سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله پوشـــاک مردم لرستـــان تحت pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله پوشـــاک مردم لرستـــان تحت pdf دارای 44 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پوشـــاک مردم لرستـــان تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پوشـــاک مردم لرستـــان تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پوشـــاک مردم لرستـــان تحت pdf :

استان لرستان با مساحت 31384 کیلومتر مربع در غزب ایران واقع شده است. لرستان قسمتی از کوهستان‌های زاگرس را شامل می‌شود. این سرزمین از مناطقی است که در نقاط مختلف آن آب و هوای گوناگونی وجود دارد.
لرستان از چند هزار سال پیش محل استقرار تمدن‌هایی بوده که موجب گرایش انسان به زندگی مدنی و شهرنشینی شده است. گویش اصلی آنها لری و دینشان اسلام می‌باشد. اوج هنر ساکنین لرستان را باید در قلب تاریخ و مفرغ‌های کشف شده‌ی استان جستجو کرد. مطالعات نشان می‌دهد که ساکنان لرستان در فاصله‌ی عصر مس تا آغاز کشف آهن در لرستان بزرگترین صنایع دست بشر را به وجود آورده‌اند.
علاوه بر هنر فلزکاری و معماری و آثار باستانی که در این استان وجود دارد در مورد توجه همگان قرار گرفته است همین امر باعث جذب گردشگران بسیاری شده است.
سرزمین لرستان که دارای سابقه تاریخی و کهن چند هزارساله می‌باشد از پوشاک محلی گرفته تا هنرهای دستی و معماری آن دارای سابقه بس طولانی می‌باشد اما ارزش این همه تاریخ چند هزار ساله آن در دهه‌های اخیر مورد کم توجهی نسل جدید قرار گرفته است. البته ناگفته نماند که این پوشاک بومی هنوز از یادها نرفته است و عشایر لر از این پوشاک استفاده می‌کنند.
با توجه به تحقیقات به عمل آمده تمام توان و سعی من بر این بوده است که بتوانم قسمت کوچکی از این سابقه تاریخی و کهن این سرزمین چندهزار ساله را در قالب تصویر و نوشته بیان نمایم. امیدوارم که این طرح قدمی باشد هر چند کوچک برای زنده نگه داشتن و به یاد آوردن سنن این سرزمین یعنی ایران بزرگ که لرستان تنها بخش کوچکی از این سرزمین بزرگ می‌باشد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :