سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله ارتباط بین لپتین سرم با عوامل التهابی و استرس اکسیداتیو در

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارتباط بین لپتین سرم با عوامل التهابی و استرس اکسیداتیو در زنان یائسه مبتلا به دیابت نوع 2 تحت pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارتباط بین لپتین سرم با عوامل التهابی و استرس اکسیداتیو در زنان یائسه مبتلا به دیابت نوع 2 تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارتباط بین لپتین سرم با عوامل التهابی و استرس اکسیداتیو در زنان یائسه مبتلا به دیابت نوع 2 تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارتباط بین لپتین سرم با عوامل التهابی و استرس اکسیداتیو در زنان یائسه مبتلا به دیابت نوع 2 تحت pdf :

مقاله ارتباط بین لپتین سرم با عوامل التهابی و استرس اکسیداتیو در زنان یائسه مبتلا به دیابت نوع 2 تحت pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در آبان 1388 در مجله غدد درون ریز و متابولیسم ایران از صفحه 371 تا 376 منتشر شده است.
نام: ارتباط بین لپتین سرم با عوامل التهابی و استرس اکسیداتیو در زنان یائسه مبتلا به دیابت نوع 2
این مقاله دارای 6 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله لپتین
مقاله عوامل التهابی
مقاله استرس اکسیداتیو
مقاله دیابت نوع 2

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: هورمون لپتین توسط سلول های بافت چربی سنتز می شود و در تنظیم متابولیسم انرژی، ذخایر بافت چربی و وزن بدن نقش مهمی دارد. TNF-a و IL-6 سیتوکین هایی هستند که با نمایه توده بدن و مقاومت به انسولین ارتباط دارند. هم چنین افزایش پراکسیداسیون لیپید در بیماران دیابتی باعث تولید مالون دی آلدئید(MDA) می شود. برخی مطالعه ها نشان داده اند که بین لپتین با TNF-a،IL-6 و MDA ارتباط وجود دارد. این مطالعه با هدف تعیین ارتباط بین لپتین با عوامل التهابی (TNF-a و IL-6) و استرس اکسیداتیو (MDA) در زنان یائسه مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد.
مواد و روش ها: مطالعه حاضر یک مطالعه مقطعی – تحلیلی است که در 45 زن دیابتی و 45 زن سالم با محدوده سنی 60-45 سال و نمایه توده بدن (BMI) 30-25 کیلوگرم بر مترمربع انجام شد. میزان قند خون ناشتا، لپتین، TNF-a و IL-6 و MDA در هر دو گروه اندازه گیری شدند. از آزمون تی مستقل برای مقایسه میانگین و از ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی همبستگی متغیرها در دو گروه استفاده شد.
یافته ها: بین لپتین و MDA در زنان بزرگسال دیابتی ارتباط آماری معنی داری وجود ندارد (r=0.04). بین لپتین و IL-6 و TNF-a در زنان بزرگسال دیابتی ارتباط آماری معنی داری وجود ندارد (به ترتیب r=-0.06و r=0.2).
نتیجه گیری: بین لپتین سرم با عوامل التهابی (TNF-a و IL-6) و استرس اکسیداتیو (MDA) در زنان یائسه مبتلا به دیابت نوع 2 ارتباط آماری معنی دار مشاهده نشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :