تحقیق در مورد دکتر صدیق در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد دکتر صدیق در pdf دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد دکتر صدیق در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد دکتر صدیق در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد دکتر صدیق در pdf :

دکتر صدیق

دکتر صدیق متولد سال 1331 است. وی تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ علم و صنعت در رشته مهندسی صنایع ادامه داده و مدرک دکترای خود را در رشته مدیریت تولید از دانشگاه رابرت کندی سوئد اخذ نموده است و در حال حاضر نیز مدیر عامل گروه صنعتی پارس شیر، تولیدکننده قطعات یدکی خودرو و شیرآلات گاز با حدود 850 نفر پرسنل می‌باشد. ایشان به حق یکی از مردان عرصه صنعت بوده و گفتنی‌های بسیاری در حوزه کاربرد عملی علم در آن دارد و از کارآفرینان موفق کشور می‌باشد. آنچه می‌خوانید حاصل گفت و گوی ما با ایشان است .

عتقاد به مقابله و شکستن سدهای تحقیر که هر روز عرصه را بر فعالیت و عملکرد مفید ایرانیان تنگ‌تر می‌کند و تلاش برای به ظهور رسانیدن استعدادهای نهفته به منظور رسیدن به جایگاه واقعی شایستگی‌ها، خاستگاه اصلی پارس شیر می‌باشد. جایگاهی در حوزه صنعت و تجارت کشور که در آن اروپائیان نمی‌توانند اجناس خود را به ما گران‌تر بفروشند و در تحویل آن غفلت ورزند و در هنگام مذاکرات بر ما تسلط داشته باشند .

شاید افق دید و چشم انداز لحظات نخستین تنفس پارس شیردر دنیای پرتحول صنعت ایران، برگردان این ورق بود، آن‌‌چنان که بستری را فراهم آورد که در مبادلات خود با اروپائیان فروشنده باشد و نه خریدارو امروز این تفکر و اندیشه ارزشمند با تامین حدود 80 درصد از نیاز بازار مصرف داخلی و نیز صدور محصول به کشورهایی نظیر انگلستان، فرانسه،‌ آلمان، تونس، مصر، سوریه تحقق یافته است به طوری که در برخی از این کشورها (همچون انگلیس) محصولات تولیدی پارس شیر با مارک و لوگوی همان شرکت اروپایی عرضه می‌شود. به اعتقاد، دکتر صدیق – بنیانگذار و مدیر عامل گروه صنعتی پارس شیر – لازمه رسیدن به چنین سطحی، علاوه بر عشق و علاقه و امکانات ماشینی، فراهم آوردن بسترهای علمی مورد نیاز آن و

آشنایی با ادبیات کاری و رفتاری و فرهنگ مصرف آنها و نیز تسلط و آگاهی بر استانداردهای بین‌المللی است. به گفته او، فعالیت در حوزه صنعت همچون کاشتن درخت گردوست که بعد از سال‌ها انتظار به بار می نشیند و چنانچه این درخت گردو تناور شود، بهره‌برداری از آن تداوم خواهد داشت . برخلاف کار تجاری که همچون سبزی کاری بوده و در یک دوره چند ماهه کشت وبرداشت تمام می‌شود .

دکتر صدیق متولد سال 1331 است. وی تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ علم و صنعت در رشته مهندسی صنایع ادامه داده و مدرک دکترای خود را در رشته مدیریت تولید از دانشگاه رابرت کندی سوئد اخذ نموده است و در حال حاضر نیز مدیر عامل گروه صنعتی پارس شیر، تولیدکننده قطعات یدکی خودرو و شیرآلات گاز با حدود 850 نفر پرسنل می‌باشد. ایشان به حق یکی از مردان عرصه صنعت بوده و گفتنی‌های بسیاری در حوزه کاربرد عملی علم در آن دارد و از کارآفرینان موفق کشور می‌باشد. آنچه می‌خوانید حاصل گفت و گوی ما با ایشان است .

در ابتدا با اشاره به سیر تحولات و فراز و نشیب‌‌هایی که در حوزه کاری خود داشتید برای ما توضیح دهید که کار را از کجا و چگونه آغاز نمودید؟
اولین تجربه کاری من به صورت رسمی از یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی آغاز شد. در آن زمان شرایط زندگی من ایجاب می‌کرد که در کنار کارم درس نیز می‌‌خواندم و در حقیقت من دوره دبیرستان را در آن موسسه حمل و نقل به پایان رساندم و از آنجایی که استعداد خوبی در فراگیری زبان انگلیسی داشتم، در آن موسسه به عنوان مترجم که در تحریر فارسی و لاتین نیز مهارت دارم، کار را شروع کردم و در عرض چند سال توانستم مسئولیت معاونت مدیر عامل موسسه را بدست آورم .

بعد از مدتی سفارت ژاپن برای تکمیل کادر بازرگانی خود، جهت استخدام، آگهی داد و من در آزمون استخدامی آنجا شرکت کردم و از بین 68 نفر، نهایتا دو نفر انتخاب شدند که یکی از آنها نیز من بودم در حدود 3 سال فعالیتم در آنجا، با توجه به اینکه ازنظر دقت و سرعت قادر به رقابت با ژاپنی‌ها بودم، توانستم به موفقیت Depramnent Head ofReaserch برسم .
بعد از مدتی، تصمیم گرفتم برای ادامه تحصیل به آمریکا بروم، این تصمیم‌گیری همزمان با پیروزی انقلاب و شکل‌گیری تحولی عظیم در سطح جامعه بود آنچنان که امواج تغییرات حاصله در جامعه همه گیر شده و همگان تحت تاثیر شعارهای عدالت‌خواهانه و عدالت‌پروری انقلاب قرار گرفته بودند. و من نیز با انگیزه خدمت به جامعه از این امر منصرف شدم و در کشور ماندم .

در آن زمان سیاست‌های دولت درمورد بخش‌های تجاری، مبتنی بر دولتی نمودن کل تجارت بود . در این شرایط از یک سو با شکل‌گیری مراکز تهیه و توزیع و نیز فعال شدن وزارت تعاون و وزارت بازرگانی، امیدی به تجارت در سطح جامعه نبود و از سوی دیگر سرمایه‌گزاری‌های سابق متلاشی شده و خطوط مونتاژ شکل گرفته مقدماتی، تقریبا از بین رفته بودند. همچنین سرمایه‌گزاری‌های خارجی اصلا وجود نداشت و سرمایه‌گذاران داخلی هم عمدتا یا ازکشور خارج شده بودند و یا تمایلی به سرمایه‌گزاری نداشتند، با این وجود در دل این مسائل، بارقه‌های امیدی برای واحدهای صنعتی کوچک وجود داشت و کسانی که علاقه مند به فعالیت در کشور بودند، تحقق امیدشان را تنها در بستر صنعت می‌دیدند، به مرور زمان دولت

متوجه این مساله شده و برای واحدهای صنعتی نوپا و تازه تاسیس، امکانات بسیار خوبی را مهیا می‌کرد، از جمله زمین و خدمات فوق‌العاده مناسب و در نتیجه اجرای این سیاست درست دولت، تولید در تمامی زمینه‌های صنعتی آغاز شد. به این ترتیب جهت حرکت جامعه به سمت صنعتی شدن مقدماتی شکل گرفت و این حرکت تا به امروز و تا این لحظه تداوم داشته است و هر چند امروز صنعت ما نوپا و جوان است (و اصطلاحا می‌گوییم که صنعت ما هنوز کودک تازه به راه‌افتاده‌ای است) و همچنان به حمایت های دولتی نیازمند است. لذا با توجه به شرایط محیطی مناسب در سال 60، طرح توجیهی خود را تهیه و موافقت اصولی وزارت صنایع را برای راه‌اندازی پروژه خود گرفتم که در سال64 منجر به ورود ماشین‌آلات شده و در سال 67 به مرحله تولید رسیدیم .

کار ما با به کارگیری 3 نفر نیروی انسانی، در یک اتاق 4×3 شروع شد و به مرور زمان توسعه یافت به طوری که در حال حاضر مجموعه ما با حدود 850 پرسنل در واحدهای تولیدی و 35 پرسنل در دفتر مرکزی مشغول فعالیت می‌باشد و پروژه‌ها را نیز در دست اقدام داریم که چنانچه به نتیجه مطلوب برسد، 1500 نفر نیروی جدید به مجموعه ما خواهد پیوست. ما به مرور زمان توانسته‌ایم صنعتی مبتنی بر پایه‌های علمی به وجود آوریم، زیرا وقتی به منظور صادرات محصولات خود اقدام نمودیم این امکان برای ما فراهم آمد که به آزمایشگاه‌های اروپاییان برویم و با آنها مذاکره نموده و به تبادل اطلاعات بپردازیم و بعد از مدتی با تلاش و پیگیری فراوان توانستیم گواهی CE بگیریم، به این معنی که تمامی محصولات اروپایی برای عرضه می‌بایست این گواهی را داشته باشند. امروز یکی از افتخارات من این است که تمامی محصولات تولیدی مجموعه ما دارای این گواهی می‌باشند و این امر نیز تنها در سایه به کارگیری علم و تخصص در عرصه عمل تحقق یافته است .

چگونه توانمندی‌های خود را در زمینه‌های فنی و مهندسی شناسایی نمودید و به این حوزه از کار و فعالیت وارد شدید؟
این مساله به دوران کودکی و نوجوانی‌ام باز می‌گردد، دورانی که ابعاد مختلف روحی و شخصیتی من در حال شکل‌گیری بود. به خاطر دارم در دوره دبستان، در فرصت‌های کوتاهی که پیش می‌آمد، در مغازه‌های مختلفی کار می‌کردم، دوچرخه‌سازی موتورسازی، آهنگری، ‌خیاطی و; به خصوص زمانی که در دوچرخه‌سازی و موتورسازی کار می‌کردم، بچه‌های محله دور من جمع می‌شدند و سر به سر من می‌گذاشتند و می‌گفتند که من علم غیب می‌دانم. من این قضیه را سال‌های سال فراموش کرده بودم و بعدها این مساله را به یاد آوردم که من در آن زمان با دست گذاشتن روی فرمان دوچرخه و چرخاندن چرخ آن، عیوب چرخ را حدس می‌زدم و یا از صدای موتور ایراد آن را پیدا می‌کردم. همچنین در خانه ما معمولا هیچ اثری از وسایل مورد استفاده خانه از قبیل چرخ خیاطی، کولر، پنکه، بخاری و; بعد از 2 سال وجود نداشت. زیرا من آنها را باز می‌کردم تا محتوای آنها را بررسی و شبیه‌سازی کنم و همچنین تغییراتی در آنها ایجاد کنم که آنها را به یک مجموعه واحد با کارایی‌های مختلف تبدیل کنم .

سالها بعد وقتی این توانایی‌ها، مجهز به ابزار قدرتمند علم شد، به شکل بارزی خود را نشان داد و فوق‌العاده اثرگذار بود و توانستیم کارهایی را انجام بدهیم که می‌بایست در بسیاری از موارد در بخش های مختلف از خارجی‌ها کمک می‌گرفتیم. من همچنین استعداد بسیار زیادی در یادگیری زبان داشتم به طوری که قادر به تکلم به زبان‌هایی نظیر انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی، ترکی هستم و در سفرهای خود به کشورهای مختلف به سرعت و با مقدار اندکی مطالعه، می‌توانستم در مذاکرات تجاری با آنها به زبان خودشان صحبت کنم. به

خاطر دارم در اوایل کار تولید، به یک دستگاه خاص نیاز داشتیم از آنجایی که این دستگاه در داخل کشور تولید و ساخته نمی‌شد، و ما به اجبار می‌باید این دستگاه را وارد می‌کردیم. در این اثنا یک روز من در خانه در حال استراحت بودم و بطور اتفاقی به پنکه نگاه می‌کردم، متوجه شدم که پنکه حرکت می‌کند و به اندازه یک زاویه معینی می‌چرخد و بعد دوباره به سر جای اول حرکتش بازمی‌گردد، سریع پنکه را باز کردم و مکانیزم کار آن را نگاه کردم، فردای آن روز، اوایل صبح پنکه کاملا متلاشی شده بود و از روی آن پنکه، دستگاهی را ساختیم که بعدها وقتی انگلیسی‌ها و ایتالیایی‌ها برای بازدید به کارخانه خما آمده بودند، نحوه کار آن را تایید کردند. در حقیقت علاقه و استعداد من به کارهای فنی و مهندسی، مرا به سمت

فعالیت در عرصه صنعت سوق داد .
در صحبت‌های خود اشاره کردید که در مشاغل مختلف که از لحاظ امنیت شغلی و مزایا و حقوق در خور توجه بودند، فعالیت داشتید، با این حال دست از آنها کشیده و به کاری پرداختید که در ابتدا ریسک بالایی را با خود به همراه داشت علت این امر را با توجه به ویژگی‌های شخصیتی خود چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آنهایی که موفق هستند، بسیار مومن‌اند، آنهایی که رشد می‌کنند و از راه درست به موفقیت نایل می‌شوند، با گام نهادن در مسیر مورد نظر خود، اعتقاداتشان قوی‌تر و ایمانشان و توکلشان به خدا بیشترمی‌شود و در جهت عرفان و خداشناسی و خودشناسی قدم برمی‌دارند و علاوه بر این موارد، گاهی اوقات، انسان با توکل به خدا نسبت به انجام یک کار متعهد می‌شود. لذا تعهد و ایمان به اینکه انسان باید کاری ارزشمند انجام دهد، انگیزه‌ای برای شروع کار شده و موفقیت نیز در درست انجام دادن آن نهفته است .

به خاطر دارم بعد از جا به جا شدن درکارهای مختلف مانند شرکت حمل و نقل، شرکت ژاپنی و جاهای مختلفی که کار می‌کردم، حتی تا سن 35 سالگی،‌ همواره این تفکر در من بود که من باید کارهای عجیب و غریبی که دیگران قادر به انجام آن نیستند، انجام بدهم و لذا ثبات نداشته و همواره با خود جدل داشتم که کارهای جاری این کار من و رسالت واقعی زندگی من نیست و شاید کار من چیز دیگری است و همواره با خود می‌گفتم که من استعداد و توانایی کارهائی را دارم که در فراسوی این کارهای ساده جاری است .

برای مثال از اینکه در مذاکرات تجاری با اروپاییان، آنها همواره از لحاظ روانی بر ما تسلط داشتند و در مقابل آنها همواره در یک وضعیت انفعالی قرار داشتیم برایم عذاب‌آور بود، اینکه هم محصول را به ما گران‌تر بفروشند و در هنگام تحویل آن نیز ما را دچار زحمت کنند، اصلا برایم قابل هضم نبود و من مصمم بودم که این وضع را دگرگون کنم و روزی فرا برسد که به این افراد جنس تولیدی کشور خود را بفروشم و گاهی اوقات رسیدن به چنین هدفی، مستلزم گذشت سالها و صرف زمان و انرژی زیادی بود البته در بسیاری از زمینه‌ها شرایط تغییر یافته است .
به عنوان مثال سال‌های متمادی بود که کارخانجات پتروشیمی اروپا به ایران محصولات پتروشیمی می‌فروختند. ایرانیان نفت خود را به صورت خام و با قیمت بسیار پایین می‌فروختند و

محصولات پتروشیمی تولیدی اروپاییان را با قیمت صدها برابر می‌خریدند، برای تغییر شرایط و وضعیت موجود،‌عده‌ای دست به کار شدند و همت کردند و توانستند از طریق ایجاد شبکه‌های صنعتی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در صنعت پتروشیمی،‌ همان محصولاتی را که روزی از اروپاییان می‌خریدند، به آنها بفروشد، بنابراین گاهی اوقات، رقابت معنوی نیازمند جسارت و شجاعت خاصی است که به صورت درونی و ذاتی، خداوند در وجود بعضی از افراد قرار داده، در مقابل آنان نیز می بایست همت نموده و به مقابله برخیزند، به طور خلاصه فکر می‌کنم اتکاء به خداوند و اینکه وظیفه و رسالتی خاصی برای زندگی من تعریف شده که من باید آن را به سرمنزل مقصود برسانم، اصلی‌ترین عامل رها کردن فعالیت‌های دیگر، وارد شدن به عرصه صنعت بود .

در صحبت‌های خود اشاره نمودید که سال 60 مجوز واحد تولیدی خود را از وزارت صنایع اخذ کردید و در سال 67 آن را راه‌اندازی نمودید، در این مدت به انجام چه اموری می‌پرداختید؟
در سال 60 که طرح توجیهی خود را تدوین کردیم، قرار شد که محل احداث واحد تولیدی را تعیین نماییم. شمال کشور را با توجه به شرایط محیطی که برای زندگی مدیران و کارگران وجود داشت، را انتخاب نموده و مدت 3 سال در آن نواحی در جستجوی زمین مناسب بودیم. در آنجا هزاران زمین و ده‌ها قطعه وجود داشت و حتی در مواردی تا مرحله ثبت سند هم پیش رفتیم ولی هربار یکی از سازمان‌های دولتی نظیر بهداشت و محیط زیست، جنگلبانی، بنیاد مستضعفان، محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کردند که این امر محقق نشود دریک دوره برای

احداث واحدهای صنعتی در شمال کشور مخالفت‌ها و مقاومت‌های بسیاری صورت می‌گرفت و عجیب اینکه بعد از 3 سال که زمینی را گرفتیم دیوار آن را ساختیم و فوندآسیون سوله را جهت نصب بالا آوردیم، بخشنامه‌هایی برایمان ارسال شد مبنی بر اینکه در آن منطقه،‌ تنها صنایع کشاورزی قابل اجراست و به صنایع دیگر اجازه فعالیت داده نمی‌شود. پس از آن یک سال و نیم نیز در استان‌های سمنان و اصفهان به دنبال زمین گشتیم و مشابه همان مسئله‌ای که در شمال داشتیم در اصفهان نیز برایمان به وجود آمد و زمینی را در آنجا خریداری کرده و حدود 2 سال نیز اقدامات اولیه کار را انجام دادیم و بعد به ما اطلاع دادند که آن منطقه، یک منطقه کشاورزی است و اجازه ساخت واحد صنعتی در آنجا داده نمی‌شود و در نهایت در ساوه محلی را پیدا کردیم و موفق به احداث واحد تولیدی خود در آنجا شدیم .

من در طول سالیان زندگی خود به این مساله اعتقاد پیدا کرده‌ام که اگر امری تحقق نیافت قطعا در عدم تحقق آن خیر و صلاحی وجود دارد و عجیب است که بعد از 20 سال متوجه شده‌ام که موانع مختلفی که بر سر راه من در شمال کشور گذاشته می‌شد همه به خیر و صلاح من بوده است زیرا یکی از خطرات نواحی شمالی کشور برای صنعت، وجود شبنم زیاد هواست آنچنان که ماشین‌آلات فلزی را می‌پوساند و اکثر صنایعی که موفق به سرمایه‌گزاری در آنجا شدند، همگی از بین رفتند و در واقع این امداد غیبی خداوند بود که به من اجازه فعالیت در آنجا را ندادند .

آیا تا به حال موانعی که در سر راه شما بود باعث نشد که از راه‌اندازی این واحد، دلزده و دلسرد شوید؟
من آنها را اصلا به عنوان موانع نمی‌دیدم بلکه به عنوان بخشی از کاری که می‌باید آن را انجام دهم،‌در نظر می‌گرفتم همچون زندگی که مسائل مختلف و موانع زیادی را در پیش رو دارد ولی این مسائل مانع از ادامه حیات نمی‌شود، روحیه من به این شکل است که هیچ مشکلی را به صورت مستقل نمی‌دیدم و آن را بخشی از جریان کار و زندگی در نظر می‌گرفتم و به طور عملی این واقعیت را تجربه کردم که نباید در امور خیلی عجله نمود و حل بعضی ازمسائل مستلزم گذر و طی شدن زمان است .
در مورد مشکلات و مسائلی که در ابتدای راه با آنها مواجه بودید هم توضیحاتی ارائه می‌دهید؟

واقعیت آن است که گاهی انسان درصدد پرورش ایده‌ای برمی‌آید که عوامل و بسترهای مناسبی برای آن فراهم نیست و او خود باید تمامی این موارد را به وجود آورد. به عنوان مثال برای ایجاد یک صنعت باید افراد سرمایه‌گزار و مناسبی را بیابید که بدون انتظار سود در سال‌های اولیه کار،‌سرمایه خود را در اختیارتان قرار بدهند زیرا همان‌طوری که اشاره کردم میزان ریسک در صنعت نسبت به تجارت بسیار بالا می‌باشد و شما قبل از شروع کار باید بتوانید آنها را جذب کنید .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

آشنایی با تاریخچه سازمان های آموزش فنی و حرفه ای در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  آشنایی با تاریخچه سازمان های آموزش فنی و حرفه ای در pdf دارای 59 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آشنایی با تاریخچه سازمان های آموزش فنی و حرفه ای در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

مقدمه :
 
ماشین بافندگی پروژکتایل در آغاز دهه 50 وارد بازار شد و هنوز هم در سراسر جهان به کارمی رود. به دلیل نوآوری های پیوسته و استفاده از سیستم های الکترونیکی پیشرفته و نیز استفاده از ریزپردازنده برای نظارت و کنترل وسایل مختلف این ماشین سطح بازده خوب و قابلیت کارکرد بالایی به دست آورده است. این ماشین به خصوص در حوزه ماشین های با عرض شانه زیاد جای خود را تثبیت کرده است.
در این ماشین بافندگی، پودگذاری به وسیله پرتابه های گیره دار کوچکی به نام پروژکتایل انجام می گیرد که تعداد آنها بستگی به عرض بافت دارد. این پرتابه ها به وسیله نخ گیره های خود نخ پود را از بوبین های بزرگ با پیچش گرفته و آن را از دهانه تار در یک جهت می گذراند. پروژکتایل به نوبت عمل می کند و به صورت پی در پی پرتاب می شود. بنابراین یکی پس از دیگری حرکت کرده و در فضا یک مسیر پیوسته و حلقوی را تعریف می کند. که گویی بر روی یک زنجیره نقاله قرار گرفته اند. پروژکتایل اول پود را به صورت یک دنباله در عقب خود گرفته و نگه می دارد. سپس به وسیله میله ای ترشن بار پرتاپ می شود. پروژکتایل از دهانه تار عبور کرده و نخ پود را از داخل نخ های تار می کشاند و پس از آن پایین می افتد و به وسیله قسمتی که از زیر ردیف نخ های تار عبور می کند با سرعتی کمتر به نقطه آغاز خود برمی گردد. در اینجا پروژکتایل برای گرفتن پود جدید به سمت مکان پرتاپ می رود. همزمان پروژکتایل های دیگر پی در پی حرکت کرده و همین عمل را انجام می دهد.
1- تاریخچه سازمان آموزشی فنی و حرفه ای:
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی که از ادغام سه نهاد آموزشی در 1359 و به منظور ارائه آموزش های فنی و حرفه ای تشکیل گردیده و براساس بیش از ده قانون موضوعه و ماده 151 قانون برنامه سوم و تنفیذ آن در برنامه چهارم متولی آموزشهای فنی و حرفه ای کوتاه مدت بوده و فعالیت های آموزشی خود را در دوبخش دولتی و غیردولتی اجرا می نماید.



فهرست

مقدمه    1
1- تاریخچه سازمانهای آموزش فنی و حرفه ای     2
2- مشخصات کلی و موقعیت مرکز آموزش فنی و حرفه ای     4
3- مقدمات بافندگی     10
4- چله پیچی     16
5- نخ کشی    24
6- بافندگی    31
7- مکانیزم تشکیل دهنده و پودگذاری     39
8- دفتین زدن در ماشین بافندگی پروژکتایل     52
9- مکانیزم کنترل و مراقبت     54


منابع و مآخذ:

1.    دکتر هوشمند بهزادان و مهندس شاهپور وزیر دفتری-  مکانیزم و تکنولوژی ماشین های بافندگی- تهران- 1376

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق آشنائی با ASP.NET 2.0 در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق آشنائی با ASP.NET 2.0 در pdf دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق آشنائی با ASP.NET 2.0 در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق آشنائی با ASP.NET 2.0 در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق آشنائی با ASP.NET 2.0 در pdf :

وب یکی از مهمترین و در عین حال جوان ترین سرویس های اینترنت است که در مدت زمانی کوتاه توانسته است در کانون توجه تمامی استفاده کنندگان اینترنت قرار بگیرد و منشاء تحولات عمده ای در حیات بشریت باشد. در گذشته از وب صرفا به منظور عرضه اطلاعات استفاده می گردید و کاربران از آن به عنوان یک کنابخانه الکترونیکی بزرگ و در جهت یافتن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کردند. وضعیت فعلی وب نسبت به گذشته دستخوش تحولات فراوانی شده است و هم اینک از آن به عنوان بستر ارتباطات ، مبادله اطلاعات ، عملیات تراکنشی نظیر فعالیت های تجاری ، اجتماعی ، سیاسی ، آموزشی و فرهنگی استفاده می گردد .
نرم افزار و دنیای برنامه نویسی یکی ازعرصه هائی است که بدون شک بیشترین تاثیر را از اینترنت پذیرا بوده است ( پرداختن به مقوله تاثیر اینترنت بر دنیای برنامه نویسی و یا تاثیر نرم افزار بر اینترنت خارج از حوصله این مقاله است ). شرکت های عظیم نرم افزاری با لحاط نمودن جایگاه برجسته اینترنت ، اقدام به ارائه تکنولوژی ها و معماری های متفاوتی در جهت طراحی و پیاده سازی برنامه های کامپیوتری با بهره گیری از زیرساخت اینترنت نموده اند .
ASP.NET : گزینه ای برای طراحی و پیاده سازی برنامه ها و سرویس های وب
به منظور پاسخ به خیل عظیم نیازهای موجود با توجه به تسهیلات ارائه شده توسط اینترنت ، نسل جدیدی از برنامه های کامپیوتری با نام برنامه های وب مطرح و در این رابطه تاکنون تکنولوژی های متفاوتی توسط شرکت های عظیم نرم افزاری ارائه شده است . ASP.NET یکی از تکنولوژی های موجود در این زمینه است . در واقع ، ASP.NET فریمورک برنامه نویسی شرکت مایکروسافت برای طراحی و پیاده سازی برنامه ها و سرویس های وب است که خود بخشی از پلت فرم دات نت محسوب می گردد . ASP.NET با دارا بودن مجموعه ای گسترده از اشیاء که دارای اینترفیس های ساده برنامه نویسی می باشند و بهره گیری از یک محیط ترجمه شده شی گراء ، امکان پردازش های ساده تا پیچیده را با حداقل کد ممکن فراهم می نماید.
چرا ASP.NET ؟
زمانی که شرکت مایکروسافت نسخه اولیه فریمورک دات نت را در جولای سال 2000 برای اولین مرتبه به نمایش گذاشت ، برای اکثر طراحان و پیاده کنندگان برنامه های وب مشخص گردید که می بایست در انتظار تحولات چشمگیری در این عرصه بود .ASP نسخه شماره سه ( تکنولوژی قبلی شرکت مایکروسافت برای پیاده سازی برنامه های وب ) ، امکانات گسترده و انعطاف لازم به منظور ایجاد سایت های پویا را در اختیار علاقه مندان قرار می داد. تاکنون صدها کتاب و هزاران مقاله با موضوع ASP نوشته شده است . ماحصل تمامی تلاش های انجام شده در این رابطه، تسهیل در امر طراحی و پیاده سازی وب سایت های پویا و برنامه های وب بود . چیزی که ASP نداشت ، یک فریمورک برنامه نویسی بود. هر چیزی که در ASP انجام می شد با رویکرد کدنویسی بود و برنامه نویسان برای انجام هر کاری ملزم به نوشتن کدهای مورد نیاز بودند.
ASP.NET با هدف غلبه بر محدودیت فوق طراحی شده است . ASP.NET یک فریمورک برنامه نویسی است که برروی CLR ایجاد و می توان از آن به منظور ایجاد برنامه های قدرتمند وب استفاده نمود .یکی از اهداف اساسی طراحی ASP.NET ، برنامه نویسی ساده تر و با سرعت بیشتر از طریق کاهش حجم کدهای مورد نیازی است که برنامه نویسان ملزم به نوشتن آنان می باشند.برنامه نویسی declarative ، مجموعه ای گسترده از کنترل های سرویس دهنده به همراه رویدادهای مربوطه ، یک کتابخانه کلاس بزرگ و ابزارهای پیاده سازی کاملا حرفه ای نظیر ویژوال استودیو دات نت ، از جمله ویژگی های شاخص ASP.NET محسوب می گردد( یک جهش کاملا ملموس نسبت به وضعیت گذشته ). کنترل های سرویس دهنده ، معماری postback ، حمایت از به اضافه استفاده از کد ترجمه شده و مدل برنامه نویسی مبتنی بر رویداد ، جملگی از مهمترین دستاوردهای ASP.NET محسوب می گردد که نوید ایجاد و اشکال زدائی سریع برنامه های وب را در اختیار پیاده کنندگان قرار می دهد .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله آب های زیرزمینی در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله آب های زیرزمینی در pdf دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آب های زیرزمینی در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آب های زیرزمینی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آب های زیرزمینی در pdf :

با پیشرفت علوم و به کارگیری آن درجوامع،بهره مندشدن ازتسهیلات زندگی و

افزایش بهداشت عمومی سبب افزایش روزافزون جمعیت و به دنبال آن بهره وری

هرچه بیشتر ازطبیعت شده است.

ازجمله این منابع مورداستفاده، آب(طلای شفاف) بوده است. دربرخی نقاط جهان

منابع آب زیرزمینی تنها منبع تأمین آب شرب و کشاورزی جهان سوم می باشد.

بهره مندی ازآبهای زیرزمینی اگربراساس شناخت اجزای آن صورت نگیرد،

دیری نخواهدپایید که این منابع ارزشمند که دربرخی ازمناطق تنها منابع آبی

محسوب می شوند ازحیزانتفاح خارج می شود.

میزان کل آب مصرفی جهان که در بخش های کشاورزی،صنعتی و مسکونی

مورداستفاده قرارمیگیرد،برابر3240میلیاردمترمکعب می باشد و سالانه 300

کیلومتر مکعب آب آلوده می شود.پیش بینی میشوددر سال 2025جمعیت جهان به

8میلیاردنفربرسدکه عمده این جمعیت درشهرها سکونت خواهندداشت که دوسوم

این جمعیت دچارکمبودآب خواهند بود.

بر اساس آمارهای منتشرشده توسط سازمانهای بین المللی هم اکنون2/1میلیارد

نفراز جمعیت کره زمین ازحداقل آب شرب محروم میباشند.براساس گزارشات

سازمان بهداشت جهانی80 درصد مرگ و میرها درجهان سوم براثربیماریهای

ناشی ازآب بوده است.درحال حاضر24 کشوردرخاورمیانه و شمال آفریقا به مرز

تنش آبی رسیده اند. تا50 سال آینده60,000 کیلومترمکعب ازسفره های آب

زیرزمینی آلوده خواهند شد. به منظوراستفاده ازآبهای زیرزمینی سالم ضروری

است نسبت به حیات آن توجه خاص داشت زیرا که موجودات نقش اساسی

درپالایش آب زیرزمینی ایفا می کنند.

تاکنون درخصوص آبهای زیرزمینی عمدتاً به جنبه های فیزیکی محیط و شیمی

آب توجه شده، لیکن جنبه های زیستی و اکولوژی آن به طور بسیار محدودی

مدنظربوده است که درحال حاضرشناخت عوامل گوناگون مؤثردر حیات آبهای

زیرزمینی، اهمیت موجودات این اکوسیستم، چگونگی آلودگی، روشهای تصفیه،

گروههای مختلف حاضر در آبهای زیرزمینی و روشهای نمونه برداری و

چگونگی پژوهش مدنظر می باشد و به آن اشاره میشود.


کلیات

آبهای زیرزمینی :(Ground Watwr)

عبارت است ازآبی که زیرسطح زمین یافت شده، تمام فضاهای خالی زمین را

به صورت اشباع اشغال کند،این آب به صورتهای مختلف و از راه خلل و فرج

داخل زمین شده و منابع و سفره های زیرزمینی را تشکیل میدهند.





گردش آب در طبیعت :(Hydrolic Cycle)

جریان آب در طبیعت به صورت یک حرکت دائمی مانند حرکت دردستگاه

تقطیربا تفاوت مقیاس می باشد.

آب ازطریق نزولات گوناگون (بخار، باران، تگرگ، برف) از اتمسفروارد

سطح زمین شده،به صورت جریانهای سطحی و زیرزمینی درآمده، منابع آبی را

تشکیل داده، درنهایت ازطریق تبخیر بخشهای مختلف خاک ومنابع آبی (رودخانه،

تالاب و دریاچه و...) مجدداً به اتمسفر برمیگردد. حرکت آب زیرزمینی براساس

اختلاف بارموجود دردومنطقه، به عبارتی از منطقه با باربیشتربه منطقه با بار

کمترصورت میگیرد.


حرکت آبهای زیرزمینی (G.W.motion) :

حرکت آب زیرزمینی براساس اختلاف بارموجود در دومنطقه به عبارتی

ازمنطقه با باربیشتر به منطقه با بارکمترصورت می گیرد. ارتفاعی که آب می

تواند خودرا از یک سطح مبنا یا سطح مقایسه بالا بکشد بارنامیده شده و با واحد

متراندازه گیری می شود که بیانگرمقدارانرژی ذخیره شده می باشد. قانون دارسی

یک قانون تجربی حرکت آب دربخشهای زیرین زمین می باشد.

قانون دارسی برپایه این رابطه استواراست: Q=kA h1
L




مکانهای تشکیل آبهای زیرزمینی:

1- درتشکیلات زمین شناسی غیرسخت که دارای شکاف ودرزهستند مانند شن

و ماسه

2- درتشکیلات سخت ازقبیل سنگ آهک که دارای درزها و کانال های بزرگ

می باشند مانند غارها


سفره آب:(Aquifer)

لایه هایی ازتشکیلات زمین شناسی که تخلخل و نفوذپذیری آنها بحدی باشد که

بتواند مقادیرقابل توجهی ازآب را نفوذ و انتقال دهند، سفره گویند که بصورتهای

زیراست:

1- خلل و فرج دار: شن و ماسه

2- شکستگی(درزهای کوچک)

3- کارست: حفره و کانال های عریض دربین طبقات سخت سنگ آهک و توده

های آتشفشانی

پس ازطرح کلیاتی درباره آبهای زیرزمینی، حال به بحث درمورد اکولوژی آنها

می پردازیم.





اکولوژی آبهای زیرزمینی

گرایشهای امروزی نسبت به اکولوژی آبهای زیرزمینی:

دو دلیل اساسی برای توجه و علاقه به اکولوژی این آبها میتوان ارائه کرد:

1- اکوسیستم آبهای زیرزمینی بطورمستقیم درارتباط با سایراکوسیستم های آبی

بوده و درباروری بیولوژیکی دارای نقش ارزنده ای می باشند. برای مثال

بخشی از حاصلخیزی بیولوژیکی آبهای رونده از لایه های سطحی

رسوبات رودخانه ای که بوسیله آب زیرزمینی تغذیه شده، تأمین می گردد.

2- افزایش روزافزون نیاز جوامع انسانی به آب آشامیدنی، مطالعه فرایندهای

فیزیکی و بیولوژیکی آبهای فیلترشده و خودپالایی آنها ازطریق رسوبات را

ضروری می سازد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

بررسی احداث شرکت تولید دارو در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  بررسی احداث شرکت تولید دارو در pdf دارای 138 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی احداث شرکت تولید دارو در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه بررسی احداث شرکت تولید دارو در pdf

 تاریخچه 

شرکت تولید‌دارو 

گسترش فعالیت 

توسعه آزمایشگاه 

کنترل و آنالیز 

تحقیقات پایه 

محصولات شرکت 

محصولات دارویی 

محصولات بهداشتی 

آشنایی با دارو 

تعریف دارو 

تاریخ مربوطه به محصولات دارویی 

تاریخ ساخت 

انقضای تاریخ مصرف 

مدت پایداری 

کنترل مواد اولیه و اجازه استفاده در تولید 

مراحل تولید 

بخش تهیه پودر گرانول غیر استیل 

گرانول سازی 

مراحل ساخت گرانول 

کنترل پودرها و گرانول خوراکی 

نام ماشین‌ های گرانول سازی 

بخش گرانول شامل 2 قسمت است 

تهیه گرانولاسیون 

اصول اساسی تولید قرص 

ویژگی‌های قرص 

شیوه های تولید قرص 

تعاریف 

ماشین ضربه‌ای 

ماشین دوار 

هدایت کننده پایین رو (C ) 

مواد کمکی در قرصها عبارتند از 

نقش مواد کمکی در فرمولاسیون قرص 

پر‌کننده‌ها 

فهرست پرکننده ها 

چسباننده‌ها 

تعریف 

انواع چسباننده 

باز کننده ها 

پودرها 

رنگها 

خوشبو کننده‌ها و چاشنی‌ها 

انواع قرص‌ها 

بررسی بعضی اشکالات تولید قرص 

دراژه‌سازی 

روکش‌قندی 

ب) روکش سلولزی 

دلیل استفاده از روکش در قرص‌ها 

بسته بندی جامدات 

دلایل تغییر رنگ 

بخش روکش دادن Coating 

گزارش بخش جامدات تولید دارو 

بخش گرانول‌سازی 

بررسی ساخت گرانول سه مرحله احتیاج می‌باشد 

قرص سازی 

محلولها 

تهیه محلول‌ها 

محلول آبی 

روش تهیه ماده تزریقی 

سوسپانسیون 

محلول غیر آبی 

گزارش کار بخش مایعات 

قسمت شربت‌سازی 

مایعات 

نکات مهم در قسمت پرکنی شربت 

سوسپانسیون‌ها 

شستشوی شیشه 

مراحل پرکنی شربت 

بسته بندی شربت و سوسپانسیون 

قسمت قطره 

تهیه مایعات استریل و آسپتیک 

آزمایشات این محلولها عبارتند از 

بخش تهیه محلولهای تزریقی 

نیمه جامدات 

پماد 

تهیه پماد ویکس 

شیاف 

وسایل مورد استفاده این بخش 

دستگاه ها قاب‌گیری شیاف 

بسته بندی شیافت 

آنتی بیوتیک: 

آنتی بیوکتها با منشا قارچی 

کپسول 

سوسپانسیون 

تفاوت آموکسی سیلین با آمپی سیلین 

فرق پودر کپسول و سوسپانسیون 

اطاق توزین کپسول 

بخش کپسول پرکنی 

بسته بندی کپسول ها 

بسته بندی شربتها سوسپانسیون 

لابراتور 

آزمایش‌های فیزیکی 

زمان باز شدنDisintegration Time 

زمان حلالیت 

دستگاه حلالیت زنبیلی 

مدل بیچه‌ای 

اندازه گیری سختی قرص 

قابلیت خرد شدن یا فرسایش 

بازرسی ماکروسکوپی قرص‌ها 

اندازه‌گیری وزن 

کنترل خواص شیمیایی 

کنترل میکروبی 

کنترل بهداشتی 

شامپو 

تعیین PH 

ویسکوزیته 

اندازه گیری میزان اکتیو شامپو یا ماده موثر 

اندازه باقیمانده خشک Residive 

تست پایداری 

خمیر دندان 

منابع 

 

تاریخچه

در سال 1334 کارخانه تولید دارو در زمینی به مساحت حدود 78 هزار مترمربع زیربنا، با سرمایه‌ای معادل 20 میلیون ریال در جنوب فرودگاه مهرآباد ساخته شد. پس‌از نصب ماشین‌آلات مورد نیاز و صدور پروانه‌ای تأسیس و بهره‌برداری، قرار گرفت و در اردیبهشت ماه سال 1337 رسما افتتاح شد. فعالیت کارخانه ابتدا با 50 کارگر، کارمند و تکنسین و دکتر داروساز به‌ تهیه25 قلم محصولات به صورت آمپول پنی‌سیلین، قطره و سوسپانسیون و چند قلم دیگر از فرآورده های بهداشتی اشتغال داشتند، آغاز شد.  

گسترش فعالیت  
دو سال پس از بهره‌برداری از کارخانه با توجه به تولید مقدار بیشتری از محصولات دارویی و به منظور جلوگیری از آلودگی آنها در جریان واحد ایجاد تخصص و رعایت استانداردهای بین‌المللی در امر داروسازی به واحد آرایشی و بهداشتی این شرکت از واحد دارویی آن جدا شدو در همین هنگام با انعقاد قراردادهایی با شرکت‌های بین‌المللی مانند اینگرااینگهم آلمان که از تشکیلات تحقیقاتی وسیعی برخوردار و همچنین از بنیان‌گذاران صنعت نوین داروسازی در اروپا به شمار می‌آید، تولید دارو و فعالیت وسیع خود را آغاز کرد. به این ترتیب شرکت با تهیه فرآورده‌ای جدید قلبی، عروقی، آنتی‌اسپاسمودیک چهار هاضمه‌ای به صورت دراژه، آمپول، شیاف و عرضه آنها به جامعه پزشکی و استفاده بیماران از انها توانست به موفقیت‌های شایان دست یابد.      

توسعه آزمایشگاه  
همزمان با گسترش فعالیت های یکی از هد فهای مهم شرکت که توسعه آزمایشگاه کنترل آن بود برآورده شد و این ازمایشگاه به دستگاههای مدرن و افراد کارآموزده مجهز شد. در حال حاضر ساختمان مجهز و مدرن کنترل تولید دارو در حدود 1300 وسعت دارد تعداد زیادی از متخصصان که شمار آنان به پیش از یکصد نفر می‌رسد درآن مشغول کارند و در حال حاضر آزمایشگاه تولید دارو که یکی از مجهزترین آزمایشگاههای کشور به شمار می‌رود دارای سه بخش عمده به شرح زیر است. 

کنترل و آنالیز  
بخش کنترل و آنالیز و مواد اولیه و محصولات آماده طبق استانداردهای بین‌المللی و فارمه کپه های B. P وUSP تحقیقات کاربردی. بخش تحقیقات کاربردی و فرمولاسیون دارویی و آرایشی بهداشتی برای امکان استفاده از مواد اولیه در اشکال دارویی، آرایشی و بهداشتی.       ‌     


بخشی از منابع و مراجع پروژه بررسی احداث شرکت تولید دارو در pdf

1-داروسازی صنعتی
2-قرص سازی   
فرمولاسیون و تکنولوژی تولید فراورده‌های آرایشی-بهداشتی
تالیف: دکتر محمود رفیع زاده
تالیف: دکتر رفیع تهرانی   
تالیف: مهندس سیداسدالله عمرانی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >