سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله استفاده از فناوری نانو در کنترل آلودگی های باکتریایی و قار

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله استفاده از فناوری نانو در کنترل آلودگی های باکتریایی و قارچی در مرجله استقرار پایه رویشی GNدر15 (هیبرید هلو ×بادام) تحت pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله استفاده از فناوری نانو در کنترل آلودگی های باکتریایی و قارچی در مرجله استقرار پایه رویشی GNدر15 (هیبرید هلو ×بادام) تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله استفاده از فناوری نانو در کنترل آلودگی های باکتریایی و قارچی در مرجله استقرار پایه رویشی GNدر15 (هیبرید هلو ×بادام) تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله استفاده از فناوری نانو در کنترل آلودگی های باکتریایی و قارچی در مرجله استقرار پایه رویشی GNدر15 (هیبرید هلو ×بادام) تحت pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین همایش ملی الکترونیکی کشاورزی و منابع طبیعی پایدار
تعداد صفحات: 6
چکیده:
اولین و مهمترین مرحله در ریزافزایی تجاری درختان چوبی مثل درختان میوه استقار ریزنمونه های گیاهی در شرایط استریل میباشد. یکی از مشکلات عمده مرتبط با ریزافزایی پایه رویشی GxN15 آلودگی های قارچی و باکتریایی میباشد که در مرحله استقرار قطعات تک گروه بر روی محیط کشت مشاهده گردیده است. به منظور ارزیابی کارایی اثرات نانوسیلور در کنترل آلودگیهای قارچی و باکتریایی دو آزمایش جداگانه انجام گرفت. آزمایش اول بصورت فاکتوریل در قالب طرح کاملاً تصادفی با 15 تیمار شامل 5 غلظت (ppm 200 و 150، 100، 50، 0) در سه زمان مختلف (3، 5 و 7 دقیقه) انجام شد. آزمایش دوم بصورت طرح کامل تصادفی با 5 تیمار شامل 5 غلظت (ppm 200 و 150، 100، 50، 0) داخل محیط کشت انجام گردید. نتایج نشان داد کمترین میزان آلودگی در غلظت 200 پیپیام بدست آمد ولی این تیمار اثر سوء بر روی زنده مانی جوانه ها داشت و در کل بالاترین میزان زنده مانی جوانه ها در تیمار 100 پی پی ام نانوسیلور بدست آمد. همچنین استفاده از نانوسیلور به صورت غوطه وری در کنترل آلودگی قارچی تأثیر نداشت. کاربرد نانوسیلور در محلط کشت در کنترل هر دوی آلودگیهای قارچی و باکتریایی مؤثر بود. غلظت ppm200 در محیط کشت کمترین میزان آلودگی را نشان داد ولی اثرات سوء بر روی زندهمانی جوانه داشت و بالاترین درصد زندهمانی جوانه ها در غلظت 150 پی پی ام بدست آمد. در کل استفاده از نانوسیلور در محیط کشت مؤثرتر از غوطه وری سطحی بود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :