سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله حسادت در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله حسادت در pdf دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله حسادت در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله حسادت در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله حسادت در pdf :

بخشی از فهرست مقاله حسادت در pdf

مقدمه ........................................................................................................................................ 1
حسادت چیست؟............ ........................................................................................................ 5
حسادت چه جزئی از شخصیت شما شده است؟ ............................................................. 6
دامهای حسادت............ .......................................................................................................... 7
چقدر حسدوم؟.................. .....................................................................................................12
احساس حقارت........ ............................................................................................................. 15
حسادت منطقی........................................................ ............................................................ 17
مسئولیت رفتار از سر حسادت خود را بپذیرید ...............................................................19
دوست خوبی برای خودتان باشید .....................................................................................20
به را خود بروید ...................................................................................................................... 22
خلاصه ای از قدمهای مهمی که باید برای رهایی از حسادت بردارید......................... 23
علل حسادت............................................................................................................................ 25
درمان حسادت ....................................................................................................................... 26
واکنش های حسادت ............................................................................................................ 27
تفاوت های فردی در حسادت ............................................................................................. 28
پیشنهاد محقق ....................................................................................................................... 30
منابع و مآخذ .......................................................................................................................... 31

در حدود 80% از زنان و مردان با مشکل حسادت مواجه هستند یا در قبال عدم صداقت ، با حسادت واکنش نشان می دهد . اما مردها و زن ها برای حسادت خود دلایلی متفاوت ارائه می کنند . زنان به عدم صداقت عاطفی شوهر خود با حسادت واکنش نشان می دهند و مردها هم اگر احساس کنند که همسرشان در مورد مسایل جنسی با آنان روراست نیست ، احساس حسادت می کنند . با مطالعه ی روزنامه ها به گستردگی این مشکل و دلایلی شخصی که به بروز آن منجر می شود ، پی خواهید برد ، چون به اندازه ی گزارش آب و هوا ، در مورد انسان ها و حسادت آن ها نیز مطالب زیادی چاپ می کنند . به طور قطع خبرهای زیر برای شما چندان غریبه نیست .
حسادت به ماجرایی غم انگیز منجر شد : مردی همسرش را با چاقو زخمی کرد .
زنی 35 ساله از سر حسادت شوهر خود را باسم مسموم کرد .
قربانیان عشق : حسادت دو کشته بر جای گذاشت .
ترک منزل توسط زنی باعث شد که همسرش به چاقو متوسل شود و چهار کودک بی مادر بمانند .
هر قدر هم تصور کنید که در این اخبار اغراق شده است ، حسادت روابط را به خطر می اندازد و نابود می کند , و به راستی سمی مهلک است . تحقیقات نشان داده است از هر پنج جنایتی که رخ می دهد ، چهار مورد آن ناشی از حسادت بوده است : « یا مال منی یا مال خاک .»
حس حسادت تنها مختص بزرگسالان نیست . بچه ها هم ممکن است به هم حسادت کنند . حتی ممکن است کودکان به والدین یا والدین به فرزندان خود حسادت کنند .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله ادراک انسانها در فضای معماری با توجه به تجلی مفهوم حرکت در

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله ادراک انسانها در فضای معماری با توجه به تجلی مفهوم حرکت در معماری بازارهای ایران در pdf دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ادراک انسانها در فضای معماری با توجه به تجلی مفهوم حرکت در معماری بازارهای ایران در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ادراک انسانها در فضای معماری با توجه به تجلی مفهوم حرکت در معماری بازارهای ایران در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ادراک انسانها در فضای معماری با توجه به تجلی مفهوم حرکت در معماری بازارهای ایران در pdf :

چکیده

نحوه ی ادراک محیط یکی از مباحثی است که فقط در صورت برقراری بین انسان و محیط به وجود می آید در حقیقت حرکت در فضای معماری امکان دریافت تجربیات جدید و ادراک فضای معماری را به انسان منتقل می کند.

در این مقاله سعی شده ابتدا به ادراک محیطی در فضای معماری پرداخته و بعد به شناخت مفهوم حرکت در معماری و چگونگی دریافت حرکت در فضای معماری پرداخته می شود و در نهایت نتیجه می شود که اساس تمام تجربیات فضایی درک فضا بر حرکت است که این حرکت در دو قالب حرکت فیزیکی و حرکت معنایی در معماری سنتی ایران قابل شناسایی است که نمونه ی موردی بازارهای سنتی ایران در نظر گرفته شده است. حرکت فیزیکی با معیارهایی چون جا به جایی در فضا و ایجاد حرکت در چشم و حرکت معنایی با تاثیرگذاری بر احساس مخاطب قابل تحلیل است.

این مفاهیم به عنوان معیارهای طراحی در آثار تحلیل شده نیز قابل مشاهده است و نوعی پیوستگی میان مفهوم فیزیکی و معنایی حرکت در آن ها وجود دارد .روش جمع آوری اطلاعات، کتابخانه ای و میدانی است.

واژگان کلیدی: ادراک انسانها، فضای معماری، حرکت، بازار

-1 دانشجوی کارشناسی ارشد معماری
-2 دکترای معماری(استاد دانشگاه)

-1 مقدمه

از آنجایی که فضای معماری توسط حضور انسان ادراک می شود، سرشت فضا را می توان متأثر از سرشت انسانی در نظر گرفت، امری که توسط فهم نیازها و خواست های طبیعی و در عین حال نیازهای متعالی انسان درک می شود. بنابراین این مفهوم به طور مستقیم یا غیرمستقیم به تجزیه و تحلیل خواست های متعالی انسان وابسته است.

در تعریف پدیدارشناختی، فضا به عنوان کیفیتی بینابینی میان انسان و آنچه که به ادراک او در می آید درک می شود و در قالب تجربه ی زندگی او در جهت بالا رفتن آگاهی او از فضا و عمق معنا مطرح می گردد. بنابراین با پذیرفتن این تعریف، سرشت فضا به حضور انسان، خواست های طبیعی انسان و نیز عناصر ذاتی ادراک شونده ی فضا مرتبط فرض می شود. درک سرشت فضا با این رویکرد به چگونگی انطباق این دو امر وابسته است.

هدف از انجام این پژوهش بررسی حرکت در فضای معماری مانند بازار با توجه به عوامل درک شونده و تأثیر گذار بر انسان می باشد.

-2بیان مسئله :

انسان جهت برقراری ارتباط و تعامل با محیط نیازمند کسب اطلاعات از محیط اطراف خود است .محیط اطراف، یا به عبارتی، جهان واقعی، همواره به عنوان فرستنده، اطلاعات مربوط به خود را در ابعاد و به روش های مختلف ارسال می کند .انسان نیز همواره، به عنوان گیرنده این

اطلاعات و همچنین بخشی از محیط، به دستگاه های دریافت کننده دادههای محیطی نیازمند است .بخش اصلی این دادهها توسط اندام های حسی انسان دریافت و جهت پردازش توسط سیستم اعصاب مرکزی به مغز منتقل میشود .برای دریافت اطلاعاتی که اندام های حسی قادر به

دریافت آنها نیست، انسان به سیستم های مصنوعی متوسل میشود که وظیفه تبدیل دادههای غیرقابل احساس به دادههای قابل احساس را بر عهده دارند .به این طریق دامنه حواس انسان گسترش پیدا می کند و ابعاد تازه تری

از جهان برای انسان آشکار میشود .در واقع، اطلاعات دنیای اطراف به واسطه حواس به ما می رسد .بدون بینایی، شنوایی، لامسه، بویایی و چشایی مغز انسان در بی اطلاعی کامل از محیط بیرون قرار خواهد داشت؛ دنیایی که تاریکی، سکوت، بی مزگی، بی بویی و بیرنگی از مشخصه های غیرقابل تفکیک آن خواهد بود .به گفته تومان هابس هیچ مفهومی در ذهن انسان شکل نمیگیرد مگر آنکهتماماًیا بخشی از آن از راه اندام های حسی تشکیل شود ایروانی و خداپناهی، یکی از مهم ترین و ضروری ترین ابعادی که در طراحی محیط (طراحی شهری و معماری) باید به آن دقت شود؛ فرایند احساس ، ادراک و شناخت محیطی است که تجربه مکان را برای انسان هموار می سازد . در طراحی محیطی شناخت رابطه بین عناصر و شکل محیط و تأثیر آن بر سطوح مختلف رفتاری، احساسی و ادراکی استفاده کننده از محیط دارای اهمیت خاصی است .حال این سؤال پیش » انسان محیط مصنوع« می آید که تا چه اندازه کیفیت محیط بر انسان و رفتار وی اثر می گذارد

.پژوهش پیش رو تلاشی است که به بررسی چگونگی ادراک محیط توسط انسانها در فضای معماری (نمونه موردی بازار) با توجه به حرکت در فضای معماری.

-3اهداف تحقیق :

تلاش می شود به این پرسش ها پاسخ گفته شود:

(1حرکت در معماری ایران مانند بازار دارای چه مشخصاتی است و این حرکت چه ویژگی هایی دارد؟

(2چه مولفه هایی برای انسانها قابل درک می باشد و بر آن مبنا فضا را طراحی کرد؟

-4پیشینه فضا گرایی در معماری

می توان گفت آنچه توسط نظریی پردازان معماری معاصر با نگرش فضاگرایی در بین سالهای 1940 تا کنون ارایه گردیده بیشترین تأثیر را بر معماری و دانشجویان معماری داشته است. هنوز هم، زبان اصلی گروههای یاد شده زبانی است که از طرف معماران و محققانی چون زوی تعریف و ارایه شده است.

آغاز حرکت با نظرات بسیار کالبدی زوی همراه بود و تا حدی با نظرات کوارونی تکمیل می گردید. گیدئین فضای معماری را عمیق تر بررسی نمود و از لابلای تاریخ معماری به تصورات مختلف فضایی دست یافت. آنچه که در نوشته ها و نگرش این محققین دیده می شود نقش کم رنگ حضور انسان به عنوان باشنده یا مصرف کننده اصلی فضای معماری است.(معماریان،(1386

-5نوع روش تحقیق

بدیهی است هر پژوهش علمی نیاز به یک روش تحقیق متناسب با موضوع خود دارد . انتخاب روش تحقیق مناسب و تداوم آن در تمامی فرآیند و مسیرپژوهش از اصول راهبرد ی یک تحقیق علمی است.

در این تحقیق از روش مطالعه موردی استفاده شده، که با مطالعات انجام شده نمونه تناخاب شده مورد بررسی قرار می گیرد. در فرآیند تحقیق از نمونه به عنوان ابزار توصیف و تحلیل استفاده شده است و بر این مبنا روش تحقیق توصیفی_تحلیلی می باشد.

سعی پژوهنده بر پوشش مطالب موجود در منابع علمی کشور از طریق جستجو در کتابخانه ها و دریافت نقطه نظرات صاحبان امر از طریق مقالات معتبر علمی بوده است.

-6روش گردآوری اطلاعات

گردآوری اطلاعات از طریق مطالعه اسناد کتابخانه ای و بررسی منابع اصلی مرتبط با موضوع ،جستجوی مقالات و نمونه های موجود در اینترنت،کنفرانس ها ، و مجلات صورت گرفت.

_7_1ادراک

از آنجایی که مراحل مختلف شکل گیری شهر و در پاسخگوی اش به نیازهای انسان، موضوع نگرش انسان به موضوعات و ادراکی که از آنها در می یابد از جایگاه شایان توجهی برخوردار است، بی مناسب نیست تا در

تکمیل مباحث قبلی به نکاتی اشاره شود. تربیت ذهنی انسان و مبانی هستی شناسی و انسان شناسی وی به انضمام ساحتی از حیات که انسان بر آن متمرکز است، اصلی ترین عوامل شکل دهنده ی ادراک انسان از محیط و دریافتهای او از پیرامون خود هستند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

کارآموزی 1 در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  کارآموزی 1 در pdf دارای 52 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارآموزی 1 در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارآموزی 1 در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کارآموزی 1 در pdf :

درشروع کاریک ساختمان طراحی شده طرحی درمقابل قراردارد که باهمکاری مهندس ساختمان تهیه می شود. برای اینکه طراحی واستراکچر درارتباط نزدیک بایکدیگر باید باشند. برای طراح سیستم باربر ساختمان نیاز به تجربه است که آن موجب انتخاب روش واقتصادی ماده ساختمانی ویک سیستم مناسب باربری می شود که هدایت درست عملیات ساختمان ساده ترین روش تقریبی محاسبه بسیار مهم است .
طرح پس از اینکه به صورت قابل رویت ترسیم می شود محاسبات نهایی استاتیکی انجام می شود .
درآخر وارد جزییات کار می شود سپس طرح نهایی اجرایی ترسیم می گردد.
طراحی خوب همراه استراکچرمطمئن واقتصادی برای یک ساختمان نیاز به شناخت درمورد مصالح ساختمانی ، سیرنیرو ، اندازه ها ، اجراو نوع آن و همچنین نظارت وسیح ودقیق ، تمرین واستعداد ذاتی می باشد.
بخاطر هماهنگی وتوضیحات واضح بین کارفرما ، مهندس ، شرکت اجراکننده ومسئولین ساختمان مثل شهرداریها می بایست برای ایجاد یک ساختمان مدارک زیر ارائه شوند.
طراحی معماری ، محاسبات استراکچربانقشه های دارای پوزیسیول ، فهرست بهاء باتوضیحات مربوطه خصوصا نوع مصالحی که باید درآن استفاده شوند پلان زمانبندی وبرای مصالح ساخنمانی جدید و تازه عرضه شده ازتولیدهای مخصوص ، باید کنترل مخصوص درمورد مرغوبیت وایمنی ، احنمالا برگه آزمایش موجود باشد.
تمام محاسبات باید به آسانی قابل کنترل باشند درصورت استفاده از فرمول خاص ازمنابع غیر قابل دسترسی آنها به اثبات برسند یعنی نحوه رسیدن به آن فرمول محاسبات باید حتی با گذشتن سالها قابل دسترسی و قضاوت باشد.
داشتن اطلاعات اولیه اززمین ونوع خاک ازقبیل : مقاومت ، نوع خاک به ویژه ازنظر ریزش بودن وضعیت آب زیرزمینی، عمق یخبندان وسایر ویژگی های فیزیکی خاک آزمایش شود.
به طور کلی نباید عمق پی کنی کمتر از50 سانتی متر باشد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله در مورد سیره سیاسی امام علی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله در مورد سیره سیاسی امام علی در pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد سیره سیاسی امام علی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد سیره سیاسی امام علی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد سیره سیاسی امام علی در pdf :

سیره سیاسی امام علی

اشاره:
در مورد سیره امامان (ع) باب سخن را گشودیم و فصولی از کلیات این بحث را تقدیم کردیم، هرچند مناسب بود مباحثی دیگر نیز در مدخل این بحث دراز دامن مطرح شود، لیکن مقتضای مجله بیش از این نبود و اینک به یاری خداوند اولین فصل بحث پیرامون سیره امامان (ع) را با بحث از سیره سیاسی مولی علی (ع) می‏گشاییم . بدان امید که خوانندگان محترم مجله پاسدار اسلام با دقتی فزون‏تر به این سلسله مقالات عنایت کنند و نظریات خویش را ارسال دارند . ان شاءالله .
ابعاد گسترده شخصیت امام علی (ع)

از امام علی (ع) گفتن کار آسانی نیست! آن چنان که از قرآن گفتن! و عجیب این دو همراهند! پیامبر بزرگ (ص) فرمود: «علی مع القرآن و القرآن مع علی لن یفترقا حتی یردا علی الحوض; (1) علی با قرآن است و قرآن با علی (ع) و این دو تا قیامت از هم جدا نخواهند شد» .
این همراهی ابعاد گوناگونی دارد . قرآن عمیق است; بطون دارد و هر کسی را یارای رسیدن به عمق آن نیست . (2)
علی (ع) هم چنین است! علی شناسی کار آسانی نیست . برای شناخت علی (ع

) باید از خدا شروع کرد; به پیامبر (ص) رسید و از او به علی (ع) ! (3)
قرآن کتاب همیشه قرون و اعصار است . کوثر همه نسل‏هاست . همه تشنه کامان م

عارف را در هر دوره سیراب می‏سازد . (4) غور در دریای معارف امام علی (ع) این قرآن ناطق همین ویژگی را دارد . او امام همه عصرهاست و الهام از او و سیره‏اش تنها راه نجات است .
قرآن اندکی بعد از پیامبر (ص) و بگذار بهتر بگویم در زمان حضرتش! مهجور و مظلوم (5) شد و همین سرنوشت را قرآن ناطق علی (ع) یافت (6) و (7) . . . .
بر این اساس ما تشنه‏کامان سفره معارف امام علی (ع)، لب تشنه‏ای هستیم که در کنار دریای ناپیدا کرانه‏ای نشسته‏ایم و می‏خواهیم به اندازه ظرفیت اندکمان از این دریا بهره گیریم . امید که مولا مدد کند تا همین اندک را برگیریم و بهره فراوان در زندگی بیابیم .
در این سلسله مقالات، تنها به بررسی یک بعد از ابعاد گسترده سیره مولا; یعنی بعد سیاسی آن می‏پردازیم و اگر مجالی بود به یاری خداوند در آینده ابعاد دیگر را مورد بحث قرار می‏دهیم .
در بررسی سیره سیاسی مولا باید به عنوان مبادی بحث‏سه موضوع را پی گیریم:
1- مقصود از سیره سیاسی;
2- سیاسی بودن مولا;
3- سیاست از دیدگاه امام علی (ع)
مقصود از سیره سیاسی
در مقاله «سیری در سیره سیاسی امامان‏» معنای لغوی و اصطلاحی سیاست را آوردیم . در این جا به اجمال می‏گوییم که مقصود ما از سیره سیاسی، روش سیاسی آن حضرت است . ما در این بحث در پی پاسخ به این سؤالات هستیم:
1- موضع امام علی (ع) در دوره بعثت و هجرت چگونه بود؟ سیره سیاسی حضرت در این دوره (که مولا در مسند رهروی نشسته و بهترین رهرو راه پیامبر (ص) است و به معنای دقیق کلمه یک سرباز فداکار است) چه بوده است؟
2- موضع امام در دوره 25 ساله سکوت چه بود؟ اولا، سکوت حضرت به چه معنی است؟ آیا به معنای انزوای کامل از جامعه ست‏یا به معنای کنار کشیدن از مبارزه مسلحانه و غیر آن با دستگاه خلافت؟
ثانیا، فلسفه سکوت حضرت چه بود؟ گاه در سخنان حضرت سخن از «نداشت

ن یاور است‏» و گاه سخن از «وحدت مسلمین‏» جمع بین این دو چگونه است؟ بی‏تردید همان‏گونه که در قرآن نمی‏توان تناقض یافت (8) در گفتار قرآن ناطق هم نمی‏توان تناقضی دید . و اگر ظاهری چنین یافت‏شد باید خود را و درک خود را تخطئه کنیم نه قرآن و علی (ع) را . به هر حال این بحث‏باید در سیره سیاسی مطرح شود .
ثالثا، همکاری‏های مقطعی که مولا در برخی از بحران‏ها با دستگاه خلافت داشت چه در ناحیه مشاوره، و چه در بعد عملی (حل مشکلات فرهنگی و سیاسی) چه توجیهی دارد و چه الهامی از این سیره می‏توان گرفت؟

3- سیره حکومتی حضرت چگونه بود؟ برنامه‏هایش در ابعاد مختلف چه بود؟ نحوه رفتار حضرت با مخالفان فکری حکومتش چگونه بود؟ با مخالفان توطئه‏گر چگونه برخورد کرد؟ در مورد بیت‏المال چه رفتاری داشت؟ قاطعیت‏ها و نرمش‏های مولا کجا و چگونه بود؟ معیارهای مولا در نصب و عزل‏ها چه بود؟ راز به کار گماردن برخی از افراد ناصالح یا ابقای آنها در مسؤولیت چه بود؟ آیا اینان از آغاز ناصالح بودند؟ یا بعدا به انحراف کشیده شدند؟
چه شیوه‏هایی امام در عزل کارگزاران داشت؟ با کارگزاران صالح ناتوان چگونه رفتار می‏کرد؟ با کارگزاران متخلف به اصطلاح اداری! چه رفتاری داشت؟ با کارگزاران خائن و چپاولگر بیت‏المال چگونه برخوردی داشت و . . . ؟
ما بررسی این مجموعه مباحث را «سیره سیاسی‏» می‏نامیم . روشن است در این بررسی تمام سر و کارمان با روش هست، روشی که الهام گرفته از مجموع زندگی مولاست; به دیگر عبارت، ما در این بحث در پی زندگی‏نامه سیاسی مولا نیستیم که حضرت در چه زمانی

حکومت را به دست گرفت؟ در چه تاریخی نبرد جمل (ناکثین) اتفاق افتاد و . . . اینها سیر سیاسی زندگی مولاست . ما در پی سیره و روشی هستیم هرچند در این راستا «سیر زندگی حضرت‏» متن است و حتما باید مورد استفاده قرار گیرد، ولی در سیره سخن از استنباط، نتیجه‏گیری و دریافت روش از «سیره‏» است!
سیاسی بودن مولا علی (ع)

گفتیم که از سیاست دو برداشت‏شده است: یکی برداشت‏سیاست‏بازان حرفه‏ای همیشه ادوار تاریخ که سیاست را به معنای شیطنت، تفسیر می‏کنند و آن را مسلخ ارزش‏های اله

ی و انسانی قرار می‏دهند . این یک برداشت است که ساحت مردان خدا از آن دور است و حاشا که اولیای الهی در این وادی قرار گیرند!
برداشت دوم، برداشت مردان خداست که سیاست را به معنای تدبیر و تمشیت امور بندگان خدا و موضع‏گیری درست و صحیح در بحران‏ها می‏دانند این در متن زندگی مردان خداست .
امام علی (ع) سیاسی است‏با این برداشت! گو این که برخی در دوره خود حضرت، او را «غیر سیاسی‏» می‏دانستند و دلیلش آن بود که روش مولا و برداشت او از سیاست، برداشت اول نبود، او با مکر، حقه بازی، فریب‏کاری مخالف بود . و دشمنانش اینها را سیاست می‏دانستند . مولا خود تصویر عموم مردم را از سیاست در دوره خود چنین بیان می‏فرماید:
«. . . و لقد اصبحنا فی زمان قد اتخذ اکثر اهله الغدر کیسا و نسبهم اهل الجهل فیه الی حسن الحیله مالهم قاتلهم الله; همانا ما در روزگاری به سر می‏بریم که بیشتر مردم، بی‏وفایی (خیانت، حیله‏گری) را زیرکی می‏دانند و نادانان آنها را اهل تدبیر می‏خوانند خداشان کیفر دهد، چرا چنین می‏پندارند؟»
در این سخن مولا تصویر عمومی مردم را از سیاست «حقه بازی و فریب می‏داند» در قسمت دیگری از همین خطبه، می‏فرماید: مردان خدا نیز راه مکر را می‏دانند، لیکن دین خود را زیر پا نمی‏گذارند و همین اساسی‏ترین مانعشان برای پوییدن یاست‏شیطانی است:

«. . . قد یری الحول القلب وجه الحیله و دونه مانع من امر الله و نهیه فیدعها رای عین بعد القدره علیها و ینتهز فرصتها من لاجریحه له فی الدین; (9) . . . گاه بود که مرد آزموده و دانا از چاره کار آگاه است، اما فرمان خدا وی را مانع راه است و با این که قدرت بر انجام آن دارد آن را به روشنی رها می‏سازد ولی آن کس که از گناه و مخالفت فرمان خداوند پروا ندارد از همین فرصت استفاده می‏کند . . .» .

مولا در این قسمت از سخن در حقیقت «سیاست الهی‏» را تفسیر کرده است . سیاستمداران خدایی، «خدا محورند» و از او پروا دارند و موضع‏گیری‏های خویش را در این محدوده تنظیم می‏کنند هرچند به ضررشان باشد .
مولا در سخنی دیگر «مصداق

مجسم‏» سیاست‏شیطانی; یعنی معاویه را ترسیم می‏کند و می‏فرماید:
«والله ما معاویه بادهی منی ولکنه یغدر و یفجر و لولا کراهیه الغدر لکنت من ادهی الناس; به خدا سوگند معاویه زیرک‏تر از من نیست، لیکن شیوه او پیمان شکنی و گنهکاری است و اگر نیرنگ و پیمان شکنی ناپسند و ناشایسته نبود من زیرک‏ترین بودم!»
«ولکن کل غدره فجره و کل فجره کفره و لکل غادر لواء یعرف به یوم القیامه; لیکن هر پیمان شکنی گناهکار است و هر گناهی نوعی کفر است، در قیامت هر غدار و مکاری را پرچمی است که به آن شناخته می‏شود» .
در ذیل این سخن مولا «سیاست الهی‏» خود را تبیین می‏فرماید که:
«والله ما استغفل بالمکیده ولا استغمز بالشدید; (10) به خدا مرا با فریب غافلگیر نتوانند کرد و با سخت‏گیری ناتوانم نتوانند شمرد» . مفهوم این سخن آن است که سیاستمدار الهی فریب‏کار نیست، ولی فریب هم نمی‏خورد! سیاستمدار الهی اهل مکر نیست، ولی مکر ناپذیر است و این همان است که در روایات ما از آن به «کیاست‏» و «فراست‏» و «فطنه‏» تعبیر شده است .
سیاست علی (ع) سیاست پای‏بندی به قرآن و موازین انسانی بود .
و سیاست معاویه پشت پا زدن به تمام ارزش‏ها و همین مرز بین سیاست الهی و سیاست‏شیطانی است .
سیاست علی (ع) در جنگ‏ها، سیاست پیامبر بود; هدایت، نصیحت، ارشاد و آن گاه برخورد . او آغازگر جنگ نبود و پیش از آغاز جنگ سربازانش را سفارش به رعایت ارزش‏های الهی می‏کرد: شما آغاز کننده نباشید . فراریان را تعقیب نکنید، مجروحان را به قتل نرسانید (این سفارش عمومی مولا بود به استثنای برخی از جنگ‏ها که فلسفه آن را در مقالات آینده بیان خواهیم کرد .» (11)
ولی روش معاویه روش همه ستمگران تاریخ بود . برای او تنها پیروزی مطرح بود، هرچند به قیمت زیر پا گذاردن تمامی ارزش‏های الهی و انسانی باشد .
جورج جرداق گوید:

«ان الذین قالوا علی لایعرف السیاسه یریدون من علی ان یکون معاویه بن ابی سفیان و یابی علی الا ان یکون ابن ابی‏الطاب; (12) آنها که می‏گویند علی سیاست را نمی‏شناسد می‏خواهند علی (ع) العیاذ بالله، همانند معاویه باشد! و مثل او عمل کند در حالی که علی (ع) علی است او به شیوه الهی خود عمل می‏کند و بس!» .

بر این اساس علی سیاستمدار است و به یاری خداوند طی این سلسله مقالات به اثبات خواهیم رساند که تنها مواضع حق و صائب در دوره‏هایی که مولا زیست، مواضع او بود . او آن جا که جای فداکاری و ایثار بود، سمبل ایثارگران بود . و آن جا که جای نرمش و سکوت قهرمانانه بر اساس تکلیف بود، سکوت کرد . و به هنگامی که به عنوان تکلیف شرعی قدرت به دست گرفت آن را در مسیر احیای ارزش‏های الهی به کار برد و الگویی ارزشمند برای

حکومت الهی در طول تاریخ شد، اما افسوس که تشنگان قدرت نگذاشتند که حکومت الهی این ولی بزرگ خداوند شیفته خدمت‏به بندگان خدا، ادامه پیدا کند، افسوس!
سیاست از دیدگاه مولی علی (ع)
سیاست‏به معنای صحیح آن در متن دیانت قرار دارد و اصولا دینی که عهده‏دار سعادت دنیا و آخرت انسان است نمی‏تواند چنین نباشد; به دیگر عبارت، نمی‏توان هیچ دین از ادیان الهی را از سیاست جدا دانست .
این منطق که «کار قیصر را به قیصر واگذارید و کار پاپ را به پاپ!» (13)
و یا «دو شمشیر وجود دارد که در دست‏یک نفر قرار نمی‏گیرد یک شمشیر، قدرت سیاسی است و باید در دست قیصر قرار گیرد و یک شمشیر، قدرت مذهبی است و باید در دست پاپ قرار گیرد» . (14) نمی‏تواند منطق یک پیامبر بزرگ خداوند باشد، و این مظلومیت مسیح (ع) است که مکتبش این چنین دچار تحریف شده است و به تعبیر امام (ره) :

شود که دعوتش این باشد که فقط عبادت کنید» . (15)
جالب این جاست که برخی از روحانیان متفکر مسیحی نیز این نظریه را در مورد مسیحیت رد کرده‏اند «توماس اکونیاس‏» (1274 – 1225م) متفکری که در دوره قرون وسطای اروپا می‏زیسته گوید:
(جدایی حوزه مادی و معنوی) در آیین مسیح امکان پذیر نیست، زیرا طبق احکام و شعائر مسیحیت نیل به رحمت ابدی با رشته‏های گسست ناپذیری به تحصیل فضایل اخلاقی پیوند خورده است . . . به عبارت دیگر دولت و مذهب هر دو در کسب فضایل اخلاقی برای اعضای خود علاقه‏ای مشترک دارند . (16)
مکتب اسلام که خاتم ادیان است، مدعی است و به حق این ادعا را دارد که تمامی نیازهای مادی و معنوی بشر را در بستر اداره جامعه تامین می‏کند . این مکتب در این زمینه هیچ

چیزی را فروگذار نکرده است . در روایت صحیحه حماد از امام صادق (ع) نقل شده است: «ما من شی‏ء الا و فیه کتاب او سنه‏» (17) ; هیچ چیزی (مورد نیاز) نیست مگر آن که کتاب و سنت در آن زمینه سخن دارند .» در روایت دیگر حضرت فرمود: «ان الله تبارک و تعالی انزل فی القرآن تبیان کل شی‏ء حتی والله ما ترک الله شیئا یحتاج الیه العباد حتی لایستطیع عبد یقول لو کان هذا انزل فی القرآن الا و قد انزله الله فیه; (18) خداوند در قرآن «بیان‏» هر چیز را فرو فرستاده تا آن جا که به خدا سوگند چیزی را از احتیاجات بندگان فروگذار نفرموده و تا آن جا که هیچ بنده‏ای نتواند بگوید ای کاش در قرآن آمده بود جز آن که خدا آن را در قرآن فرو فرستاده است‏» .
آری ممکن است ما را توان استنباط از کتاب و سنت نباشد و نتوانیم اسلام عزیز را آن چنان که هست عرضه کنیم این ضعف ماست نه ضعف اسلام! امام صادق (ع) فرمود: «ما من امر یختلف فیه اثنان الا و له اصل فی کتاب الله عزوجل ولکن لاتبلغه عقول الرجال; (19) هیچ امری نیست که دو نفر در آن اختلاف نظر داشته باشند، جز آن که برای آن در کتاب خدا ریشه و بنیادی است، ولی عقل‏های مردم به آن نمی‏رسد» .

یک نگاه سریع و گذرا به مجموعه قوانین اسلام زنده‏ترین شاهد مدعای فوق است، و عجیب است که کسانی مدعی تبیین دین باشند و این معارف را جدا از آن پندارند: و بگویند:
«گرچه در احادیث و کلمات پیامبران توصیه‏هایی در زمینه‏های مختلف زندگی وجود دارد خطبه‏های نهج‏البلاغه و نامه‏های حضرت امیر (ع) ضمن آن که شامل خداشناسی، دین‏شناسی و تعلیم و تربیت است . نسبت‏به اخلاق و روابط اجتماعی و مسائل حکومتی و اداره حکومت عنایت وافر دارد، اما آنان علاوه بر وظایف رسالت و امامت، معلم و مصلح و موظف به خدمت و اعمال صالح بودند . . . تعلیماتی که از این نظرها داده‏اند در عین ارزنده و ممتاز بودن جزء دین و شریعت

محسوب نمی‏شود و مشمول «ان هو الا وحی یوحی‏» نمی‏گردد» . (20)
این سخن بی‏تردید ناشی از عدم نگرش عمیق به دین، و درک نادرست از آن است‏سیره پیامبر (ص) و امام علی (ع) زنده‏ترین شاهد نظریه همراهی دین و سیاست روش این دو بزرگوار هم در دوره بعثت هم در دوره هجرت و روش مولا علی (ع) در دوره 25 ساله سکوت و دوره حدود چهار سال و اندی حکومت، از ادله برجسته مدعای فوق است و به تعبیر زیبای امام راحل (ره) : «شعار سیاست از دین جداست، از تبلیغات استعماری است که می‏خواهند ملت‏های مسلمان را از دخالت در سرنوشت‏خویش باز دارند در احکام مقدس اسلام بیش از امور عبادی در امور سیاسی و اجتماعی بحث‏شده است روش پیامبر اسلام نسبت‏به امور داخلی مسلمین و امور خارجی آنها نشان می‏دهد که یکی از مسؤولیت‏های بزرگ شخص رسول اکرم (ص) مبارزات سیاسی آن حضرت است . شهادت امیرالمؤمنین (ع) و نیز حسین – علیه السلام – و حبس و شکنجه و تبعید و مسمومیت‏های ائمه (ع) همه در جهت مبارزات سیاسی شیعیان علیه ستمگری‏ها بوده است و در یک کلمه مبارزه و فعالیت‏های سیاسی بخش مهمی از مسؤولیت‏های مذهبی است‏» . (21)
اگر تشکیل حکومت و اداره این حکومت گسترده سیاست نباشد، پس سیاست چیست؟ اگر برخورد قاطع و انقلابی با مخالفان توطئه‏گر سیاست نباشد، پس سیاست چیست؟ اگر ارائه بهترین برنامه برای اداره حکومت عدالت‏گستر اسلامی سیاست نباشد، پس سیاست چیست؟ سیره مولا خود شاهد بینش الهی اوست که حضرت سیاست را از دیانت جدا نمی‏دانست .
از دیدگاه مولی کسی شایستگی ریاست را دارد که «حسن سیاست‏» داشته باشد، روش خوب سیاسی زمینه‏ساز ریاست است، ریاستی که در سایه آن حق احیا، و باطل از بین برود . مولا فرمود:
«من حسنت‏سیاسته وجبت طاعته; (22) آن کس که سیاست نیکو داشت اطاعتش واجب است‏».
«من حسنت‏سیاسته دامت ریاسته; (23) آن کس که سیاست نیکو داشته باشد ریاستش دوام خواهد یافت‏» .
در سخن دیگر مولا اولین گام ورود در سیاست الهی را «سیاست و تر

بیت‏خویش‏» می‏داند فرمود: «من ساس نفسه ادرک السیاسه; (24) آن کس که خویش را سیاست و مدیریت کند، سیاست را درک کرده است‏» .
مرحوم محقق خوانساری، در توضیح این جمله می‏گوید: «سیاست رعیت‏» به معنای امر و نهی کردن ایشان است و واداشتن ایشان در آن چه صلاح ایشان در آن باشد و مراد این است که کسی که سیاست نفس خود کند برسد به مرتبه‏ای که سیاست قوم خود کند و در فرمان او باشند» . (25) سیاستی که در کلام مولا معمولا به کار رفته مرادف با حکومت و مردم‏داری است; به عنوان نمونه مولا فرمود: «جمال السیاسه العدل فی الامره و العفو مع القدره; (26) زیبایی سیاست عدالت در حکمرانی و گذشت از موضع قدرت است‏» .
سیاست مطلوب مولا را همین دو اصل تشکیل می‏دهد «عدل، عفو» و خود این چنین عمل کرد .
از دیدگاه مولی سیاست صحیح و درست مایه ثبات جامعه است: «حسن السیاسه قوام الرعیه; (27) سیاست نیکو برپا دارنده رعیت است‏» .

از مصادیق «حسن سیاست‏» تدبیر درست جامعه و کناره گزیدن از ریخت و پاش و اسراف است: «حسن التدبیر و تجنب التبذیر من حسن السیاسه; (28) نیکویی تدبیر و دوری گزیدن از اسراف از نیکوئی سیاست است‏» . اینها برخی از کلمات مولی در زمینه سیاست است . نمی‏توان توجیهی برای این واژه جز اداره درست جامعه داشت و همه جا مولا سخن از «حسن سیاست‏» دارد که همان سیاست الهی است و رهنمودهای حضرت برای هدایت جامعه به این نوع سیاست است .

در مقابل آن «سوء سیاست‏» است که همان سیاست‏شیطانی است که معاویه و دار دسته‏اش همین سیاست را معتقد بوده و به همین عمل می‏کردند .
بدین ترتیب هم گفتار و هم رفتار رسول گواه زنده عینیت‏سیاست‏با دیانت است . به یاری خداوند در مقاله آینده به بحث پیرامون اولین بخش سیره سیاسی مولا می‏پردازیم . ان شاء الله .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق نقش تغذیه و ورزش در درمان اعتیاد در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق نقش تغذیه و ورزش در درمان اعتیاد در pdf دارای 19 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق نقش تغذیه و ورزش در درمان اعتیاد در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق نقش تغذیه و ورزش در درمان اعتیاد در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق نقش تغذیه و ورزش در درمان اعتیاد در pdf :

درمان اعتیاد به کار گیری روشی برای تغییر دادن الگوی زندگی فرد آسیب دیده به سمت زندگی جدید و بدون آسیب است. برای درمان اعتیاد و تغییر الگوی زندگی ورزش و تغذیه نقش مهمی دارند. برای اینکه فرد آسیب دیده بتواند در برابر وسوسه هایی که او را به سمت استفاده از مواد مخدر سوق می دهد مقاومت کند باید یک رژیم غذایی دیگر را جایگزین رژیم غذایی سابق خود کند و در برابر وسوسه های غذ ایی سابق نیز مقاومت کند . همچنین با ورزش کردن کاهلی را از خود دور کند.
در درمان اعتیاد یکی از مهمترین شرایط در بهبودی بالا بردن میزان مسـؤولیت پذیـری می باشد. و فرد با افزایش دادن حس مواظبت از خود مسئولیت بدن خود را برعهده می گیرد. هر فردی دارای ویژه گیهای خاصی در بدن خود می باشد که منحصرا برای اوست و او را از افراد دیگر متمایز می کند. در ضمن این بدن با ارزشترین دارایی برای فرد محسوب می شود که برای او به میراث گذاشته شده است. پس هر فردی باید به خوبی بداند که در برابر بدنش مسئول است مخصوصا افرادی که درمدت زمانی مواد مخدر را وارد بدن خود کرده و به قسمت های مختلف جسم خود آسیب های فراوان رسانده است. با رژیم غذایی مناسب افراد معتادی که در حال درمان بیماری خود هستند می توانند روش سالم خوردن را آموزش ببینند. و با برنامه ورزشی مناسب قدرت و تحمل خود را در برابر وسوسه های مصرف مجدد بالا ببرند. اگر یک رژیم غذایی مناسب و ورزش در کنار یکدیگر و به همراه یک روش درمانی مناسب قرار گیرند باعث بهبودی بیشتر فرد آسیب دیده توسط مواد مخدر می شود.
مزیت های ورزش در درمان اعتیاد:
1.هوشیاری را بیشتر کرده و مغز فعالیت خود را بهتر انجام می دهد.2
.به زندگی بدون مواد عادت کرده و پس از مدتی
حاضر نیست جای آن را با موادمخدر عوض کند.3.بدن شخص به وزن نرمال و ایده آل می رسد.
4.علاقه به زندگی را که در اثر استفاده از مواد مخدر از دست داده دوباره تجربه می کند.
5.انرژی بدن دوباره بالا می رورد.
6.اعتماد به نفس از دست رفته دوباره برمی گردد.
7.تحمل فشارها و نگرانی های روحی آسان تر می شود.
8.از خطر ابتلا به بیماری های مختلف در آینده جلوگیری می شود.
همان طور که ذکر شد وابستگی به مواد مخدر به معنای عدم کنترل فرد بر چیزی است که به بدنش وارد می شود. رژیم غذایی افرادی که به مواد مخدروابسته شده است حتما دارای کمبودهایی می باشد و احتمالا بعضی از ویتامین های لازم و مواد معدنی به بدنشان نمی رسد. ممکن است فرد در غذاهای روزانه خود چربی، شکر ، نمک و کافئین زیاد بخورد ولی سبزیجات ، میوه های تازه و حبوبات در برنامه غذایی او جایی نداشته باشد. یا حتی ممکن است فرد غذا خوردن را فراموش کرده باشد و یا روزانه بسیار کم غذا بخورد.
زمانی که فرد استفاده از مواد مخدر را متوقف می کند و حاضر به ادامه استفاده از مواد نیست احتمالا شیوه تغذیه گذشته خود را تکرار می کند. با بررسی های انجام شده مشخص شده است که افرادی که در طول درمان ترک اعتیاد استفاده از شکر، نمک و کافئین را کنار گذاشته و در برابر وسوسه های استفاده از این مواد مقاومت می کنند خیلی راحتتر از افراد دیگر در برابر وسوسه های استفاده از مواد مخدر دوام می آورند. افراد برای رسیدن به هدف نهایی که سلامتی می باشد باید به تدریج آموزش ببینند که چگونه خوردن خود را کنترل کنند.
افراد در حال بهبودی یک تقویم روزانه برای خود تهیه می کنند و تمام غذاهایی را که در طول شبانه روز خورده اند در آن یادداشت می کنند این کار آنها را در کنترل خوردن کمک می کند و با بررسی تقویم روزانه خود در طول هفته متوجه خواهند شد که چه مواد غذایی را بیشتر از بقیه استفاده می کنند.
در این تقویم روزانه مکان هایی را که در آن غذا می خورند و اینکه در حین غذا خوردن مشغول چه کاری هستند را یادداشت می کنند مثلا در حین شام خوردن مشغول تماشای تلویزیون هستند. و از همه مهمتر اینکه در حین غذا خوردن چه احساسی به فرد دست می دهد باید ثبت گردد. اهمیت این موضوع اینجاست که ممکن است غذا خوردن در بعضی جاها و یا به همراه بعضی فعالیت ها و حتی احساسی که از خوردن به اینگونه افراد دست می دهد همواره از عادت های غذایی فرد باشد و با توجه به اینکه تهیه این تقویم به هدف ایجاد تغییر در برنامه غذایی روزانه می باشد لذا گاهی اوقات لازم است بعضی از مواد غذایی از برنامه غذایی حذف شود تا فرد بتواند تحمل خود را در برابر وسوسه های غذایی تقویت کند. بسیار دیده شده است افرادی که در حال ترک مواد مخدر هستند مواد غذایی را که در طول روز می خورند نادیده انگاشته و اکثرا احساس خستگی زیادی می کنند این افراد صبحانه یا ناهار خود را سر وقت نخورده و زمانی که فرصت دارند پرخوری می کنند و زمانی که خوشحال یا ناراحت هستند برای کاهش دادن فشار عاطفی بیشتر از حد معمول غذا می خورند در واقع غذا را به چشم مواد مخدر می بینند.
فرد بعد از اینکه تقویم غذایی را به مدت سه روز یادداشت کرد غذاهایی را که معمولا می خورد با غذاهایی که به وی توصیه شده است مقایسه کرده و متوجه می شود که چه تفاوتی بین آن دو وجود دارد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >