پاورپوینت لوکوربوزیه تحت pdf
نوشته شده به وسیله ی علی در تاریخ 95/9/6:: 6:22 صبح
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت لوکوربوزیه تحت pdf دارای 60 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت لوکوربوزیه تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلود پاورپوینت لوکوربوزیه تحت pdf
توجه فرمایید.1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت لوکوربوزیه تحت pdf
قرار داده شده است
2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
4-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت لوکوربوزیه تحت pdf :
اسلاید 1 :
تعریف مکتب :
هنرمدرن و معماری مدرن به یکدیگر تعلق دارند هدف هر دوی این ها کمک به انسان برای یافتن جای پای وجودی در دنیای جدید از طریق تجسم و ویژگی های آن است. خصلت هنری معماری مدرن را پیشگامان آن تشخیص می دهند لوکوربوزیه تاکید خاصی به این دیدگاه داشت به طوری که در تمام سه فصل که در کتاب خود درباره ی معماری به نام «به سوی معماری جدید» ارائه کرده همین نظر را مطرح کل شده «شما سنگ، چوب، بتن را به کار می گیرید و با این مواد خانه و کاخ می سازید. این کار «ساختن» است نوعی سازندگی بود.
اسلاید 2 :
در کار است. سپس ناگهان احساسات درونی ام را بر می انگیزید حالم را خوب می کنید و من خوشحال می شوم و آن را زیبایی می خوانم. این معماری است و هنر در آن نقش دارد. حتی میلس ون در وهه که به کلی «خشکی مقدس» ترین پیشگامان تلقی می شود در مقدمه نشریه رسمیه wessenhofsiedlang همان عقاید را بیان می کند: «امروز کاملاً ضرورت دارد تاکید شود که سکونت گاه جدید به رغم جنبه های فنی و اقتصادی آن مساله ای هنری است. این امرتنها از طریق تلاش های خلاق می توان به آن دست یافت» دست آخر آن که میس ون در وهه کلکسیوند نقاشی های کی«ونه مدرنی کی»شد.بدین لحاظ جنبش مدرن درمعماری جنبش هنری بود.
اسلاید 3 :
معماری مدرن اولیه :
شروع معماری مدرن به صورت مدون و با استفاده از اندیشه مدرن از اواخر قرن 19 میلادی بود وخاستگاه این معماری در امریکا در شهر شیکاگو ودر اروپا در شهر های پاریس وبرلین بود .دوره معماری مدرن اولیه از نیمه دهه 1880تا اوایل جنگ جهانی اول یعنی سال 1914 بود. مکتب شیکاگو: شیکاگو در اواخر قرن 19 مرکز خطوط راه اهن وارتباط شرق وغرب امریکا بود . در طی دو دهه اخر قرن نوزدهم اولین نمونه های ساختمان های مدرن به دور از هر گونه تاریخ گرایی و تزیینات در شیکاگو ساخته شد .ساختمان های این دوره بلند مرتبه با اسکلت فولادی بود . اولین مهندس مطرح در این دوره ویلیام لی برون جنی بود .جنی ساختمان بیمه را بین سال های 5-1833 ساخت .بعد از او شرکت ها وافراد دیگری مثل شرکت برنهم وروت ساختمان شانزده طبقه بلوک مانودناک را بین سال های 91-1889 ساختند.دیوار این برج دیوار باربر وسازه ان فلزی بود . این برج فاقد هر گونه تزیینات بود.بعد از این شرکت ها شرکت د یگری به نام ادلر وسالیوان دیگر شرکت های مهم این مکتب بود لمیی معروف ترین معمار این سبک به شمار می رفت .
اسلاید 4 :
او برای اولین بار شعار” فرم تابع عملکرد” را که از شعارهای محوری معماری مدرن بود مطرح کرد .او علاقه زیادی به تزیینات نداشت و هر گونه تزیینات رادر ساختمان رد می کرد. روش های طراحی واجرایی واصول نظری این معماران به نام مکتب شیکاگو شهرت یافت ومی توان ان را اصول اولیه معماری مدرن محسوب کرد که مهمترین این اصول عبارتند از: الف)استفاده از اسکلت فولادی ب)نمایش ساختار در بنا ج)عدم تقلید از سبک های گذشته د)استفاده اندک از تزیینات و)استفاده از پنجره های عریض نمایش گاه بین المللی کلمبیا ضربه سختی به مکتب شیکاگو وارد کرد ودوره افول این مکتب فرا رسید.اگر چه عمر این مکتب از دو دهه فراتر نرفت ولی از چند جهت این مکتب حایز اهمیت بود اول ان که پیشرفت تکنولوژی واستفاده از تکنیک ها ومصالح جدید مانند اسکلت فلزی وشیشه وتاسیسات مرکزی واسانسور عرصه جدیدی در معماری ایجاب کرد. دوم ان که در احداث این ساختمان ها از فولاد استفاده شد و فولاد جای چدن را گرفت . سوم ان که این اولین سبک در معماری با گستره جهانی بود که در امریکا شروع شد و معماران امریکایی معماران اروپایی را تحت تاثیر خود گذاشتند. به تحقیق باید اذعان نمود که برج سازی به شیوه مدرن چه ازجهت ساختار وچه ازجهت نما شاخصه معماری مدرن است واز مکتب شیکاگو الهام گرفته شده است.
اسلاید 5 :
معماری مدرن متعالی و یا به عبارتی اوج معماری مدرن در بین دو جنگ جهانی اول و دوم ، یعنی عمدتا در دهه های 20و30 میلادی ، در اروپا و آمریکا مطرح بود.در دوره معماری مدرن اولیه ، کماکان سبک های تاریخ گرایی همچون نئوکلاسیک ، رمانتیک و بالاخص التقاطی به عنوان سبک های مهم و رایج در غرب حائز اهمیت بودند . مکتب شیکاگو بعد از یک دوره نسبتا کوتاه بیست ساله ، در مقابل سبک های تاریخ گرایی نتوانست دوام بیاورد که اصولش 1استفاده از بتن برای استراکچر ساختمان
2 نمایش بدون هراس و واهمه ی استراکچر در نمای ساختمان
3 عدم تقلید از سبک های گذشته
4 استفاده نکردن از تزئینات درصنعت ساختمان سازی
5 استفاده از پنجره های عریض و طویل که کل دهانه ی بین ستون ها را پوشش می داد.
. نهضت هنر نو نیز که اصولش
1 جدایی ازگذشته 2 ابداع فرم های جدید
3 استفاده شدیدازمکتب های تقلیدی 4 استفاده از هنر متناسب زمان
5 استفاده از تولیدات مدرن برای سازه و نما
6 استفاده ازتزئینات و فرم های طبیعی و رمانتیک
اسلاید 6 :
در اروپا بلا رقیب نبود و بسیاری از ساختمان های مهم به سبک های مختلف تاریخی در اروپا همچنان احداث می شد ولی با پایان جنگ جهانی اول و نیاز شدید به ترمیم خرابی های جنگ و تولید انبوه ساختمان ، گرایش به سمت معماری مدرن افزایش یافت . لذا استفاده از تکنولوژی روز ، مصالح ، مدرن ، پیش ساختگی ، عملکرد گرایی و دور از سبک های پر زرق و برق تاریخی مورد توجه قرار گرفت. در این دوره ، معماری مدرن به عنوان تنها سبک مهم و آوانگارد در غرب مطرح شد و دامنه نفوذ آن به صورت یک سبک جهانی ، در اقصا نقاط گیتی گسترش یافت .
یکی از موضوعات کلیدی و بسیار مهم در دوره مدرن متعالی مسئله صنعت ، تولیدات صنعتی و تکنولوژی بود . تمامی معماران صاحب نام در این دوره به نوعی با مسئله تکنولوژی درگیر بودند. عده ای مانند والتر گروپیوس ، میس ونده رو ولوکوربوزیه سعی در قطع کردن وابستگی های معماری مدرن به گذشته و تاریخ گرایی داشتند .به جای آن ، آنها خواهان جایگزینی تکنولوژی و عملکرد به عنوان منبع الهام معماری شدند . گروهی دیگر مانند هوگو هرینگ ، فرانک لویدرایت و آلوار آلتو خواهان استفاده از امکانات مدرن برای رسیدن به یک معماری همگون با طبیعت بودند.
اسلاید 7 :
در اروپا بلا رقیب نبود و بسیاری از ساختمان های مهم به سبک های مختلف تاریخی در اروپا همچنان احداث می شد ولی با پایان جنگ جهانی اول و نیاز شدید به ترمیم خرابی های جنگ و تولید انبوه ساختمان ، گرایش به سمت معماری مدرن افزایش یافت . لذا استفاده از تکنولوژی روز ، مصالح ، مدرن ، پیش ساختگی ، عملکرد گرایی و دور از سبک های پر زرق و برق تاریخی مورد توجه قرار گرفت. در این دوره ، معماری مدرن به عنوان تنها سبک مهم و آوانگارد در غرب مطرح شد و دامنه نفوذ آن به صورت یک سبک جهانی ، در اقصا نقاط گیتی گسترش یافت .
یکی از موضوعات کلیدی و بسیار مهم در دوره مدرن متعالی مسئله صنعت ، تولیدات صنعتی و تکنولوژی بود . تمامی معماران صاحب نام در این دوره به نوعی با مسئله تکنولوژی درگیر بودند. عده ای مانند والتر گروپیوس ، میس ونده رو ولوکوربوزیه سعی در قطع کردن وابستگی های معماری مدرن به گذشته و تاریخ گرایی داشتند .به جای آن ، آنها خواهان جایگزینی تکنولوژی و عملکرد به عنوان منبع الهام معماری شدند . گروهی دیگر مانند هوگو هرینگ ، فرانک لویدرایت و آلوار آلتو خواهان استفاده از امکانات مدرن برای رسیدن به یک معماری همگون با طبیعت بودند.
اسلاید 8 :
معماری مدرن متاخر:
رایت در این دوره به عنوان معروف ترین معمار امریکا شناخته می شد وکوربوزیه به عنوان استاد مسلم معماری مدرن از عقاید خود در معماری فاصله گرفت و معماران دیگری هم به این جمع اضافه شدند . معمار دیگری به نام رودولف با طراحی دانشکده معماری ییل در امریکا بهترین نمونه ازاین سبک را نشان داد . در این ساختمان نمای نمایان بتن شیار داده شده بود تا زبری ان وضوح بیشتری داشته باشد.در این دوره شهر دیگری به نام برازیلیا به عنوان پایتخت جدید در کشور برزیل توسط لوچیو کوستا طراحی شد. معمار دیگر برزیلی اسکار بود که بسیاری از ساختمان های مدرن این شهر را طراحی کرد این شهر نیز مانند عقاید کوربوزیه طراحی شد. شهر همانند یک هواپیما طراحی شده بود که در وسط ان بخش اداری ودر بال ها محلات مسکونی قرار داشت . اگرچه در این شهر اسمان خراش صد هزار نفره وجود نداشت ولی ساختمان های مکعبی با فاصله های زیاد تبلوری واضح از ایده کوربوزیه بود . در ایران شهرک اکباتان در تهران مثال بسیار خوبی از شهر سازی بر اساس عقاید کوربوزیه بود. میس ونده رو دیگر معمار صاحب نام مدرن تا پایان عمر بسیار فعال بود.
اسلاید 9 :
او ساختمان های مکعب شکل خود را با استفاده از شیشه وفولاد طراحی می کرد ودر کارهای او منحنی الخط وجود نداشت وهمه طراحی ها بااستفاده از خطوط عمودی وزوایای نود درجه طراحی می شد. از معماران دیگر این دوره می توان به فیلیپ جانسون وای ام پی اشاره کرد . در اخر باید اشاره کرد که معماری مدرن نقطه عطفی در تاریخ معماری جهان بود زیرا برای اولین بار نگرش از سنت وگذشته به عنوان منبع الهام معماری تغییر جهت داد وپیشرفت به عنوان موضوع وهدف اصلی معماری مطرح شد.
اسلاید 10 :
زندگی نامه لوکوربوزیه :
ادوارد ژان نرت- گریس(Charles Eduard Jeanneret-Gri) با نام مستعار لوکوربوزیه Le Corbusier در 6 اکتبر 1887 در شهر کوچکی در شمال غربی سوئیس به نام لشودفوند (La Chaux-de-Fonds) متولد شد. (وفات 27 آگوست 1965).
لوکوربوزیه یک معمار بزرگ بود. سبک او در معماری مدرن، سبکی بود که امروزه سبک بین المللی نامیده می شود و به همراه لودویگ میس واندر روهه، والتر گروپیوس و تئو وان داربورگ کار می کرد.
کلمات کلیدی :