سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله بررسی ادبیات طرح تجاری در pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله بررسی ادبیات طرح تجاری در pdf دارای 38 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ادبیات طرح تجاری در pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ادبیات طرح تجاری در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ادبیات طرح تجاری در pdf :

بررسی ادبیات طرح تجاری

مقدمه
برنامه ریزی به عنوان بخشی از عملیات تجاری، فرایندی است که در یک فعالیت اقتصادی غیرقابل صرفنظر بوده و هرگز پایان نمی پذیرد. برنامه ریزی و تهیه طرح تجاری در مراحل اولیه هر فعالیت کارآفرینانه نوپا و هنگامی که کارآفرین قصد دارد طرح یک فعالیت اقتصادی مقدماتی را آماده نماید بسیار مهم است. لزوم اینکه کارآفرین درک و احساس مشخص و قابل استنادی از بازار، محصول تولیدی یا خدمات ارائه شده، تیم مدیریت و نیازهای مالی فعالیت کارآفرینانه داشته باشد ضرورت تهیه یک برنامه جامع که تمام قسمت های فرایند کسب وکار مورد نظر را در بر داشته باشد، مشخص می کند . بطور کلی هدف از تهیه طرح تجاری فراهم کردن راهنما و ساختاری برای کارآفرینان و مدیران است تا در محیط بسیار متغیری که با آن روبرو هستند قادر به فعالیت موثر گردند.
طرح تجاری چیست ؟
طرح تجاری سند مکتوبی است که کارآفرین با توصیف تمام عناصر درونی و بیرونی مربوطه،که در شروع یک فعالیت کارآفرینانه موجود است، آن را آماده می کند. طرح تجاری معمولا مجموعه ای از برنامه های کاربردی مثل برنامه های بازاریابی، مالی، تولیدی و منابع انسانی است. طرح تجاری همچنین بر تمام تصمیم گیریهای طولانی یا کوتاه مدت در طی سه یا چند سال اولیه راه اندازی نظارت دارد. بنابراین طرح تجاری مانند برنامه ریزی یا نقشه راه به سوالاتی از قبیل: هم اکنون من در کجا قراردارم؟به کجا می روم؟ و چطور به آنجا بروم؟ جواب می دهد.
سرمایه گذاران بالقوه، تهیه کنندگان و حتی خریداران و مشتریان طرح تجاری را درخواست می کنند .
در واقع طرح تجاری خلاصه مکتوبی است از آنچه که کسب وکار در پی انجام آن است و اینکه چگونه منابع خود را برای رسیدن به اهداف مورد نظر متشکل خواهد نمود. در واقع طرح تجاری به مثابه یک نقشه راه در اداره کسب وکار و بررسی میزان نزدیکی و تحقق اهداف عمل می کند. طرح تجاری میزان تامین مالی یا سرمایه گذاری بیرونی مورد نیاز را مشخص می کند .
نخستین تاثیری که طرح تجاری در خوانندگان برجای می گذارد بسیار مهم است. یک طرح تجاری که خوب تنظیم شده باشد برای ارزیابی درخواست تامین مالی و نیز ارزیابی مدیریت کسب وکار مورد درخواست قرض دهندگان و سرمایه گذاران است.
زمانی که برنامه ها روی کاغذ می آیند امکان دیدن مسائل و مشکلات پیش روی کار ایجاد شده و می توان این معضلات را قبل از بروز حل نمود و نیز ضعف های کار را برطرف و اصلاح نمود. طرح تجاری واقعگرائی را در کسب وکار تقویت می کند و به شناخت مشتریان، بازار، استراتژی های قیمت گذاری و شرایط رقابتی که تحت آن کسب وکار برای موفقیت فعالیت می کند منجر می گردد. این فرایند در عین این که به شناخت کمبود ها در کسب وکار منجر می شود باعث کشف مزیتهای رقابتی کسب وکار و فرصتهای نو نیز می گردد.
چه کسی می بایست طرح تجاری را تهیه کند ؟
طرح تجاری می بایست توسط کارآفرین آماده و مهیا شود . با این وجود مراجعه به منابع دیگر نظیر وکلا، حسابداران، مشاورین تجاری و مهندسین در آماده سازی طرح تجاری مفید بنظر می رسد. معمولا کارآفرین از منابعی که قابلیت دسترسی به آنها ، تخصص و دستمزدهایشان مورد بررسی قرار گرفته در تهیه طرح تجاری استفاده می کند. جهت تعیین اینکه به مشورت چه منابعی برای تهیه طرح تجاری نیاز است کارآفرین می تواند یک ارزیابی عینی از مهارتهای خود بکند تا متوجه شود در چه زمینه هایی و به چه میزان کمبود دارد و سپس تصمیم گیری بکند که با استفاده از کدام منابع آن کمبود ها رابرطرف کند .
حدود و ارزش طرح تجاری بسته به اینکه چه کسی خواننده طرح تجاری است تعیین می شود .
طرح تجاری ممکن است توسط کارمندان، سرمایه گذاران، بانکداران، تهیه کنندگان، خریداران و مهندسان مشاورخوانده شود.کسی که قرار است طرح را بخواند اغلب می تواند بر حدود و مفهوم واقعی آن اثر بگذارد. از آنجاییکه هر کدام از این گروه ها طرح را برای مقاصد متفاوتی می خواندکارآفرین باید مهیای پاسخگویی به تمام مسائل و مشکلات ایشان باشد. با این وجود سه جنبه کلی وجود دارد که باید در زمان آماده سازی طرح مورد ملاحظه قرار گیرد.
(1) ابتدا کارآفرین که بخوبی خلاقیت و نوآوری را در بطن یک فعالیت کارآفرینانه نوپا می شناسد و می فهمد می بایست بتواند به وضوح در مورد اینکه فعالیت کارآفرینانه نوپا درمورد چه چیزی است صحبت کند.
(2) چشم انداز کسب وکار از جنبه بازار و فروش در طرح تجاری باید لحاظ شده باشد. اغلب کارآفرین تنها متوجه محصول یا خدمت است و به اینکه آیا برای محصول یا خدمت مورد ارائه مشتری وجود دارد یا خیر توجه ندارد لذا کارآفرین باید بکوشد تا طرح تجاری را از دیدگاه خریداران بررسی کند.
(3) سومین جنبه توجه به سرمایه گذار است. برای سرمایه گذار پیش بینی های صحیح مالی اهمیت دارد و کارآفرین باید این اطلاعات را در طرح تجاری خود برای سرمایه گذار منعکس کند و درصورتیکه مهارت آماده کردن این اطلاعات را ندارد همانطور که ذکر شد باید از منابع بیرونی استفاده کند.
کارآفرین باید قادر باشد جوانب مختلف فعالیتهای اقتصادی کارآفرینانه را به تفصیل تشریح نماید. عمق و جزئیات طرح تجاری به اندازه هدف فعالیت بستگی دارد. تفاوتها در محدوده طرح تجاری به نوع فعالیت از لحاظ تولیدی یا خدماتی بودن و نیز نوع محصول که مصرفی یا صنعتی است، اندازه کسب وکار و بازار، رقابت و رشد بالقوه بستگی دارد.
طرح تجاری برای کارآفرین ، سرمایه گذاران بالقوه یا حتی کارمندان جدید جهت آشنایی و تطابق با فعالیتها و اهداف و منظورهای فعالیت کارآفرینانه، مورد نیاز است. به برخی از جنبه های مفید طرح تجاری در زیر اشاره شده است:
• به تعیین و تشخیص قابلیت بقای فعالیت کارآفرینانه در یک بازار معین کمک می کند.
• به کارآفرین جهت سازماندهی فعالیتهای طرح خود راهنمایی هایی ارائه می کند.
• در جذب سرمایه به عنوان ابزاری غیرقابل صرفنظر مطرح می باشد.
سرمایه گذاران بالقوه در مورد مندرجات طرح تجاری سخت گیر و دقیق هستند لذا ارزیابی مسائلی مانند گردش نقدینگی و نیازهای مالی می باید بدرستی پیش بینی و بیان شود. در این فرایندکارآفرین مسائلی را که مانع موفقیت او خواهد شد را پیش بینی کرده و راهکارهای لازم برای در امان ماندن از این موانع را در آینده مورد توجه قرار می دهد.
این فرایند همچنین یک خود ارزیابی توسط کار افرین ایجاد میکند. معمولا کار آفرین تصور میکند که موفقیت فعالیت کارآفرینانه نوپا تضمین شده است لذا فرایند طرح ریزی کارآفرین را مجبور میکند بیطرفی و واقعگرایی را در ایده هایش رعایت کرده و به سوالاتی از این قبیل واکنش نشان دهد که : آیا ایده و نظر بدرستی درک شده است ؟ آیا این ایده عملی خواهد بود؟ چه کسی مشتری محصول است؟ آیا نیازهای خریدار را برآورده میکند؟ رقبا چه کسانی هستند؟
این خود ارزیابی همانند نقش بازی کردن نیاز به این دارد تا کار آفرین به سناریوهای متفاوت فکر کند وموانعی را که ممکن است مانع موفقیت کار شوند بررسی کنند.این فرایند به کارآفرین اجازه میدهد که راههایی را طرح کند تا از چنین موانعی اجتناب کند .حتی ممکن است که پس از مهیا شدن طرح تجاری کارآفرین متوجه موانعی شود که قابل اجتناب و غلبه نیستند.لذا در حالیکه فعالیت کارآفرینانه هنوز در حد ایده و طرح بر روی صفحه کاغذ است ممکن است فسخ شده و به پایان برسد. اگرچه این نتیجه برای کارآفرین درد ناک است اما در مقابل، از شکست پیش از سرمایه گذاری و صرف هزینه و زمان بیشتر اجتناب شده است.
قرض دهندگان و سرمایه گذاران بالقوه هرکدام طرح تجاری را از جنبه خاص خود ارزیابی می کنند. لذا طرح تجاری باید گستره نیازهای همه خوانندگان و یا ارزیابی کنندگان را در بر داشته باشد. همانطور که گفته شد این نیازها ممکن است بطور قابل ملاحظه ای به علت وسعت حیطه خوانندگان تغییر کرده و متنوع باشند، درصورتیکه این نیازها بطور متناسبی در طرح پاسخ داده نشده باشند ممکن است به رد طرح کارآفرین منتج شود. اگرکارآفرین طرح تجاری را تنها از منظر شخص خود آماده کند و توجهی به هیات ارزیابی و انتخاب که در نهایت طرح را مورد امکان سنجی قرار خواهند داد نداشته باشد نتیجه لازم از طرح تجاری حاصل نمی گردد بنابراین با آگاهی کارآفرین از اینکه خوانندگان طرح تجاری چه کسانی هستند تغییرات و موارد خاصی باید لحاظ گردد. مثلا ممکن است هیات ارزیابی، عرضه کنندگان کالایی باشند که بخواهند طرح تجاری را قبل از امضای قرارداد جهت ساخت کالا، تهیه قطعاتی برای تولید نهایی کالا و یا تامین مواد اولیه برای تولید کالا در مقیاس کلان را مورد بررسی قرار دهند و یا حتی مشتریان نیز ممکن است بخواهند قبل از خرید یک محصول که تعهد بلند مدت خاصی را می طلبد طرح تجاری را بازدید کند، در هرصورت طرح تجاری باید نیازهای هیات ارزیابی را لحاظ کرده باشد. یک گروه دیگر که ممکن است طرح را بررسی کنند تامین کنندگان اصلی سرمایه هستند. این وام دهندگان یا سرمایه گذاران با توجه به نیازها و احتیاجاتشان احتمالا بسیار متفاوت از یکدیگر خواهند بود. قرض دهندگان در ابتدا علاقه مند به درک توانایی فعالیت کارآفرینانه برای برگرداندن بدهی توام با سود در طول یک دوره مشخص زمانی هستند. بانکها نیز به داده هایی همراه با تحلیل های بیطرفانه از فرصتهای کاری و تمام ریسکهای بالقوه که در یک فعالیت کارآفرینانه نوپا وجود دارد علاقه مند هستند.
بطورکلی وام دهندگان روی چهار عنوان اعتبار شخصیت، گردش نقدینگی، میزان وثیقه و سهم سرمایه گذاران تاکید دارند.
اساسا وام دهنده ها می خواهند که طرح تجاری عنوان کننده مسائل زیر باشد:
سوابق اعتباری کارآفرین، توانایی کارآفرین برای بازپرداخت اصل وام و سود، وثیقه و مقدار قابل قبولی که خود کارآفرین در کار سرمایه گذاری کرده باشد.
سرمایه گذاران در فعالیتهای کارآفرینانه نیازهای متفاوتی دارند چرا که مقدار بسیار زیادی از سرمایه را تامین می کنند و توقع دارند که در طول پنج تا هفت سال پول خود را وصول کنند. سرمایه گذاران اغلب بیش از وام دهندگان روی شخصیت کارآفرین تاکید دارند و معمولا مدت زیادی را برای ارزیابی سابقه کارآفرین صرف می کنند.این مطلب نه تنها از نقطه نظر مالی دارای اهمیت است بلکه به این خاطر است که سرمایه گذار فعالیت کارآفرینانه، نقش مهمی را در مدیریت واقعی فعالیت اقتصادی ایفا می کند بنابراین اینگونه سرمایه گذاران می خواهند مطمئن شوند که با کارآفرینان قادر به همکاری در این زمینه نیز هستند. علاوه براین سرمایه گذاران سرعت زیاد برگشت پول را می خواهند و لذا روی کسب وکار و فعالیتهای مالی این دوره پنج الی هفت ساله متمرکز می شوند.
لذا در آماده سازی طرح تجاری ملاحظه نیازهای خوانندگان مختلف برای کارآفرین دارای اهمیت بوده و نباید تنها به فراهم آوردن جنبه های فکری مورد نظر خود اکتفا کند این نکته طرح را از تبدیل شدن به یک سند داخلی که تنها روی مزایای تکنیکی یک محصول یا مزایای تجاری یک نوع خدمات تکیه دارد، حفظ می کند.
در ادامه به شرح چگونگی تهیه یک طرح تجاری پرداخته خواهد شد و در این زمینه مدل جامعی ارائه خواهد گردید که کلیه مراحل لازم در تهیه و تنظیم یک طرح تجاری را گام به گام با شرح و توضیحات ضروری معرفی می نماید. مدلهای فراوانی جهت تهیه یک طرح تجاری ارائه شده است که هرکدام بگونه ای خواننده را در تهیه طرح تجاری مورد نظر برای محصول یا خدمت خود راهنمایی می کند. برخی از این مدلها طرح تجاری را به مراحلی تقسیم بندی نموده و به شرح محتویات و مواردی که در هر یک از این مراحل باید ذکر شود می پردازند. دسته دیگر سوالاتی را پیش روی خواننده قرار می دهند که خواننده در واقع با پاسخگویی به این سوالات موارد لازم الذکر در یک طرح تجاری را فراهم می سازد. مدلی که در اینجا تشریح خواهد شد گام به گام به خواننده راهنمایی های ضروری برای تهیه طرح تجاری را ارائه می کند. بسته به اینکه طرح تجاری در حوزه چه صنعت یا خدماتی تهیه می شود امکان تغییراتی در مدل معرفی شده وجود خواهد داشت و برحسب اقتضای مورد خاصی که طرح تجاری در مورد آن تهیه می شود ممکن است به برخی از قسمتها با شرح و تفصیل بیشتر و به برخی مختصرا پرداخته شود و یا حذف و اضافاتی صورت پذیرد.
همچنین در انتها نمونه ای از چند فرمت طرح تجاری یا اصطلاحا طرح توجیهی ضمیمه گشته است که توسط برخی موسسات مالی و بانکها در ایران جهت سرمایه گذاری و اعطای وام و تسهیلات در اختیار کارآفرینان قرار می گیرد تا کارآفرینان آن دسته از اطلاعاتی که جهت ارزیابی طرح از لحاظ فنی، اقتصادی و سایر جنبه های موثر در امر ارزیابی کلی طرح توسط آن موسسه مالی یا بانک خاص ضروری هستند را وارد نموده و بر اساس آن ارزیابی طرح صورت پذیرد.

 

بسمه تعالی

چگونه‌ یک‌ طرح‌ تجاری بنویسیم‌؟

فهرست مندرجات
مقدمه 3
صفحه جلد4
بیانیه اهداف (بیانیه ماموریت)4
کسب وکار 5
ساختار قانونی 5
تشریح کسب وکار 6
محصولات یا خدمات 6
محل 7
مدیریت 8
پرسنل 9
شیوه های بایگانی سوابق 9
بیمه 9
امنیت 10
خلاصه 10

بازاریابی 10
بازار هدف 11
رقابت 11
شیوه های توزیع 12
تبلیغات 13
قیمت گذاری 13
طراحی محصول 14
زمان بندی ورود به بازار 14
محل 14
روندهای صنعت 15

اسناد مالی 15
خلاصه ای از نیازهای مالی 15
نحوه استفاده از وجوه استقراضی 16
صورت جریان نقدینگی (بودجه) 17
پیش بینی درآمد سه ساله 21
آنالیز سربسر 22
صورتهای عملکرد حقیقی 23
ترازنامه 24
خلاصه 27

اسناد پشتیبانی 28
شرح حال شخصی 28
صورت مالی شخصی 28
گزارش اعتبارات 29
نسخه های اجاره نامه 29
معرفی نامه ها 29
قراردادها 29
اسناد قانونی 29
اسناد متفرقه 30

منسجم نمودن و تکمیل طرح تجاری 30
به روز نگهداشتن طرح تجاری 31
بازبینی و تشخیص اصلاحات لازم 31
اجرا و اعمال تغییرات 31
پیش بینی مشکلات 31

مقدمه‌

دو هدف‌ اصلی‌ در نوشتن‌ طرح‌ تجاری‌ وجود دارد. هدف‌ اول‌ و مهمتر آنست‌ که‌ از این‌ طرح‌ در طول‌ عمر کسب وکار خود به‌عنوان‌ راهنما استفاده‌ کنید. این‌ طرح‌، نمونه‌ والگوی‌ کسب وکار شما خواهد بود و برای‌ نگاه‌ داشتن‌ شما در مسیر درست‌ بکار می‌رود. طرح‌ شما برای‌ آنکه‌ دارای‌ ارزش‌ باشد باید با زمان‌ پیش‌ رود. اگر شما‌ طرح تجاری تهیه نمایید که‌ از زمان‌ جلوتر است‌ از بسیاری‌ از مشکلات‌ و ناکامی‌ها پرهیز کرده‌ و آنها را حذف‌ خواهید کرد .
دوم‌ آنکه‌ اگر بدنبال دریافت وام هستید یا قصد استقراض دارید طرح‌ تجاری‌ موردنیاز است‌. این‌ طرح‌،اطلاعات‌ مفصلی‌ در مورد تمامی‌ جنبه‌های‌ عملیات‌ گذشته‌ و فعلی‌ شرکت‌ را در اختیار وام‌دهنده‌ قرار می‌دهد و پیش‌بینی‌های‌ آتی‌ را نیز عرضه‌ می‌کند.
متن‌ طرح‌ تجاری‌ باید دقیق‌ بوده‌ و بیشترین‌ میزان‌ اطلاعات‌ ممکن‌ را در بر داشته‌ باشد. این‌ امر به‌نظر متناقض‌ می‌آید اما می‌توانید این‌ مسئله‌ غامض‌ را با استفاده‌ از روش‌ واژگان‌ کلیدی‌ حل‌ کنید. کلید واژه‌های‌ زیر را روی‌ کارتی‌ بنویسید و آن را به ‌هنگام‌ نوشتن‌ در مقابل‌ خود قرار دهید.
چه‌کسی‌ چه‌ چیزی کجا چه‌ موقع‌ چرا چگونه‌ چقدر
در ابتدای‌ هر بخش‌ از طرح‌ تجاری‌ به‌هر یک‌ از این‌ پرسش‌ها در یک‌ پاراگراف‌ پاسخ‌ دهید. سپس‌ با تشریح‌ هر کدام‌ از آن‌ مطالب‌ در متن‌ به‌کار ادامه‌ دهید.
طرح‌ تجاری‌ هیچ محدودیتی‌ از نظرحجم یا تعداد صفحات ندارد. بطور متوسط‌ طرح‌ تجاری‌ در30 تا 40 صفحه‌ تهیه می شود‌. طرح‌ را به‌بخش‌های‌ مختلف‌ تقسیم‌ کنید. درمورد کارهایی که باید صورت بگیرند زمانهای شروع و ختم هر کار را تعیین کنید. نوشتن‌ طرح‌ تجاری‌ موثر به‌نظم‌، صرف‌ وقت‌ و نگارش‌ نیاز دارد.
با تهیه‌ فهرست‌ اسناد به‌ هنگام‌ نوشتن‌ متن‌ در زمان‌ صرفه‌جویی‌ می‌کنید. مثلاً چنانچه‌هنگام‌ نوشتن‌ در مورد ساختار قانونی‌ و حقوقی‌ کسب وکار خود متوجه شدید که به نسخه ای‌ از توافق‌نامه‌ همکاری‌ نیاز دارید، این‌ توافق‌ نامه‌ را در فهرست‌ اسناد اضافه‌ نمائید. به‌هنگام‌ تکمیل‌ هر‌ بخش‌ از طرح تجاری‌ فهرستی‌ نیز از اسناد مورد نیاز تهیه‌‌کنید.
با به‌خاطر داشتن‌ این‌ مطالب‌ می‌توانید تهیه‌ طرح‌ تجاری خود را آغاز کنید. با مطالعه این مطلب تصویری‌ از روند تهیه‌ طرح‌ تجاری‌ بدست‌ خواهید آورید.

صفحه‌ جلد

صفحه‌ اول‌ طرح‌ تجاری‌ به‌عنوان‌ صفحه جلد بکار می‌رود و اطلاعات‌ زیر را در بر می‌گیرد:
نام‌ شرکت‌
آدرس‌ شرکت‌
شماره‌ تلفن‌ شرکت‌
آرم‌ شرکت‌
نام‌، عناوین‌، آدرسها و شماره‌ تلفن‌های‌ مالکین‌
ماه‌ و سال‌ تهیه طرح‌
نام‌ تهیه‌ کننده‌

بیانیه‌ اهداف‌ (بیانیه‌ ماموریت‌)

بیانیه‌ اهداف‌،گزارش‌ ماموریت‌ یا خلاصه‌ اجرایی نیز‌ خوانده‌ می‌شود. درصورتیکه وام‌دهنده‌ فقط‌ این‌ اطلاعات‌ را مطالعه نماید از نام‌ و ماهیت کسب وکار‌ ‌، ساختار قانونی‌ ‌، میزان‌ وام‌ مورد درخواست‌، هدف‌ از تهیه‌ این‌ وام‌ و طرح‌ شما برای‌ بازپرداخت‌ وام‌ مطلع‌ خواهد شد. از روش‌ کلید واژه‌ که پیشتر ذکر شد استفاده‌ کنید. مطالب‌ خود را صریح‌ و روشن‌ بیان‌ کنید. بیانیه اهداف معمولا در یک صفحه‌ تهیه‌ می‌شود. این‌ صفحه‌ بعد از صفحه‌ اول‌ قرار خواهد گرفت‌ و بعد از تکمیل‌ طرح تجاری‌ تهیه‌ آن‌ مناسب‌تر و بهتر است‌ چراکه بعد از تکمیل‌ طرح‌ تمامی‌ اطلاعات‌ و داده‌های‌ مالی‌ در دسترس‌ و قابل‌ استفاده‌ هستند.
اگر طرح‌ تجاری را برای‌ وام‌دهنده‌ تهیه‌ می‌کنید نحوه‌ استفاده‌ از وامها را تشریح‌ کنید. با اطلاعاتی‌ مثل‌ سفارش‌های‌ خرید، برآوردهای‌ عرضه‌کنندگان‌، اطلاعات مربوط‌ به‌نتایج‌ بازاریابی‌ مبلغ‌ درخواستی‌ را بیان‌ و تائید کنید. این‌ اطلاعات‌ را در بخش‌ اسناد وارد کنید. اطلاعات ‌ مربوط‌ به‌بازپرداخت‌ وام‌ را رائه کنید. شما می‌خواهید به‌وام‌دهنده‌ نشان‌ دهید که‌ شرکت‌ قدرت‌ بازپرداخت‌ بهره‌ و اصل‌ وام‌ را دارد. برخی‌ سرمایه‌گذاران‌ می‌خواهند دو منبع‌ مختلف‌ برای‌ بازپرداخت‌ وجود داشته‌ باشد. وقتی‌ به‌ پرسش‌های‌ اصلی‌ پاسخ‌ دادید می‌توانید آن‌ اطلاعات‌ را در یک‌ یا دو پاراگراف‌ ارائه‌ کنید. نمونه ای از یک بیانیه اهداف در زیر آمده است.

بیانیه اهداف
شرکت ABC یک شرکت از نوع S است که در سال 1985 تاسیس شده است. این شرکت سازنده قالب و ابزار می باشد که قطعات ویژه ای را برای صنایع هوا-فضا تولید می کند و در خیابان 372 غربی ، بورک واقع شده است.
این شرکت به منظور خرید تجهیزات مدرن و آموزش کارکنانش در جهت استفاده از تجهیزات مذکور درصدد تامین 50،000 دلار سرمایه می باشد. برای اینکه تجهیزات در 11 ژوئن 1993 تحویل و بکار گرفته شوند سرمایه مزبور هم اکنون مورد نیاز می باشد. با بکارگیری این تجهیزات مدرن تولید 35 درصد افزایش یافته و 25 درصد از هزینه هر واحد محصول کاسته می شود.

کسب وکار

بخش‌ اصلی‌ و اول‌ طرح‌ شما به‌جزئیات‌ مربوط‌ به‌کسب وکار‌ مربوط‌ می‌شود. این‌ بخش‌ را با خلاصه‌ یک‌ صفحه‌ای‌ در تشریح‌ عناصر اصلی‌ کسب وکار خود آغاز کنید. سپس‌ بخش‌های‌ مختلف‌ ذکر شده‌ در خلاصه‌ را شرح وبسط ‌دهید. از سیستم‌ کلید واژه‌ها استفاده‌ کنید. تمامی‌ موضوعات‌ مربوط به‌کسب وکارخود را که‌ به‌نظر شما منطقی‌ می‌آیند ذکر کنید. اطلاعات‌ مربوط‌ به‌صنعت‌ (بطور کلی‌) و کسب وکارخود را (بطور اخص‌) ذکر کنید. مطالب‌ را به صورت مستقل ذکر کرده‌ و پیش‌بینی‌های‌ خود را با داده‌های‌ بخش‌ اسناد توجیه‌ کنید.

ساختار قانونی‌

دلایل‌ انتخاب‌ ساختار قانونی‌ موردنظر خود را ذکر کنید. اگر ساختار کسب وکار شما مالکیت شخصی است می‌توانید مجوز فعالیت‌ خود را ضمیمه‌ کنید. اگر ساختار انتخابی کسب وکارشما مشارکت ‌ است نسخه ای از توافق‌ نامه‌ همکاری‌ و مشارکت‌ را به‌بخش‌ اسناد اضافه‌ کنید. توافق‌ نامه‌ شما باید شرایط‌ مربوط‌ به‌کناره‌گیری شرکا و انحلال را در بر داشته‌ باشد. در این‌ توافق‌ نامه‌ باید نحوه‌ توزیع‌ سود و مسئولیت‌ مالی‌ هر ضرری‌ موجود‌ باشد. دلایل‌ مربوط‌ به انتخاب این‌ شرایط‌ در توافق‌ نامه‌ را تشریح‌ کنید. اگر شرکتی ‌ تاسیس‌ کرده‌اید علت‌ انتخاب‌ این‌ شکل‌ قانونی‌ و نحوه‌ عملکرد در ساختار شرکتی‌ را تشریح‌ کرده‌ و نسخه ای از مجوزها و اساسنامه‌ را به‌ بخش‌ اسناد اضافه‌ کنید.
اگر قصد دارید ساختار قانونی‌ را در آینده‌ تغییر دهید پیش‌بینی‌های‌ مربوط‌ به‌علت‌ تغییر، زمان‌ تغییر، افراد دخیل‌ و مزیت‌ تغییر برای‌ کسب وکار‌ را توضیح‌ دهید.

تشریح‌ کسب وکار‌

در این‌ بخش‌ از طرح‌ شما کسب وکار خود را به‌ تفصیل‌ بیان‌ می‌کنید. به‌ پرسش‌های‌ کلیدی‌ مربوط‌ به‌ تاریخچه‌ کسب‌ و کار و وضعیت‌ فعلی‌تان‌ و پیش‌بینی‌های‌ آتی‌ مربوط‌ به‌ تحقیق‌ و توسعه‌ پاسخ‌ دهید. دارائی‌های‌ جاری‌ را ذکر کرده‌ و موجودی‌ موجود را از نظر اندازه‌، ارزش‌، نرخ‌ گردش‌ کار و قابلیت‌ بازاریابی‌ بیان‌ کنید. روندهای‌ صنعت‌ را نیز وارد کنید. محصولات‌ خود را از نظر منحصربفرد بودن شرح داده‌ و ذکر کنید چگونه‌ مشتریان‌ از محصول یا خدمت شما منتفع می گردند. همچنین درمورد اینکه انتظار چه‌ موفقیت‌هایی‌ را در سه‌ تا 5 سال‌ آینده‌ دارید توضیح بدهید.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :