سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله بررسی میزان فراوانی لینگواتولا سراتای بالغ در سگ های ولگرد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی میزان فراوانی لینگواتولا سراتای بالغ در سگ های ولگرد شهرستان ارومیه تحت pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی میزان فراوانی لینگواتولا سراتای بالغ در سگ های ولگرد شهرستان ارومیه تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان فراوانی لینگواتولا سراتای بالغ در سگ های ولگرد شهرستان ارومیه تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی میزان فراوانی لینگواتولا سراتای بالغ در سگ های ولگرد شهرستان ارومیه تحت pdf :

مقاله بررسی میزان فراوانی لینگواتولا سراتای بالغ در سگ های ولگرد شهرستان ارومیه تحت pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1389 در آسیب شناسی درمانگاهی دامپزشکی (دامپزشکی تبریز) از صفحه 765 تا 771 منتشر شده است.
نام: بررسی میزان فراوانی لینگواتولا سراتای بالغ در سگ های ولگرد شهرستان ارومیه
این مقاله دارای 7 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله لینگواتولا سراتا
مقاله سگ های ولگرد
مقاله ارومیه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
لینگواتولا سراتا یکی از انگل های زئونوز می باشد که عامل اشکال مختلف لینگواتولوز در انسان، گوشتخواران و نشخوارکنندگان است. مهم ترین راه آلودگی انسان به انگل، میوه، سبزیجات و منابع آب آلوده به تخم انگل و از طریق ترشحات بینی، دهانی و مدفوع گوشتخواران خصوصا سگ های ولگرد می باشد. همچنین مصرف گوشت و متعلقات نیم پز و خام حیواناتی مانند گوسفند، بز، گاو و سایر علفخواران ریسک فاکتور دیگر در آلودگی انسان به لینگواتولا سراتا می باشد. این بررسی برای تشخیص میزان آلودگی سگ های شهرستان ارومیه به لینگواتولا سراتای بالغ انجام پذیرفت. در این بررسی 37 قلاده سگ شامل 22 قلاده سگ نر و 15 قلاده سگ ماده از قسمت های مختلف شهر ارومیه مورد مطالعه قرار گرفت. سینوس های پیشانی، بوقک های بینی، حفره مغزی، نازوفارنکس و مجرای استاش سگ ها به منظور مشاهده انگل بالغ لینگواتولا سراتا بررسی شد. انگل های خارج شده در محلول فرمالین 10% قرار داده شده و توسط لاکتوفنل شفاف سازی و توسط آزوکارمین رنگ آمیزی شدند. از کل سگ های مورد مطالعه 30 قلاده سگ (8101%) به لینگواتولا سراتا مبتلا بودند. بررسی نشان داد که وزن، سن، جنس و موقعیت جغرافیایی در میزان آلودگی به انگل تاثیر چشمگیری نداشت. تعداد انگل های موجود در سگ های آلوده بین 7 – 1 انگل متفاوت بود که به طور میانگین 293 انگل در هر سگ می باشد. طول انگل های بالغ از 35 – 50 mmدر ماده ها و از 2 – 18 mm در نرها متفاوت بود. بیشترین محل وجود انگل بخش جلویی سینوس پیشانی با تعداد 7 انگل بود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :