سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله بررسی اثرات ناشی از وجود شکاف تکرشتهای بر خواص کشسانی مولک

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی اثرات ناشی از وجود شکاف تکرشتهای بر خواص کشسانی مولکول DNA کوتاه با استفاده از انبرک نوری تحت pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثرات ناشی از وجود شکاف تکرشتهای بر خواص کشسانی مولکول DNA کوتاه با استفاده از انبرک نوری تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثرات ناشی از وجود شکاف تکرشتهای بر خواص کشسانی مولکول DNA کوتاه با استفاده از انبرک نوری تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثرات ناشی از وجود شکاف تکرشتهای بر خواص کشسانی مولکول DNA کوتاه با استفاده از انبرک نوری تحت pdf :

سال انتشار: 1391

محل انتشار: دوازدهمین کنگره ژنتیک ایران

تعداد صفحات: 6

نویسنده(ها):

عذرا بهادری – دانشجوی کارشناسی ارشد بیوفیزیک، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان
سیدنادر سیدریحانی – عضو هیئت علمی، دانشگاه تحصیلات کمیلی علوم پایه زنجان
علی رمضانی صیاد – عضو هیئت علمی، دانشگاه علوم پزشکی زنجان

چکیده:

انبرک نوری ابزار جدیدی است که بر اساس برهمکنش نور و ماده کار می کند. این ابزار امکان ستکاری زمان- واقعی تک مولکولها و اندازه گیری برهم کنشهای بین آنها را فراهم می کند. با این وسیله می توان ذراتی با اندازه های میکرونی و زیرمیکرونی را توسط باریکه لیزری که به شدت کانونی شده به دام انداخت و روی آنها کار انجام داد. از آنجا که آگاهی دقیق از میانکنشهای منحصر به فرد بین زیست مولکولها برای فهم بهتر مکانیسمهای پیچیده ی درون سلولهای زنده ضروری است، توانایی انبرک نوری برای جابجا کردن تکمولکولها با دقت نانومتر و اندازه گیری نیروهای وارد بر آنها با دقت فمتونیوتن، توأم با دقت زمانی میکروثانیه، دریچه جدیدی برای مطالعات بیوفیزیکی را به روی ما گشوده است. هدف این پروژه، بررسی خواص کشسانی مولکول DNA کوتاه، با و بدون وجود شکاف تکرشتهای است. بدین منظور، قطعه ای به طول تقریبی 1500 جفت باز از DNA انسانی (که شامل ژن 5srRNA و نواحی اطراف آن در ژنوم انسان است) با استفاده از واکنش زنجیره پلیمراز (PCR) و به کمک پرایمرهایی که انتهای 5 آنها نشاندار شده، تکثیر شده و در ادامه دو انتهای آن به دو میکروکره اتصال داده شد و مولکول مورد نظر برای آزمایش نیروسنجی آماده گردید. این مقاله اولین گزارش از این پژوهش در حال انجام است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :