مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره در pdf
نوشته شده به وسیله ی علی در تاریخ 95/5/27:: 5:46 صبح
مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره در pdf دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره در pdf :
ادلهء اثبات دعوى (فارسی) – علی اکبر محمودی دشتی
الصلاه فی الکتاب والسنه (فارسی) – محمد الریشهری
شرح فصوص الحکم – محمد داوود قیصری رومی
عصر ظهور (فارسی) – الشیخ علی الکورانی العاملی
مقالات وگفتارها- مسجد انگجی تبریز
تحقیق در مورد :
دولت اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)
تحقیق کننده;;;;;;;;;;;;;;.اُمید رُشَندِل
مدرسه;;;;;;;;;;;;;;;;;.محمودیه 3
نام دبیر;;;;;;;;;;;;;;;;آقای دهباشی
کلاس;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;اَول
نوبت;;;;;;;;;;;;;;;..بعد اَز ظُهر
مقدمه:
بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین والصلاه والسلام على خیر خلقه محمد وآله الطاهرین ولعنه الله على اعدائهم اجمعین الى یوم الدین.
خدایا خمینى دین ترا یارى نموده أو را یارى ده وملت نجیب ایرانرا در سایه عدل وداد أو از هر گزندى حفظ فرما.
مناسک حاضر که مطابق است با فتاوى رهبر کبیر انقلاب اسلامى و مرجع تقلید شیعیان جهان حضرت آیه الله العظمى امام خمینى مد ظله العالى داراى ویژگیهائى است که ذیلا مورد اشاره قرار مىگیرد : 1 – مسائلى از بخش حج تحریر الوسیله ترجمه و در متن آن افزوده شده است . 2 – حدود 550 مسأله جدید که در اثناى حج و در طى سالهاى گذشته مورد نیاز حجاج محترم قرار گرفته و از حوزه استفتاء مستقر در بعثه حضرت امام مد ظله العالى سؤال شده ، همراه با پاسخ آنها به این مناسک اضافه شده است . و براى آن که پیدا کردن و دسترسى به هر یک از مسائل مذکور و هم
چنین مسائل متفرقهاى که قبلا در مناسک بوده آسان تر شود بر حسب تناسب ، تفکیک و تحت عنوان مسائل متفرقه در ذیل هر یک از ابواب و فصول مربوطه گنجانده شده است . لازم به تذکر است که حدود یکصد مورد از این سؤال و جوابها در چاپ قبلى یک جا در پایان کتاب چاپ شده بود که اکنون در ضمن همین مسائل قرار گرفته است . 3 – پاره اى از فصول و بخشهاى این مناسک با ترتیبى جدید تنظیم شده و برخى از مسائل غیر ضرورى حذف و بعضى از تعبیرات و الفاظ با حفظ محتوى و مفهوم ، تغییر یافته است.
ادلهء اثبات دعوى (فارسی) – علی اکبر محمودی دشتی – ص 3
بسم الله الرحمن الرحیم ‹ صفحه 5 › در روزگارى که قرآن و معارف اسلام غریبانه به گوشه عزلت وفراموشى سپرده شده بود و فاصله فرهنگى مسلمانان از اسلام عمیق تر مىشد ، و در دورانى که غرب گرایان افکار الحادى را در میان جوانان و بویژه طبقات روشنفکر و تحصیل کرده ترویج مىکردند ، آرى در اوج غربت اسلام و قرآن احیاگر بزرگ دین و روح و جان مسلمین حضرت امام خمینى (
قدس سره ) برخاست و بزرگترین نهضت دینى را در دوره غیبت کبرى رهبرى نمود . در میان ثمرات گوناگون این نهضت مبارک بى شک بازگشت شریعت مقدسه اسلام به صحنه زندگى اجتماعى مسلمانان ، پر ارج ترین آن بود . و در این میان دانش استوار فقه حضورى ملموس تر از سایر علوم اسلامى را دارا مىباشد . چرا که علم فقه عهده دار پاسخ گوئى به مشکلات و نیازهاى اجتماعى مسلمانان است . لذا طرح و تبیین ابعاد فقه بالنده شیعى بویژه مباحثى که در ارتباط با اداره نظام
مقدس جمهورى اسلامى است از ضرورت کامل برخوردار است
ادلهء اثبات دعوى (فارسی) – علی اکبر محمودی دشتی – ص 16
حضرت آیه الله امام خمینى ( قدس سره ) در ” تحریر الوسیله ” مىفرماید : ” الضابط فی ذلک العلم القطعی والیقین ، فهل یجب أن یکون العلم مستندا إلى الحواس الظاهره فیما یمکن . . . أم یکفی العلم القطعی بأی سبب ، وجهان ، الأشبه ‹ صفحه 17 › الثانی ” ( 1 ) . ” معیار در باب شهادت آن است که از روى علم و یقین باشد و آیا واجب است که علم ، به یکى از حواس ظاهره مستند باشد یا خیر – در جواب مىفرماید – شرط نیست بلکه شهادت کافى است که از روى علم و یقین باشد از هر راهى که به دست آمده باشد.
ادلهء اثبات دعوى – علی اکبر محمودی دشتی – ص 218
نوشتار رسمى که از طرف مأموران دولتى در حدود صلاحیت خود ، نوشته ‹ صفحه 219 › میشود مثل سند رسمى مدنى که عقود و ایقاعات را ثبت مىکند یا مثل نوشته هاى قضائى مانند دادخواست و نوشته هاى محاضر و ثبت اسناد و املاک کشور ، و صورتجلسه محاکم ، و احکام صادره از آن ، مانند مقررات ادارى و قوانین صادره از مجلس و فرمانهاى صادره از مقام رهبرى ، و قراردادهاى دولتى . 2 – نوشتار غیر رسمى یا عرفى که توسط افراد نوشته مىشود و این بر دو
قسم است : الف : نوشته هایى که معد براى اثبات تصرف قانونى است ، مثل بیع و اجاره و این نوع نوشته را ” دلیل معد ” مىنامند که افراد بین خود در هنگام عقد براى اثبات معامله و قرارداد در موقع مخاصمه ، آن را تنظیم مىکنند . ب : نوشته هایى که معد براى اثبات نمىباشد مثل نامه ، تلگراف ، تلکس ، فاکتور و دفاتر تجارى که هدف افراد در این نوشتارها اثبات معامله در موقع مخاصمه نمىباشد لذا آن را ” دلیل غیر معد ” مینامند.
الصلاه فی الکتاب والسنه (فارسی) – محمد الریشهری – ص 12
در سفارش اخلاقى گرانبهاى امام خمینى – رضوان الله تعالى علیه – به فرزند عزیزش حاج سید احمد – ره – مى خوانیم : که خودخواهى ریشه مصیبت هاى بشرى است و کوشش براى درمان این ریشه تباهى است که جهاد اکبر نام دارد و پیروزى در این جبهه به اصلاح تمام گستره زندگى مى انجامد . امام پس از روشن کردن این مفاهیم ، نماز را راه تحقق این پیروزى مى بیند و مى
گوید : ” فرزندم ، از خودخواهى و خود بینى به درآى که این ارث شیطان است ، که به واسطه خود بینى و خود خواهى از امر خداى تعالى به خضوع براى ولى و صفى او جل وعلا سرباز زد . و بدان که تمام گرفتاریهاى بنى آدم از این ارث شیطانى است که اصل اصول فتنه است ، و شاید آیه شریفه * ( وقاتلوهم حتى لاتکون فتنه ویکون الدین لله ) * ( 1 ) در بعض مراحل آن ، اشاره به
جهاد اکبر و مقاتله ‹ صفحه 13 › با ریشه فتنه که شیاطین بزرگ و جنود آن ، که در تمام اعماق قلوب انسان ها شاخه و ریشه دارد ، باشد . و هر کس براى رفع فتنه از درون و برون خویش ، باید مجاهده نماید . و این جهاد است که اگر به پیروزى رسید همه چیز و همه کس اصلاح مى شود.
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;..
عصر ظهور (فارسی) – الشیخ علی الکورانی العاملی – ص 214
احادیث قم و مرد موعود آن از جمله روایات ظهور ، قیام مردى از قم است . امام کاظم ( علیه السلام ) فرمود : ” مردى از قم ، مردم را به حق دعوت کند ، افرادى پیرامون او گرد آیند که قلبهایشان همچون پاره هاى آهن ( استوار ) است . بادهاى تند حوادث ، آنان را نلغزاند ، از جنگ خسته نشده و نترسند ، اعتمادشان بر خدا است و سرانجام کار از آن پرهیزکاران است ” ( 1 ) . روایت ، زمان قیام او را مشخص نکرده اما در تاریخ قم و ایران وجود چنین شخصیتى با چنان یارانى قبل از امام خمینى و طرفدارانش سابقه نداشته است . البته احتمال دارد که این روایت ناقص
باشد و یا به مناسبت خاصى ، امام آن را فرموده باشد . این حدیث را بحار الانوار ، از کتاب تاریخ قم نوشته حسن بن محمد بن حسن قمى که هزار سال پیش آن را تألیف نموده نقل کرده و متأسفانه نسخه اصلى آن کتاب در دسترس نیست . ممکن است گفته شود : درست است که در تاریخ قم و ایران ظاهر شدن چنین شخصیتى برجسته سابقه ندارد ، اما دلیلى در دست نیست که ثابت کند این روایت ، منطبق بر امام خمینى و طرفداران اوست . پس شاید منظور ، شخص دیگرى باشد که در عصر ما و یا بعد از مدتى ظاهر شود
کلمات کلیدی :