سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیق در مورد مراحل زندگی یک ستاره از تولد تا مرگ در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد مراحل زندگی یک ستاره از تولد تا مرگ در pdf دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد مراحل زندگی یک ستاره از تولد تا مرگ در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد مراحل زندگی یک ستاره از تولد تا مرگ در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد مراحل زندگی یک ستاره از تولد تا مرگ در pdf :

مراحل زندگی یک ستاره از تولد تا مرگ

ستاره چیست ؟
ستارگان اجرامی هستند آسمانی که دارای منبع انرژی بوده (به سه صورت انرژی گرانشی ، حرارتی و هسته‌ای) و این انرژی را با تابش خود بصورت امواج الکترومغناطیسی خرج می‌کند (از امواج رادیویی تا اشعه گاما).
بطور کلی ستارگان دارای مراحل مختلف جنینی ، کودکی و جوانی و پیری هستند. پس از اکتشاف برابری جرم و انرژی توسط انیشتین ، دانشمندان تشخیص دادند، که کلیه ستارگان باید تغییر و تحول یابند. هر ستاره هنگامی که نور (انرژی) پخش می‌کند، مقداری از ماده خویش را مصرف می‌کند. ستارگان همیشگی نیستند، روزی به دنیا آمده‌اند و روزی هم از دنیا خواهند رفت. ستارگان گویهای بزرگی از گاز بسیار گرم هستند که بواسطه نورشان می‌درخشند.
در سطح دمای آنها هزاران درجه است و در داخل دمایشان بسیار بیشتر است. در این دماها ماده نمی‌تواند به صورتهای جامد یا مایع وجود داشته باشد. گازهایی که ستارگان را تشکیل می‌دهند بسیار غلیظتر از گازهایی هستند که معمولا بر سطح زمین وجود دارند. چگالی فوق العاده زیاد آنها در نتیجه فشارهای عظیمی است که در درون آنها وجود دارد. ستارگان در فضا حرکت می‌کنند، اما حرکت آنها به آسانی مشهود نیست. در یک سال هیچ تغییری را در وضعیت نسبی آنها نمی‌توان ردیابی کرد، حتی در هزار سال نیز حرکت قابل ملاحظه‌ای در آنها مشهود نمی‌افتد.
نقش و الگوی آنها در حال حاضر کم و بیش دقیقا همان است که در هزار سال پیش بود. این ثبات ظاهری در نتیجه فاصله عظیمی است که میان ما و آنها وجود دارد. با این فواصل چندین هزار سال طول خواهد کشید تا تغییر قابل ملاحظه‌ای در نقش ستارگان پدید آید. این ثبات ظاهری مکان ستارگان موجب شده است که نام متداول (ثوابت) به آنها اطلاق شود. اختر فیزیکدانان بر این باورند که در بعضی کهکشانها ، از جمله کهکشان راه شیری ، ستارگان نوزاد بسیاری در حال تولد هستند، افزون بر آن که پژوهشگران اظهار می‌دارند تکامل ، تخریب و محصول نهایی یک ستاره ، به جرم آن بستگی دارد. در واقع سرنوشت نهایی ستاره که تا چه مرحله‌ای از پیشرفت خواهد رسید با جرم ستاره ارتباط مستقیم دارد.
مراحل زندگی سک ستاره از تولد تا مرگ
زندگی یک ستاره
جالب است بدانید که ستارگان هم مانند موجودات زنده متولد می‌شوند، زندگی می‌کنند و سپس می‌میرند، ولی طول زندگی آنها بسیار طولانی است. متاسفانه عمر کوتاه انسانها کفاف نمی‌دهد تا بتوانند زندگی یک ستاره را در مراحل مختلف شاهد باشند. با این حال اخترشناسان این مراحل را برای ما مشخص می‌کنند.
در طول زندگی انسان ، ستارگان بیشمار راه شیری عملا بدون تغییر به نظر می‌رسند. گاهی یک نواختر (ستاره‌ای که بطور ناگهانی و انفجاری مقادیری عظیم انرژی از خود آزاد می‌کند) ، ناگهان ظاهر آشنای یک صورت فلکی را به مدت چند هفته عوض می‌کند و دوباره کم نورتر می‌شود. منظره زیبایی که یک ابرنواختر در آسمان پدید می‌آورد، بسیار نادر است. ستارگان نیز در نهایت تغییر می‌کنند و هیچ کدام تا ابد پایدار نمی‌مانند. ستاره ، هنگامی که انبار عظیم سوخت هسته‌ای آن به پایان برسد، می‌میرد. ستارگان بسیار جوان هنوز در میان گازهایی که از آن شکل می‌گیرند، پنهان هستند.
ستاره بعد از تولد
بعد از آنکه ستاره شکل می‌گیرد (تولد ستاره)، بلافاصله حیاتی پایدار بدست می‌آورد. در همین زمان واکنشهای هسته‌ای در داخلی‌ترین هسته ستاره ، هیدروژن را به هلیوم تبدیل می‌کند و انرژی آزاد می‌گردد. سرانجام همه هیدروژن درون آن به مصرف می‌رسد. بعد از این ، تغییراتی در لایه‌های درونی ستاره آغاز می‌شود. در حالی که واکنشهای جدیدی از هلیوم شروع می‌شوند، لایه‌های بیرونی باد می‌کنند تا ستاره را به اندازه غول برسانند.
در اثر تغییرات زیاد ، ستاره به مرحله متغیر بودن می‌رسد. در نهایت هیچ منبع ممکن برای آزادسازی انرژی باقی نمی‌ماند. ستارگان کوچکتر در اثر انقباض به کوتوله‌های سفید تبدیل می‌شوند. ستارگان سنگین‌تر به‌صورت ابرنواختر منفجر می‌شوند. ماده بیرون ریخته از یک ابرنواختر ، بخشی از گاز بین ستاره‌ای را تشکیل می‌دهد که زادگاه ستارگان جدید است.
سحابی سیاره‌ای
ستارگان در یکی از آخرین مراحل زندگی خود ، قبل از آن که به کوتوله سفید تبدیل شوند، منظره بسیار زیبایی در آسمان بوجود می‌آورند. این مرحله سبب پیدایش سحابی‌های سیاره‌ای می‌شود. یک سحابی سیاره‌ای هنگامی تشکیل می‌شود که ستاره مرکزی آن ، لایه‌ای به بیرون پرتاب کند. لایه گاز همانند حلقه‌ای از دود منبسط می‌شود.
تأثیر نیروی گرانش بر زندگی ستارگان
سراسر زندگی ستاره به یک میدان نبرد شبیه است. نیروی گرانش سعی دارد که ستاره را منقبض کند، ولی با مقاومت فشار رو به بیرون ستاره مواجه می‌گردد. سرانجام ستاره تحلیل می‌رود و گرانش ، کنترل را بدست می‌گیرد. در این حالت ستاره شکل کاملا متفاوت با ستاره‌ای معمولی و سالم به خود می‌گیرد.

مراحل مختلف زندگی ستاره
تشکیل کوتوله سفید
نیروی گرانش یک نیروی جاذبه است، لذا ذرات ماده در اثر این نیرو به هم نزدیکتر می‌شوند. همچنین چون نیروی گرانش با جرم ذرات نسبت مستقیم دارد و نیز چون جرم ستاره فوق‌العاده زیاد است، لذا جاذبه گرانشی درون آن بسیار شدید خواهد بود. به عنوان مثال در اعماق خورشید فشار در فاصله یک دهمی سطح تا هسته ، تقریبا یک میلیون بار بیشتر از فشار جو در سطح زمین است. در این فاصله فشار تا هزار میلیون بار بیشتر از فشار جو زمین صعود می‌کند. این فشار با مقاومت گازهای داغ درون خورشید مواجه می‌شود. این گاز توسط کوره هسته‌ای گرم نگه داشته می‌شود.
هنگامی که آتش هسته‌ای رو به کاهش می‌گذارد، گاز داغ درون ستاره سرد می‌شود. بنابراین نیروی گرانش غالب می‌شود. آنچه در این مرحله روی می‌دهد، به جرم ستاره بستگی دارد. ستاره‌ای رو به مرگ مانند خورشید ، درهم فرو می‌ریزد تا به اندازه زمین برسد. در این روند هیچ انفجار واقعی و قابل توجه رخ نمی‌دهد. ستاره فقط به توده‌ای از خاکستر رادیواکتیو تنزل پیدا می‌کند و به آرامی سوسو می‌زند. در این حالت ستاره به یک کوتوله سفید تبدیل می‌شود. یک فنجان از ماده آن یک صد تن وزن دارد.
تشکیل ستاره نوترونی
اگر جرم ستاره‌ای بیشتر از خورشید باشد، فشار فرو ریزش مرحله کوتوله سفید را نیز پشت سر می‌گذارد و متوقف نمی‌شود. فرایند فرو ریزش تا جایی که قطر ستاره به حدود ده کیلومتر برسد، ادامه پیدا می‌کند. در این نقطه ، ستاره گلوله‌ای چگال از ذرات هسته‌ای است که آن را ستاره نوترونی می‌نامند. یک فنجان از ماده آن ، یک میلیون میلیون تن وزن دارد.
تشکیل تپ اختر
برخی از ستارگان نوترونی به سرعت می‌چرخند و در هر بار چرخش ، تابشهایی در محدوده امواج رادیویی گسیل می‌کنند. اینگونه ستارگان نوترونی ، تپ اختر نامیده می‌شوند.

تشکیل ابرنواختر
یک ستاره نوترونی بدون وقوع یک انفجار شدید اولیه شکل نمی‌گیرد. ستاره رو به مرگ ، ممکن است در چند ثانیه آخر حیات خود ، به صورت یک ابرنواختر شعله‌ور شود. درخشش آن چند روز از تمام کهکشانها پیشی می‌گیرد. از بخش مرکزی ابرنواختر ، یک ستاره نوترونی تشکیل می‌شود.
تشکیل سیاهچاله‌ها
یک ستاره رو به مرگ ، مثلا با جرمی 10 برابر جرم خورشید چنان زیر بار گرانش تولید شده قرار می‌گیرد که هیچ نیرویی نمی‌تواند در برابر فرو ریزش آن مقاومت کند. وقتی که چنین ستاره‌ای منقبض می‌شود و به اندازه‌ای در حدود دو کیلومتر می‌رسد، گرانش به حدی زیاد می‌شود که سرعت گریز از سطح آن به بیشتر از سرعت نور می‌رسد.
از موشک گرفته تا ذرات نور و علائم رادیویی ، هیچ یک نمی‌توانند از سطح آن بگریزند. این گرانش به قدری نیرومند است که همه چیز را به طرف خود می‌کشد. ما فقط می‌دانیم که در این حالت ، ستاره به یک سیاهچاله تبدیل می‌شود. سیاهچاله‌ها را نمی‌توان دید، چون نور نمی‌تواند از سطح آن بگریزد.
عقاید انسانها در مورد ستارگان
از یک نظر زمانی هر یک از ما درون ستارگان بوده است و از دیدگاه دیگر ، هر کس روزگاری در فضای خالی و گسترده بین ستارگان جای داشته است. بالاخره اگر برای جهان آغازی در نظر گرفته شود، زمانی هر یک از ما در آن آغاز حضور داشته است. به این معنی که هر مولکول بدن ما ، دارای موادی است که روزگاری در مرکز داغ و پر فشار یک ستاره جای داشته‌اند. در این نقاط بود که آهن موجود در سلولهای قرمز خون ، شکل گرفته است.

تولد تا مرگ ستارگان
ستاره یک توپ عظیم الجثه درخشان در فضاست که مقادیر بسیار زیادی نور و دیگر اشکال انرژی را تولید می کند. خورشید نیز یک ستاره است و نور و گرمای زمین را تامین می نماید. ستارگان در پهنه آسمان مانند نقاطی نورانی در حال چشمک زدن به نظر می آیند. البته به جز خورشید که به دلیل فاصله کم با زمین به شکل یک توپ دیده می شود.

یک خوشه کروی، اجتماعی از ستارگان است که توسط گرانش د رکنار یکدیگر قرار می گیرند. این خوشه کروی یکی از متراکمترین 147 خوشه شناخته شده در کهکشان راه شیری می باشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله چگونه گواهینامه ایزو بگیریم در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله چگونه گواهینامه ایزو بگیریم در pdf دارای 67 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله چگونه گواهینامه ایزو بگیریم در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله چگونه گواهینامه ایزو بگیریم در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله چگونه گواهینامه ایزو بگیریم در pdf :

مقدمه
بررسی تاریخی کشورهای توسعه یافته حاکی از این است که به منظور رشد اجتماعی و ارتقاء سطح آگاهی و رفتار جامعه استاندارد سازی و وضع قوانین و مقررات و نظارت بر اجرای صحیح آنها همواره از اولویت برخوردار است.
استاندارد سازی مدیریت و فعالیتهای مدیران بعنوان یکی از راههای موفقیت کشورهای توسعه یافته قلمداد شده و حرکت وسیع در سطح کشورمان به منظور استاندارد کردن مدیریت با استفاده از استانداردهای ایزو بیانگر تحولات اساسی در مقوله مدیریت است. استانداردهای ایزو بعنوان استانداردهای تحول سازمانی و بهبود وضعیت اجتماعی سازمانها از مدلهای اجرایی مهمی است که درسطح سازمانهای تولیدی و خدماتی بکار گرفته می‎شود.
شفاف سازی اطلاع رسانی واقعی ایجاد نظام پاسخگو و احترام به تک تک اعضاء جامعه نیازمند تدوین و اجرای دقیق قوانین است هیچ جامعه ای به رشد نرسیده است مگر آنکه انقلاب را ازدوران شروع کرده باشد تحول سازمانی آگاهی کارکنان نسبت به اهداف سازمان و جامعه و حرکت به سمت تعالی جامعه و سازمان نیازمند ایجاد یک نظام مدیریت مقتدر و حمایت مدیران از حرکتهای بهبود کیفیت میباشد.

ایزو چیست ؟
ایزو فرآیند تولیدی یک کالا میباشد، سازمان بین المللی استاندارد ایزو مقر آن در ژنو سوئیس می‎باشد در 24 فوریه 1947 به منظور یکپارچه کردن استاندارد در سراسرجهان ایجاد تسهیلات درتجارت بین المللی و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و توسعه همکاری عمل تکنولوژیکی اقتصادی و با عضویت 25 کشور تاسیس شد. به دنبال پیوستن تدریجی سایر کشورهای جهان این سازمان در حال حاضر دارای 132 عضو شامل 90 عضو اصلی و 34 عضو مکاتبه ای و 8 عضو مشترک می‎باشد که موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از جمله اعضای اصلی آن می‎باشد.
در حال حاضر تعداد استانداردها 11950 مورد می‎باشد که توسط 2856 کمیته وزیر کمیته و بیش از سی هزار کارشناس تدوین گردیده است.
سازمان بین المللی استاندارد تحت عنوان مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت آغاز و در سال 1987 پس ازبحث و بررسی های علمی و تخصصی گسترده و تائید پیش نویسهای تهیه شده، توسط کشورهای عضو این کمیته فنی به صورت مجموعه ای مشتمل بر شش استاندارد و از سوی دبیرخانه سازمان بین المللی استاندارد منتشر گردید.

استانداردهای سری ایزو می گوید که کیفیت محصول فقط از طریق کنترل و بازرسی فنی بازرسی صد در صد به صورت پیوسته تأمین نیست بلکه کیفت باید در فرآیند تولید و آنهم در تمامی بخشهای یک سازمان (کارخانه یا شرکت) از جمله بخشی طراحی، بخش تدارکات، بخش تولید، بخش کنترل کیفیت، بخش آموزش و امثالهم خلق و بوجود می‎آید و استانداردهای سری ایزو 9000 در زمینه کیفیت گفتگو می‎کند ولی نه فقط کیفیت محصول نهایی بلکه کیفتی عملکرد صحیح تمامی بخش های یک سازمان که در مجموعه در کیفیت محصول یا خدمت عرضه شده توسط یک سازمان یا به عبارتی دیگر در کیفیت کل سازمان تجلی می یابد.
تدوین استانداردهای ایزو در مورد مدیرتی کیفیت و تضمین کیفیت در اواخر دهه هفتاد با بهره گیری از استاندارد انگلستان به شماره 5750 و سایر استانداردهای کیفیت و صنایع نظامی و هسته ای طراحی شده است.
موسسه استاندارد ملی امریکا (ANSI) نماینده ایالات متحده امریکا است.

تاریخچه ایزو در ایران:
ایزو کمتر از یک دهه می‎باشد که در ایران شروع گردیده است. چندی است که در کشور ما ایران مساله ی مدیریت کیفیت دارای اهمیت شده است واحدهای تولیدی یا خدماتی می خواهند فراورده هایی با کیفیت بهتر از قبل ارایه کرده کیفیت آنها را تضمین کنند موج پیشرفتهای روز افزون دانش و فن آوری و رقابت در کیفیت و تلاش در دستیابی به مدیریت و کیفیت فراگیر به ایران نیز رسیده است موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در حال حاضر در 128 کمیته وزیر کمیته عضو فعال و در هر 101 کمیته ناظر بوده و مسئولین دبیرخانه کمیته های فنی شوینده ها، کودهای شیمیایی، فرآورده های بهداشتی و آرایشی و کمیته فرعی واژه شناسی اطلاعات و اسناد را نیز به عهده دارد.

مجموعه استانداردهای ایزو 9000 چه هستند .
مجموعه استانداردهای ایزو 9000 در سال 1987 بوجود آمدند در سالهای قبل از بوجود آمدن ایزو 9000 مفاهیم کیفیت کاملاً گیج کننده شده بودند. معنی واژه ی سیستم کیفیت به دفعات تغییر می کردو گاهی از کشوری به کشور د یگر و حتی در داخل یک کشور مشکل آفرین بود. در این دوران دولتها و صنایع هر روز بیش از پیش اهمیت توجه به پیشرفت و بهبود کیفیت را بعنوان عامل موفقیت در رقابت دریافتند . در نتیجه استانداردهای کیفیت بسیاری توسط موسسه ها شرکتهای خصوصی و صنایع بوجود آمدند. اگر چه شباهتهایی در این استانداردها وجود داشت اما متابعت از آنها بسیار دشوار می نمود و بوضوح نیاز به تدوین استاندارد در سطح جهانی احساس می شد.
بدین منظور ایزو یک کمیته فنی با عنوان TC176 برای کیفیت بوجود آورد. نتیجه‎ی تلاش این کمیته مجموعه استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9000 بود. نیاز برای داشتن یک سیستم مدیریت کیفیت مؤثر را تعریف می کنند. این استانداردهای کاربردی پیشنهادی کیفیت، می‎تواند برای هر موسسه خواه تولیدی باشد یا خدماتی اجرا شوند. نیازمندیهای استاندارد ساده و صریح هستند.

 

اهداف استانداردهای ایزو 9000 شامل پنجح سند زیر هستند
ایزو 9000 استانداردهای مدیریت کیفیت و استاندارد تضمین کیفیت خطوط راهنما برای انتخاب و استفاده از این سند راهنمای استفاده از دیگر استانداردهای مجموعه است و واژگان کلیدی را تعریف می کند.
ایزو 9001: سیستمهای کیفیت مدلی برای تضمین کیفیت در طراحی توسعه، تولید، نصب و ارایه خدمات سند قراردادی نیازمندیهای سیستم کیفیت، برای استفاده به هنگامی که یک تولید کننده باید تواناییهایش را در طراحی، تولید، نصب و راه اندازی و حمایت ازیک محصول یا خدمات نشان دهد.
ایزو 9002: سیستمهای کیفیت – مدلی برای تضمین در تولید، نصب وراه اندازی سند قراردادی نیازمندیهای سیستم کیفیت، برای استفاده به هنگامی که یک تولید کننده باید فقط توانایی های تولید و نصب و راه اندازی محصول یا خدمات را نشان دهد. برخلاف ایزو 9001 و 9002 هیچ گونه نیازمندی برای کنترل طراحی یا ارایه خدمات ندارد و ایزو 9002 استاندرادی است که بصورتی بسیار گسترده مورد استفاده قرار می‎گیرد.

ایزو 9003 : سیستمهای کیفیت – مدلی برای تضمین کیفیت در بازرسی و آزمایش نهایی این سند قراردادی نیازمندیهای سیستم کیفیت را برای تضمین کیفیت با بازرسی و آزمایش نهایی مشخص می کند، نیازمندیهای این استاندارد و به دقت و پیچیدگی ایزو 9001 وایزو 9002 نبوده، هنگامی بکار گرفته می‎شود که محصول نسبتاً ساده بوده و کیفیت آن با انجام یک بازرسی یا آزمایش نهایی کاملاً قابل تعیین باشد.

ایزو 9004: مدیریت کیفیت و عناصر سیستم کیفیت – رهنمودها – یک سند مشاوره ای است که رهنمودهایی برای ایجاد و اجرای سیستم کیفیت ارایه نموده- معین می‎کند تا چه حد عناصر سیستم کیفیت، درسایراستانداردها قابل استفاده است روابط قراردادی در این سند مورد بررسی قرار نمی گیرد رهنمودهای ایزو 9004 عملا برای کارخانه هایی مفید هستند که به ایجاد سیستم کیفیت جامع علاقه دارند اما به داشتن گواهینامه این سیستم و پیگیری نسبت آن اهمیتی نمی دهند.
سایر استانداردهای خانواده ایزو 9000

علاوه بر پنج استاندارد و اصلی ذکر شده استانداردهی زیر نیز در خانواده ایزو 9000 وجود دارد.
ایزو 8402- واژه نامه مدیریت کیفیت و تضمین کیفیت.
ایزو 9000- بخش 2 رهنمودهای کلی برای بکارگیری ایزو 9001 و 9002 و 9003
ایزو 9000- بخش 3 رهنمودهایی جهت بکارگیری ایزو 9001 برای توسعه تأمین و نگهداری نرم افزارها.
ایزو 9000- بخش 4- کاربرد در اعتماد به مدیریت (اطمینان مدیریت)
ایزو 9004- بخش 2- رهنمودهایی برای خدمات.
ایزو 9004- بخش 3- رهنمودهایی برای مواد فرایندی.
ایزو 9004- بخش 4- رهنمودهایی برای بهبود کیفیت
ایزو 9004- بخش 5- رهنمودهایی برای بهبود کیفیت
ایزو 9004- بخش 6- رهنمودهایی برای ساختار مدیریت.
ایزو 10011- بخش 1- ممیزی
ایزو 10011- بخش 2- معیار تعیین صلاحیت ممیزان سیستمهای کیفیت
ایزو 10011- بخش 3- مدیریت برنامه های ممیزی
ایزو 10012- بخش 1- نیازمندیهای اطمینان از کیفیت برای وسایل اندازه گیری

چرا ایزو 9000 اهمیت دارد؟
مجموعه استانداردهای ایزو 900 به چند دلیل باید بطور جدی مورد توجه تمام شرکتها قرار گیرد. گواه این مطلب دستورات و مقررات اتحادیه اروپا
(European Community) EC است در اول 1993، اتحادیه اروپا دومین قدرت اقتصادی جهان و شریک عمده بازرگانی ایالات متحده شده اتحادیه ی اروپا مجموعه مقرراتی را وضع کرد که تولید کنندگان (محصولات تحت ضابطه) مانند محصولات و خدماتی که اثر مستقیم بر تندرستی ، ایمنی و محیط زیست دارند ملزم به داشتن گواهینامه ایزو 9000 هستند. این کالاها کمتر از 250 درصد تمامی محصولات بازار را تشکیل می دهند اما بسیاری از مشتریان خواهان وجود گواهینامه برای (محصولات بدون ضابطه) نیز هستند. این نیازمندی به ثبت گواهی سرانجام گسترش یافته که عرضه کنندگان تمام فراورده ها و خدمات را در بر خواهد گرفت.

علاوه بر اتحادیه اروپا بیش از 50 کشور بطور رسمی مجموعه استانداردهای ایزو 9000 را بعنوان استاندارد و ملی خود برگزیده اند. استانداردهای ایزو 9000 بطور واقعی در تمام کشورهای صنعتی و چند کشور در حال توسعه بکار می روند کشورهایی که بطور رسمی تمام یا بخشی از این استانداردها را پذیرفتند.

اتحادیه اروپا همچنین یک قانون شدید و الزام آور مدنی را بصورت متحد تصویب کرده است. بر طبق این قانون مصرف کنندگان می‎توانند علیه عرضه کنندگان کالا یا خدمات معیوب یا خطرناک شکایت کنند. این امر بطور چشمگیری شانس فرد را برای اعلام جرم علیه عرضه کننده افزایش می‎دهد. برای مقابله با چنین مسئولیت حقوقی بسیاری از شرکتها به ایزو 9000 رو آورده اند. اجرای یک سیستم مدیریت کیفیت دقیق به جلوگیری از تولید کالای معیوب کمک می کند. کشورهایی که استانداردهای ایزو را پذیرفته اند عبارتند از آرژانتین ، آلمان، اتریش و اسپانیا، استرالیا، افریقای جنوبی، الجزایر، ایالات متحده امریکا، ایتالیا، ایرلند، ایسلند، برزیل، انگلستان، بلژیک، پاکستان، پرتقال، تانزانیا، تایلند، ترکیه، ترینیداد، تونس، جامایکا، چک، دانمارک، روسیه، رومانی، زامبیا، زیمباوه، ژاپن، سریلانکا، سنگاپور، سوئد، سوئیس، شیلی، فرانسه، فلسطین اشغالی، فنلاند، فیلیپین، قبرس، کره جنوبی، کلمبیا، کوبا، گینه نو، لهستان، مالزی، بهارستان، مکزیک، نروژ، نیوزلند، ونزوئلا، هلند، هند، یونان. البته این آمار مربوط به سال 1993 می‎باشد و قطعا کشورهای دیگری تا کنون به جرگه دارندگان ایزو گرویده اند.

 

عناصر استانداردها کدامند؟
عناصر ویژه ی سیستم مورد نیاز هر یک از اسناد قراردادی بسته به اهداف و دامنه فعالیت یک شرکت یا موسسه تغییر می‎کند. در بخشهای زیر توصیف مختصر نیازمندیهای کلی هر عنصر در ایزو 9001 که جامع ترین سری استانداردهای 9000 می‎باشد ارایه می گردد.
مسئولیت مدیریت:
– مدیریت باید یک خط مشی مدون از مسئولیت خود در قبال کیفیت داشته باشد این خط مشی باید به کلیه کارکنان ابلاغ و کاملاً تفهیم شود.
– مدیریت باید مسئولیتهای سازمانی و روابط داخلی را بوضوح تعریف کند.
– به منظور نظارت بر اجرا و بهبود مستمر سیستم یک نماینده از طرف مدیریت تعیین شود.
– مدیریت ارشد باید بطور منظم سیستم را بررسی و اجرای آن را ارزیابی کند و فرصتهای ارتقاء سیستم را شناسایی نماید.
سیستم کیفیت :
– سیستم کیفیت باید مستقر شود.
– نظامنامه کیفیت باید به سند خط مشی و نیازمندیهای سیستم کیفیت تبدیل شود.
– طرحهای کیفیت باید مدون شوند و شرایط و تعریفهای کنترل کیفیت محصولها و خدمات را نشان دهد.
– مستندسازی سیستم کیفیت باید شامل توصیف کلی سیستم کیفیت و جزئیات در باره‎ی سازمان پشتیبانی مستندسازی، باشد.
بازنگری قرارداد :
باید سیستمی بوجود آید که اطمینان دهد نیازهای مشتری کاملاً درک می‎شوند و منابع مناسب (مانند پرسنل، روشها، مواد، وسایل) برای تولید یک محصول یا ارائه خدمات جهت برآوردن آن نیازها می بشد.
کنترل طراحی
برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای مشتری، باید روشهایی برای کنترل و آزمایش طراحی و فرآورده های جدید و اصلاح شده ایجاد و نگهداری گردد.
کنترل سند
باید روشهای اجرایی برای کنترل تمامی اسناد و داده های مربوط به نیازهای توصیف شده در نظامنامه کیفیت، بوجود آید و حفظ گردد. پیش از صدور این اسناد باید تمامی سندهای مربوط به نیازمندیهای نظامنامه کیفیت توسط افراد مسئول بررسی و تایید گردد.
افراد مسئول همچنین باید هر گونه تغییر در این سند ها را بررسی وتایید نمایند.

خرید
باید سیستمی برای اطمینان از مناسب بودن نیازمندیهای اقلامی که خریداری می‎شوند و مستقیما روی کیفیت محصول یا خدمات ارایه شده اثر می گذارند وجود داشته باشد و در ارتباط متقابل با عرضه کننده باشد . این سیستم باید مکانیزمی برای تعیین صلاحیت و شایستگی عرضه کنندگان و تایید برآورده شدن نیازها ارایه کند.
محصول عرضه شده توسط خریدار
باید سیستمی برای تایید تمام محصولات عرضه شده از سوی خریدار قبل از استفاده وجود داشته باشد.
قابلیت شناسایی و رد یابی محصول
تمامی محصولات باید در طی مراحل تولید ، تحویل، نصب و راه اندازی شناسایی گردند در صورت درخواست مشتری باید سوابق برای ردیابی محصول و رسیدن به ابتدای تولید، نگهداری گردند.
کنترل فرایند:
شرکت باید تمامی فرایندهایی که مستقیما روی کیفیت محصول یا خدمات اثر می گذارند شناسایی کرده اطمینان حاصل نماید که تمامی این فرایندها درشریط کنترل شده زیر انجام می‎شوند.
الف- تصویب رسمی طراحی فرایند و تجهیزات
ب- دستورالعملهای مستند
ج- طرحهای توسعه ی کیفیت همراه با توصیف چگونگی نظارت بر فرایند.
د- محیط کار مناسب
هـ- شاخصهای مستند کیفیت.
بازرسی و آزمایش
شرکت باید تأمین نیازمندیهای اعلام شده ی یک محصول را در تمام مراحل تولید، شامل دریافت و فرآوری کالای تولید شده تایید نماید. این تأکید باید بر طبق برنامه و روشهای اجرایی مدون کیفیت باشد.

وسایل بازرسی ، اندازه گیری و آزمایش
شرکت باید روشهایی به منظور شناسایی دقیق وضعیت محصولات در تمامی مراحل تولید، نصب و راه اندازی، بوجود آورده و حفظ و نگهدرای کند.
کنترل محصول نامنطبق
شرکت باید سیستمی بوجود آورد تا از فراوری و حمل هر گونه محصول اعم از امحصول نهایی یا ماد9ه خام در وصرت عدم تطابق کامل با معیارها جلوگیری شود.
اقدامات اصلاحی
شرکت بایدفرایندی برای بررسی علل ریشه ای تولید محصول نامنطبق به منظور انجام اقدامات اصلاحی پیشگیرانه بوجود آورد حفظ و نگهداری کند. این فرایند باید دقیقا تأکید کند که اقدامات انجام گرفته مؤثر و کارا هستند.
حمل و نقل، انبار ، بسته بندی، تحویل
شرکت باید سیاستی به منظور جلوگیری از بروز صدمه بهنگام حمل و انبار کردن کالا داشته باشد همچنین دارای سیستمی کارآمد برای کنترل جریان آمد و شد کالاهای بحرانی، در دفتر موجودی کالا باشد.

سوابق کیفیت
شرکت باید تمامی سوابق را که نمایانگر توجه کافی به عناصر سیستم کیفیت هستند نگهداری نماید. شرکت همچنین باید مدت زمان مناسب جهت حفظ و نگهداری این سوابق را مشخص کند. این سوابق باید خوانا باشند و طوری نگهداری شوند تا صدمه نبینند، بعلاوه به سادگی قابل ارزیابی باشند.
ممیزی داخلی کیفیت
شرکت باید یک سیستم داخلی به منظور ممیزیو اطمینان از کارایی و عملی بودن تمامی عناصر سیستم کیفیت داشته باشد. همچنین باید یک برنامه ی رسمی برای انجام این ممیزی ها و در کنار آن نگهداری سابقه ی هر ممیزی و نتیجه عملیات بوجود آورد.
آموزش
باید سیستمی به منظور شناسایی مهارتهای لازم ، تدوین برنامه های آموزشی مورد نیاز، برنامه ریزی و اجرای آموزشهای لازم و نگهداری از سوابق این آموزشها، ایجاد شوند.
ارایه خدمات
باید سیستمی به منظور تعریف و اعلام خدمات پس از فروش ایجاد گردد.
روشهای آماری
شرکت باید توانایی نشان دادن روشهای مناسب آماری بکار رفته به منظور اطمینان از کیفیت جنس یا خدمات ارایه نشده را داشته باشد.
چرا ایزو اهمیت دارد؟
مجموعه استانداردهای ایزو به چند دلیل باید بطور جدی توجه تمام شرکتها قرار گیرد. گواه این مطلب دستورات و مقررات اتحادیه اروپا (EC) است در اول ژانویه 1993 اتحادیه اروپا، دومین قدرت اقتصادی جهان و شریک عمده ی بازرگانی ایالات متحده شد. اتحادیه ی اروپا مجموعه مقرراتی را وضع کرد که تولید کنندگان (محصولات تحت ضابطه) مانند محصولات و خدماتی که اثر مستقیم بر تندرستی، ایمنی و محیط زیست دارند. ملزم به داشتن گواهینامه ایزو هستند.
این کالاها عبارتند از غذای حیوانات، خودروهای سواری، خودروهای سنگین موتور سیکلت، مواد شیمیایی، محصولات ساختمانی، مواد آرایشی (زیبایی)، مواد پاک کننده، کودها، بسته بدنی مواد غذایی، محصولات غذایی، وسایل بالا بر و بارگیری، دستگاه های ایمنی ماشن، دستگاه های پزشکی، دستگاه های ویژه تخصصی پزشکی، ماشین آلات متحرک، دستگاه های حفاظت شخصی، مواد فارماکولوژیکی، مخازن کمتر از 20 درصد تمامی محصولات بازار را تشکیل می دهند. اما بسیاری از مشتریان خواهان وجود گواهینامه برای محصولات بدون ضابطه نیز هستند. این نیازمندی به ثبت گواهی سرانجام گسترش یافته، عرضه کنندگان تمام فراورده ها و خدمات را در بر خواهد گرفت.

گواهینامه سیستم کیفیت چیست؟
گواهینامه سیستم کیفیت یک تاییدیه کاملاً مطمئن و بی طرفانه است که برآورده شدن تمام نیازمندیهای مشخص شده در مجموعه استانداردهای ایزو را تضمین می‎کند این گواهینامه از سوی موسسه ای با عنوان (گواهی دهنده) صادر می گردد. این موسسه ها (مانند شرکت ثبت تضمین کیفیت لویدز، موسسه استاندارد بریتانیا، آزمایشگاههای آندر راتیزر) خود توسط موسسه های اعتبار دهنده ی بین المللی مانند NACCB مورد تایید قرار گرفته اند.

مؤسسات گواهی دهنده براساس یک ارزیابی مستقل و بی طرفانه گواهی می دهند که سیستم کیفیت، با استاندارد مشخص و معینی مطابقت دارد.
در ایالات متحده واحد تعیین صلاحیت گواهی دهندگان (RAB) وابسته به انجمن کنترل کیفیت آمریکا، بعنوان موسسه اعتباردهنده ایالت متحده فعال شده است.
اغلب بین دو واژه ی ثبت و گواهی اشتباه می‎شود گواهی به معنی تایید تطابق سیستم کیفیت، با تمام نیازمندیهای معین در استاندارد قراردادی ایزو می باشد. ثبت به فهرست شرکتها و نوع تاییدیه آنها یعنی این شرکتها کدام استاندارد ایزو را دارد. ) مندرج در دفترچه راهنما، اطلاق می گردد.
سایر واژه هایی که اخیرا مورد بحث قرار گرفته اند، ارزیاب ارزیابی و ممیز، ممیزی است . بسیاری این عبارات را بجای یکدیگر بکار می بر ند و مشابه بحث ثبت و گواهی باید وقت بسیارزیادی برای واژه شناسی صرف گردد.
واژه های ارزیاب و ارزیابی به شخص یا اشخاص و فرایندی که یک شرکت برای ثبت شدن پیش می‎گیرد اطلاق می گردد.
ارزیاب، کارمند یا کارمندان موسسه گواهی دهنده ی طرف سوم هستند که از شرکت شما به منظور سنجش سیستم کیفیت بر اساس استانداردهای مناسب ایزو بازدید می کنند.
واژه های ممیزو ممیزی فقط به کارکنان داخلی و روند داخل سنجش پیوسته کارایی سیستم کیفیت شرکت مطابق با عنصر ممیزی داخلی موجود در استانداردهای ایزو اطلاق می گردد.
بطور خلاصه گواهینامه ایزو سود چشمگیری برای تولید کنندگان ومشتریان آینده خواهد داشت عرضه کنندگان با داشتن گواهینامه سیستم کیفیت میزان قابلیت خود را در مرغوبیت و دوام محصول یا خدمات ارایه شده ، افزایش دهد.
شش عنصر بنیادین بطور موفقیت در اخذ گواهی
شروع جستجو و تلاش برای ثبت گواهینامه ایزو مشابه به هر سفر دیگری است که در نظر داریم انجام دهیم کمتر کسی از ما وقتی برای اولین بار به جایی سفرمی کند یک طرح و مجموعه ای از کتابچه های راهنما یا نقشه برای کمک در طول سفر همراه دارد. با بهره گیری از تجربه های دیگران، نه تنها احتمال حفظ سلامت بلکه کارایی خود را در سفر به حداکثر می رسانیم.

 

1- تعهد مدیریت ارشد به تلاش برای دریافت گواهینامه
همانند بسیاری از تلاشهای مربوط به کیفیت، تلاش برای موفقیت در اخذ گواهی نیازمندی تعهد مدیریت است. مدیریت باید سودمندیهای دریافت گواهی را درک کرده به آنها اعتقاد داشته باشد. علاوه بر این مدیریت باید آشکارا از تلاش برای دریافت گواهی حمایت کند و فعالانه در فرایندهای اجرایی، دخالت داشته باشد.
انطباق و هماهنگی با هر مجموعه از استانداردهای ایزو نیازمند افزایش چشمگیر نظم و انضباط در تمامی سیستم کیفیت است این انضباط و نظم معمولاً وجود ندارد و به احتمال قوی بی درنگ هم پذیرفته نمی‎شود. برای فائق آمدن بر موانع زیادی که پیش روی شرکت قرار دارد باید مدیریت تمام مدتی که برای دریافت گواهینامه تلاش می‎شود تداوم پای بندی به هدف را به نمایش گذارد.

2- آموزش مناسب ایزو
برای اجرای موفق ایزو و دریافت گواهی سیستم کیفیت باید دو جنبه متمایز آموزش مد نظر قرار گیرد نخست باید برنامه ی آموزشی برای آشنا سازی کل سازمان با هدف گواهینامه استانداردها و ورند دریافت گواهی طراحی شود. دوم عنصر آموزش مجموعه ی استانداردهای ایزو باید اجرا گردد. عنصر آموزش نیازمند آموزش جامع کلیدی کارکنان در تمامی جنبه های سیستم کیفیت است که در آن مسئولیت دارند علاوه بر این باید طراحهای آموزشی ایجاد شده و سوابق خاتمه آموزش، برای کارکنان آموزش دیده نگهداری شود.
3- فرایندی کارا برای فرایند بازنگری مدیریت
مجموعه استانداردهای ایزو یک سیستم مدیرتی کیفیت را بیان می‎کند تمام مدیران باید فعالانه درسیستم کیفت و فرایند دریافت گواهینامه شرکت کند. برای اطمینان از مناسب بودن و کارایی پیوسته ی سیستم کیفیت استانداردها به بازنگری دوره ای مدیریت، در فواصل مناسب نیاز دارند.
اجرای فرایند بازنگری مدیریت، در آغاز تلاش برای دریافت گواهی، نائل شدن به مالکیت مدیریت را که برای کاایی درازمدت لازم است تضمین می‎کند.
4- مستندسازی جامع سیستم کیفیت
روش چند ردیفی برای مستندسازی سیستم کیفیت، برای تمام تلاشهای دریافت گواهی توصیه شده است ردیف بالا، نظامنامه کیفیت سازمان است که سیاستها و مسئولیتهای مربوط به عناصر مورد نیاز مجموعه استانداردها ایزو مناسب را مشخص می‎کند. پشتیبان نظامنامه کیفیت، سیستمها و روشهای اجرایی است که چگونگی اجرای این سیاستها را در تمام سازمان بطور مشخص بیان می‎کند.
5- سیستم ممیزی داخلی کارا
ممیزی داخلی می‎تواند مهمترین بخش فرایند باشد ممیزی داخلی برای دریافت گواهینامه و پیشرفت مستمر تلاشها امری مهم و اساسی است. این عمل هم مکانیزمی برای اندازه گیری پیشرفت و هم مبنی بر ارتقاء کل سیستم در آینده است. سیستم ممیزی داخلی باید در کمترین زمان ممکن اجرا گردد.
6- فرایند اقدامات اصلاحی مؤثر

اقدامات اصلاحی و ممیزی داخلی در ایجاد و بهبود سیستم کیفیت لازم، و ملزوم یکدیگرند و باید در کوتاهترین زمان ممکن اجرا گردند فرایند اقدامات اصلاحی نیروی محرکه ای است که تلاشهای آماده سازی را به پیش می‎برد . درایجاد این فرایند باید مطمئن شوید که این حرکت از جانب مدیریت بوده درک و مشارکت تمامی کارکنان را بدنبال دارد اقدامات اصلاحی باید علتهای ریشه ای را مشخص کند. مستند و زمان بندی شده باشند سرانجام این فرایند باید مکانیزمی را برای تایید کارایی فعالیتهایی که اقدامات بعدی را در پی دارد ادا نماید.
چرا باید بدنبال گواهینامه ایزو باشیم؟
اولین گام در دستیابی به تعهد و ایجاد عزم استوار در سراسر سازمان توسط مدیرتی پاسخ به این پرسش است : چرا باید بدنبال گواهینامه ایزو باشیم پاسخهای احتمالی ممکن است به صورتهای زیر باشد.

برآوردن نیازمندیهای مشتری:
مشتریان ممکن است بیش از بستن قرارداد جدید یا حتی حفظ قرارداد تجاری فعلی، از شما بخواهند گواهینامه ایزو دریافت کنید هر روز شرکتهای بیشترو بیشتری درباره ی استانداردهای ایزو با عرضه کنندگان خود بحث می کنند و تعداد کمی آن را بعنوان بخشی از نیازمندیهای عرضه کنندگان مطرح می کنند. اما گرایش مطمئنا به این سمت است.

در جستجوی برتری در رقابت اگر شرکت شما در میان رقبا از اولین شرکتهایی باشد گواهینامه یکی از استانداردهای ایزو را دریافت می‎کند یک برتری چشمگیری در رقابت بدست آورده است. دریافت گواهینامه بیانگر اعتبار سیستم کیفیت شرکت و بوجود آورنده ی این اطمینان در مشتری است که رقبای بدون گواهینامه نمی توانند کیفیت را تضمین نمایند.

اجرای قوانین شرکت یا سازمان شما ممکن است پیگیر گواهینامه باشد به این دلیل که شرکت هدفی را برای دریافت گواهینامه ایزو قرار داده است.
ایجاد ساختاری برای تلاشهای کیفیت بسیاری از شرکتها در می یابند که تلاشهایشان باری پیشرفت کیفیت پراکنده است. آنها ممکن است به بیماری تنوع سلیقه دچار شده باشند یعنی بسیاری از روشهای بهبود کیفیت (مانند چرخه های کیفیت، کنترل آمادی فرایند ، مشارکت کارکنان) بدون چارچوب کلی یا راهبردی پذیرفته می‎شوند.
پیشرفت نظم و انضباط – فقدان نظم و انضباط، اغلب نه تنها دو سیستم کیفیت بلکه در سراسر شرکت آشکار است در چنین مواردی اختلاف بین سازمانی که مسندسازی می‎کند و سازمانی که عمل می کند، وجود دارد. گواهینامه ایزو وسیله ای کارا و مؤثر برای از بین بردن فاصله ی بین روشهای اجرای و عمل است.

مزایای پیگیری دریافت گواهینامه باید در کنار معایب نهفته ی آن قرار گیرد. زمان کافی برای شناسایی افراد موافق و مخالف این تلاش را در نظر بگیرید بهتر است در این فهرستها به جای استفاده از نام تک تک افراد عناوینی مانند سازمان وظایف شغلی و نقشها، بکار رود. باید سعی شود دلایل گروه مخالف را بفهمیم و آنچه را که باید برای غلبه بر آنها انجام شود شناسایی کنیم موافقان و مخالفان گواهینامه باید از نظر تعداد مورد توجه قرار گیرند. سرانجام باید بیائید توجیهی مدونی، شهیر و بعنوان اساس ارتباطات تمام سازمان، 17 مورد استفاده قرار گیرد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

بررسی سیستم خرید و فروش اینترنتی یا تجارت الکترونیکی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  بررسی سیستم خرید و فروش اینترنتی یا تجارت الکترونیکی در pdf دارای 105 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی سیستم خرید و فروش اینترنتی یا تجارت الکترونیکی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه بررسی سیستم خرید و فروش اینترنتی یا تجارت الکترونیکی در pdf

مقدمه

فصل یکم –تجارت الکترونیک

1-1-  تجارت الکترونیکی چیست؟

1-1-1- عوامل موفقیت در تجارت الکترونیک

1-1-1-1- جنبه های فنی و سازمانی

1-1-1-2- مشتری مداری

1-2- مزایای تجار الکترونیک

1-3- معایب تجارت الکترونیک

1-4- انواع تجارت الکترونیک

1-4-1- تجارت BB

1-4-2- تجارت BC

1-5- تجارت الکترونیک در قالب خرید و فروش

فصل دوم- پایگاه داده

2-1- جداول استفاده شده در پایگاه داده

2-2- رویه های ذخیره شده

2-3- تریگرها

فصل سوم -  وب سایت

3-1-  صفحات وب سایت

3-2- کدهای استفاده شده در برنامه

فصل چهارم- جمع بندی و نتیجه گیری

منابع و مراجع

فهرست شکل ها

شکل 3-1- ورود به سایت

شکل 3-2- عضویت کاربران

شکل 3-3- آیا رمز عبور خود را فراموش کرده اید

شکل 3-4- مدیریت سایت

شکل 3-5- ورود اطلاعات فاکتور خرید

شکل 3-6- ورود اطلاعات فاکتور خرید

شکل 3-7- ورود اطلاعات فاکتور خرید

شکل 3- 8- ورود سفارشات شرکت

شکل 3- 9- عضویت کارمندان

شکل 3- 10 – خوش آمد گویی به کارمندان

شکل 3- 11 – محصولات شرکت

شکل 3- 12 – نمایش محصول انتخاب شده

شکل 3- 13 – گزارشات

شکل 3- 14 – گزارش هزینه

شکل 3- 15- گزارش چک بر حسب تاریخ

شکل 3- 16 – گزارش چک بر حسب نام

شکل 3- 17 -گزارش چک بر حسب وضعیت چک

شکل 3-18- گزارش بر حسب شماره آن

شکل 3- 19 – گزارش موجودی انبار

شکل 3- 20- گزارش موجودی انبار بر حسب نام

شکل 3- 21 – گزارش سفارشات

شکل 3- 22 - گزارش سفارشات بر حسب تاریخ

شکل 3- 23 – فهرست مشتریان

شکل 3- 29 – درباره ما

شکل 3- 30 – ارتباط با ما

 
 
 مقدمه

 شرحی از سیستم شرکت کامپیوتری فراز رایانه
در این سیستم خدمات به صورت الکترونیکی عرضه می شود، که سبب صرفه جویی در وقت ، هزینه و یافتن کالاها با قیمت پایین تر نسبت به شرکتهایی با روش فروش غیر اینترنتی و قابلیت مقایسه قیمتها و مشخصات کالاها در کمترین زمان، امکان خرید در آرامش منزل، امکان خرید در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکانی که به خدمات الکترونیکی مجهز باشد.
مدیر سایت می تواند از طریق اینترنت به اطلاعات شرکت خود دسترسی داشته باشد و گزارشات متنئوعی از  نحوه عملکرد ، سود و زیان ، اطلاعات کالاهای موجود در شرکت، فروش روزانه ،  کارمندان و ... خود داشته باشد. و همچنین امکان تغییر و بروز رسانی اطلاعات نگهداری شده در شرکت از هر مکان و در هر زمانی امکان پذیر می باشد.
کاربران می توانند بدون اینکه عضو سایت شوند محصولات شرکت را مشاهده  کنند. و در صورت عضویت در سایت می توانند کالاهای مورد نظر خود را خریداری نمایند و مبلغ  آن را به صورت دلخواه نقد یا اقساط پرداخت نمایندو اطلاعات چک خود را به صورت اینترنتی وارد نمایند که سبب تسهیل امور می شود.

 

بخشی از منابع و مراجع پروژه بررسی سیستم خرید و فروش اینترنتی یا تجارت الکترونیکی در pdf

1-    آموزش C#.net – مهندس امین مولاناپور – 1384
2-    آموزش SQL Server 2000  در 21  روز – امین مولاناپور – 1382

منابع لاتین:

1.    Developing web Application (MCAD/MCSD)- Microsoft Press-2003
2.    SQL Server 2000 (MCSE)-Microsoft Press - 2003
3.    Developing Windows Applications –Microsoft Press -2003
4.    Wrox.Beginning.ASP.NET.2.0.with.C.Sharp.May.2006
5.    Wrox - Beginning ASP.NET 2.0 Databases Beta Preview - 2005 –
       (By Laxxuss)

سایتهای اینترننتی:
1.    www.microsoft.com
2.    www.asp.net
3.    www.e-commerce.com

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله رواب بین الملل و سیاست خارجی مبتنی بر صلح از دیدگاه امام خ

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله رواب بین الملل و سیاست خارجی مبتنی بر صلح از دیدگاه امام خمینی (ره) در pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رواب بین الملل و سیاست خارجی مبتنی بر صلح از دیدگاه امام خمینی (ره) در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رواب بین الملل و سیاست خارجی مبتنی بر صلح از دیدگاه امام خمینی (ره) در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رواب بین الملل و سیاست خارجی مبتنی بر صلح از دیدگاه امام خمینی (ره) در pdf :

در این مقاله نظرات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در خصوص سیاست خارجی دولت اسلامی که مبتنی بر کرامت انسانی، احترام متقابل، حفظ عزت اسلامی و ; میباشد، آورده می شود، که دیدگاه اصالت صلح در روابط حکومت اسلامی و سیاست خارجی نیز بوسیله همین نظرات و منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیشتر تقویت میگردد.

الف) گستره روابط براساس مبانی اسلامی و انسانی .1 روابط براساس رفتار انسانی

ما با دولت همجوار1 خودمان – که در سابق ایام روابط حسنه داشتهاند و اخیرا به واسطه این قدرت شیطانی پهلوی، قدری بین ملت ما و دولتهای ابر قدرت تیرگی حاصل شده است برای خاطر اینکه این جنایاتی که او کرده است، مردم عقیده دارند که به واسطه پشتیبانیای که اجانب به او کرده است، واقع شده است – ما با شما که همجوار ما هستید و فرسخها بین دو کشور مرز مشترک است مایلیم که به طور مسالمتآمیز، به طور انسانی رفتار کنیم.2

.2 روابط براساس مبانی اسلام

باید روابط بین ملتها براساس مسائل معنوی باشد و در این روابط بعد مسافت تأثیری ندارد و چه بسا کشورهایی که همجوار هستند اما رابطه معنوی بین آنها نیست، بنابراین روابط دیگر نمیتواند مثمر ثمر باشد. ما روابطمان با کشورها براساس مبانی اسلام خواهد بود. چنانچه ملتها از اسلام اطلاع پیدا کنند خواهند فهمید که هرچه میخواهند در اسلام وجود دارد.3

.3 روابط براساس تعهد به احکام اسلامی

چنانچه این جانب و مسئولین جمهوری اسلامی مکرراً اعلام نمودهایم، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیم احکام مقدس قرآن و اسلامند و به حکم قرآن مجید خود را برادر ایمانی تمام ملتهای اسلامی و کشورهای مختلف از حیث فرهنگ و جغرافیا میدانند و صلحجوئی و زندگی مسالمت آمیز را با تمام دولتها و ملتها طالب میباشند و تا دولتی به حریم کشور آنان تجاوز نکند و متعهد به احکام اسلام باشد، آن را برادر خود میدانند.4

.4 تأکید بر نفی سلطه در روابط

آقایان توجه کنند که روابط زمان سابق نباشد که در زمان سابق روابط یک طرفه بود، آقایی و نوکری، چه در زمان قاجار و چه زمان رضاخان و تا آخر. و شما دیدید که از اول اینطور بود که وقتی سفیری از انگلستان یا آمریکا میآمد کسی جرأت نمیکرد حتی یک کلمهای برخلاف مصالح آنها بگوید. ولی ایران، امروز اینطور نیست

و ما هیچ کشوری مثل ایران را سراغ نداریم که اینطور دنیا، شرق و غرب به آن نظر داشته باشند و مستقل بوده

و بگوید ما نه با آمریکا کار داریم نه با شوروی و ما خودمان هستیم و این که با همه دولتها رابطه داشته باشیم یعنی، رابطه دوستانه نه روابط بین ارباب و رعیت و ما این روابط را نمیخواهیم مادامی که این طور است و ما

1 – شوروی سابق

2 . بیانات امام خمینی (ره) خطاب به سفیر شوروی – (57/12/7) همان – ج- 5 ص115

. 3 بیانات حضرت امام خمینی (ره) در جمع هیئت نیوزیلندی – ( 85/3/31) همان – ج- 7 ص164 . 4 پیام حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی – (60/11/22) همان – ج- 16 ص 48

همایش ملی حقوق نیب الملل رد آهنیی علوم روز

استقلال خودمان را میخواهیم حفظ کنیم و در دنیا زندگی کنیم و اسلام را به پیش ببریم. این روابط باید هر روز محکمتر بشود و شما از اول باید به آنها بفهمانید این معنا را که ما نمیخواهیم روابطمان مثل روابط زمان شاه باشد، بلکه ما روابط خاص اسلامی داریم که اسلام نه ظالم بود و نه زیر بار ظلم میرفت و ما هم میخواهیم این طور باشیم که نه ظلم کنیم نه زیر بار ظلم برویم.5

ب) اصل احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر .1 رفتار احترامآمیز و متقابل

با همه دولی که به احترام با ما رفتار کنند، ما نیز با آنها به احترام متقابل رفتار خواهیم کرد.6

سؤال}حضرت آیتاالله، سیاستی را که شما در آینده در قبال دولت آلمان خواهید داشت، چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا به نظر شما سیاست کنونی که بین ایران و آلمان هست تغییر پیدا خواهد کرد؟{

جواب: آلمان هم مثل سایر کشورهاست و هر قراردادی با آلمان اگر به ضرر ملت ما باشد اعتبار ندارد و ما با آلمان و سایر کشورها با احترام متقابل عمل میکنیم و اجازه ظلم به آنها نمیدهیم، چنانچه به آنها ظلم نخواهیم کرد.7
سؤال: }در جمهوری اسلامی به طور کلی سیاست خارجی شما چگونه خواهد بود؟{

جواب: جمهوری اسلامی ما با تمام ممالک روابط حسنه دارد و احترام متقابل قائل است، در صورتی که آنها هم احترام متقابل قائل باشند.8

.2 روابط همه جانبه به شرط احترام متقابل

احکام اسلامی، احکامی است مسالمت آمیز و میخواهیم همه قشرها مسالمتآمیز باشند. همانطور که قبلاً تذکر دادهام، ما میخواهیم با کسانی که میخواهند با ما روابط دوستانه داشته باشند، روابط دوستانه داشته باشیم، و امیدواریم که کشور شما و دولت شما احترام متقابل را حفظ کند و طوری عمل کند که در ایران منعکس نشود که شما در امور کشور ما دخالت دارید و ; ما هم مایلیم با شما روابط حسنه و روابط اقتصادی و سیاسی داشته باشیم و این موکول است به اینکه احترام متقابل رعایت شود.9

اسلام با همه کشورهائی که در جهان هستند میخواهد که دوست باشد دولت اسلامی با همه ملتها و با همه دولتها میخواهد که تفاهم و ارتباط صحیح داشته باشد، در صورتی که آنها متقابلاً احترام دولت اسلامی را مراعات کنند.10

×

5 -بیانات حضرت امام خمینی (ره) در دیدار با وزیر امور خارجه، سفرا و کارداران – همان – ج-19 ص 73-74 6 -مصاحبه امام خمینی (ره) با تلویزیون آلمان – (57/8/7) همان – ج- 3 ص72 7 -مصاحبه امام خمینی (ره) با خبرنگار آلمان – (57/8/19) همان – ج- 3 ص96 8 -مصاحبه خبرنگار مجله آمریکائی تایم – (57/9/30) همان – ج- 22 ص 156

. 9 بیانات حضرت امام خمینی (ره) در صحیح وزیر کارکنان وزارت خارجه – (58/3/22) همان – ج- 7 ص86-89 . 10 بیانات حضرت امام خمینی (ره) در جمع اعضای هیئت اعزامی از کشور یوگسلاوی(- (58/4/23 همان – ج- 8 ص 114

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

الگوریتم ژنتیک و کاربردهای آن در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  الگوریتم ژنتیک و کاربردهای آن در pdf دارای 110 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد الگوریتم ژنتیک و کاربردهای آن در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

    
بخشی از فهرست مطالب پروژه الگوریتم ژنتیک و کاربردهای آن در pdf
فصل اول -  مقدمه
1-1-    مقدمه 
فصل دوم -  مقدمه ای بر الگوریتم ژنتیک
2-1-    مقدمه
2-2-    پیشینه
2-3-    اصطلاحات زیستی
2-4-    تشریح کلی الگوریتم ژنتیک
2-5-    حل مسأله با استفاده از الگوریتم ژنتیک
2-6-    اجزای الگوریتم ژنتیک
2-6-1- جمعیت
2-6-2- کدگذاری
2-6-2-1-     کدگذاری دودویی
2-6-2-2-      کدگذاری مقادیر
2-6-2-3-      کدگذاری درختی
2-6-3- عملگرهای الگوریتم ژنتیک
2-6-3-1-       fitness (برازش)
2-6-3-2-      selection  (انتخاب)
2-6-3-3-   crossover    (ترکیب)
2-6-3-4-  mutation     (جهش)
2-7-    مفاهیم تکمیلی
2-7-1- برتری ها و ضعف های الگوریتم ژنتیک
2-7-2- نکات مهم در الگوریتم های ژنتیک
2-7-3- نتیجه گیری
فصل سوم - کاهش اثرات زیست محیطی آلاینده های Cox، NOx و SOx در کوره ها
3-1-    مقدمه
3-2-    احتراق
3-2-1-    روش محاسبه ترکیبات تعادلی با استفاده از ثابت تعادل
3-2-2-    روش محاسبه دمای آدیاباتیک شعله
3-2-3-    انتخاب سیستم شیمیایی
3-2-4-    تأثیر دمای هوا و میزان هوای اضافی بر تولید محصولات
3-3-    بهینه سازی
3-3-1-    روش های حل مسائل بهینه سازی
3-3-2-    روش تابع پنالتی
3-3-3-    الگوریتم حل تابع پنالتی

3-4-    برنامه ی کامپیوتری و مراحل آن
3-5-    تشکیل تابع هدف
3-6-    تشکیل مدل مسئله بهینه سازی
3-7-    روش حل
فصل چهارم - توضیحاتی در رابطه با gatool نرم افزار مطلب
4-1-    gatool
4-2-    تنظیم گزینه ها برای الگوریتم ژنتیک
4-3-    Plot Options
4-4-    Population Options
4-5-    Fitness Scaling Options
4-6-    Selection Options
4-7-    Reproduction Options
4-8-    Mutation Options
4-9-    Crossover Options
4-10-    Migration Options
4-11-    Output Function Options
4-12-    Stopping Criteria Options
4-13-    Hybrid Function Options
4-14-    Vectorize Options
فصل پنجم – نتایج
5-1-    نتایج حاصل از تابع پنالتی و الگوریتم ژنتیک
5-2-    نتیجه گیری
فهرست مراجع
فهرست شکل

2-1- مراحل الگوریتم ژنتیک
2-2- مثالی از کروموزوم ها به روش کدگذاری دودویی
2-3- مثالی از کروموزوم ها با استفاده از روش کدگذاری مقادیر
2-4-  انتخاب چرخ رولت
2-5-  ترکیب تک نقطه ای
2-6-  ترکیب دو نقطه ای
2-7-  ترکیب یکنواخت
2-8-  وارونه سازی بیت
2-9-  تغییر ترتیب قرارگیری
2-10-  تغییر مقدار
3-1- نمای برنامه ی کامپیوتری
3-2- عملیات برازش برای تولید NO در مقایسه با نتایج اصلی در احتراق گازوئیل
4-1-  نمای gatool نرم افزار مطلب
5-1- نمای gatool ، Cox برای گاز طبیعی
5-2- نمودارهای Best fitness و Best individual آلاینده ی Cox برای گاز طبیعی
5-3- نمای gatool ، NOx برای گاز طبیعی
5-4- نمودارهای Best fitness و Best individual آلاینده ی NOx برای گاز طبیعی
5-5- نمای gatool ، Cox + NOx برای گاز طبیعی
5-6- نمودارهای Best fitness و Best individual مجموع آلاینده های Cox و NOxبرای گاز طبیعی
5-7- نمای gatool ، Cox برای گازوئیل
5-8- نمودارهای Best fitness و Best individual آلاینده ی Cox برای گازوئیل
5-9- نمای gatool ، NOx برای گازوئیل
5-10- نمودارهای Best fitness و Best individual آلاینده ی NOx برای گازوئیل
5-11- نمای gatool ، Sox برای گازوئیل
5-12- نمودارهای Best fitness و Best individual آلاینده ی Sox برای گازوئیل
5-13-  نمای gatool ، Cox + NOx برای گازوئیل
5-14- نمودارهای Best fitness و Best individual مجموع آلاینده های Cox و NOx برای گازوئیل
5-15- نمای gatool ، Cox+NOx+Sox برای گازوئیل
5-16- نمودارهای Best fitness و Best individual مجموع آلاینده های Cox و NOx وSOx برای گازوئیل
5-17- نمای gatool ، Cox برای نفت کوره
5-18- نمودارهای Best fitness و Best individual آلاینده ی Cox برای نفت کوره
5-19- نمای gatool ، NOx برای نفت کوره
5-20- نمودارهای Best fitness و Best individual آلاینده ی NOx برای نفت کوره
5-21- نمای gatool ، Sox برای نفت کوره
5-22- نمودارهای Best fitness و Best individual آلاینده ی SOx برای نفت کوره
5-23- نمای gatool ، Cox + NOx برای نفت کوره
5-24- نمودارهای Best fitness و Best individual مجموع آلاینده های Cox و NOx برای نفت کوره
5-25- نمای gatool ، COx+NOx+SOx برای نفت کوره
5-26- نمودارهای Best fitness و Best individual مجموع آلاینده های COx و NOx و SOx برای نفت کوره
فهرست جدول

3-1- تغییر نرخ تولید (mole/hr) NO در اثر تغییر دمای هوا و درصد هوای اضافی
3-2- تشکیل تابع هدف برای گاز طبیعی
3-3- تشکیل تابع هدف برای گازوئیل
3-4- تشکیل تابع هدف برای نفت کوره
5-1- مقایسه نتایج تابع پنالتی و الگوریتم ژنتیک

 

 

مقدمه 

به طور کلی انتخاب و طراحی بهینه در بسیاری از مسائل علمی و فنی باعث تولید بهترین محصول یا جواب ممکن در یک شرایط خاص می شود. برای مثال تولید محصولات مناسب در حوزه های مختلف فنی و مهندسی وابسته به طراحی دقیق و بهینه ی شکل، اندازه و قطعات محصول است. در نتیجه هر مسئله ی مهندسی ممکن است داری چندین جواب مختلف باشد که بعضی از آنها ممکن و بعضی غیر ممکن است . وظیفه ی طراحان پیدا کردن بهترین جواب ممکن از میان جواب های مختلف است. مجموعه ی جواب های ممکن فضای طراحی را شکل می دهند که باید در این فضا به جستجوی بهترین یا بهینه ترین جواب پرداخت.
 از آنجایی که نتیجه ی کار با توجه به نوع انتخاب این متدها و روش ها حاصل می شود لذا به اهمیت موضوع انتخاب بهینه ( Optimum ) و بهینه سازی در همه ی مسائل پی می بریم پس:
(( هدف ما این است که در فضای جواب های ممکن به دنبال بهترین جواب بگردیم. ))
روش های جدید بهینه سازی که امروزه در حل بسیاری از مسائل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:
1. Simulated Annealing
2. Ant colony
3. Random Cost
4. Evolution strategy
5. Genetic Algorithm
6. Celluar Automata
در این پایان نامه به بررسی و استفاده از روش Genetic Algorithm می پردازیم.
فصل دوم
مقدمه ای بر الگوریتم ژنتیک
2-1- مقدمه
الگوریتم های ژنتیک یکی از الگوریتم های جستجوی تصادفی است که ایده ی آن برگرفته از طبیعت می باشد . الگوریتم های ژنتیک در حل مسائل بهینه سازی کاربرد فراوانی دارند . به عنوان مثال می توان به مسئله فروشنده دوره گرد اشاره کرد . در طبیعت از ترکیب کروموزوم های بهتر ، نسل های بهتری پدید می آیند . در این بین گاهی اوقات جهش هایی نیز در کروموزوم ها روی می دهد که ممکن است باعث بهتر شدن نسل بعدی شوند. الگوریتم ژنتیک نیز با استفاده از این ایده اقدام به حل مسائل می کند .
در الگوریتم های ژنتیک ابتدا به طور تصادفی یا الگوریتمیک ، چندین جواب برای مسئله تولید می کنیم . این مجموعه جواب را جمعیت اولیه می نامیم . هر جواب را یک کروموزوم می نامیم . سپس با استفاده از عملگرهای الگوریتم ژنتیک پس از انتخاب کروموزوم های بهتر ، کروموزوم ها را باهم ترکیب کرده و جهشی در آنها ایجاد می کنیم . در نهایت نیز جمعیت فعلی را با جمعیت جدیدی که از ترکیب و جهش در کروموزوم ها حاصل می شود ، ترکیب می کنیم . موارد فوق را با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار می دهیم
شکل 2-1- مراحل الگوریتم ژنتیک

 

2-2- پیشینه
پیشینه ی الگوریتم ژنتیک به سال های حدود 1960 برمی گردد. در دهه های 50 و 60 تحقیقات متعددی برای استفاده از نظریه تکامل در بهینه سازی مسائل مهندسی به طور مستقل صورت گرفت. ایده ی اصلی در همه این سیستم ها، رشد یک جمعیت از پاسخ های اولیه یک مساله به سمت پاسخ بهینه با الهام گیری از عملگرهای انتخاب و تغییر ژنتیک طبیعی بود. در سال های 1965 تا 1973 رکنبرگ(Rechenberg ) کتاب خود را به نام  تکنیک های تکامل (Evolution strategies (Evolutionsstrategie in original) ) در زمینه محاسبات تکاملی منتشر کرد و در سال های بعد نظریه او توسط محققین دیگر توسعه یافت. الگوریتم ژنتیک نخستین بار توسط  جان هلند ( John Holland ) مطرح و به وسیله خود او و دانشجویان و همکارانش گسترش یافت. تلاش های او و اطرافیانش در این زمینه در نهایت به نشر کتاب سازگاری در طبیعت و سیستم های مصنوعی (Adaption in Natural and Artificial Systems ) انجامید. پس از آن تحقیقات گسترده ای توسط افراد مختلف در این زمینه انجام شد (به عنوان مثال در سال 1992 جان کزا (John Koza ) الگوریتم ژنتیک را به صورت عملیاتی در برنامه نویسی به کار برد و برنامه نویسی ژنتیک (genetic programming(GP) ) را به عنوان روش خود مطرح ساخت.) و الگوریتم ژنتیک به صورت امروزی خود رسید.
2-3- اصطلاحات زیستی
در راستای فهم کامل الگوریتم ژنتیک، ابتدا بهتر است با برخی از اصطلاحات زیستی به کار رفته در تئوری این الگوریتم آشنا شویم. همه موجودات زنده از واحدهای کوچکی به نام سلول تشکیل شده اند. هر سلول نیز به نوبه خود از مجموعه ای از یک یا چند کروموزوم (chromosome ) تشکیل شده است. کروموزوم ها رشته هایی از مولکول DNA می باشند که در حقیقت برنامه کاری موجود زنده را در خود ذخیره می کنند. هر کروموزوم شامل چندین ژن( gene ) می باشد، که هر ژن بلوکی از مولکول DNA می باشد که پروتئین خاصی را کدگذاری می کند. به طور کلی می توان گفت که هر ژن یک خصیصه (trait ) از موجود زنده (مانند رنگ چشم) را کد گذاری می کند. حالت های ممکن برای یک خصیصه را (allele  ) می گویند. هر ژن موقعیت مخصوص خود را در کروموزوم دارد که به آن (locus ) می گویند. بسیاری از موجودات زنده در هر سلول چندین کروموزوم دارند. مجموعه کامل مواد ژنتیکی در سلول (مجموعه همه کروموزوم ها) (genome ) نامیده می شوند. اصطلاح (genotype ) به مجموعه خاصی از کروموزوم های موجود در genome اتلاق می شود. Genotype ها در پی تحولات و تغییر، به phenotypeها خصوصیات فیزیکی و ذهنی موجود زنده (مانند رنگ چشم، بلندی، اندازه مغز و یا میزان هوش) تبدیل می شوند.
در طی تولید مثل جنسی(reproduction )، در اثر الحاق(recombination or crossover ) ژن ها از کروموزوم های والدین(parents ) با یکدیگر ترکیب شده تا کروموزوم کامل جدیدی را تشکیل دهند. در طی این تغییرات، ممکن است تغییرات کوچکی در برخی از بخش های DNA   ژن های فرزند، بوجود آمده و فرزند دچار جهش (mutation ) گردد. در نهایت تناسب (fitness ) یک موجود زنده با توجه به احتمال زیستن آن برای تکثیر(زیست پذیری(viability ) ) یا برحسب تابعی از تعداد فرزندان آن گونه (باروری(fertility )) تعیین می گردد.
2-4- تشریح کلی الگوریتم ژنتیک
یک تشریح کلی از الگوریتم ژنتیک را می‏توان به صورت زیر در نظر گرفت :
 -1 جمعیتی از رشته‏ها را به صورت تصادفی بسازید.
 -2 هررشته داخل جمعیت را ارزیابی کنید.
 -3 رشته‏های جدید را با ترکیب رشته‏های جاری ایجاد کنید. برای ترکیب رشته‎های والد از عملگر‏های جهش و تبادل استفاده کنید.
 -4 اعضایی از جمعیت را برای ایجاد فضایی برای رشته‏های جدید حذف کنید.
 -5 رشته‏های جدید را ارزیابی نموده و آنها را داخل جمعیت قرار دهید.
 -6 اگر زمان اجرا تمام شده است توقف نمایید و بهترین رشته را باز گردانید. در غیر این صورت به مرحله سه بازگردید.
روند ذکر شده در بالا متداول‏ترین روش الگوریتم ژنتیک را تشریح می‏کند. اما محققین مختلف، آن را به روش‏های متفاوت پیاده سازی کرده‎اند.
دو روش متداول دیگر برای اختتام: (همگرا شدن الگوریتم، تولید تعداد خاص نسل می‏باشد)...

 

بخشی از منابع و مراجع پروژه الگوریتم ژنتیک و کاربردهای آن در pdf
1-    پایان نامه ی کارشناسی ارشد خانم عطیه پریشان نداف
2-    وبلاگ سیاوش محمودیان
3-    وبلاگ ایمان اشکاوند
4-    علیرضا، مهدی، الگوریتم های ژنتیک و کاربردهای آن، ناقوس اندیشه، 1386، 13و14
5- Jelsoft Enterprises Ltd
6- Genetic Algorithm and Direct Search Toolbox
7- Shabakeh Magazin
8- www.BLOGFA.com
9- www.google.com

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >