سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله تاریخچه بسته بندی در جهان در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله تاریخچه بسته بندی در جهان در pdf دارای 151 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاریخچه بسته بندی در جهان در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاریخچه بسته بندی در جهان در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاریخچه بسته بندی در جهان در pdf :

بخشی از فهرست مقاله تاریخچه بسته بندی در جهان در pdf

تاریخچه بسته بندی در جهان 1
بسته بندی در ایران 3
تعریف بسته بندی 5
نقش گرافیک در بسته بندی 7
استفاده از رنگ در بسته بندی گرافیک 12
گرافیک 13
شکل ها 14
بسته بندی کالاها 14
هندسه جعبه و حجم در بسته بندی 17

فصل سوم
بسته بندی کالاهای ورزشی 23
ساختار بسته بندی کالاهای ورزشی 35
طراحی روی بسته بندی کالاهای ورزشی 38
بسته بندی موفق 43
جاذبه کلام 44
جاذبه طراحی 47
جاذبه حفظ و نگهداری 57
جاذبه تبلیغات 57
جاذبه قیمت 58
تعریف کاغذ 61
تاریخچه تولید کاغذ در دنیا و ایران 61
مزایای کاغذ در صنعت بسته بندی 64
معایب کاغذ در صنعت بسته بندی 65
ساختمان کاغذ 67
مزایا و معایب کاغذ در بسته بندی 68
تکنولوژی ساخت کاغذ 70
روش مکانیکی 71
روش شیمیایی 71
روش قلیا(سودا) 72
روش سولفات 72
روش سولفیت 73
روش نیمه شیمیایی 74
ماشین های کاغذ سازی 77
کیسه ها گونی 91
گونی های چتایی 91
کیسه های کاغذی با دیواره چند لایه 92
کیسه ها 93
پر کردن کیسه ها و تجهیزات در بسته بندی 96
ظروف کاغذی 98
ساختمان مقوا 101
طبقه بندی بسته بندی ها 113
گروه بسته بندی ها 114
بسته بندی برای حمل ونقل 115
بسته بندی مصرف کننده 118
عوامل موثر در هزینه های حمل و نقل و انبارداری 119
فصل چهارم
پاسخگویی به سوالات تحقیق
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
فصل ششم
منابع و ماخذ

تاریخچه بسته بندی در جهان
تکنولوژی بسته بندی عبارت است از توسعه و دستیابی به روش های جدید تولید بسته بندی است بسته بندی ها باید پیوسته با نیازهای کمی و کیفی بازار تطبیق داده شود و در اینجا به تاریخچه مختصری از بسته بندی اشاره می کنیم .
بسته بندی بیش از آن که توسط انسان ابداع شود به صورتهای مختلف در طبیعت وجود داشته است . طبیعت نیز خود در ابتدای خلقت به بسته بندی مواد پرداخته است .
هر انسان پرتقال ، تخم مرغ و نارنگی و ... را از ظاهر بسته بندی آن می شناسد به عنوان مثال پوست پرتقال محتوی آن را از خشک شدن ، فاسد شدن ، از دست دادن طعم و عطر و حتی رنگ آن حفظ نموده و به ماندگاری کوتاه مدت آن را تضمین می کند .
یا محصول دیگر مانند تخم مرغ آیا گمان این که تخم مرغ بدون پوست « بسته بندی » باشد ممکن است ؟
هر چند بسته بندی قدمتی طولانی به بلندی طول تاریخ پیش دارد . اما امروزه اکثر محققان معتقد هستند که بنیان گذاری صنعت بسته بندی به سال 1804 میلادی باز می گردد و زمانی که البرت فرانسوی توانست هنر نگهداری شیر را ابلاغ کند و از آن زمان ما شاهد و شکوفایی روزافزون این صنعت باشیم بعنوان مثال از تولید قوطی های آلومینیومی در سال 1985 که خود نقطه عطفی در صنعت بسته بندی مواد غذایی هستند که هر چند از گذشته های دور از این مواد در زمینه بسته بندی مواد غذایی استفاده می شده است . « لازم به ذکر است که این نوع قوطی های فلزی از نوع tp هستند و در سال 1810 توسط فردی بنام پیتر دوراثر ابداع شد » .
امروزه بسته های حاصل به لحاظ تنوع در جنس و چه به لحاظ طرح و فرم نسبت به گذشته بسیار متنوع گردیده است .
همچنین آثار حکاکی از بسته بندی از 8000 سال پیش به این صورت صحیح است که صورت ظروف ساخته شده و از حصیر همچنین ظروف گلی و لعابی در بین النهرین و مصر به کار می رفته است که به مرور زمان تبدیل به موادی همچون کاغذ و محصولات سلولزی ، شیشه ، فلز و پلاستیک شده اند . در نتیجه این تحول بزرگ مشکل فروشنده و خریدار را برطرف می کند حالا برای کالا فروشنده ای وجود دارد و یا بعبارتی ساده تر بسته بندی به عنوان فروشنده خاموش هر زمانی که مشتری بخواهد می توان تمام اطلاعات مورد نظر را در اختیار او قرار دهد البته جلب نظر یک مشتری خود جایگاه و اهمیت خاص خود را داراست . زیر کالای متمایز شده میان چند محصولات و کالای مانند خود حرف اول را می زند و همچنین پیدا کردن یک کالا میان هزاران محصول و کالاهای دیگر را در یک فروشگاه کارآسانی نمی باشد و نیاز به در نظر گرفتن علائم و نمادهای بسیاری دارد از این رو طرح و بسته بندی کل محصول نیز هم به فروشنده و هم به خریدار کمک نماید .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق علم عرب در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق علم عرب در pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق علم عرب در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق علم عرب در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق علم عرب در pdf :

علم عرب
تاریخ علم در عربستان به طور عمده تاریخ علم در اسلام است ولی کاملا این طور نیست، زیرا از یک سو هنوز چند قرن به زمان محمد (ص) مانده بود که علم در سرزمینی که گهواره تمدن عرب شد جوانه زد؛ و از سوی دیگر پاره ای از راهبان علم مردانی از مرام ها و نژاد های دیگر بودند0
دین اسلام در شبه جزیره عربستان پدید آمد و در سر تا سر تاریخش با فرهنگ عرب و زبان عربی انتشار یافت0 با این حال امروزه قلمرو وسیعی شامل خاورمیانه، آسیای مرکزی، شمال افریقا و بخشهایی از جنوب شرقی آسیا را در بر دارد و گاه تا اسپانیا و بالکان نیز رفته است0 اسلام از این رو نقش تعیین کننده ای در تاریخ جهان بازی کرده است،
چه فی النفسه در مقام تمدنی مهم و چه به عنوان واسطه ای میان تمدنهای
عهد عتیق و تمدنهای اولیه جهان معاصر این سهم مضاعف اسلام در تاریخ علم منعکس است0
ما در ادامه راه خود بیشتر به روزگاری چشم خواهیم دوخت که عصر طلایی اسلام نام گرفته و مصادف با قرون هشتم تا یازدهم میلادی است0
این برهه عصر شکوفایی فرهنگ اسلامی در اسپانیا ، شمال افریقا، سوریه و ایران است0 پایان این عصر طلایی را احیای مسیحیت رقم زد که با جنگ های رکونکویستا اعراب را از اسپانیا راند0 این رانش از حدود سال 1000 میلادی آغاز شد و تا حدود سال 1500 میلادی به درازا کشید؛ و در همین دوره بود که پر بارترین کار علمی اسلام انجام گرفت0 تاریخ آغازین اسلام
آغازهای اسلام بافته در تاریخ شبه جزیره عربستان است که با سقوط امپراتوری روم غربی نقطه تلاقی مهمی میان راه های بازرگانی مدیترانه تا اقیانوس هند و شمال افریقا تا غرب آسیا شد0 جامعه عرب متشکل از تعدادی قبیله چادر نشین بود که از تفرقه رنج می بردند و چند کانون داد و ستد داشت که حال و هوایی اغلب جهان میهنانه داشتند0 از این کانون ها
یکی مدینه بود و دیگری مکه که مرکزی زیارتی نیز بود0
دین اسلام بر محمد(ص) پسر خانواده ای بازرگان نازل شد که جلوه ای از جبرئیل ملک را رویت کرد، وحی منزل را در قرآن گرد آورد و نقش رسالت تنها ایزد راستین مسمی به الله را پذیرفت0 تعالیم او به دلایل مختلف مورد قبول رجال حاکم بر مکه واقع نشد و او شهر را در سال 622میلادی به قصد مدینه ترک گفت0 این سفر که به هجرت معروف است، طبق سنت ، مبدا تاریخ اسلامی به شمار می آید در مدینه او کسان بسیاری را به کیش نو در آورد و چون در سال 630 به مکه باز گشت شهر را بدون خونریزی فتح کرد محمد(ص) دو سال بعد در گذشت؛
ولی پیروان او با تکیه به نیروی تعالیمش به سرعت توانستند کار توان فرسای ایجاد وحدت میان قبایل مختلف شبه جزیره عربستان را به انجام رسانند0 آنگاه آنان کشور گشایی خود را با راه یافتن به قلب مردمان خسته از مبارزات طولانی میان امپراتوری بیزانس و سلسله ایرانی ساسانیان آغاز کردند0 نخست رو به سوریه نهادند و سپس در آسیای غربی و شمال افریقا گسترش یافتند0 انگیزه این گسترش ، آموزه محمدی جهاد یا جنگ مقدس بود0 مسلمانان تا سال 750 میلادی توانستند امپراتوری پیوسته ای را از اسپانیا تا سند تشکیل دهند0
فاتحان مسلمان، با همه شور مذهبی و تعالیم اخلاقی غالبا سختگیرانه خود، در برابر فرهنگ های بومی مفتوحات جدید خویش نسبتا بردبار بودند0 از این رو در بارهایی که بر پا داشتند شاهد آمیزش چشمگیر هنرها و معارف بومی با اسالیب عربی اسلام بود0 به این شکل، آنان علاوه بر چیزهای دیگر، علم یونانیان را از شهرهای هلنی و فرهنگ ایرانیان را از شهر های ساسانی به ارث بردند0 با پایان گرفتن عصر گسترش، عصر طلایی فرهنگ اسلامی آغاز شد هر چند ، شکوفایی دیگر باره ای نیز بعد ها پس از چیرگی یافتن ترک های عثمانی بر پایتخت کهن بیزانسی در سال 1453 رخ داد0
اسلام هر گز چه از لحاظ مذهبی و چه در سیاست کاملا یکپارچه نبود0 این دین در همان روزهای اول در اثر اختلافی بر سر جانشینی محمد(ص) و این که چه کسی باید خلیفه یا رهبر ایمانی باشد، به دو فرقه عمده موسوم به سنی ها و شیعیان تقسیم شد0 این شقاق بعد ها ابعادی فقهی و جغرافیایی یافت0 شیعیان به طور عمده در ایران محدود شدند و میراث خواران فرهنگ گذشته ایران گشتند0 اما تقسیمات دیگری نیز در پی آمد 0 سلسله اموبان که رهبری گسترش فراوان اسلام در ماورای خاک عربستان را داشت به دست عباسیان سرنگون شد و اینان بغداد را پایتخت قرار دادند0 ولی سلسله ای اموی در اسپانیا به حکومت ادامه داد و سلسله ای فاطمی در مصر به حکومت رسید0

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله مطالعه اسکارن های موجود در افیولیت ملانژ شمال نایین (استان

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله مطالعه اسکارن های موجود در افیولیت ملانژ شمال نایین (استان اصفهان، ایران) در pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه اسکارن های موجود در افیولیت ملانژ شمال نایین (استان اصفهان، ایران) در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه اسکارن های موجود در افیولیت ملانژ شمال نایین (استان اصفهان، ایران) در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه اسکارن های موجود در افیولیت ملانژ شمال نایین (استان اصفهان، ایران) در pdf :

مقدمه

افیولیت ملانژ نایین در بخش های شمالی شهر نایین واقع گردیده و بخشی از افیولیت های حلقوی اطراف میکروپلیت شرق-ایران مرکزی (Central-East Iran microplate = CEIM) با سن

مزوزوئیک است (شکل شماره یک).

سنگ های این مجموعه افیولیتی عبارتند از:
پریدوتیت ها و پریدوتیت های سرپانتینی شده گوشته – گابرو – پیروکسنیت – دایک های دیابازی – کمپلکس دایک های ورقه ای – بازالت ها – گدازه های بالشی – پلاژیوگرانیت – چرت های رادیولر

– سنگ آهک های کرتاسه بالایی – رودینگیت ها – لیستونیت و سنگ های دگرگونی شامل آمفیبولیت، دایک آمفیبولیتی، گرانیت دگرگون، اسکارن، متاچرت های نواری، ماسه سنگ دگرگون، شیست و مرمر.
در این نوشته به بررسی کانی شناسی اسکارن های موجود دراین افیولیت ملانژ پرداخته خواهد شد.

سنگ های دگرگونی بصورت بلوک هایی بزرگ و کوچک در جای جای افیولیت ملانژ نایین بصورت پراکنده دیده می شوند. از مهمترین نقاطی که در آن رخنمون قابل توجهی از سنگ های دگرگون وجود دارد می توان به بخش های شمالی شهر نایین، دامنه های شمالی افیولیت ملانژ نایین و غرب سهیل

مطالعه پتروگرافی و ژئوشیمی مجموعه افیولیتی جنوب صحنه(شمال شرق کرمانشاه)

پاکوه اشاره نمود. در شکل شماره دو محل های رخنمون سنگ های دگرگون در افیولیت ملانژ نایین آورده شده است. در سرتاسر ملانژ، سنگ های دگرگونی فقط با پریدوتیت های گوشته دارای همبری یا کنتاکت هستند.

رابطه صحرایی واحد های مختلف سنگ های دگرگونی با یکدیگر و با سایر سنگ های ملانژ افیولیتی را اینچنین می توان بیان کرد که: دایک های آمفیبولیتی در درون پریدوتیت های گوشته دیده شده و فقط با پریدوتیت های گوشته و آمفیبولیت ها همبری دارند. با تعقیب دایک های آمفیبولیتی که در درون پریدوتیت های گوشته وجود دارند، در چند نقطه دیده شده است که در نهایت به پیکره های آمفیبولیتی ختم می شوند (بخش های شمالی شهر نایین، امیر آباد و کاظم آباد). اسکارن ها بصورت یک لایه در قسمت بالای آمفیبولیت ها دیده می شوند. ماسه سنگ های دگرگون و تناوب شیست ها و مرمر ها با واسطه چرت های نواری دگرگون شده، بر روی آمفیبولیت ها و اسکارن ها دیده می شوند.

در شکل های شماره سه و چهار، تصاویر صحرایی سنگ های دگرگون آورده شده است.

شکل شماره یک: نقشه افیولیت های ایران و موقعیت منطقه مورد بررسی

568

مجموعه مقالات نهمین همایش انجمن زمین شناسی ایران، دانشگاه تربیت معلم تهران، 1384

شکل شماره دو: نقشه تکتونیکی ساده شده شمال نایین Davoudzadeh, 1972) با تغییرات).

569

مطالعه پتروگرافی و ژئوشیمی مجموعه افیولیتی جنوب صحنه(شمال شرق کرمانشاه)

اسکارن ها

اسکارن ها سنگ هایی هستند که از آلتراسیون متازوماتیک یک سنگ (معمولا سنگ های غنی از کربنات) توسط نفوذ سیالات هیدروترمال، و یا انتشار (Diffusion) سازنده های شیمیایی (Chemical Constituents) یک سنگ مشخص (توده نفوذی مجاور و یا میان لایه های سنگ

های رسوبی) به درون سنگ های کربناته، از طریق یک سیال روزنه ای استاتیک بوجود می آیند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

بررسی و مقایسه عناصر سبکی شعر حمید مصدق و حسین منزوی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  بررسی و مقایسه عناصر سبکی شعر حمید مصدق و حسین منزوی در pdf دارای 149 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و مقایسه عناصر سبکی شعر حمید مصدق و حسین منزوی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

فهرست مطالب

چکیده 1
فصل اول
کلیات
بخش اول : مقدمه 3
بخش دوم : تعریف سبک شناسی 4
بخش سوم : ضرورت تحقیق 5
بخش چهارم : پیشینه تحقیق 5
بخش پنجم : سوال ها 6
بخش ششم : فرضیه 6
بخش هفتم : روش تحقیق 7
فصل دوم
منزوی
2-1 - زندگی نامه 10
2-2 - زبان منزوی 14 
2-3- حرکت به سمت سلامتی زبان و پرهیز از کهنگی ها 15
2-4 - هنجارگریزی یا انحراف از نرم 16
2-5 - پرهیز از مفردات و ترکیبات تکراری و خلق ترکیبهای تازه 17
2-6 - نزدیک شدن به زبان محاوره 18
2-7 - نمادینه شدن زبان 18
2-8 - زبان حماسی 19
2-9 - جلوه عشق در آثار منزوی  20
2-9-1 - عشق راهگشا 20
2-9-2 - عشق یعنی تمام زندگی 21
2-9-3 - عشق آموزگار 21
2-9-4 - عشق جانسوز22
2-9-5 - عشق پر جاذبه 22
2-9-6 - زبان عشق 23
2-9-7 - عشق زمینی 23
2-90-8 - عشق جاودان 24
2-9-9 - عشق ازلی 24
2-9-10 - مقام و منزلت عشق 25
2-9-11 - عشق قدیمی  25
2-9-12 - عشق به وطن  26
2-9-13 - عشق حقیقی 26
2-9-14 - عشق رمز پریشان 27
2-9-15 - عشق امانت الهی  27
2-9-16 - عشق خالص 28
2-9-17 - رمز عشق 28
2-10- اسطوره در شعر منزوی 30
2-11 - وزن در غزل منزوی 35
2-12- تاثیر و تاثّر منزوی از دیگر شاعران 36
2-13 - صور خیال منزوی 42
2-13-1 - ضرب المثل و کنایات46
2-13-2 - مرگ اندیشی49
2-13-3 – تلمیحات51
2-13-4 – تشبیه54
2-13-5 - حس آمیزی56
2-13-6- استعاره 56
2-13-7 – تناسب57
2-13-8 - واج آرایی58
2-13-9 - تضاد58
2-13-10 - تشخیص58
2-13-11 - نماد و سمبل 59

فصل سوم
مصدق
3-1- زندگی نامه 62
3-2- عشق در آثار مصدق 65
3-2-1-عشق قدیمی66
3-2-2- عشق جاودانه 67
3-2-3- عشق به وطن 68
3-2-4-عشق به معشوق زمینی68
3-2-5- عشق پاک و معصوم 69
3-2-6- تمنای عشق 70
3-3 - زبان حمید مصدق 73 
3-4 - حمید مصدق و استفاده از اسطوره 78
3-5- موسیقی کلام 89
3-5-1- بحر مضارع 91
3-5-2- مجتث مخبون 93
3-5-3- رمل مخبون 94
3-5-4- هزج 95
3-5-5- رمل 95
3-5-6- متقارب 96
3-5-7- خفیف96
 3-5-8- رجز 96
3-5-9- وافر ـ بسیط 97
3-6-  قافیه  درشعرمصدق 98
3-7- نگاهی به گرایش های حماسی و اجتماعی شعرحمید مصدق 101
3-8- بررسی سه مجموعه درفش کاویان ، آبی خاکستری سیاه ، در رهگذر باد 111 
3-9- تاثّر وتطبیق مصدق از دیگران 117
3-10- صورخیال در شعر مصدق 141
3-10-1-استعاره 141
3-10-2-نماد 142
3-10-3- پارادوکس142
3-10-4-تشبیه 143 
3-10-5- تشخیص 145
3-10-6- تلمیح 146
3-10-7- ضرب المثل 147


فصل چهارم
باستان گرایی در شعر مصدق و منزوی

4-1- باستانگرایی در شعر مصدق و منزوی 149 
4-2- ساختار فعل 151
4-2-1- فعل های پیشوندی 151
4-2-2- فعل های ساده قدیمی 152
4-2-3- فعل مرکب 152
4-2-4- افعال گروهی  153
4-2-5 ساختار فعل دعایی 154 
4-2-6- جمله هایی دعایی بدون فعل دعا 154
4-3- ساختار اسم 155
4-3-1- کاربرد اسم های قدیمی 155
4-3-2-کاربرد تلفظ کهن واژگان 156 
4-4- ساختار صفت  156
4-4-1- صفات ساده قدیمی 156 
4-4-2- صفات مشتق قدیمی 157 
4-4-3- صفات مرکب قدیمی 157 
4-4-4- ساختار قید 158 
4-5- ساختار حروف  159 
4-6- تکرار فعل 160
4-7- نتیجه گیری این فصل 161
4-8- باستان گرایی واژگانی 162
4-9-باستان گرایی نحوی163
4-10-باستان گرایی فعلهای مستقبل163

فصل پنجم
مقایسه شعر دو شاعر
مقایسه 166
وجوه اشتراک 166
5-1 ادبی 166
5-1-1-تشخیص166
5-1-2-تلمیح167
5-1-3-تشبیه 168
5-1-4-ضرب المثل 169
5-1-5-استعاره 170
5-1-6-تضاد171
5-2 فکری171
5-2-1- عشق 172
5-2-2- اسطوره 173
5-2-3-باستان گرایی 174
5-2-4-مرگ اندیشی175
5-3 زبانی176
5-3-1- واج آرایی176
وجوه افتراق176
5-4- زبانی176
5-5 –فکری177
5-6- ادبی178
5-7-منزوی180
5-8-مصدق 182
فصل ششم
نتیجه گیری
نتیجه گیری186
منابع ومآخذ 190 

بخش اول : مقدمه
مصدق ومنزوی دو شاعر برجسته کشورهستند اما بنا به دلایلی نزد اکثر مردم ناشناخته مانده اندتا جایی که گاهی پیش آمده وقتی از کسی می پرسی که آیا آنها را می شناسید باتعجب می پرسند مگر آنها هم شاعرند ؟
وقتی سخن ازشاعران معاصربه میان می آید ناخودآگاه ذهن ما معطوف به نیما وسهراب و شهریار و فروغ و ... می شود این در حالی است که حسین منزوی سلطان غزل معاصر است ومصدق نیز با آن اشعار زیبا دست کمی از منزوی ندارد . در این پایان نامه سعی بر این شده است که به معرفی این دو شاعر پرداخته شود و از ویژگی های ادبی ، کلامی ، شعر و سبک آنها و قسمتی از اشعار زیبای آنها نوشته شود . باشد که این دو شاعر بزرگوار قدری برای مردم شعر دوست و شاعر پرور شناخته شود . به علت قلت منبع برای بررسی شعر این دو شاعر عزیز ، امیدوارم که پایان نامه این جانب نیز بتواند به عنوان  بخشی کوچک از منابع مورد استفاده دانشجویان ادبیات و یا علاقمند به شعر پارسی  قرار گیرد .
بخش دوم : تعریف سبک شناسی :
برای شناختن یک شاعر ونوع سرودن شعر وی نیاز است که ابتدا بدانیم  سبک وسبک شناسی چیست به همین دلیل تعریفی ازسبک را می آوریم
« سبک شناسی علمی است که درنتیجه ترقی زبان فارسی وتوجه دولت ومردم به نشر وترویج این زبان در این چند سال آخر موجب گردید و نمونه های کوچکی از آن در حواشی و مقدمه کتب مطبوعه که به وسیله فضلای متبحره به طرز جدید با تحقیقات علمی تصحیح شده است ، گاه به گاه دیده می شود .
سبک در اصطلاع ادبیات عبارت از روش خاص ادراک و بیان افلاک به وسیله ترکیب کلمات و انتخاب و طرز تعبیر.سبک ،به یک اثر ادبی وجهه خاص خود را از لحاظ صورت ومعنی القا می کندو آن نیز به نوبه خویش وابسته به طرز تفکر گوینده یانویسنده درباره حقیقت می باشد .
بنابراین سبک به معنی عام خود عبارت است ازتحقق یک نوع ادراک درجهان که خصایص اصلی محصول خویش رامشخص می سازد . »
( محمد تقی بهار ، 1381 ، ص 25 )
« سبک روش مشخص بیان مطلب است .یعنی گوینده به چه نحو خاص ومشخصی مطالب خود را ایراد کرده است وبه جهت درک این نحوه خاص بیان باید درانتخاب لغات ،شکل جملات واصطلاحات ، صنایع ادبی ،عروض وقافیه گوینده دقت شود . »
( سیروس شمیسا ، 1378 )
بخش سوم : ضرورت تحقیق :
برای فهم وشناختن دانشجویان ادبیات یامردم عادی با مسائل فکری وسبکی شاعران هم عصربهترین راه ، استفاده از تطبیق است که به وسیله آن اشتراکات وافتراقات سبکی و ادبی بین دو شاعر معلوم می شود . در این پایان نامه نیزسعی بر این است که این مسائل بازگوشود تا مورد استفاده همگان قرار بگیرد
بخش چهارم : پیشینه تحقیق :
با بررسی های موجود ازسایت های اینترنتی ومراجعه به چند کتابخانه ،متوجه شدم که درمورد این دو شاعر تحقیقات چندانی صورت نگرفته وتقریباً می توان گفت که ناشناخته مانده اند واکثراً در مورد شاعرانی مطرح ومشهور همانند نیما ،فروغ و نادر پور و ... کتابها ومقالاتی چاپ شده است . لذا به این فکر افتادم که من هم درمورد این دو شاعر معاصر
( مصدق و منزوی ) و نحوه سبک و شعر آنان تحقیقی هر چند ناچیز شروع کنم . باشد که مورد قبول عزیزان ادب دوست و شاعر پرور قرار بگیرد .
دراین پایان نامه عمدتاً از کتابهای « در های و هوی باد »(نقد شعر مصدق) نوشته احمدابو محبوب و «سیب نقره ای ماه »(نقد غزلهای منزوی) نوشته روح الله کاظمی ودیوان هر دو شاعر و چند کتاب و مقاله دیگراستفاده شده است .
بخش پنجم :سوال ها
1- مختصات فکری و ادبی مصدق چگونه است ؟
2- مختصات فکری و ادبی منزوی چگونه است ؟
3-آیا در شعر مصدق ومنزوی اشتراکات سبکی می توان یافت؟
بخش ششم : فرضیه
در این پایان نامه فرضیه ای که مطرح می شود این است که مصدق با عنوان شاعری که اشعار نیمایی می سراید و منزوی رو به غزل دارد ، در سروده هایشان  ، اشتراکاتی وجود دارد که ما آن ها را برای دانشجویان و دوستداران شعر معاصر فارسی معرفی می کنیم و ابداعات منزوی به عنوان شاعر غزل سرا در غزل نو بررسی و معرفی می کنیم . مصدق به عنوان شاعری که مسائل مربوط به سیاست و اجتماع را در شعرش منعکس کرده ،در ترسیم مسائل اجتماعی موفق بوده است .

 

منابع و مآخذ :
1- قرآن مجید
2- ابومحبوب احمد ، 1374 ، کالبد شناسی نثر ، نشر زیتون ، تهران ، چاپ اول
3- ابومحبوب احمد، 1380 ، در های و هوی باد ، نشر ثالث، تهران، چاپ اول .
4- بهار محمد تقی،1381، سبک شناسی ،نشر زوار ،تهران،جلد اول .
5-  بهبهانی سیمین ، 1378 ، یاد بعضی نفرات،نشر البرز ، تهران .
 6- دوستخواره جلیل، 1364 ، اوستا( یشت ها ) ،  تهران ، چاپ پنجم .
7- روزبه محمد رضا،1380، سیر تحول در غزل فارسی ،نشر روزبه،تهران ،چاپ اول
8- زرین کوب عبدالحسین ، 1356 ، شعر بی دروغ شعر بی نقاب ، نشر جاویدان ، تهران ، چاپ سوم .
9- زرقانی مهدی ، 1384 ، چشم انداز شعر معاصر ایران ، نشر ثالث ، چاپ دوم ، تهران.
10- شفیعی کدکنی محمد رضا، 1358 ، صور خیال در شعر فارسی ، نشر آگاه ، تهران ، چاپ 11- شفیعی کدکنی محمد رضا، موسیقی شعر ،
12- شمس لنگرودی،تقی، 1377،  تاریخ تحلیلی شعر نو ، نشر مرکز ، ج 2 و 3
13- شمیسا سیروس،1378، سبک شناسی ،چاپ رامین ،تهران ،چاپ چهارم.
14- صفوی کوروش ، 1373 ، از زبان شناسی به ادبیات ، نشر چشمه ، تهران ،
15- علی پور مصطفی ، 1378 ، ساختار زبان امروز ، نشر فردوس ، تهران .
16-کاظمی روح الله ،  1387 ، سیب نقره ای ماه ، نشر مروارید ، تهران .
17- مختاری محمد ، 1377 ، هفتاد سال عاشقانه ها ، نشر تیراژه ، تهران .
18- میر فطروس علی ، 1349 ، صمیمت در شعر ، چاپ سهند ، دفتر اول .
19- مصدق حمید ، 1389 ،دیوان ،نشر نگاه ، تهران ، چاپ یازدهم   
20- منزوی حسین ، 1388، دیوان ، نشر آفرینش و نگاه ، تهران ، چاپ اول
21-موسوی سید مهدی ،کتاب الکترونیکی جستاری در غزل امروز
22- ناتل خانلری پرویز ، 1382 ، تاریخ زبان فارسی ، نشر نو ، تهران ، چاپ هفتم .
23- وحیدیان کامیار ، تقی / غلامرضا عمرانی، 1379 ، دستور زبان فارسی ، نشر سمت ، تهران .
24- یاسینی امید ، 1386 ، باستان گرایی در شعر مصدق، مجله علمی پژوهشی دانشکده ادبیات دانشگاه یزد ، سال هشتم ، شماره 14 .
25- یوشیج نیما ،  1357 ، حرفهای همسایه ، نشر دنیا ، تهران ، چاپ پنجم
26-www.seemorgh.com
27-سایت ناظم سرا
28- سایت سارا شعر
29-www.irannaz.com
30-www.tebyan.net
31- روان شناسی تربیتی ،

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله بررسی عوامل بی قید سازی افراد در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله بررسی عوامل بی قید سازی افراد در pdf دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی عوامل بی قید سازی افراد در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی عوامل بی قید سازی افراد در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی عوامل بی قید سازی افراد در pdf :

فهرست:
دو ملاک در ارزیابى شخصیت انسانهای بی قید
خانواده و پیشگیری از بی قید شدن
نظریه روانشناسان در ارتباط با افراد بی قید
انواع پیشگیری بی قید بارآمدن
شیوه‏ ها‏ی پیشگیری
شدت تماس با دیگران
سن تماس با دیگران  

دو ملاک در ارزیابى شخصیت انسانهای بی قید
– انحراف اجتماعی‌ و بی قیدی
انحراف در یک معنای عام، شامل هر نوع کنشی است که با هنجارهای پذیرفته شده یک جامعه همنوایی ندارد، بلکه آنها را نقض می‏کند. جامعه شناسان به دنبال انحرافاتی هستند که اکثریت اعضای جامعه آن را به صورت عام محکوم می‏کنند. به بیان دیگر آن دسته از نقض هنجارها را مورد بررسی قرار می‏دهند که در نظر عده زیادی از مردم گناه و خطا شمرده می‏شود.
بنابراین هر انحرافی دارای دو عنصر اساسی و جوهری به نام «کنش» و نیز «شکستن هنجار مورد قبول جامعه» است. البته انحراف به مفهوم جامعه شناختی آن، یک امر نسبی است، یعنی زمانی یک فعل انحراف محسوب می‏گردد که در دیدگاه اکثریت اعضای آن جامعه نابهنجار تلقی شود. هنگامی که این هنجار شکسته می شود انسان دچار بی قیدی نسبت به جامعه ؛ خانواده، دوستان و اطرافیان می شود.

گرچه ممکن است آن رفتار در نزد اعضای یک جامعه دیگر، بهنجار شمرده شود. در این صورت طبیعی است که تعریف و محدوده انحراف، از یک زمان به زمان دیگر و از یک گروه و یک جامعه به گروه و جامعه ای دیگر متفاوت باشد. از این رو شکل‏ها‏ی متفاوت کجروی بر حسب نوع واکنش جامعه نیز در دسته‏ها‏ی کاملاً متفاوت قرار می‏گیرد. برای نمونه واکنش‏ها‏ی حاکی از عدم تأیید، شکل‏ها‏ و درجات کاملاً متفاوت و گوناگونی به خود می‏پذیرد و دامنه این قبیل واکنش‏ها‏، مواردی نظیر بی قیدی، بی اعتنایی و روبرگردانی تا اظهار خشم، ابراز تنفر، طرد، محروم کردن از حقوق اجتماعی، نکوهش زبانی، تنبیه بدنی، بازداشت، جریمه، حبس و … را در برمی‏گیرد.

بدون تردید تأثیر اجرای سیاست‏ها‏ی پیشگیرانه در جلوگیری از انحرافات اجتماعی، به مراتب از انجام سازوکارهای پسینی برای مقابله با انحراف، کارآمدتر خواهد بود. به علاوه این شیوه، هزینه کمتری را برای مقابله با انحرافات اجتماعی در پی دارد. همان گونه که در علم پزشکی پذیرفته شده است که پیشگیری از ابتلا به بیماری‏ها‏، به مراتب آسان تر و کم هزینه تر از درمان بیماری‏ها‏ خواهد بود و به ویژه آنکه در برخی موارد ممکن است عدم پیشگیری، فرد را به یک بیماری لاعلاج مبتلا کند.

خانواده و پیشگیری از بی قید شدن
مسئله پیشگیری از انحرافات اجتماعی و بی قید و بار شدن افراد یکی از راهکارهایی است که در بخش نظارت و کنترل اجتماعی مطرح می‏شود و نقش اساسی در آن حوزه ایفا می‏کند. در تعریف پیشگیری گفته می‏شود: «پیشگیری، سیاست پیشینی و متشکل از مجموعه راهکارهای مستقیم و غیر مستقیمی‏است که با هدف ایجاد امکانات و موقعیت‏ها‏ی بازدارنده از وقوع جرم و کجروی طراحی و تدوین می‏شود.

بین دو مسئله پیشگیری وکنترل، پیوند وثیقی وجود دارد، به طوری که بعضی واژه «کنترل پیشگیر» را در این رابطه بکار می‏برند و در تعریف آن بیان می‏کنند: «پیشگیری، به کنترلی اطلاق می‏شود که قبل از وقوع اتفاق صورت می‏گیرد و از انحراف و تباهی … جلوگیری می‏کند.

یکی از مهمترین راههای پیشگیری افراد از انحراف و بی قیدی، درونی کردن ارزش ها و هنجارهای پذیرفته شده یک جامعه است. به طوری که جامعه شناسان معتقدند بین میزان فرهنگ پذیری و کاهش میزان انحراف و جرم در یک جامعه، رابطه مستقیمی وجود دارد و یکی از علل افزایش نرخ انحراف، فرهنگ پذیری ناقص افراد است. زیرا فرد، بعد از پذیرش هنجارها، بدون تأمل و تفکر، رفتار متناسب با آن هنجار را البته نه به خاطر ترس از مؤاخذه دیگران که نوعی نظارت بیرونی تلقی می‏شود؛ بلکه به دلیل نوعی نظارت درونی ناخودآگاه انجام می‏دهد.

نظریه روانشناسان در ارتباط با افراد بی قید
از این رو جامعه شناسان شکل گیری و ساخت شخصیت فرد را متأثر از فرهنگ پذیری و جامعه پذیری می‏دانند و بیان می‏کنند که «از مهمترین نتایج جامعه پذیری، ایجاد شخصیت فردی و الگوهای نسبتاً ثابت فکر، احساس و عمل است که همگی ویژگی‏ها‏ی یک فرد محسوب می‏شوند.»

این صاحبنظران برای جامعه پذیری نقش بسزایی قائلند تا جایی که تفاوت صفات شخصیتی افراد را نتیجه جامعه پذیری افراد می‏دانند و اظهار می‏دارند:« در هر جامعه ای هر فردی، متفاوت از فرد دیگر است و این اختلافات عمدتاً نتیجه جامعه پذیری می‏باشد. ما نه تنها در یک جامعه، بلکه در قسمت خاصی از آن متولد شده و زندگی می‏کنیم و بنابراین تحت تأثیر خرده فرهنگ‏ها‏ی خاص طبقه، نژاد، مذهب، منطقه و نیز تحت تأثیر گروه‏های خاص از قبیل خانواده و دوستان قرار می‏گیریم.

بر مبنای این دیدگاه، هم تشابهات شخصیتی افراد و هم تمایزات و اختلافات آنها عمدتاً به فرآیند جامعه پذیری آنها بستگی دارد. بنابراین فرهنگ پذیری و جامعه پذیری یکی از مهمترین و بهترین راه‏هایی است که می‏تواند در جهت پیشگیری، نقش مهمی داشته باشد. البته به نظر جامعه شناسان جامعه پذیری در یک جریان زمانی و در دوره‏ها‏ی مختلف زندگی صورتی می‏گیرد، ولی «مهم‏ترین بخش جامعه پذیری در طی دوران نوزادی و کودکی یعنی زمانی که پایه‏ها‏ی بعدی شخصیت گذارده می‏شود، تحقق می‏یابد.»

در این دوران خلق و خوها، اعتقادات، حالات و ملکات و آداب و عادات فرد، تنها متأثر از خانواده است و در تعامل با اعضای خانواده شکل می‏گیرد.
از این رو خانواده در تعلیم و تربیت افراد نقش اصلی و اولی را به عهده دارد. لذا اولین مراحل فرهنگ پذیری افراد از نهاد خانواده شروع می‏شود. دین اسلام برای نهاد خانواده در امور تربیت فرزندان خصوصاً در مراحل اولیه زندگی، نقش بسزایی قائل است و قلب و روح جوان را بستر مناسبی برای پذیرش هر نوع تربیتی می‏شمارد و آن را به زمین مناسبی برای پرورش هر نوع بذری تشبیه می‏کند. حضرت علی (ع) خطاب به فرزند گرامیش امام حسن مجتبی(ع) می‏فرماید: «و انما قلب الحدث کالارض الخالیه ما القی فیها من شی قبلته فبادرتک بالادب قبل أن یقسو قلبک» (همانا قلب جوان مانند زمین خالی است و هر بذری را می‏پذیرد.)

بنابراین، من در تعلیم و ادب تو بیش از آن که قلبت سخت شود و عقلت به امور دیگر مشغول شود، مبادرت ورزیدم.» بر این اساس گفته می‏شود آنان که در دوران کودکی نادرست تربیت شده اند، در جوانی و بزرگسالی راه صحیح زندگی را نمی‏شناسند و با این خلقیات زشت، قادر نیستند خود را با جامعه انطباق دهند، اینان در معاشرت‏های اجتماعی اغلب با ناکامی‏ و شکست مواجه می‏شوند، زیرا به طور ناآگاه فراگرفته‏ها‏ی غلط ایام کودکی خویش را بکار می‏بندند و حال افرادی بی قید شده اند.

والدین، نخستین کسانی می‏باشند که در محیط خانواده بر خلق و خوی فرزندان تأثیر می‏گذارند. آنها با برخوردها و حرکات و سکنات خود پایه‏ها‏ی فضائل یا رذائل را در نهاد فرزندانشان پایه گذاری می‏کنند و زمینه‏ها‏ی شکل‏گیری حالات و ملکات اخلاقی حمیده یا رذیله را فراهم می‏کنند.
انواع پیشگیری بی قید بارآمدن
پیشگیری از نظر مدت زمان اجرای آن به دو نوع پیشگیری کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‏شود که در ذیل، تعریف هر یک ارائه می‏شود:
پیشگیری کوتاه مدت
به مجموعه راهکارهایی گفته می‏شود که در مدت زمان کمتری انجام می‏شود، نظیر تجهیزات پلیس و نیروهای انتظامی،فراهم نمودن روشنایی بیشتر خیابان‏ها، کوچه‏ها‏ و اماکن عمومی، تدوین قوانین جزایی متناسب و بازدارنده، ایجاد مؤسسات مددکاری، فراهم نمودن فضاهای مناسب برای گذراندن اوقات فراغت، حمایت از کودکانی که مورد اذیت و آزار و بدرفتاری خانواده قرار می‏گیرند، انهدام یا بستن محله‏ها‏ و امـاکـن جرم زا و ممانعت از پخش برنـامـه‏هـا‏ی خشـونت زا در تلـویزیون و …تا فرصت‏های وقوع انحراف یا جرم را کاهش دهد.

پیشگیری بلند مدت :
به سازوکارهایی اطلاق می‏شود که در یک فرآیند زمانی مدت دار صورت می‏گیرد تا در آینده فرصت‏ها‏ی وقوع جرم را کاهش دهد. از قبیل فراهم نمودن بسترهای مناسب برای دسترسی افراد به موقعیت‏ها‏ی مناسب و کافی آموزش و پرورش، تدوین و اجرای سیاست‏ها‏ی کلی جهت ایجاد اشتغال برای اعضای جامعه، تشکیل گروههای اجتماعی با هدف ارتقای مهارت‏ها‏ی تربیتی والدین، تلاش در جهت برخورداری اعضای جامعه از نیازهای اساسی زندگی، تقویت نقش پیشگیرانه مدارس از طریق ارتقای محتوا و کیفیت برنامه‏ها‏ی آموزشی و تربیتی، تلاش در جهت کاهش شکاف اقتصادی در بین اقشار مختلف جامعه و دستیابی به عدالت اجتماعی و … گرچه این نوع پیشگیری به جهت آثار و برکات ماندگارتر و مطلوب‏تر، از اهمیت بیشتری برخوردار است، اما در هر جامعه‏ای در کنار این نحوه پیشگیری، نمی‏توان از پیشگیری نوع اول بی نیاز بود. به عبارت دیگر این دو نوع پیشگیری، مکمل همدیگر هستند و در پرتو بکارگیری همزمان آنها نتایج بهتری حاصل می‏شود.

شیوه‏ ها‏ی پیشگیری
برای پیشگیری از بی قید و منحرف شدن افراد شیوه‏ها‏ی متفاوتی از سوی صاحبنظران بیان شده است که در اینجا به بعضی از مهم‏ترین آنها اشاره می‏کنیم:
الف) آموزش مدار (یادگیری)
یکی از شیوه‏ها‏ی پیشگیری که از دیرباز بین اندیشمندان مطرح بوده و اکنون نیز طرفدارانی دارد؛ مبتنی بر این نظریه است که افراد، انواع رفتارها را در کنش با دیگران فرا می‏گیرند. این دیدگاه برای رفتار فرد، خواه هنجارمند یا انحرافی، هیچ منشأ ارثی یا ژنتیکی و یا فیزیولوژیکی قائل نمی‏باشد، بلکه بیان می‏دارد که فرد در تعامل با دیگران یک سلسله ارزش‏ها‏، هنجارها و رفتارها را یاد گرفته و می‏پذیرد. بر اساس این دیدگاه بعضی معتقد بودند اگر در یک جامعه تعلیم و تربیت همگانی شود، در واقع به تدریج راه انجام رفتارهای انحرافی مسدود می‏شود، «ویکتور هوگو» در این زمینه اظهار می‏دارد: «یک مدرسه باز کنید، در یک زندان بسته می‏شود.»

نظریه «انتقال فرهنگی» بر یادگیری و آموزش تأکید دارد. در این نظریه بیان می‏شود که همنوایان کسانی هستند که در اثر ارتباط با افراد سازگار، هنجارها و ارزش‏ها‏ی فرهنگی مورد قبول آنها را فراگرفته، بر اساس آنها عمل کنند و در مقابل، منحرفان کسانی هستند که با افراد کجرو در ارتباط بوده و به شدت از آنها تأثیر می‏پذیرند؛ به جهت همین تأثیر پذیری است که رهبران دینی، پیروان خود را از ارتباط و معاشرت با افراد منحرف و بزهکار باز می‏دارند. امام صادق(ع) در این خصوص می‏فرماید:«لاتصحبوا اهل البدع و لاتجالسوهم فتصیروا عند الناس کواحد منهم» ،«یعنی با افراد منحرف همنشینی و معاشرت نداشته باشید، زیرا همنشینی با آنها موجب می‏شود که مردم شما را یکی از آنها به شمار آورند.»

مطابق این دیدگاه معیار اثر پذیری فرد از گروه‏های همنوا و ناهمنوا با امور سه گانه ذیل مرتبط می‏باشد:
شدت تماس با دیگران
یعنی هرچقدر ارتباط با اعضای یکی از این دو گروه بیشتر باشد، به همان میزان اثر پذیری او از آن گروه بیشتر خواهد بود. مانند آن که احتمال پذیرش هنجارها و ارزش‏ها‏ی اعضای خانواده یا دوستان و همسالان به جهت داشتن روابط نزدیک تر و قوی تر با یکدیگر، بیشتر از آشنایان یا همکاران است.
سن فرد در زمان تماس
بیشترین تأثیر پذیری فرد از دیگران در زمان کودکی و جوانی است. به طوری که هر چقدر فرد از این مرحله بیشتر فاصله می‏گیرد، به همان نسبت از میزان اثرپذیری وی کاسته می‏شود، از این رو در منابع دینی بر اهمیت فراگیری و آموزش در زمان کودکی تأکید شده است.
3-نسبت تماس با همنوایان
هر چقدر تماس فرد با افراد همنوا بیشتر باشد، به همان نسبت احتمال همنوایی فرد با هنجارهای این گروه بیشتر است و کودک معمولاً بیشترین و عمیق ترین تماس را با اعضای خانواده، به ویژه مادر دارد. بنابراین مادر می‏تواند در همنوایی فرزند و در نتیجه پیشگیری از رفتار انحرافی او نقش اصلی داشته باشد. وسعت این تأثیر به قدری است که حتی روانشناسان، از شیر گرفتن نابهنگام کودک یا شیوه تغذیه او را، در انحراف کودک مؤثر می‏دانند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<      1   2   3   4   5   >>   >