سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله حجاب و عفاف در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله حجاب و عفاف در pdf دارای 41 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله حجاب و عفاف در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله حجاب و عفاف در pdf

آرایش معنوی

مقدمه

گل  عفاف

واژه حجاب

تاریخچه ی حجاب

فلسفه ی حجاب

حدود پوشش;

روایات مرتبط با حجاب

حجاب از  نظر قران

بدحجابی

به نام او

آثار فردی و اجتماعی حجاب

راههای مبارزه با بی حجابی و بد حجابی

نتیجه سخن

منابع و مآخذ

بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله حجاب و عفاف در pdf

قرآن کریم
تنبیه الخواطر ،
وسائل ، ج 3 ، ص
حجاب بیانگر شخصیت زن ، ص ،
پوشش کاربرد و منافع دیگری نظیر حفظ بدن در برابر سرما و گرما و تعیین جنسیت و هویت صنفی نیز دارد که به موضوع بحث ارتباطی ندارد
الکافی ، ج 5 ، ص
شهید مطهری در کتاب مسأله حجاب عوامل فوق را بررسی و نقد قرار داده است
فروع کافی ، ج5 ، ص
محدث نوری ، مستدرک الوسایل ،ج14 ، ص 255 ، باب

 گل  عفاف

هیچ باغبانی  را سرزنش  نمی کنند که چرا دور باغ  خود حصار و پرچین  کشیده است ، چون باغ بی دیوار ، از آسیب مصون نیست و میوه  و محصولی برای  باغبان  نمی ماند

 هیچ کس هم با نام  آزادی دیوار  خانه خود را بر نمی دارد و شبها  در حیاطش را باز نمی گذارد ، چون خطر  رخنه دزد ، جدی است

 هرچیزی که قیمتی  باشد ، مطمئناً  در صد مراقبت از آن بالا تر می رود ، که نفیس تر  باشد ، بیم ربودن  و غارت بیشتر است  و مواظبت ، لازمتر

 اگر در شیشه عطر  را باز بگذاری  عطرش  می پرد  . اگر رشته  مرواریدت  را در گنجینه  و صندوق نگذاری  و در آن  را نبندی گم می شود . اگر  در  مقابل  پنجره  خانه ات ، توری نزنی از  نیش پشه ها و مزاحمت  مگسها در  امان  نخواهی  بود

 وقتی  راه ورود  پشه ها  را می بندی ، خود را « مصون » ساخته ای نه « محدود» و زندانی  . وقتی  در  خانه  را ی بندی ، یا پشت پنجره  اتاقت  پرده  می آویزی خانه خود را از ورود بیگانه  و نگاههای مزاحم  در  چناه  قرار داده ای ، نه  که خود را در قید ئ بند ئ حصار افکنده  باشی

 اگر برای ایمنی  از  خطر ها و آسودگی از  مزاحمان  ، خود را بپوشانی ، نه کسی ایراد می گیرد ، و اگر هم  ایراد بگیرد  اعتنا  نمیکنی ، چرا  که سنخنش  را بی منطق  و ناآگاهانه  می دانی و می بینی 

 اینکه دل  باید  پاک  باشد  بهانه ای برای گریز جاهلانه  از  همین  مصونیت  است  و آویختن  به شاخه «لاقیدی » و گرنه  از  دل پاک  هم نباید  جز نگاه  و رفتار پاک  برخیزد  . ظاهراً « آینه  باطن است و ; از  کوزه  همان  برون  تراود که در اوست »

زن به خاطر  ارزش و کرامتی که دارد باید محفوظ بماند و خود را حراج نگذارد  و در بازار سوداگران  شهوت ، خود رابه بهای  چند نامه و نگاه و لبخند  نفروشد . زن به خاطر لطافتی که دارد ، نباید در دستهای خشن کامجویان  دیو ست ، که نقاب مهربانی و عشق  به جهره دارند ، پژمرده  شود و پس از آنکه  گل عصمتش  را چیدیند ، او را دور اندازند  یا زیر پایشان  له کنند

زن به خاطر  عصمتی که دارد  و میراث دار پاکی  مریم است ، نباید بازیچه هوس و آلوده   به ویروس گناه گردد . گوهر عفاف و پاکی  ، کم ارزشتر از طلاو پول و محصول  باغ و وسایل خانه نیست

« دزدان  ایمان  و غارتگران  شرف نیز  فراوان  هستند .» سادگی و خامی است که کسی خود را در معرض دید و تماشا نگاهای مسموم و چشمانی  ناپاک قرار دهد و به دلیر یجلو ه گری  بپردازد و خیال  کند  بیمار دلان و رهزنان  عفاف  را به وسوسه نمی اندازند و از زهر نگاهها و نیش په ها شهوت  در اکمام می ماند

بعضی از  « نگاه ها » ، ویروس « گناه» منتشر میکند ، و بعضی  از  چهره ها حشره  مزاحمت جمع می کنند ، خراب کردن  همه دیوار ها و برداشتن  همه پرده ها و با گذاشتن  همه پنجره ها  ، نشانه  ی تیره  اندیشی  است ، نه روشنفکری  علامت  جاهلیت  است نه  تمدن !

 می گویی نه ؟ به طومار کسانی نگاه کن که پس از  رسوایی  و بی آبرویی ، با دو دست پشیمانی  بر سر غفلت  خویش  می زنند  و بر جهالت  خود اعنت  می فرستند  . کسانی که از « جماعت رسوا » نگریزند  « رسوای  جماعت » می شوند !

آنکه  ایمان را به لقمه ای  نان می فروشد ، آنکه یوسف زیبایی را با جند سکه ی بی ارزش عوض کند ، آنکه « کودک عفاف »را جلوی صدها گرگ گرسنه می برد و به تماشا می گذارد ، روزی هم « پشت دیوار  ندامت » اشک حسرت  بر دامن  پشیمانی  خواهد ریخت  ، در آخرت  هم در آتش بی پروایی  خود خواهد ساخت . از اول  باید مراقب بود این کاسه ی چینی نشکند و این جام بلورین  ترک بر ندارد

 واژه حجاب

 واژه «حجاب» کلمه ای  عربی  است و در  لغت به معنای  پوشش ، آنچه بدن خود را می پوشانند ، حائل ، منع کردن ، پرده  ، ستر ، نقابی که زنان چهره خود را بدان پوشانند ، منتهای  زمین ، بلندی کوه ، نور و روشنایی  آفتاب یا کناره  آن و ; آمده است

کلمه « حجاب » هم به معنی پوشیدن است و در  لغت  پرده و حجاب و یا حاجب  ، بیشتر  استعمال  آن به معنی  پرده است . این کلمه  از ان جهت به این مفهوم  می  باشد که پرده وسیله پوشش است و شاید بتوان گفت که به حسب اصل  لغت  ، هر پوششی حجاب نیست ، آن پوششی حجاب نامیده می شود که از طریق پشت پرده  واقع شدن صورت می گیرد . استعمال  کلمه حجاب  در  مورد پوشش زن یک اصطلاح نسبتاٌ جدید است . در  قدیم مخصوصاً در  اصطلاح فقها چه در کتاب ااصلوه و چه در  کتاب النکاح که متعرض  این مطلب شدهاند ، کلمه  « ستر » را به کار برده اند نه کلمه  حجاب را

وظیفه  پوشش که اسلام برای  زنان  مقرر کرده است بدین معنی نیست که از خانه  بیرون نروند ، پوشش زن در اسلام  این است که زن معاشرت خود با مردان  بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و خود نمایی نپردازند . آیاتی که در این باره  هست  ، چه در سوره مبارکه  نور و چه در سوره مبارکه  احزاب ، حدود پوشش و تماس های  زن و مرد را ذکر کرده است  بدون  آنکه  حجاب را به کار برده باشد  . تنها آیه ای که کلمه حجاب در آن بکار رفته  مربوط  به زنان  پیغمبر  اسلام r است

 می دانیم  که در  قرآن کریم  درباره  زنان  پیغمبر r دستورهایی  وارد شده است . اسلام  عنایتی  داشته که زنان  پامبر  چه در  زمان  حیات آن حضرت  و چه بعد از وفات ایشان در  خانه های خود بمانند  و دلیل  آن بیشتر در  جهت منظور های اجتماعی و سیاسی  بوده است . اسلام  می خواسته که « امهات المومنین » که خواه  نا خواه  احترام زیادی در  میان مسلمانان  داشتند ،  از احترام  خود سوء استفاده نکنند و احیاناً ابزار خود خواه  و ماجرا جو در  مسایل سیاسی  و اجتماعی  واقع  نشوند

تاریخچه ی حجاب

تاریخ پوشش انسان و حجاب زنان  با آفرینش  اولین انسانها یعنی  آدم و حوا  آغاز می گردد  . قرآن کریم  در این باره می فرماید 

و آنگاه  که آدم  و حوا از  درخت ممنوعه  چشیدند  پوشش آند از  میان رفت و بسرعت  با برگ  درختان خویش را پوشاندند

 ابن عباس  می گوید : بهد از ذبح قوچ بهشتی  به امر خداوند  متعال حوا از پوست آم جامه بلند « جنه» برای  حضرت آدم  و یک پیراهن  و ورسری بای خویش تههی کرد که با آن  بدنشان  پوشیده شد و از  شرمندگی  نجات  یافتند

 ولی بی حجابی تاریخچه ی قابل طرحی ندارد  ، گرچه در میان اقوام  بدوی  و غیر متمدن  به ندرت  عدم پوشش و بی حجابی وجود داشته است ، ولی  به مقتشای  « النار کالمعدوم » کمیاب  به شمار نمی آید نمی توان  آن موارد کمیاب  را مبدأ تاریخ  بی حجابی قلمداد  نمود  . بی حجابی به شکل اخیر پس از پیدایش انقلاب سنعتی در  غرب آغاز شده است

فلسفه ی حجاب

فلسفه ی حجاب پوشش اسلامی  چند چیز است ، بعضی از آنها جنبه ی روانی  دارد و برخی جنبه ی خانوادگی و بعضی جنبه ی اجتماعی و بعضی ازیک نوع تدبیر غریزی زن برای بالابردن مقام خود ناشی می شود . حجاب در  اسلام از یک مسئله  کلی  تر و اساسی تری ریشه  می گیرد  و آن این است که اسلام  می خواهد انواع التذاذهای جنسی چه بصری و لمسی و جه نوع دیگر ، در محیط  خانوادگی و در کادر  ازدواج قانونی  اختصاص یابد و اجتماع  منحصراً برای کار و فعالیت باشد

پوشش زنان و مردان  قبل از هر چیز خواسته های  فطرت پاک و ساختار وجودی – ذاتی  آنهاست  ، زیرا از  همان آغاز  خلقت بشر هر یک از زن و مرد کوشیده اند تا به  هر نحوه ممکن  خود را بپوشانند بی آنکه  قبلاً این آموزش  راببینند . این موضوع بیانگر آن است که د رنگ های نهاد  انسان عامل باز دارنده و هدایت کننده ای  به نان  « حیا» وجود دارد که می خواهد انسان را از خطرها و انحرافات حفظ کند و او را به راه صحیح ، هدایت نماید  بر همین  اسا در قرآن آمده  هنگامی  که آدم و حوا  پس از چشیدن میوه ی آن درخت بهشتی  که از آن نهی شده بودند  از  بهشت خارج شدند ، خود را برهنه یافتند  و شروع کردند  به قرر دادن برگ های بهشتی بر یکدیگر تا همدیگر را بپوشانند . آدم و حوا قبل از این ماجرا  برهنه  نبودند  بلکه دارای نوعی پوشش بهشتی بودند ولی بر اثر خطا آن کرامت و پوشش از  تن آنها فرو ریخت و پس از هبوط به زمین  سعی کردند همدیگر را بپوشانند .این ماجرای قرآنی بیانگر فطری  بودن  موضوع  پوشش است و اینکه  این دستور از خواستگاه  ساختاری  انسان  سرچشمه می گیرد

 از  سوی دیگر  زن د رآفرینش الهی  نسبت  به مرد  دارای  ظرافت  بیشتری است  ، اگر در  محیطی  بی قانون  قرار بگیرد  و یا در محیطی  که حاکمیت  عقل  و منطق  در آن ضعیف است وارد شود ، از ناحیه مردان  که قدرت  و خشونت  جسمانی  شان بیشتر است مورد ستم قرار می گیرد . حجاب و پوشش برای زن و مرد یک سنگر نیرومند برای  جلوگیری  از  ظلم و تجاوز  به حقوق  همدیگر است . غریزه  خود آرایی  زن ، اگر مهار  نشود  اورا به پوشیدن  لباس های  پر زرقو برق  و استفاده از  زیور آلات  مختلف و بزک های گوناگون وا می دارد  . در این  صورت  حس چشم چرانی مردان  بی بند و بار آنچنان  زن و مرد را به سوی پوچی  و مصرفی زیستن  سوق می دهد که سرانجامش جز گمراهی  و تباهی ، دوری از  علم و معرفت و اخلاق نخواهد بود ، بر همین اساس قرآن پس از  بیان  حفظ عغت چشم  می فرماید : این دستور  برای آنها بهتر و پاکیزه تر است

زن از  نظر حقوق  و شخصیت انسانی ،  با مرد یکسان است و حرمت و کرامت او تا آنجاست که باید به عنوان یک انسان شرفتمند به او نگریسته شود نه به عنوان  یک وسیله جنسی و عاطفی برای جلب صیادان و ; آن بانویی که برهنه  یا بد حجاب از خانه بیرون  می آید ، تا  به خانه برگردد ده ها و صدها  سبکسر او را با چشم  شهوت می نگرد  . چنین  بانویی  در  حقیقت  هویت  خود را فراموش کرده  و به چنگال  هوسبازان  افتاده است  ، آیا چنین  زنی  می تواند در راه صحیح سعادت گام  بردارد ؟

 بنابراین حجاب و پوشش از  جهت حفظ حرمت و کرامت  زن مورد نیاز ضروری  است تاآنجا که امیر مومنان (ع) فرمودند

کسی که کرام  و شخصیت انسانی  ی ، او را استوار نسخت

اهانت و پوجی زندگی اورا ادب خواهد کرد 

 یکی از مهم حشا ، منکرات  و جرایم ویرانگر در جهان غر برهنگی و بی حجابی است . مطابق آمارهای  قطعی  و مستند ، روز له روز  و لحظه به لحظه  بر تعداد  به هم  پاشیدگی خانواده ها ، طلاق ، فرزندان  نامشروع و انحرافات  جنسی  افزوده  می شود  که هر کدام  عاملی  برای انحرافات  گوناگون  خواهد شد

 یکی از  علل  مهم آن این است که بازار برهنگی  و دوری از  حریم عفاف و حجاب و آزادی در  رابط ، زنان را به صورت  کالی مشترک در اورده ، به طوری که دوهمسر تعق به خود ندارند و در  نتیجه قداست پیمان  زناشویی  مفهوم ندارد و به دنبال این ، خانواده ها همچون تار وپود به سرعت متلاشی می شوند و کودکان  بی رپرست  می مانند . همین  وضه اساس اعتیاد ، بزه کاری ، انحرافت  شدید و قتل  و جنایت  را پی ریزی می نماید  و جامعه  را به صورت  افسار  گسیخته  در می آرورد   تا آنجا که آمار طلاق  به بالاترین  در صد رسیده است

 هرگاه پوششی برای زن نباشد و آنها با عشوه گری و جلوه گری آشکار گردند  ، به طور طبیعی  مردان  و به خصوص  جوانان  در  یک حالت تحریک  دائم  قرار  می گیرند و همین موجب  هیجان  عصبی و اضطراب  اعصاب  خواهد شد 

  روشن است که برهنگی و بد حجابی عامل مهمی است که چشم  و گوش  را ناپاک  نموده  و روابط  را نا سالم  می سازد . به عبارت دیگر  ، پوشش غریزه ی جنسی  مردان و زنان  را تعدیل می کند  و آنها را از هواپرسی و پیروی  از  هوای  نفس  ، کنترل می ماید  . ولی  به عکس  اگجر سنگر پوشش شکسته شود و نفس  اماره  میدا  داده  خواهد شد  ، در این هنگام  است  که نفس  اماره  همچون اژدهایی  بی رحم  صاحبش را می بلعد و زندگی  او و جامعه  را متزلزل و نا آرام می سازد  ووضع  روحی  بیمار گونه ای را در انسانها  پدید می آورد

 حدود پوشش

حدود پوشش از  دید  مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری فرمود :  هیچ بحثی  در باره پوشش  زن نباید متاثر از  هجوم تبلیغات غرب  باشد ، دالبته حجاب  زن به چادر منحصر  نمی شود  اما چادر  بهترین  نوع حجاب و نشانه ملی  ماست  و هیچ منافاتی با فعالیت های زنان مسلمان در  مسائل سیاسی ، اجتماعی  و فرهنگی  ندارد

حدود پوشش از دید شهید مطهری

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

گزارش کارآموزی در کارگاه ذوب فلزات مدرن (قالبسازی) در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  گزارش کارآموزی در کارگاه ذوب فلزات مدرن (قالبسازی) در pdf دارای 52 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کارآموزی در کارگاه ذوب فلزات مدرن (قالبسازی) در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه گزارش کارآموزی در کارگاه ذوب فلزات مدرن (قالبسازی) در pdf

مقدمه
انواع روشهای قالبگیری در کارگاه
مدل سازی
انواع و اقسام غلتکها و رینگها
کارگاههای خاص
تجهیزات کارگاه ریخته گری
مجتمع آزمایشگاهی و آزمایشگاههای مواد
قالبگیری زمینی
قالبگیری CO
ماهیچه سازی
برخی از مشخصه های سنماتیت
عوامل موثر در انتخاب کوره
آزمایشهای آزمایشگاهی چدن
تئوری ریخته گری فولادها
فولادهای کم کربن

 

 

مقدمه

شرکت قالب سازی فیکس در سال 1375 تاسیس گردیده و این شرکت در جاده قدیم کرج بلوار فتح – جوشن 3 کوچه چهار شرقی قرار دارد 

کارگاه 3500 متر می باشد که شامل یک سوله بزرگ و در کنار آن یک ساختمان دو طبقه که شامل دفتر کارگاه محل قرار گرفتن دستگاهها می باشد . در پشت سوله یک محوطه می باشد که در آن انواع کوره ها از جمله کوره زمینی – دوار – کوپل قرار دارد . بیشتر تولیدات این کارگاه شامل سفارشات چدن – چدن نشکن و آلومینیوم می باشد . البته مس ،‌روی و برنج و برنز و غیره نیز هست ولی کمتر از این سفارشات را دارند . عمده سفارشات تولیدات این کارگاه شامل کارتر روغن کمپرسورهای 250 لیتری ، لوازم دستگاه آپارت گیری و پنچر گیری و سیلندر ماشین های سنگین و غیره که اینها برای ریخته گری آلومینیوم و همچنین چدن ریزی برای انواع و اقسام قطعات ماشین آلات سنگین می باشند

روش کار دراین کارگاه به صورت قالبگیری سنتی می باشد و لوازمی که برای قالبگیری سنتی استفاده می شوند شامل

1-              جعبه ماهیچه

2-               درجه و زیر درجه

3-               قاشک

4-               سیخ هوا

5-               کوبه

6-               خط کش فلزی یا کاردک

7-               الک

8-               پودر تالک

9-               ماسه سیلیسی و غیره

انواع روشهای قالبگیری در کارگاه

1-              روش CO2  برای ماهیچه سازی : 1- چسب سیلیکات سدیم 2- گاز CO2 و غیره

2-      روش قالبگیری گچی (دوغابی ) : بعد از ریخته گری قطعات آنها را با ساتفاده از عملیات داخل کارگاه آماده فروش می رسانند .(1- کندن راهگاه و سیخ هوا 2- سوراخ کردن محل هایی که باید سوراخ شوند 3- پرداخت کاری بر روی قطع 4- رنگ کردن بعضی از قطعات (مخصوصاً قطعات آپارات ) 5- بسته بندی کردن و غیره )

لوازم و وسایل برقی که در کارگاه موجود می باشد :

1-              مخلوط کن که برای مخلوطکردن ماسه و چسب و آب و غیره انجام می گیرد

2-               دستگاه آسیاب که برای جدا سازی ناخالصی ها از ماسه انجام       می گیرد

3-      دستگاه برش  4- کمپرسور هوا  5- دستگاه تراش کاری 6- دریل 7- دستگاه جوشکاری (ترانسفورماتور )

مطالبی در مورد مذاب آلومنیوم و مذاب چدن قبل از ریختن درون قالب :

مذاب آلومنیوم : برروی این مذاب بعد از خارج کردن از بوته از پودر کاورال (که قرمز رنگ می باشد ) استفاده می شود که باعث چسبندگی مذاب و گرفته شدن تفاله و سیالیت بیشتر در مذاب می گردد

مذاب چدن : بر روی این مذاب بعد از خارج کردن از بوته پودر سیلاکس که قرمز رنگ و دانه درشت تر از کاوارل می باشد می ریزند تا شیره و تفاله و سرباره را جذوب خود بکند و باعث می شوند که این مواد غیره ضروری بر روی مذاب جمع شده و به راحتی جمع آوری شوند در ضمن پودر بوراکس که سفید رنگ و نرم می باشد و همچنین حالت دانه ریزتری دارد برای مذاب آلیاژهای مس ، برنج ، برنز و غیره استفاده می شود

 

 

 مدل سازی

نقشه های آماده برای مدلسازی

مدل سازی با فوم یا یونیلیت : فوم یک مدل مصرفی است از مدل در قالب می سازند و مدل ذوب شونده است که گاز زیادی تولید می کند

اکثر کارها چوبی هستند ، اگر تعداد کم باشد از چوب در صورت زیاد بودن قطعه ها و دقت ابعادی بالا قطعه دار AL می کنند و بعد وارد خط تولید      می شود

برای قطعاتی که اضافه تراش و دقت ابعادی بالا دارند وقتی AL می شود و بر می گردد که AL 1 در صد انقباض چدن 2 در صد در کل 3 در صد        می شود که بعد از آن برای ریخته گری انقباض 2 در صد باید لحاظ شود

در صد اضافی برای ابعاد 100 و قطعه ریختگی AL است که این قطعه اول AL می شود و بعد فولاد می شود . که 3 در صد انقباض دارند که بعد از AL شدن 2 در صد انقباض نهایی است

پوشش مدل چوبی بستگی به جدول استاندارد دارد

در روشهایی که تعداد زیادی قطعه نیاز باشد در مدلسازی از فوم استفاد       می شود که فوم نیاز به خارج کردن ندارد ومی سوزد و گاز زیادی تولید     می کند و فقط مشکل ما این است که گاز زیادی که تولید می شود را از قالب خارج کنیم در غیر این صورت قطعه معیوب می شود

در فوم کاری برای قطعات زیاد می شود که فقط لوله راهگاه را خارج       می کنند و بقیه یعنی مدل از جنس فوم است .از قالب خارج نمی شود و قبل از ریختن مذاب با حرارت فوم را می سوزانند و بعد از مذاب را می ریزند

روش گریز از مرکز – سانتیریفوژ

ریخته گری گریز از مرکز افقی با قطعه داخلی

قالب با دور مشخص می چرخد دور دستگاه – بار ریزی – درجه حرارت – مهم است جنس فلزی فولاد – فولاد ساده جنس ریخته گری شده است وقتی داخل قالب ریخته می شود باید از منجمد شدن سریع باید توسط آب خنک شود . چون ذوب سریع وارد می شود یا انبساط ناگهانی روبرو نشود

سرعت بار ریزی توسط دستگاهی مشخص می شود

اگر ذوب مدت زمانی طول بکشد تا برسد آخر باید سپس اول سریع ریخته شود

زمان بار ریزی مهم است که دوش آب روی پاشیده می شود

سفارش مشتری :

دارای کیفیت بالا . قطعه دارای ترک است که در قالب گر کرده و در اثر انقباض ترک خورده

انواع فولاد ها با روش سانتیریفیوژ

دمای ریخته گری در این روش باید نسبتاً بالا باشد  c

در این واحد کارگاهی 4 کوره القایی که یکی با 2 تن ظرفیت بزرگترین کوره می باشد

کوره القایی با فرکانس بالا ، متوسط ، پائین

در فرکانس بالا تلاطم کم می باشد

در فرکانس پائین سطح مذاب

در فرکانس بالا سرعت ذوب دهی و خوردگی جداره کوره کمتر لوله های فولادی توسط نورد تولید می شود لوله های گاز به این روش ریخته گری می شود

انجماد بصورت ناهمگن و وسط بصورت همگن است . در گریزاز مرکز عمودی

انواع و اقسام غلتکها و رینگها

دور دستگاه با چیفکتور مشخص می شود . وقتی می گوئیم با 60 g  =  یک ذره برابر 60 برابر نیرو وارد می شود به بدنه گریز از مرکز دارای انبساط طولی و عرضی می باشد

گریز از مرکز عمودی وقتی طول به قطر زیاد باشد افقی ریخته گری می کند .نسبت قطر به طول بیشتر باشد ، غلطکهای نورد ذوب آهن آلیاژ STEEL Base % 7 G  و مقداری ni-cr که سختی لازم را بدهد

سانتریفوژ عمودی

تیرآهن به این روش ریخته گری می شود

آلیاژ از خود کارخانه گرفته می شود و بیشتر آلیاژ را از روی ساختاری متالوگرافی آلیاژ را دست کاری می کنند

توزیع کاربید در شبکه برای ریخته گری غلتکها مهم است که نسبت به غلطکها و ساختار غلتکهای تعیین می شود

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله بررسی مشاهیر در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله بررسی مشاهیر در pdf دارای 31 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی مشاهیر در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله بررسی مشاهیر در pdf

سعدی . 
خواجه عبدالله انصاری
روح ‌الله موسوی خمینی  
آیت الله خامنه ای ;
شمس الدین محمد جوینی
امام محمد غزالی
ژول ورن
حافظ
سهراب سپهری 
نیما یوشیج
بیابانکی سعید
لطفعلی صورتگر
جلال آل احمد ;
دکتر محمود صنایی
شیخ بهایی ;
حاج آخوند ملا عباس تربتی ;
دکتر غلامحسین یوسفی 
پل الوار
مولوی 
خواجه نصر الدین توسی
غلامعلی حداد عادل ;
محمد حسین هیکل
ابوالفضل رشید الدین میبدی
جامی ; 
عبید زاکانی
عباس اقبال آشتیانی  

ســـــــعدی

 مصلح الدین ابو محمد عبدالله بن مشرف بن مصلح بن مشرف معروف به سعدی شیرازی در حدود  606 هجری در شیراز در میان خاندانی که از عالمان دین  بودند ولادت یافت پدرش ملازم  اتابک سعد بن  زنگی بود .  سعدی هم از دوران کودکی تحت تربیت پدر قرار گرفت و از هدایت و نصیحت او برخوردار گشت ولی در کودکی یتیم شد و ظاهرا در حجر تربیت نیای مادری خود که بنا بر بعض اقوال مسعود بن مصلح الفارسی پدر قطب الدین شیرازی بوده قرار گرفت . مقدمات علوم ادبی و شرعی را در شیراز آموخت سپس برای ادامه تحصیلات به بغداد رفت . این سفر که مقدمه سفر های طولانی دیگر سعدی بود در حدود سال 620 – 621 هجری اتفاق افتاد

سعدی در بغداد در مدرسه معروف نظامیه آن شهر به ادامه تحصیل پرداخت و در همین شهر بود که از حضور جمال الدین ابو الفرج  عبد الرحمن ملقب به المحتسب بهره مند شد  . لازم به گفتن است که وی در هنگام سقوط بغداد به دست هولاگو (656 هجری ) به قتل رسید . سعدی از این بزرگ به عنوان مربی و شیخ یاد می کند

چند سالی را سعدی در بغداد گذراند باید به دوران تحصیل و کسب فیض از بزرگترین مدرسان مشایخ عهد که در آن شهر جمع بودند تقسیم کرد

سعدی در حدود سال 655 به شیراز و در مراجعت به آن شهر در شمار نزدیکان سعد بن ابی بکر بن سعد بی زنگی در آمد ولی نه به عنوان یک شاعر درباری بلکه در عین انتساب به دربار سلغری و مدح پادشاهان آن سلسله و عده ای از رجال ، زندگی را به آزادگی و ارشاد و خدمت به خلق در رباط شیخ کبیر  شیخ ابو عبدالله خفیف می گذرانیده و با حرمت بسیار زندگانی را بسر می برده است . بهر حال عمر سعدی در شیراز به نظم قصائد و غزلها و تألیف رسالات مختلف او و شاید به وعظ و تذکیر می گذشت و در این دوره نیز سفری به مکه کرد و از راه تبریز به شیراز بازگشت و در این سفر با شمس الدین صاحب دیوان جوینی و برادرش ملاقات نمود و در خدمت اباقاخان به عزت و احترام پذیرفته شد و او را از مواعظ خود برخوردار نمود. وفات سعدی در ذی الحجه سال 690 هجری اتفاق افتاد . از جمله شاعران استاد در عصر وی که در خارج از ایران می زیسته اند یکی امیر خسرو و دیگری حسن دهلوی است که هر دو از سعدی در غزلهای خود پیروی می کرده‏اند

سعدی را میتوان یکی از بزرگترین و بهترین شعرای درجه اول زبان فارسی شناخت . شهرت او به واسطه زبان فصیح و بیان معجزه آسای او در موعظه و راهنمای مردم همراه با امثال و حکایات دلپذیر است  وی شاعری شوخ طبع و شیرین زبان است که در نظم و نثر خود مثال های فارسی را

 گنجانده و شاعر و نویسنده ای است که گرم و سرد روزگار را چشیده و در مدح و غزل راهی نو در پیش گرفت و همگان او را در زمره یکی از بزرگترین سخنوران زبان فارسی قلمداد کرده اند . از مهمترین آثار او میتوان گلستان و بوستان سعدی را نام برد

نمونه اشعار

نه طریق دوستانست و نه شرط مهربانــی        که به دوستان یک‌دل، سر دست برفشــان

نفسی بیا و بنشین، سخنی بگو و بشـــنو       که به تشنگی بمردم، بر آب زنده گـــان

دل عارفان ببردند و قرار پارسایــــان                 همه شاهدان به صورت، تو به صورت  معانی

نه خلاف عهد ‌کردم،که حدیث جز تو گفتم         همه  بر سر زبانند و تو در میان جا نـــی

مده ای رفیق پندم، که نظر بر او فکنـدم      تو میان ما ندانی، که چه می‌رود نها نــی

دل دردمند سعدی، ز محبت تو خون ‌شـد     نه به وصل می‌رسانی ، نه به قتل می‌رها نی

 خواجه عبدالله انصاری

شیخ‌الاسلام ابواسماعیل عبدالله ‌بن ابی‌منصور محمد (زاده 396 ه‍ ‍. ق / 1006 م . درگذشته 481 ه‍. ق. / 1088 م.) معروف به «پیر هرات» و «پیر انصار» و «خواجه عبدالله انصاری» و «انصاری هروی»، دانشمند و عارف بود

وی از اعقاب ابوایوب انصاری است. مادرش از مردم بلخ بود و عبدالله خود در هرات متولد شد و از کودکی زبانی گویا و طبعی توانا داشت چنان که شعر پارسی و تازی را نیکو می‌سرود و در جوانی در علوم ادبی و دینی و حفظ اشعار عرب مشهور بود و مخصوصاً در حدیث قوی بود و امالی بسیار داشت و در فقه روش امام حنبل را پیروی می‌کرد

وی در تصوف از شیخ ابوالحسن خرقانی تعلیم گرفت و جانشین او بود. محل اقامتش بیشتر در هرات بود و در آنجا تا پایان زندگانی بتعلیم و ارشاد اشتغال داشت

انصاری شعر می‌سرود ولیکن بیشتر شهرت وی بجهت رسالات و کتب مشهوری است که تألیف کرده است و از آن جمله است ترجمه املاء طبقات‌الصوفیه سلمی به لهجه هروی و تفسیر قرآن که اساس کار میبدی در تألیف کشف‌الاسرار قرار گرفته است

از رسائل منثور او که به نثر مسجع نوشته مناجات‌نامه، نصایح، زادالعارفین ، کنزالسالکین، قلندرنامه، محبت‌نامه، هفت‌حصار، رساله دل و جان، رساله واردات و الهی‌نامه را می‌توان نام برد

نمونه شعر 

    در راه خدا دو کعبه آمد حاصل                          یک کعبه صورت است و یک کعبه دل

   تا تو ا نی زیارت  دل  ها کــن                            کامرون  ر هزار کعبه  باشد یک  دل

 

روح‌الـلـه موسوی خـــمینی

 سید روح‌الله مصطفوی موسوی خمینی (30 شهریور 1281 – 13 خرداد 1368) روحانی شیعه ایرانی با مرتبه آیت‌الله، رهبر انقلاب 1357 (1979) ایران، در زمان شاهنشاهی محمدرضا پهلوی همواره بر علیه حکومت سخنرانی و مردم را  از خواب غفلت بیدار می کرد و بنیانهای تحمیلی برعلیه مردم را آشکار می ساخت  به همین خاطر در سال1343 به خارج از ایران (ترکیه، عراق و در نهایت فرانسه) تبعید شد و پس از 14 سال در 12 بهمن 1357 به ایران برگشت. پس از بازگشت وی به ایران در کمتر از ده روز انقلاب ایران پیروز شد(البته آمادگی مردم علیه ستمگر از سالهای پیش در خون مردم جریان داشت) و او به عنوان رهبر این انقلاب زمام امور را در دست گرفت

انحلال مجلس سنا، دستور به تشکیل مجلس مؤسسان برای نوشتن قانون اساسی جدید، برگزاری همه‌پرسی فروردین 1358 برای برقراری نظام جمهوری اسلامی, تقریبا به ابتکار او, بلافاصله در دستور کار قرار گرفت

وی بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اولین رهبر حکومت جدید ایران شد

آیت‌الله خمینی در ساعات پایانی روز 13 خرداد 1368 در سن 87 سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن از دنیا رفت

فرزندان وی مصطفی، صدیقه، فریده،‌ لطیفه، فهمیه، ‌سعیده، و‌ احمد هستند.  اولین بار دکتر علی شریعتی پیشوند امام را به لقب رهبر قیام اسلامی مردم ایران ایت الله خمینی اضافه کرد

سید علی خامنه‌ای

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پروژه تأسیس شرکت حسابرسی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  پروژه تأسیس شرکت حسابرسی در pdf دارای 64 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه تأسیس شرکت حسابرسی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه تأسیس شرکت حسابرسی در pdf

فصل اول
تعریف حسابرسی
وضعیت قانونی حرفه حسابرسی
موسسات حسابرسی
مسئولیتهای کارکنان حرفه ای
شرکا
مدیران
سرپرستان
کمک حسابرسان
فصل دوم
اصول و رفتار حرفه ای حسابرسان
اصل استقلال و بی طرفی
اصل رازداری
اصل منع تبلیغ
اصل افشاء حقایق
اصل اهمیت
فصل سوم
شرکت با مسئولیت محدود
خصوصیات شرکت
مقررات مالیاتی
شرکت با مسئولیت محدود
شرایط ماهوی
موضوع شرکت و میزان سرمایه
تعداد شرکا و سهم الشرکاء
نام شرکت و مدت آن
شرایط شکلی
لزوم تنظیم شرکت نامه و نشر آگهی
وضعیت قراردادهای تنظیمی به حساب شرکت قبل از تشکیل آن
فصل چهارم
ثبت شرکت
مدارک لازم برای ثبت شرکت حسابرسی
روش و مراحل ثبت شرکت
نامه درخواست نام برای شرکت
تقاضانامه شرکتهای داخلی
فرم تقاضانامه ثبت شرکتهای داخلی
شرکتنامه رسمی
فرم شرکتنامه رسمی
اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود
صورتجلسه مجمع عمومی
فرم صورتجلسه مجمع عمومی مؤسس شرکت با مسئولیت محدود
فصل پنجم
راهنمای ثبتی شرکت ( با مسئولیت محدود)
روش و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود
فصل ششم
منابع

 

تأسیس مؤسسه حسابرسی ( با مسئولیت محدود)

 برای تأسیس یک مؤسسه حسابرسی می بایستی ابتدا مفهوم حسابرسی را بدانیم. حسابرس عبارتست از رسیدگی به صورتهای مالی واحد تجاری توسط حسابداران مستقل است

دلیل بکارگیری مؤسسه حسابرسی برای اظهار نظر در مورد صورتهای مالی متضاد منافعی است که ممکن است بین واحد تجاری که صورتهای مالی را تهیه می کند و آن افرادی که صورتهای مالی را مورد استفاده قرار می دهند وجود داشته باشد

مسئولیتهای کارکنان حرفه ‌ای موسسات حسابرسی

شرکاء فردی است که توان مدیریت یک گروه حسابرسی را دارا بوده و می تواند تحت هر شرایطی تصمیمات لازم را اتخاذ نماید

مدیران : مسئولیت یک مدیر بررسی کاربرگها و تبادل نظر با اعضای تیم رسیدگی و صاحبکار درباره مسایل حسابداری که ممکن است حین رسیدگی پیش آید. مسئولیت تعیین روشهای رسیدگی ، مسئول گردآوری اطلاعات لازم برای ارسال صورتحساب برای صاحبکاران و وصول آن می باشند

سرپرستان: فردی است که قادر به برنامه ریزی، نظارت کامل و کنترل کیفی بیش از یک حسابرس و بررسی و اصلاح پیش نویس گزارشات و اتخاذ تصمیم در شرایط عادی می باشد

کمک حسابرس: فردی است که فاقد سابقه کار و معلومات موثر در حرفه حسابرسی و یا حسابداری بوده و بدون نظارت و راهنمایی کامل قادر به انجام کار نمی باشد

یک حسابرس و موسسه حسابداری بایستی اصولی را رعایت کند 1) اصل استقلال و بی طرفی 2) اصل رازداری 3)‌اصل منع تبلیغ 4)اصل افشاء حقایق 5)اصل اهمیت

یک شرکت حسابرسی می تواند تحت عنوانهای مختلف تشیکل شود که دراین پروژه ما شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب کرده ایم

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دویا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است

خصوصیات شرکت عبارتست از

الف ) حقوق و تعهدات شرکت :  هر شریک به میزانی که سهم الشرکه دارد می تواند سهم الشرکه خود را با رعایت شرایط مندرج در مواد (102 و 103 ق ت) به شخص دیگری انتقال دهد و در صورتی که شرکت نصف سرمایه خود را از دست بدهد هر شریک می تواند از دادگاه تقاضای انحلال شرکت را بنماید به شرط اینکه محکمه دلایل او را موجه تشخیص داده و سایر شرکاء نیز جهت خروج او از شرکت حاضر به پرداخت سهم الشرکه ای که در صورت انحلال به او تعلق می گیرد نباشد و …

ب ) مقررات مالیاتی : مطابق بند (د) ماده 105 ق م م مصوب 3/12/1366 جمع درآمد مشمول مالیات شرکتهای سهامی و مختلط سهامی و سایر اشخاص حقوقی از جمله شرکت با مسئولیت محدود پس از کسر مالیات به نرخ 10% نسبت به مجموع درآمد که به عنوان مالیات شرکت محاسبه و وصول می شود بخش بعدی شرایط شرکت با مسئولیت محدود که عبارتست از شرایط ماهوی و شرایط شکلی که شرایط ماهوی عبارتست از رضایت واهلیت، موضوع شرکت و میزان سرمایه، تعداد شرکا و نام شرکت و مدت آن  شرایط شکلی که شامل 1)‌لزوم تنظیم شرکت نامه و نشر آگهی 2 ) وضعیت قراردادهای تنظیمی به حساب شرکت قبل از تشکیل آن

ثبت شرکت حسابرسی ( با مسئولیت محدود) که مدارک آن عبارتند از : 1)‌2 برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود 2) دو برگ شرکتنامه      3) دو جلد اساسنامه

4) دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین  5) فتوکپی شناسنامه شرکاء و مدیران 6) اخذ و ارائه مجوز در صورت نیاز

 

مقدمه

در این پروژه به طور کلی اهمیت نقش کارآفرین در توسعه اقتصادی بررسی می شود کارآ‏فرین عوامل مختلف تولید را گرد هم می آورد و با تلاش و کوششهای خلاقانه، فعالیتهای خود را به سمت موفقیت سوق می دهد

بدیهی است که انگیزه فعالیتهای کارآ‏فرین، نفع شخصی است ولی ایجاد فضای مناسب برای کارآفرینی در کشورها، منافع ملی را به دنبال دارد

امروزه در کشورهای مختلف توجه خاصی به کارآفرینی و کارآفرینان می شود و تقویت کارآفرینی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه آن، از ابزار پیشرفت اقتصادی کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه به شمار می رود

در هر کشوری کارآفرینان به صورت بالقوه وجود دارند و باید تلاش کرد که توانایی های آنها بیشتر شود و مهمتر از همه ، ساختارهای اقتصادی اجازه دهند که کارآفرین ابزار وجود کند و توانایی اش را بالفعل درآورد لذا نقش دولتها از هر دو جنبه اهمیت دارد

امید است لزوم توجه به کارآ‏فرینی در کشور بیشتر احساس شود و با این پروژه و با یاری خداوند سبحان گامی کوچک برای موفقیت دانشجویان عزیز در عرصه شغل بردارد

فصل اول : حسابرسی

 تعریف حسابرسی: حسابرسی عبارتست از رسیدگی و اظهار نظر نسبت به اسناد، مدارک، دفاتر و اطلاعات مالی مؤسسات توسط شخصی مستقل از مسئولیت تهیه و تنظیم آن. به عبارت دیگر حسابرسی عبارتست از رسیدگی به صورتهای مالی واحد تجاری به توسط حسابداران مستقل است حسابرس شامل بررسی و تحقیق در مورد ثبت های حسابداری و سایر مدارکی است که صورتهای مالی متکی به آنها است

وضعیت قانونی حرفه حسابرسی

در اکثر کشورها ضرورت انجام حسابرسی واحدهای اقتصادی در قوانین پیش بینی شده غالباً حرفه حسابرسی مستقل نیز با وضع مقررات خاصی بوجود آمده است. و در این کشورها انجمنهای حرفه ای حسابداری و حسابرسی انتخاب و حسابرسان مستقل نظارت بر امور حرفه ای آنان را برعهده دارند، غالب نقاط یکی از مهمترین وظایف این انجمنها تدوین و تصویب اصول و موازین حسابداری و حسابرسیمی باشد.در ایران در شرایط فعلی قانونی که واحدهای اقتصادی را بطور عام ملزم به داشتن حسابرسی کند وجود ندارد ولی در شرکتهای سهام عام و خاص موظف به داشتن یک یا چند بازرس
می باشند

از سال 1362 مجلس شورای اسلامی تأسیس سازمانی دولتی با نام حسابرسی را تصویب کرد و وظایفی را برعهده آن گذاشت که در این سازمان در سال 1366 تأسیس شد و امروزه مشغول انجام فعالیتهای حسابرسی و وظایفی که به عهده اش گذاشته شده می‌باشد

سیاست ملی مانند توسعه منابع انرژی ، کنترل تورم و افزایش اشتعال مستقیماً به کیفیت اندازه گیری فعالیتهای اقتصادی و ارتباط این اطلاعات متکی است. استانداردهای حسابداری و گزارشهای مالی قابل اعتماد، فاکتورهای کلیدی برای تعقیب اهداف اقتصادی هر اجتماعی هستند

دلیل بکارگیری مؤسسه حسابرسی برای اظهار نظر در مورد صورتهای مالی، تضاد منافعی است که ممکن است بین واحد تجاری که صورتهای مالی را تهیه می کند و آن افرادی که صورتهای مالی را مورد استفاده قرار می دهند وجود داشته باشد

تشخیص مسئولیت حسابداران مستقل در مقابل اشخاص ثالث منجر به تشکیل انجمن حسابداران خبره؛ در یک قرن پیش در اسکاتلند و انگلیس شد

مؤسسات حسابرسی

امروزه تعداد زیادی از حسابرسان مستقل اقدام به تأسیس مؤسسات حسابرسی می‌نمایند، مؤسسات مزبور از نظر حجم و گستردگی عملیات هماهنگ و یکسان نیستند. برخی فقط با همکاری 2 تا 7 نفر شریک ( حسابرسان مستقل) تشکیل می شوند و بعضی دیگر شامل 2 تا 7 نفر شریک اصلی و صدها کارمند و شعب متعدد می باشند که در شهرهای بزرگ دنیا پراکنده است

در حال حاضر کشور ایران قسمت اعظم خدمات حسابرسی توسط موسسات حسابرسی بخش دولتی انجام می پذیرد ، علاوه بر مؤسسات دولتی تعدادی مؤسسه حسابرسی کوچک نیز در بخش خصوصی به این امر اشتغال دارند

مسئولیتهای کارکنان حرفه‌ای

خصلتهای انسانی چون لیاقت، قضاوت و قدرت تصمیم گیری ، و درستکاری کارکنان، بزرگترین سرمایه یک مؤسسه حسابرسی است. کارکنان حرفه ای یک مؤسسه حسابرسی است. کارکنان حرفه‌ای یک مؤسسه حسابرسی بطور معمول عبارتند از شرکاء ، مدیران، سرپرستان و کمک حسابرسان

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله پول و بانکداری در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله پول و بانکداری در pdf دارای 145 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پول و بانکداری در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله پول و بانکداری در pdf

مقدمه
فصل اول: ماهیت و مشکلات مبادلات پایاپای و چگونگی پیدایش پول
مبادلات پایاپای چیست و مشکلات آن کدام است؟
تولید پول و وظایف آن
پول بعنوان یک دارایی
اهمیت مطالعه پول
فصل دوم: تحولات تدریجی سیستمهای پولی در جهان و ایران
سیستم پول کالایی
سیستم در فلزی
سیستم تک فلزی
پول اسکناس
پول بانکی
تحولات سیستمهای پولی در ایران
فصل سوم: بانکهای تجاری و تحولات آن
تعریف و اهمیت بانک
زرگرها وظیفه بانکداری
صدور اسکناس و بانکداری جدید
چگونگی عملیات بانکها
فصل چهارم : بانکداری در ایران
تاریخچه کوتاهی از چگونگی بانکداری در ایران
سیستم بانکداری و انواع بانکهای قبل از انقلاب اسلامی
سیستم بانکداری اسلامی
فصل پنجم: موسسات مالی، بازارهای مالی و پولی و ابزارهای آن
چگونگی انتقال وجوه پس انداز شده به قرض گیرندگان
ماهیت موسسات مالی و انواع آنها
ابزارهای مالی و نقش آن در انتقال وجوه پس انداز
انواع و اشکال اعتبار کدام است؟
بازارهای مالی اولیه و ثانویه چیست
بازارهای پول و سرمایه داری چه مشخصاتی اند؟
فصل ششم: سیاست پولی و ابزارهای آن
ابزارهای سیاست پولی
ابزارهای سیاست پولی و عملکرد آنها در ایران
اهداف سیاستهای پولی
استراتژی سیاست پولی
فهرست منابع

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله پول و بانکداری در pdf

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بررسی تحولات اقتصادی کشور طی سالهای (69-61) پس از انقلاب – اداره حسابرسی اقتصادی
مجله بانک ملی ایران، شماره 1 بهمن ماه

دکتر باقر مدیری اصل ، سیاستهای پولی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تاریخچه اسکناس در ایران و مقررات قانونی آ“ – اداره بررسیهای اقتصادی

سازمان برنامه و بودجه مجموعه اطلاعاتی (قوانین و آمارها) – دفتر اقتصاد کلان

علی ماجدی،  حسن گلریز پول و بانک – انتشارات مرکز آموزش بانکداری – سال

دکتر منوچهر فرهنگ – فرهنگ علوم اقتصادی- سال

دکتر محمود طبیبان- اقتصاد کلان – سازمان برنامه و بودجه سال

Frederic. Mishkin, “the economics of money Banking & Financial Markets” , second edition ,

Dudley O.Luckett “money & banking” , third edition

Lioyd B. Thomas “Money , Banking & Economic activity” , third edition

مقدمه

امروزه پول و بانکداری از جمله مهم ترین موضوعان اقتصادی در دنیا می باشند. اهمیت مطالعه پول و بانک در اقتصاد را در دو نکته می بایستی جستجو نمود: اولا پول و بانکداری با توجه به ارتباط نزدیکی که با تغییرات مهم پول ، تورم، بیکاری، تحولات اقتصادی دارد دارای اهمیت است. ثانیا از آنجایی که در رابطه با موضوعات مختلف اقتصادی، جواب مطلق و مشخصی در بین کارشناسان و متخصصین اقتصادی وجود ندارد دارای اهمیت می‎باشد. البته این تنوع پاسخها و نیز جدال بین کارشناسان اقتصادی در رابطه با مسائل اقتصادی را می بایستی در تحولاتی که هر روز در پول و بانکداری حاصل می‎شود جستجو نمود زایر هر روز موسسات پولی و مقررات جدیدی به منظور پاسخگویی به مسائل و سیستمهای مالی و در نتیجه رفتار انسانها در جوامع مختلف حاصل می گردد و دچار تحول می‎شود. در این پروژه سعی گردیده است ضمن بیان نظریات پولی و بانکی اقتصاد دانان مختلف، مسائل پولی و بانکی ایران نیز در حد مقررات مطرح گردد

ماهیت و مشکلات مبادلات پایاپای و چگونگی پیدایش پول

مبادله پایاپای که در حقیقت مبادله کالا و خدمات در مقابل کالاها و خدمات است، پیشینه ای به قدمت تمدن بشریت دارد. ریشه مبادله پایاپای را در جامعه می بایستی در تمایل ذاتی بشتر به منظور تحقق منافع شخصی وی جستجو کرد

از آنجایی که توانایی  و استعدادهای افراد محدود است، لذا یک نفر نمی تواند همه چیزهایی را که برای ادامه زندگی و مصرف لازم دارد تولید نماید. حتی اگر در جامعه افراد دارای استعدادهای متنوع و متفاوتی در تولید نیز باشند، باز هم منافع ناشی از تقسیم کار و تخصص حکم می‎کند که هر کس به تولید یک یا حداکثر چند کالا بپردازد. حال اگر فردی در تولید کالایی تخصص یابد  و بیش از مقداری که نیاز دارد از آن کالا تولید نماید، مازاد تولیدش را در مقابل کالاهایی که به وسیله دیگران تولید شده و ضمناً برای ادامه حیات وی لازم می باشد، مباد له می نماید. در حقیقت مبادله پایاپای سیستمی است که مردم کالاها و خدمات تولیدی خود را به منظور به دست آودرن کالاها و خدماتی که نیاز دارند، به طور مستقیم مبادله می نمایند

مشکلات مبادلات پایاپای

اگر چه اقتصادهایی که در آن مردم و کالاها و خدمات را به طور مستقیم در مقابل کالاها  و خدمات مبادله می کردند یعنی مبادلاتی که در آن هیچ گونه واسطه ای به عنوان پول وجود نداشته امکان پذیر بوده، اما وظیفه یک چنین سیستم تجاری بسیار سنیگن و مشکل بوده است. مبادلات اولیه که به صورت تهاتری انجام می گرفت، بسیار طاقت فرسا بوده و موجب اتلاف وقت فراوان می گردید. در یک چنین سیستمی منافع بسیار زیاد افزایش بهره وری که از تخصص ناشی از تقسیم کار حاصل می گردد، بدون تحول در سیستم مبادله امکان پذیر نمی باشد. در نتیجه، اقتصاد پایاپای تنها می‎تواند شکل اولیه و ابتدایی زندگی را حفظ کند

در هر حال، اقتصادی که در آن مبادله پایاپای وجود دارد، از جنبه های مختلفی با تنگنا مواجه است که در ادامه بحث مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد

1- فقدان یک وسیله سنجش یا قیمت گذاری. پایاپای یک معیار عملی که بتوان برحسب آن ارزشض کالاها و خدمات را شمارش کرده و ارزش گذاری نمود وجود ندارد. در نبود یک معیار سنجش، ارزش هر کالا در بازار نمی تواند به سادگی با یک مقدار بیان شود. در چنین شرایطی ارزش هر کالا برای مبادله پایاپای می بایستی برحسب کالاهای دیگری که دارای کیفیت متفاوت هستند، بیان شود. برای مثال اگر در اقتصادی 30 نوع کالا در بازار برای مبادله وجود داشته باشد هر کالا می بایستی با 29 کالای دیگر قیمت گزاری شود. به عبارت دیگر هر کالا دارای 29 نوع قیمت است. نتیجتاً در یک اقتصاد تهاتری کوچک که تنها در آن 30 نوع کالا و خدمات یافت می شود، 4325 نوع قیمت برای کالاها وجود دارد. ملاحظه می‎شود که در چنین اقتصادی به لحاظ تعدد قیمتی که برای هر کالا وجود دارد مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد روشن است اقتصادی که به طور خالص تهاتری می‎باشد تنها  در اقتصادهای اولیه که مردم کالاهای محدودی را تولید و مبادله می کردند امکان پذیر است. در اقتصادهای پیشرفته و مدرن امروزی که سود آوری تنها در مصرف تولید انبوه کالاها و خدمات وجود دارد، مبادله تنها در شرایطی که یک سیستم پیشرفته اعتباری و پول وجود داشته باشد امکان پذیر است و اصولاً مبادلات پایاپای حداقل در شکل اولیه آن غیرقابل تصور است. از آنجایی که در یک اقتصادی که به طور خالص تهاتری است، امکانی برای تخصص و تقسیم کار وجود ندارد (زیرا مشکلات و محدودیتهای مبادلات پایاپای باعث می گردد که هر کس بخش مهمی از نیازهایش را خود تهیه نماید)، در چنین شرایطی تقسیم کار و در نتیجه تخصص نمی تواند به وجود آید. بهره گیری از حداکثر ظرفیت تولیدی مناطق مختلف و نیز حداکثر کردن منفعت و همین طور استفاده از صرفه جوی های حاصل از مقیاس در تولید، تا وقتی که فشارهای ناشی از چنین سیستم پایاپای وجود دارد، امکان پذیر نمی باشد. بنابراین لازم است که سیستم غیرکارایی مثل مبادله پایاپای، با یک سیستم کاراتر برای مبادله کالاها و خدمات جایگزین گردد

2- تمایل همزمان طرفین به مبادله. در سیستم تجاری که کالاها به صورت پایاپای مبادله می شوند، فروشنده یک کالا نه تنها می بایستی در جستجوی فردی باشد که کالایش را خواسته باشد، بلکه باید کالای مورد نیاز شخص فروشنده را نیز داشته باشد. در چنین سیستمی، به ندرت اتفاق می افتد که دارنده یک کالا و یا خدمات که قصد مبادله آن را دارد، بتواند به آسانی کسی را پیدا کند که اولا کالای فروشنده را بخواهد و گذشته از آن کالای مورد نیاز فروشنده را نیز داشته باشد. برای مثال فرض کنید شخصی می خواهد یک بیل را با گندم مبادله نماید. او نمی تواند گندم را به دست آورد، مگر آنکه شخصی را پیدا کند که نه فقط گندم برای مبادله داشته باشد بلکه تمایل به مبادله گندم با بیل را نیز داشته باشد. بنابراین ملاحظه می گردد که مبادله پایاپای تمایل همزمان طرفین مبادله را طلب می نماید

مشکل اخیر وقتی بیشتر می‎شود که شخص، کالاهای غیرقابل تقسیم مانند گاو، گوسفند  و… داشته باشد. برای مثال شخصی را در نظر بگیرید که دارای گاوی است و می خواهد آن را با یک جفت جوراب، یک جفت کفش، دو کیلو پنیر و مقداری از چیزهای دیگر مبادله نماید. ملاحظه می گردد که تطابق خواسته های دو طرف در یک چنین سیستم مبادله ای با مشکلات عدیده ای مواجه می‎شود

از آنجایی که در یک سیستم مبادله پایاپای واسطه مبادله ای وجود ندارد، فرد نمی تواند خیلی سریع کالاهایی را که شخص دیگری قصد فروش آن را دارد، بخرد. گذشته از این، نرخ مبادله پایاپای بین دو کالا نیز عموما تصادفی تعیین می گردد. نرخ تعادلی مبادله که در یک چنین سیستمی وجود دارد، حقیقی نبوده و به صورت تصادفی تعیین می‎شود. و بالاخره در نبود یک واسطه مبادله (پول)، فروشنده کالا و دلالهایی که عرضه کننده مقدار زیادی کالا باشند نیز وجود نداشته و در نتیجه بازاری هم نمی تواند وجود داشته باشد

3- عدم امکان پس انداز. در مبادله پایاپای پس انداز شکل کالای دارد. به عبارت دیگر، در چنین سیستمی مردم ثروت را برای استفاده در آینده، تنها به صورت کالاهای خاص می‎توانند پس انداز نمایند. ملاحظه می‎شود در این روش پس انداز، صرف نظر از هزینه نگهداری و انباردار آن، به لحاظ کاهش ارزش احتمالی کالاهای نگهداری شده و نیز مشکلاتی که در فروش آن (وقتی که دارنده کالا قصد خرید کالاهای نگهداری شده، و نیز مشکلاتی که در فروش آن (وقتی که دارنده کالا قصد خرید کالای دیگری را دارد) با زاینهای جدی مواجه می‎باشد. به عنوان مثال اگر پس انداز به صورت حیوانات باشد اولا نگهداری آن دارای هزینه است ثانیا در صورتی که بیماری واگیرداری بروز نماید، می‎تواند زیانهای قابل ملاحظه ای به شخص و یا اشخاص پس انداز کننده وارد آورد. حتی نگهداری بعضی از کالاهای دیگر نظیر ماهی، میوه و یا غیره به لحاظ فساد پذیر بودن، مشکلات بیشتری را به دنبال دارد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   21   22   23   24   25   >>   >