) با قطعنامه شماره 133/41 (17) پیگیری شد این قطعنامه که به صورت کوتاه وفشرده تدوین شده است ، اشعار می دارد که :تحقق این حق مستلزم تلاش های ضروری درسطح داخلی وبین المللی منطبق با اصول نظم بین المللی، راهبرد سومین دهه توسعنه ومنشور حقوق وتکالیف دولت هاست.

کنفرانس جهانی حقوق بشر درسال 1993 حق توسعه را به عنوان بخش لاینفک حقوق بشر مورد توجه قرارداده وآن را به طور تفکیک ناپذیری با دموکراسی وصلح مرتبط دانسته است (18)

کنفرانس جهانی حقوق بشر حق توسعه را به مثابه یک حق سراسری ( جهانی) غیر قابل تجزیه وبخش لایتجزای حقوق اساسی بشر قلمداد می کند . این کنفرانس توصیه نمود که کمیسر عالی سازمان ملل برای حقوق بشر ، ماموریتی خاص را جهت ترویج حق توسعه وهماهنگی حمایت های ارکان ذیربط سازمان ملل متحد بر عهده بگیرد . مجمع عمومی سازمان ملل درادامه تلاش های خود درجهت ارتقاء حقوق بشر در22 دسامبر 1995 قطعنامه ای (19) را با عنوان حق توسعه تصویب نمود دراین قطعنامه ضمن اشاره به تلاش های پیشین سازمان ملل درارتقاء حقوق بشر وحق توسعه همچون اعلامیه ریو ، اعلامیه وبرنامه عمل وین ، اعلامیه کپنهاگ دربارتوسعه اجتماعی واعلامیه وخط مشی عمل کنفرانس زنان پکن، اسکان بشر آنکارا، وظایف دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسیون

حقوق بشر وکمیساریای عالی حقوق بشر را درازتباط با حق توسعه تعیین می نماید. این قطعنامه درمقایسه با قطعنامه های سابق از دو ویژگی برخوردار است، از یک طرف درقطعنامه مزبور به طور روشن وشفافی ارتباط حق توسعه با ابعاد دیگر حقوق بشر مطرح شده وحق توسعه به عنوان جزو لایتجزای شبکه به هم تنید ه مجموعه حقنوق بشر تلقی شده است واز طرف دیگر درجهت اجرایی کردن اهداف توسعه ، مسئولیت دبیرکل، کمیسیون وکمیساریای حقوق بشر تعیین شده است . درقطعنامه 184/50 (20) محورها وخطوط کلی که دبیرکل سازمان ملل درگزارش خود به تاریخ 6 ژوئن 1994 تحت عنوان (( دستورکار برای

توسعه )) 1 (21) به مجمع عمومی ارائه کرد، مشخص شده است . دراین گزارش دبیر کل پیشنهاد نمود که ابعاد مختلف توسعه درچهارچوب عینی مورد بررسی وارزیابی قرارگیرد. اهمیت نقش سازمان ملل درتحکیم مبانی فرهنگ سراسری توسعه نیز مورد تاکید قرارگرفته است . دبیرکل به سازو کارهای اجرایی حق توسعه توجه ویژه مبذول داشت وهماهنگی بیشتر ازگان های سازمان ملل وفعالیت بیشتر آنهارا توصیه نمود ونقش برجسته ای برای نهادهای تخصصی چون برنامه عمران ملل متحت2 قائل شد. درگزارش مذکور همچنین توسعه پایدار از مبانی اصلی صلح پایدار معرفی شده است .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله A ویتامین در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله A ویتامین در pdf دارای 31 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله A ویتامین در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله A ویتامین در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله A ویتامین در pdf :

این ویتامین جزودسته ویتامین های محلول در چربی بوده و برای تامین سلامتی بشر بسیار مفید و لازم است برای تولید مثل بیناَیی تنظیم رشد سلولی و سیستم ایمینی بدن حیاتی میباشد بدن می تواند آن را در انساج پر چرب بخصوص کبد ذخیره کند.

بخصوص بتاکاروتن به یک گره از مواد شیمیایی که ضد اکسیدانAویتامین
نامیده می شوند تعلق دارد.این ویتامین در برابر اکسیژن حساس است و در چربی حل می شود ولی در آب غیر قابل حل است .ویتامین آ دو نوع است :
ویتامین( آ) که از جگر ماهی ها تهیه می شود .ویتامین آ که از جگر سیاه ماهی های آب شیرین حاصل می گردد منابع گیاهی ویتامین (آ) :(خرما-اسفناج-جعفری-زرده تخم مرغ-آلو بخارا-کرفس-کلم پیچ-هویچ-سیب زمینی-کدو حلوائئ-زردالو-هندوانه و هر نوع برگ سبز-قرمز و یا زرد بدست می

آید) ویتامین(آ) درجگر سیاه ذخیره می شود ومقد ار آن در مبتلایان به قرحه-سفلیس-تورم شامه درونی قلب-اختلالات قلبی وعروقی وترمبورزسرخرگهای اکلیلی-تورم کلیه مزمن عفونت های کیسه صفرا- کم می شودو باید این کمبود بوسیله ی عصاره ویتامین مزبورویارژیم غذایی برطرف گردد. ویتامین(آ) درمواردنامبرده زیرتجویزمی شود: بیماری های روده-جگرسیاه-کلیه وبیماری قند-شب

کوری(ولی نه درتمام شب کوریها)اکزوفتالمی و عفونت های پوست و بافتهای پوششی.زیادی این ویتامین در بدن نیز اثرات زیانبخشی دارد بهمین جهت خورن جگر سیاه روباه و خرس قطبی که از نظر ویتامین (آ)غنی هستند برای انسان زیان آور است.ویتامین(آ)برای سلامتی غشاء مخاطی چشم حلق و بینی و جهاز تنفسی وهاضمه لازم می باشد.
منافع
ویتامین (آ)ممکن است یکی از نیروهای عظیم و قدرتمند موادغذائئ باشد.
از محققین به طور وضوح ثابت نموده اند که می تواند در نبرد علیه سرطان تقویت سیستم ایمنی بدن جلوگیری و شفای تورم های پوستی موثر باشد.
کرم صاف کننده چروک صورت از ویتامین (آ)ساخته شده است.داروی ویتامین(آ) (تیگاسن)درمان دیگری برای بر طرف کردن لکه های سرخ بدن می باشد.اما آنچه گفته شد مقداری کمی از فواید ویتامین (آ)است . تحقیقا ت انستیتوی ملی سرطان نشان می دهد که ویتامین (آ)خواص گسترده ای در
مبارزه با سرطان دارد.محققین .دیگری می گویند ویتامین(آ) می تواند با
سرطان های مثانه-حلق-مری-معده-پروستات-روده بزرگ و مقعدمبارزه کند. مطالعات مردم شناسی در ایالات متحده آمریکا-اروپا و آسیا به
وضوح نشان می دهد که مصرف بتاکاروتن-ارتباط تنگاتنگی با کاهش
میزان سرطان دارد.مطالعات جانوری وانسانی نیز بیانگر این است که
ایمنی بدن را تقویت نموده و مقاومت انسان را در مقابل بیماری افزایش

داده و طول دوره را کاهش می دهد.
از عفونت دستگاه تنفسی جلوگیری کرده و به شفای زخمهای پوستی سرعت
می بخشد. بینایی راتقویت نموده و از شب کوری جلوگیری می کند.

همچنین باعث افزایش رشد بدن تقویت استخوانها-پوست وموی سالم-
دندانها ولثه های سالم می شود.تجربه نشان می دهد که مالیدن کرم ویتامین

(آ)به پوست-باعث جلوگیری از آکنه-جوش-لکه دارشدن و زخم پوست می-
شود.
منابع حیوانی:
روغن کبد ماهی-گوشت و سایر منابع حیوانی دارای ویتامین (آ)(رتینول)
میباشند.

(B1) ویتامین
ویتامین (ب)که به اسم تیامین و آنورین هم خوانده می شود و در آب رقیق حل می شود ولی در چربی غیر قابل حل است این ویتامین در بدن ذخیره نمی شود و از طریق ادرار و عرق دفع میگردد .
در کشور های توسعه یافته بیشتر افراد بزرگسال دچار کمبود این ویتامین هستند.و کمبود این ویتامین بیشتر از کمبود انواع دیگر ویتامین ها مشاهده می شود و دلیل آن خیلی ساده و بدیهی است
مصرف الکل .متخصصین می گویند الکل بر تمام مواد غذائئ بدن بخصوص تیامین یا ویتامین (ب1)اثر باقی می گذارد .
ویتامین (ب1)درآب محلول بوده و بدن مقدار اضافی را دفع می کند و به علت اثر سود بخشی که روی سیستم عصبی دارد ویتامین فکر نامیده میشود و باید روزانه از آن برای جبران کمبود و کنترل احساسات مصرف نمود در طول بیماری استرس و عمل جراحی نیاز به این ویتامین بیشتر می شود برای بهره بیشتر آن را با ویتامین های بکمپلکس-
(2ب)و(6ب)مصرف کنید چون مصرف این ویتامین با آن ویتامین ها اثر بهتری می گذارد.
منافع:
این ویتامین باعث رشد شده و به عمل هضم کمک می کند(بخصوص کربوهیدراتها)وبه روح نشاط و شادی بخشیده و اعمال سیستمهای عصبی ماهیچه هاو قلب را بهبود می بخشد و از میزان خساراتی که الکل به سوخت و ساز وارد می کند جلوگیری می نمایدکاهش تیامین اعمال قلب را دچار اختلال کرده و مصرف آن به معالجه بیماری های قلبی کمک می کند.
آزمایشاتی که روی حیوانات انجام شده نشان می دهدکه تیامین پیروفسفات وکوکاربوکسیلازدرمعالجه حمله های قلبی موثراست.
تیامین تقریبااثرات سمی سرب را ازبین برده برای بچه هایی که درمعرض ناراحتیهای ناشی ازسرب قرارمی گیرندبسیارمفیداست.

منابع:
شیرخشک-برنج-گندم کامل-جو ولوبیا-سبزیجات وسبوس-زرده تخم مرغ-گردو-بادام زمینی وحبوبات وجود دارد.
B2ویتامین
این ویتامین که ریبوفلاوین ولاکتوفلاوین نیزخوانده شده وبرای هضم کاربوهیدرات وموادچربی لازم است به مقدارکم درآب والکل حل شده ودربرابرنور حساس است ومقداری از این ویتامین بوسیله باکتریهای روده ساخته می شود زیرا مقدارویتامین(ب) که ازبدن دفع می گردد
بیش ازمقداری است که واردآن می گردد. کمبود این ویتامین موجب افزایش ویتامین (1ب) در بدن می شود وکمبودآن ممکن است موجب عوارض زیربشود. تورم خشک پوست-سوزش زبان

وپا-تورم زبان خارش مقعد-کم شدن حساسیت درناحیه پا وساق پا سر گیجه لرزوچشم درد. این ماده غذایی محلول درآب مانند تیامین به سهولت جذب شده و به تولید انرژی برای بدن کمک می کند وباید به طور مداوم مصرف شده و جایگزین گردد چه بوسیله غذا چه بوسیله مواد غذایی مکمل.
مصرف الکل به طور موثری احتیاجات ریبوفلاوین را افزایش میدهد
همان طور که الکل در مورد سایر ویتامین ها عمل می کند ونیاز به آنان را افزایش می دهد. فشارعصبی و ورزش های شدید وسنگین نیز
مقدار ریبوفلاوین را کاهش می دهد.در آمریکای شمالی کمبود ریبوفلاوین خیلی متداول می باشد. اثرات این کمبود روی پوست وغشاء مخاطی پدیدار می گردد. علایمی که در روی پوست مشاهده می شودعبارتند از ترک خوردگی پوست روی لب وگوشه لب –احساس سوزش –قرمزی وتورم روی زبان-هم چنین اگزمای روی صورت و دستگاه تناسلی نیز بسیار متداول می شود.
منافع:
ریبوفلاوین از خسارات رادیکال های آزاد به سلول ها بیماری های
سخت وپیری جلوگیری می کند. مطالعات انجام شده نشان می دهد که رابطه نزدیکی بین سرطان حلق وکاهش ریبوفلاوین وجود دارد این ویتامین میزان جذب آهن را افزایش داده وممکن است ما را در مقابل کم خونی حفظ کند. این ویتامین در حفظ و بدست آوردن سلامتی مؤثر بوده ودررشد نیزتاثیر بسزائئ دارد و باعث درمان ناراحتی پوست وناخن شده از ترک خوردگی پوست لبهاو دست ها جلو گیری می کند ودرهضم کربوهیدراتها انواع چربی وپروتئین کمک می کند .
منابع:شیر-پنیر-ماست-جگر-خمیرمایه- برگهای سبز-سبزیجات-ماهی و تخم مرغ این ویتامین را بوسیله میلی گرم اندازه گیری می نمایند و مقدار مصرف روزانه برای میانسالان2/1-7/1میلی گرم می باشد و برای اکثر بزرگسالان 5/2-7/1میلی گرم توصیه می شود اما تا 10میلی گرم توصیه می شود اما تا 10 میلی گرم و یا بیشتر خطری در بر ندارد.
خطرات:
اثرات سمی آن نسبتا خفیف بوده و عبارتند از:خارش –سوزش و تحریک پوست.

(نیاسین)B3ویتامین
این ویتامین محلول در آب،اگر به مقدار متعادل مصرف شود،می تواند به درمان نارسائیهای قلبی کمک کند.
منافع:
این ویتامین باعث پائین آوردن میزان کلسترول و تری گلیسرید در خونافرادی که کلسترول تری گلیسرید بالا دارند،می شود و انسان را در مقابل بیماری های قلبی حفظ می کند.آزمایشات انجام شده ثابت کرده است که نیاسین خیلی بیشتراز سایر داروهای گران قیمت در پائین آوردن

کلسترول مؤثر بوده و ممکن است باعث پائین آوردن فشار خون شود و نیز انسان را در مقابل بیماری دیابت نوع دوم حفظ کند.بعضی از پزشکان موفقیت حیرت انگیزبه کار بردن نیاسین برای از بین بردن درد های میگرنی را گزارش کرده اند به هر حال به نظر می رسد که این ویتامین در آغاز حملهی میگرنی مؤثر بوده است.
منابع:
گوشت،گوشت پرندگان و ماهی
میزان مصرف:
شورای تحقیقات ملی اظهار می کندکه روزانه 19-13 میلی گرم برای بزرگساالان 13-9 ملی گرم 
پزشکان می گویند،با خوردن روزانه 100-20 میلی گرم،شما می توانید از سلامت کافی بر خوردار شوید.اما توجه داشته باشید که خوردن بیش از این مقدار باید زیر نظر متخصص باشد.
خطرات:
ممکن است باعث استفراغ،سر درد،گرفتگی غیر ارادی عضلات،اسهال،بیحسی و تپش تند قلب شود.و باعث آنچه که سرخی نیاسین می گویند(یعنی سرخ شدن و گرم شدن)شود و این سرخی و گرمی معمولأدر صورت،گردن وشانه به وجود می آید.اگر به این نشانه ها بر خورد نمودید،فوراًمصرف ویتامین (3ب)را قطع کنید.
توجه:
نیاسین بیشتر از سایر ویتامین ها نیاز دارد که همراه با ویتامین های دیگر مصرف شود مصرف تنهای این ویتامین مناسب نیست.این ویتامین را می توانید با یک کپسول مرکب از مواد معدنی-ویتامین و یا (ب)کمپلکس مورد استفاده قرار دهید.
B6ویتامین
ویتامین (6ب)نقش عمده ای در رشد سلولی بازی می کند اهمیت بیشتر آن مربوط به تولید سلولهای گلبول سرخ،اسید کلرید ریک و سایر عوامل هضم می باشد.نقش تعیین کننده ای در سیستم ایمنی و پادتن و سلول های مبارز بدن دارد پیرید کسین اثر عمیقی در سیستم عصبی داردو مشاهدات اخیر نشان داده که ممکن با بروز سرطان مبارزه کند این ویتامین محلول در آب می باشد و ظرف مدت هشت ساعت ترشح می شود.
این ویتامین برای درمان مبتلایان به پلاگراوکسانیکه گرفتار انقباضات ماهیچه ها هستند و زنان باردار تجویز می شود.
در (6ب)ملاس سیاه،ماهی،زرده تخم مرغ یافت می شود .

منافع:
بدن و سیستم ایمنی را تقویت نموده و انسان را در مقابل سرطان حفظ می کند.آزمایشاتیکه روی حیوانات صورت گرفته نشان میدهد،ویتامین
(6ب)می تواند رشد سلولهای سرطانی را کند و یا متوقف سازد در آزمایشی که روی بدن انسان صورت گرفته آشکار گردید که این ویتامین می تواند مستقیماٌ روی سلولهای مرگ آفرین و بد خیم سرطان پوست اثر گذارد.مصرف روزانه چهار بار از این ویتامین به مدت سه هفته،
اندازه غده سرطانی را کوچک کرده است و نیز نشان داده شده که از انقباضات قبل از زایمان تا

حدودی جلوگیری می کند و از درد آنها می کاهد.آنهائئ که از بیماری دیابت رنج می برند،در صورت مصرف ویتامین (6ب)،به انسولین کمتری نیاز دارند.بیماری درد مچ دست یک بیماری دردناکی است و میلیون ها نفر از افرادی که با کامپیوتر کار می کنند را آزار میدهد،برای مقابله با این بیماری مصرف روزانه(200-100)میلی گرم ویتامین (6ب)،توصیه شده است.ممکن است بر طرف شدن علایم،سه ماه طول بکشد،اما اکثر مردم تحمل این دوره را بر عمل جراحی و یا تزریق دارو های مبارز ترجیح می دهند.این ویتامین یک مدرطبیعی بوده و از انباشتگی آب و نفخ جلوگیر می کند.انقباض عضلات

را کاهشش داده و از بیحس شدن انگشتان و بی نظمی اعصاب جلوگیری می کند.
منابع:
دانه های کامل،نوشیدنی های تخمیر شده،جگر،قلوه،کلم،شیر،تخم مرغ و گوشت گاو.نوع تجارتی آن در قرصهای 500-50 میلی گرمی عرضه می شود،بیش از 50میلی گرم در روز مصرف نکنید.
خطرات:
10-2 میلی گرم در روز ممکن است خسارات عصبی وارد کند.
اگر سستی در دست و یا پاها عدم استحکام در راه رفتن مشاهده کردید ازخوردن آن پرهیز کنید.
(کوبالامین)Bویتامین12
این ویتامین را ویتامین زاینده انرژی می نامند،اگر چه در گذشته بعضی از پزشکان ادعای اینکه این ویتامین نوشابه مقوی طبیعت است را رد کرده اند،اما مشاهدات اخیر در مورد اثرات مفید (12ب)
انکار ناپذیر است.آزمایشات بسیار حساس و دقیق اخیرنشان داده است که مردمان امروزی،خیلی بیشتر از قبل دچار کمبود این ویتامین (12ب)می باشند. این ویتامین یک عنصر تفکیک نا پذیراز انساج عصبی بشر می باشد.

هیچکس تا کنون با این نظریه مخالفت نکرده است.اما یافته های قطعی امروزی بیانگر این واقعیت است که ویتامین 12(ب) اثرات ضد سرطانی دارد و ممکن است اثرات بالقوه مخرب موادی که به غذا اضافه می کنند را کاهش دهد به مقدار کم، خیلی مؤثر است.آن قدر که مصرف آن را به میکرو گرم اندازه گیری و تجویزمی کنند و غالباًًدستور مصرف آن،کمتر از میلی گرماست.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

طرح (کارآفرینی) نمونه تکمیل شده طرح کسب و کار: تاسیس مدرسه 2 زبا

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  طرح (کارآفرینی) نمونه تکمیل شده طرح کسب و کار: تاسیس مدرسه 2 زبانه در pdf دارای 86 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طرح (کارآفرینی) نمونه تکمیل شده طرح کسب و کار: تاسیس مدرسه 2 زبانه در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طرح (کارآفرینی) نمونه تکمیل شده طرح کسب و کار: تاسیس مدرسه 2 زبانه در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طرح (کارآفرینی) نمونه تکمیل شده طرح کسب و کار: تاسیس مدرسه 2 زبانه در pdf :

بخشی از فهرست طرح (کارآفرینی) نمونه تکمیل شده طرح کسب و کار: تاسیس مدرسه 2 زبانه در pdf

فهرست مطالب . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .شماره صفحه

نظریه استاد راهنما 1
صفحه تقدیر و تشکر Error! Bookmark not defined.
صفحه تقدیم به Error! Bookmark not defined.
پیشگفتار 2
چکیده 4
اهداف مدرسه سازی 5
فصل اول: در مورد طرح 13
مقدمه 14
طـرح جـاری در یـک نگـاه 14
1-2- قواعد به کار رفته در این نوشته: 15
چشم‌انداز و ماموریت: 15
برنامه عملیاتی برای توسعه در سال‌های آتی 16
نام و موضوع طرح 17
اهداف طرح 18
نوع فعالیت و محل اجرای طرح 18
حوزه فعالیت 18
بررسی پیشینه پژوهش 18
روند پیدایش مدارس دولتی به سبک اروپایی و دید مردم 19
فصل دوم: مدیریت و برنامه ریزی پروژه 20
مقدمه 21
برنامه ریزی استراتژیک 21
فصل سوم: مدیریت فنی پروژه 26
دلایل اصلی ناکامی در یادگیری زبان 27
جدول و نمودار میزان علاقه مندی به زبان دوم 29
جدول و نمودار مقایسه ای در مورد خدمات 3 آموزشگاه 30
محوطه سازی 31
ساختمان سازی 32
ماشین آلات و تجهیزات و وسائل 32
تاسیسات 33
وسایل حمل و نقل دانش آموزان و مدرسان 34
نیروها و تخصصهای مورد نیاز اولیه 34
لیست تجهیزات دفتری و بهداشتی 35
محوطه و زمین مورد نیاز طرح 35
فصل چهارم: مدیریت اقتصادی، مالی و بازاریابی پروژه 36
بررسی ساختار هزینه 41
ارزیابی مالی 42
برآورد هزینه محوطه و زمین مورد نیاز طرح 42
محوطه سازی 42
برآورد هزینه های ساختمان سازی 43
برآورد هزینه های ماشین آلات و تجهیزات و وسائل 43
برآورد هزینه های تاسیسات 45
برآورد هزینه های وسایل حمل و نقل دانش آموزان و مدرسان 45
برآورد هزینه های نیروها و تخصصهای مورد نیاز اولیه 46
برآورد هزینه های تجهیزات دفتری و بهداشتی 47
برآورد هزینه های آب ، برق و سوخت مصرفی 47
برآورد هزینه های تعمیرات و نگهداری 47
برآورد سرمایه ثابت 48
هزینه های سرمایه ای 48
هزینه های قبل از بهره برداری 49
برآورد سرمایه در گردش 49
نحوه سرمایه گذاری 50
برآورد هزینه استهلاک 50
هزینه تشکیل کلاسها و ارائه خدمات سالانه: 51
ترازنامه مالی 54
فصل پنجم: نحوه ارائه خدمات آموزشی 55
فصل ششم: ارزیابی اقتصادی طرح 69
ارزیابی اقتصادی طرح 70
بررسی و تجزیه و تحلیل هزینه و سود آوری طرح از دید جامعه 70
بررسی اثرات طرح روی میزان صرفه جوئی و سرمایه گذاری 71
اثرات طرح بر روی سلامتی 71
مشتریان چه کسانی هستند 73
بررسی اثرات طرح بر روی خودکفائی ، اشتغال و نظم اجتماعی کشور 73
بررسی نحوه ارائه خدمات و سرویس 74
بررسی برنامه زمانبندی اجرای طرح 76
نحوه تبلیغات برای شرکت 76
فصل هفتم: نقشه ساختمان و کلاسها 77
7-1- شمای کلی از مدرسه 78
7-2- شمایی از طول هر یک از کلاسها 79
7-3- طراحی سه بعدی از کلاس(1) 80
7-4- طراحی سه بعدی از کلاس(2) 81
7-5- طرح داخلی و طبقه همکف ساختمان مدرسه 82
7-6-طرح شماتیک و سه بعدی بخش خدمات داخلی (آبدارخانه و . . .) 83
منابع و مواخذ 84
- کتب و مجلات 84
- آدرسهای اینترنتی 84


پیشگفتار
اندیشه مشارکت مردم درضمن برخورداری ازپشتوانه های متین درآموزشهای درسی در دوران ابتدائی و راهنمائی امری پذیرفته شده در مدیریت جامعه کنونی که همواره باپیچیدگی روبه افزایش است به شمارمی آید.
بر خلاف آنچه درتصوراولیه به نظرمی آیدشرکت دادن افراد درسرنوشت خویش نه لطف ومحبت و موهبتی است که دولت هابه مردم عطا می کنند ونه منت گذاشتن برگردن آنان است بلکه حق آنان وضرورت جامعه است .
درجهان امروزتوسعه درابعادمختلف آن هدف اصلی سیاستگذارای هاوبرنامه ریزی دولت هاست نیروی انسانی متخصص ازجمله عوامل اصلی توسعه پایداراست .
ارائه آموزش های عمومی ونیمه تخصصی به افراد 7 تا 19 ساله کشورهدف اصلی نظام آموزش و پرورش کشورهاست ازلحاظ کمی بااحتساب هیجده ونیم ملیون نفردانش آموز اولیای آنهاوهم چنین یک ملیون نفرمعلمان وسایردست اندرکاران نظام آموزشی بیش ازدوسوم ازجمعیت کشورما به طور مستقیم یاغیرمستقیم باآموزش وپرورش سروکاردارند.به همین دلیل ازجمله ویژگی های سازمان آموزش وپرورش ومدیریت آن حضور گسترده وفراگیرآن به صورت مدرسه وآموزشگاه درسطح جامعه واقصی نقاط مملکت است .ازلحاظ کیفی باتوجه به نقشی که آموزش وپرورش درتوسعه و بهروزی فردی واجتماعی افرادداردجامعه نسبت به اهداف آموزش وپرورش وچگونگی تحقق آنهاحساسیت واهمیت خاصی قائل است لذادراهمیت آموزش وپرورش گفته شده که اگرمی خواهید جامعه ای را اصلاح کنید ابتدا آموزش و پرورش آن را اصلاح کنید و چنانچه می خواهید آموزش و پرورش را اصلاح کنیدابتدا مدیریت آن را اصلاح کنید.
مدیریت مدرسه محوریاتصمیم گیری مشارکتی ازویژگی های بارزنظام آموزشی دردهه اخیربه شمارمی رود. این مهم به ویژه درکشورهای پیشرفته جهان دگرگونی های مهمی درروش های اداره وراهبری مراکز آموزشی وآموزشگاهی به وجودآورده است .آشنایی بااین شیوه ها رهبران آموزشی وآموزشگاهی راقادرمی سازد تا تب رهبری سازمان خودرا بسنجد و به عنوان قطب نمای علمی حرکت خودراازبرنامه روزی به برنامه ریزی تغییر داده وهم چنین به رفع ابهامات عملکرد بپردازد درنتیجه اهداف ورسالت های مدارس رامحقق سازند .
مدرسه محوری به این امر اشاره داردکه درفرآیندتصمیم گیری جامع وفراگیرهمه اعضای گروه به طوربرابر شرکت داشته باشندلازم است اقتدارگروههایی که درمدرسه تصمیم گیری می کنند بوسیله سطوح سازمانی و سلسله مراتب آن حمایت شود و مورد احترام قرارگیرد. دراین تحقیق برآنیم با ارائه مدیریت مدرسه محوربه ترتیب تعاریف ومفاهیم اهداف مفروضه های اساسی ، الگوها ،ملاحظات اساسی مدیریت مدرسه محور،تحلیل وتبیین شودودرپایان نیزبه جمع بندی نتایج بپردازیم.
کوشش برای تصمیم گیری درآموزش وپرورش به عنوان محوراصلاحات امری جدید نیست .تاریخچه تمرکززدایی درآموزش وپرورش فرازونشیب هایی داشته ولی هیچگاه متوقف نشده است .دراین زمینه مالن ،اوگاوا و کرانز می گویندپیشنهاد تفویض اختیارتصمیم گیری ازمناطق آموزش وپرورش به مدارس وپیشنهادتوزیع اختیارات تصمیم گیری به شورایی مرکب مدیرمدرسه ،اولیای دانش آموزان وشهروندان محلی طی دهه های متوالی مکرراً به تصویب رسیده به اجرادرآمده متوقف یالغوشده مجدداًبه تصویب رسیده است واجرانشده است . درروندتمرکززدایی درآموزش و پرورش ابتداعدم تمرکزمالی واعطای اختیاراتی درزمینه اداری ومالی به مدارس صورت می گیرد وسپس به زمینه های دیگرمثل امورپرسنلی وبرنامه درسی آموزشی تعمیم می یابد.بخش عمده ای ازپیشینه ای که طی دهه های اخیردرمدیریت آموزشی گردآمده وتدوین شده ،مربوط به تحقیقات ،طرح های اجرایی وتجربیاتی است که درکشورهای مختلف درزمینه تفویض اختیاروانتقال قدرت به مدارس صورت گرفته است .درکشورماتجربه ای که درشورای آموزش وپرورش مناطق واستان هاومقررات مربوطه داشته ایم ، موید این تجربه جهانی است .
چکیده
درگذشته اصلاحات درآموزش وپرورش ،معمولاً به صورت طرح وبرنامه ریزی به طورمتمرکزازطرف وزارت آموزش وپرورش تدوین وجهت اجرا ابلاغ می شد،صورت می گرفت .باتوجه به تاثیرعمیقی که مدرسه درتحقق هدف اصلی آموزش وپرورش ،یعنی تدریس ،آموزش ویادگیری ،داردبه تدریج دراصلاح آموزش وپرورش تمرکززدایی دراولویت ودستورکارقرارگرفت .ازدهه 1980میلادی به بعددرهربرنامه اصلاحی برای آموزش وپرورش ،مدرسه موردتوجه وتاکیدقرارگرفته است .به همین رو،درحال حاضرمدرسه تنهامجری سیاست هاوبرنامه ملی تلقی نمی شود،بلکه خودیک واحدتصمیم گیری،برنامه ریزی ومدیریت است لذا،امروزمدرسه محوری راهبردی برای انجام اصلاحات درآموزش وپرورش است .ونمونه ای فراگیرازیک روندجهانی به سوی تمرکززدایی درآموزش وپرورش می باشد.کشورمانیزدرحال تجربه این روندجهانی است ،زیرادرآئین اجرایی مدارس مصوب تابستان 1379شورایعالی آموزش وپرورش ،آمده است که اختیارات جدیدی درراستای سیاست مدرسه محوری به مدارس واگذارمی شودتابسترمناسبی برای تحقق شعارمدرسه محوری یامدیریت مدرسه محورفراهم گردد. مدرسه محوری یاتصمیم گیری مشارکتی درمدرسه یک بازنگری درمدارس به ویژه مدارس دولتی که اعضاقدرت تصمیم گیری راازیک ناحیه مرکزی به یک مدرسه به منظوربهبودعملکردآن مدرسه بدنبال دارد.سوگیری این فرآیندبه سمت افزایش دادن سطح دخالت ودرگیری مدرسه دراداره مدیریت خوداست .همچنین تعاملی دراین راستا پدیدمی آیدبرای ایجادوتحقق اهداف اثربخشی درمدرسه است .بدین ترتیب مدرسه محوری بدنبال تمرکززدایی درنظام آموزشی وانتقال اختیاروقدرت تصمیم گیری به مدرسه بوجودمی آید. فرآیند مدرسه محوری به افرادی که درآن مدرسه کارمی کننداجازه می دهدتاجنبه های گسترده تری از موضوعات مدرسه که درآن کارمی کنند را درنظرگرفته ازانرژی خودبه منظوربهبودوتوسعه مدرسه بیشتر استفاده کنند. به این ترتیب فهم تاُمل این که چگونه مدرسه محوری می تواند سودمند باشد نیازمند مشخص کردن شرایط موردنیازبرای برانگیختن وتواناکردن مدارس به منظوراستفاده ازقدرت تصمیم گیری خودوهمچنین سازگارکردن نوآوری های متناسب وتوسعه دهنده عملکردمدرسه است.
اهداف مدرسه سازی
1-افزایش عملکردمدرسه وکیفیت آموزش
افزایش عملکردمدرسه وکیفیت آموزش مهیاشده برای دانش آموزان به منظورتقویت پیشرفت تحصیلی آنها ازاهداف اساسی مدرسه محوری است .
تفکردرآموزش توجه خودرابرتوسعه عملکردکلیه دانش آموزان باارائه طرح هایی برای استفاده ازبرنامه های آموزشی ودرسی متمرکزکرده است که برحل مسئله ومهارت های تفکردرسطح بالا تاکیدمی کند.این امربرآن تاکیدداردکه هدف اصلی مدرسه محوری بهبودکیفیت برنامه های آموزشی ودرسی درمدارس است .
2-افزایش مسئولیت پذیری
هدف اصلی مسئولیت پذیری مشارکت دادن افراددرموضوعاتی است که باعث پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شودکسانی که برای یک مدرسه تصمیم می گیرندودرآن مدرسه نیزکارمی کنندبه وضوح پیامدهای تصمیم گیری خودرامی بینندومی کوشنددرقبال تصمیم های خودمسئول باشندوتصمیم هایی گیرندکه باعث پیشرفت مدارسشان شود.
3-اختیارواقتدارتصمیم گیری
متخصصان بسیاری واگذاری اختیارواقتدارملی به یک مدرسه رانتیجه اصلی مدیریت محوری می داننداین هدف ازاین عقیده حمایت می کندکه آن هایی که درمدارس مسئول هستند باید درتعیین شرایط واعمال آموزش نقش داشته باشند.
4-بهره مندی سیاسی
بهره مندی سیاسی به روشی اشاره می کندکه طی آن موسسات بزرگ باعث محدودکردن تعارض هاومنابع شده وانتظارات افرادرابرآورده می کنند.گرچه برای آن هایی که قدرت بیشتری برای اعمال کنترل به کسانی که درسلسله مراتب پایین ترقدرت قراردارنداین امرمحتمل تراست اما مدیریت مدرسه محوراجازه می دهدتا تعارض به نواحی ای که می توانداین تعارض راحل کند انتقال یابدوازمدیریت مرکزی بکاهد.بهره مندی سیاسی همچنین مالکیت بویژه مالکیت روانی تدریس رابربخشی ازمدارس که معلمان و والدین به آن نزدیک ترهستندافزایش می دهد.
عوامل متعددی درایجادمدرسه محوری موثرندکه اهم آنان عبارتنداز:
1-تغییرات درساختارتصمیم گیری
هدف اصلی مدرسه محوری بهبودکیفیت برنامه های آموزشی ودرسی مدارس است برای تحقق این هدف تغییرات درساختارتصمیم گیری که به سبب تغییردرموضوعات آموزشی می شودودانش آموزان رابه سطوح بالاتری ازپیشرفت تحصیلی می رساندازمفروضه های اساسی است به این ترتیب مدرسه محوری نیازمندیک ساختارانعطاف پذیراست .
2-واگذاری مسئولیت عملیات مدرسه به تصمیم گیرندگان
آنهایی که در فرآیندتصمیم گیری مدرسه دخیل هستندخودنیزمسئول نتایج آن می باشنداین امرمنجربه تصمیم گیری بانتایج بهتری خواهدشد
3-اداره مشارکتی مدرسه
اداره مشارکتی بافتی رابوجودمی آوردکه منجربه پیوستگی درفرهنگ وانسجام بیشترمدرسه می شود بدین ترتیب اگراداره مدرسه مشارکتی باشدمنجربه پذیرش برابری ارزش انسانی همه افرادپذیرش مشارکت به عنوان یک فرآیندشکوفایی وپذیرش برابری حقوق طبیعی همه افرادمی گردد.این مهم درنهایت منجربه بهبودکیفیت تدریس ،رشددرابعادمختلف آن ،گسترش اندیشه های درونی ،تقویت اعتماد به نفس ،خلاقیت ،انگیزش ،کاهش تعارض ،پرورش فکری ،همدلی وهمدردی وحدت ومالکیت روانی درمدیران ومعلمان ودانش آموزان وکارکنان واولیای مدرسه می گردد.
4-مشارکت دادن مسئولان محلی ومنطقه ای دراداره امورمدرسه
مسئولان محلی ومنطقه ای بهترازمقامات اداری می دانندکه چه چیزبرا ی پیشرفت مدارس مورد نیاز است .
5-کاربست نتایج پژوهش های متعددسایررشته هادرخصوص تمرکززدایی
نتایج مطالعات دفترآموزش وپژوهش امریکابیانگراین مطلب است که اکثرسازمان هابه طورهمزمان می توانندهم متمرکزوهم غیرمتمرکزباشندبه این معناکه برای اهداف آرمان هاوارزش هابه صورت متمرکزوبرای عملیات تولید،روش عدم تمرکزرااختیارکنند.
براین اساس نظام آموزش وپرورش نیزمی تواندهدف های کلی آموزشی رابصورت متمرکزآموزش های تحقیق اهداف رابصورت غیرمتمرکزانجام دهددرحال حاضربرخی کشورهای جهان مانندامریکا،فرانسه ،آلمان و... به این ترتیب عمل می کنند .
6-رفاه ملی
توجه مدیریت مدرسه محوربه افزایش استانداردهای زندگی ازطریق ایجادآموزش وپرورش کیفی ازمفروضه های مدرسه محوری است .به بیان دیگردرمدرسه محوری بایدباورداشت که نظام آموزشی بایدبه بالابردن استانداردهای زندگی کمک کندبدون آموزش وپرورش کیفی رفاه ملی غیرممکن است ازاین رولازم است آموزش وپرورش مناسب برای افرادیک جامعه فراهم گرددولازمه چنین آموزش وپرورشی تاکیدبرمدرسه محوری است.
7-تخصیص منابع لازم باتوجه به نیازهای فراگیران
منظورازمنابع برنامه آموزشی،برنامه های درسی، تجربه های یادگیری ،معلمان ،الگوهای تدریس ، وسایل وتجهیزات آموزشی، خدمات وامکانات آموزشی است .بدین ترتیب درمدرسه محوری تاکیدبرآن است که برای هردانش آموزبه جای تهیه مجموعه ای ازمنابع ،منابع خاص تهیه شودتابتواندبه نحومطلوب نیازهاوعلایق خودرابرآورده کند.
8-ایجادمدیریت کیفی جامع
مدیریت کیفی جامع ازمفروضه های دیگرمدرسه محوری است مدیریت کیفی جامع یک روش انجام دادن کاربه شیوه جمعی است که درآن تلاش می شودانتظارات مراجعان به نحواحسن برآورده شودبه بیان دیگرهدف آن فرآیندمدیریت بهبودمستمربهره وشکوفایی قابلیت هاواستعدادهای کلیه نیروی موجوددرکاراست .درمدیریت کیفی جامع اصولی مانند:تمرکزبراستفاده کنندگان ومشتریان وتوجه به آنان ،پیشگیری به جای درمان ،بسیج همه نیروها،منابع و تسهیلات،توجه وتمرکزبرنتایج کار و فرآیند تصمیم گیری مبتنی براطلاعات وبازخوردمستمر به فراگردهاونتایج کارخودحاکم است .
9-استقلال مدرسه برای تصمیم گیری دراموربودجه کارکنان وموضوعات درسی
این مفروضه اساسی لازم است بایک برنامه رشدکارکنان همراه باشد تامهارت هارابرای آن هایی که درگیراین امرهستندبه منظورشرکت دربحث های موثروتصمیم گیری آگاهانه تشریح کنند.به علاوه لازم است به مدیری استقلال واگذارشودکه دارای مهارت های رهبری باشدتامدرسه محوری راتقویت کند . مدرسه محوری نیازمند رهبران آموزشی قوی زیرک دقیق تیزبین وسازمان دهنده اجتماعی است همچنین زمان وفرصت لازم برای کسب مهارت های تصمیم گیری واستفاده ازآن هابرای افرادی که بدنبال استقلال هستندضروری است وبایدبه کارگرفته شودافزون برآن نتایج کارازطریق بازشناسی باید به آنهایی داده شودکه مسئولیت واستقلال را می پذیرند.



------------------------------------------------------
دیگر برچسب های مقاله و تحقیق دانشجویی دانلود طرح کارآفرینی نمونه تکمیل شده طرح کسب و کار مدرسه:

نمونه تکمیل شده طرح کسب و کار

 


نمونه طرح کسب و کار تکمیل شده
طرح کسب و کار تکمیل شده
نمونه مدل کسب و کار
طرح کسب و کار
پروژه کارآفرینی

 

 


فایل نمونه تکمیل شده طرح کسب و کار مدرسه فوق با حجم فایل و تعداد صفحه ذکر شده در بالا بوده که می توانید این نمونه طرح کسب و کار تکمیل شده مدرسه را با قیمت درج شده آن خریداری نمائید.






 

نمونه تکمیل شده طرح کسب و کار مدرسه

 

نمونه طرح کسب و کار تکمیل شده مدرسه

 

نمونه تکمیل شده طرح کسب وکار مدرسه

 

نمونه فرم تکمیل شده طرح کسب و کار مدرسه

 

نمونه فرم پر شده طرح کسب و کار مدرسه

 

نمونه تکمیل شده طرح کسب کار مدرسه

 

نمونه طرح کسب و کار مدرسه

 

طرح کسب و کار+پروژه کارآفرینی مدرسه

 

فرم تکمیل شده طرح کسب و کار مدرسه

 

طرح کسب و کار نمونه مدرسه

 

دانلود طرح کسب و کار مدرسه

 

دانلود نمونه طرح کسب و کار مدرسه

 

نمونه کامل شده طرح کسب و کار مدرسه

 

نمونه تکمیل شده طرح کسب و کار کارآفرینی مدرسه

 

نمونه تکمیل شده طرح کسب و کار درس کارآفرینی مدرسه

 

نمونه تکمیل شده الگوی طرح کسب و کار مدرسه

 

تحقیق نمونه تکمیل شده طرح کسب و کار مدرسه

 

دانلود نمونه تکمیل شده طرح کسب و کار مدرسه

 

نمونه فرم تکمیل شده طرح کسب و کار درس کارآفرینی مدرسه

 

دانلود نمونه فرم تکمیل شده طرح کسب و کار مدرسه

 

نمونه فرم تکمیل شده طرح کسب و کار مدرسه

 

 

 

 

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >